Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

może takie

 

Pan Dowcipny :D:P

 

nigdy pewnie nie dane mi to będzie

 

Pan Optymista :/:acute:

 

Zamówiłem właśnie Conti... :roll:

 

Powody:

1. Szybki remanent w kasie :wallbash:

2. Potrzebuję de facto tylko 2 szt, przód TWI :evil: , a tył 6mm, więc byłyby różne "wioski" na osiach...Zedrę tył, to wtedy wpadnie już "konkretniejszy" komplet :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już czas.... :song:

Skoro tak, to montuj 20" albo i więcej... :lol::lol::lol:

Continental - fajne - miałem i mam takie (tylko 18" :P ) - złego słowa nie powiem - ale jeśli już, to weź "5".

Michelin - nie za miękkie?

Bridgestone Potenza RE050 i jej następca S001 - mam 050 - generalnie mocno in plus mnie zaskoczyły - do czasu (krótkiego) aż się wyząbkowały. Odradzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tam... tylko Michały Pilot Super Sporty, ewentualnie Continentale Sport Contact 2.3.5 (giną w oczach, ale trzymają jak ta lala). Przerobiłem Potenze RE40 i RE050... powiedziałem dziękuje. Fajne, ale nie dla mnie. Z Dunlopami same problemy. Chinole to na 1 lub 2 sezony max. Yokohamy zimówki zarżnąłem w 3 miesiące 25k km (opel combo 1,7 D) Verdestein też ma ciekawe lacze, ale... Michały :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem właśnie Conti... :roll:

:good:

 

1. Szybki remanent w kasie :wallbash:

:idea:

 

2. Potrzebuję de facto tylko 2 szt, przód TWI :evil: , a tył 6mm, więc byłyby różne "wioski" na osiach...

No popatrz, popatrz - miesiąc temu zakupiłem 2 szt. Conti "3" z tego samego powodu.

 

Zedrę tył, to wtedy wpadnie już "konkretniejszy" komplet :)

Ja zdzierać nie zamierzam, ale 18" mogą nie doczekać TWI... 8-)

 

Widać, że nadajemy na tych samych falach... :D:P

A jak - w sumie Ty masz samochód "stworzony" z mojego... :P

 

W sumie - 25 tys. km to i tak bardzo dobry wynika jak na RS'a. Rotacji przód/tył nie było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty masz samochód "stworzony" z mojego...

 

oj tam, oj tam - pożyczono (some says :song: "ukradziono" :P ) jedną część :D

 

Rotacji przód/tył nie było?

 

Ha, a jakże, jestem szczwanym lisem :D , ale chyba to nie jest do końca dobry pomysł...tył jakby zaczął sobie pogwizdywać... :song: a jest to właśnie "napoczęty" przód z zeszłego sezonu... :o

 

[ Dodano: 3 Lipiec 2012, 22:37 ]

bardzo dobry wynika jak na RS'a

 

"Moje" ASO obsługiwało "prasówkę", którą można było podziwiać w kolorowych magazynach w 2009/10r - bilans 17tys km to 3 komplety na przód i sprzęgło... :evil::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pożyczono (some says :song: "ukradziono" :P )

Ponieważ z dobrym efektem, to przyjmijmy, że miało miejsce klonowanie... ;)

 

Ha, a jakże, jestem szczwanym lisem :D , ale chyba to nie jest do końca dobry pomysł...tył jakby zaczął sobie pogwizdywać... :song: a jest to właśnie "napoczęty" przód z zeszłego sezonu... :o

Widzisz - a w AWD problem zużycia przód/tył w zasadzie nie występuje.

 

"Moje" ASO obsługiwało "prasówkę", którą można było podziwiać w kolorowych magazynach w 2009/10r - bilans 17tys km to 3 komplety na przód i sprzęgło... :evil::D

Opony - jasne, ale sprzęgło? Ech - nieudolne pismaki... :thumbdown:

 

Inna sprawa - powyżej 17" koszt opon zaczyna stanowić istotną pozycję kosztów eksploatacyjnych... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zależy jak i kto jeździ oraz od tego jaką auto ma moc... :|

Prawda. W obu aspektach daję sobie radę.

 

ja u siebie po jednym sezonie mam troche wytarte boki opon od szybkiej jazdy po rondach itp

Pozostaje pogratuować liczby rond.

 

W zasadzie to nie masz racji ;)

W zasadzie mam AWD od 5 lat.

W zasadzie mam 4WD od 3 lat.

W zasadzie mam w tym zakresie pewne doświadczenie, ale może powinienem udać się do okulisty... ;) I jesli masz na myśli "dołączalność" tego pierwszego typu napędu, to w zasadzie masz rację, ale to niczego nie zmienia w zakresie zużycia opon... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie mam AWD od 5 lat.

W zasadzie mam 4WD od 3 lat.

W zasadzie mam w tym zakresie pewne doświadczenie, ale może powinienem udać się do okulisty... ;) I jesli masz na myśli "dołączalność" tego pierwszego typu napędu, to w zasadzie masz rację, ale to niczego nie zmienia w zakresie zużycia opon... ;)

 

W zasadzie mam quattro od ponad 6lat w roznych modelach ;)

Ale zapomniales chyba ze zuzycie opon to nie tylko problem trakcji ale i hamowania ;)

A im ciezsze auto tym to ostatnie ma wiekszy wplyw na zuzycie opon bo siły działające na przód sa dużo większe niż podczas przyspieszania.

Moje PZero mają właśnie 3 sezon (2lata) i ok 35tys i następnego raczej nie doczekają.

Zgadnij która oś ma większe zużycie? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zapomniales chyba ze zuzycie opon to nie tylko problem trakcji ale i hamowania ;)

Oraz kilku innych czynników technicznych (obiektywnych) oraz wynikających z rodzaju terenu w którym się samochód porusza oraz natury kierowcy (subiektywnych).

 

A im ciezsze auto tym to ostatnie ma wiekszy wplyw na zuzycie opon bo siły działające na przód sa dużo większe niż podczas przyspieszania.

4WD waży pod 2t - ale są i takie w ramach kategorii B, które ważą pod 3t, więc może nie napiszę, że mam ciężkie 4WD... ;)

 

Moje PZero mają właśnie 3 sezon (2lata) i ok 35tys i następnego raczej nie doczekają.

j/w - czynniki obiektywne oraz subiektywne mają znaczenie.

 

Zgadnij która oś ma większe zużycie? ;)

Odpowiem pytaniem - czy na jednej osi masz TWI a na drugiej 6 mm?

 

Rosemeyer - od większości teorii są odstepstwa. Napisałem - "w zasadzie". Ocena zużycia opon przy AWD/4WD wynika z moich doświadczeń - praktycznych, nie teoretycznych. Twoje doświadczenia są inne - OK - przyjmuję to do wiadomości.

 

Napisałeś:

siły działające na przód sa dużo większe niż podczas przyspieszania.
rozumiem, że odnosisz się do sytuacji gdy napędzane są 4 koła (taką, czy inną technologią). Ponieważ w zakresie FWD/RWD rozkład sił jest zupełnie inny podczas przyspieszania/jazdy po łuku/hamowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.