Skocz do zawartości

Polerka felg aluminiowych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

paluch, przed klarem nic się nie matowi :/

 

Lepiej żeby zabezpieczył klarem, niż ma zostać sama baza. Jak na domowy sposób, nie widzę w tym nic niepoprawnego.

  • Odpowiedzi 956
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wiem, że się nie matuje, tyle że on nie miał bazy tylko lakier w sprayu.

 

a lakier w sprayu to nie baza? :o

 

poza tym przed klarem pojechałem lakier na gładko 2500

Opublikowano
A no to jest ok, o 2500 nie pisałeś jeśli tak to zwracam honor ;)

 

spoko spoko, sam robię na czuja trochę więc nie czuję się jeszcze ekspertem 8-)

Opublikowano
jeśli lakierujemy bazą+klar to lakieruje sie to metodą MM, czyli mokre na mokro, w przeciwnym razie klar bedzie sie łuszczył.

 

czyli co, nie czekać aż wyschnie tylko jechać od razu klarem? :o

Opublikowano
jeśli lakierujemy bazą+klar to lakieruje sie to metodą MM, czyli mokre na mokro, w przeciwnym razie klar bedzie sie łuszczył.

 

czyli co, nie czekać aż wyschnie tylko jechać od razu klarem? :o

 

daj im tyle czasu żeby delikatnie baza sie "scieła" i wtedy lakieruj klarem, zwiążą sie te warstwy, jak bedzie baza za mokra to zleje sie to wszystko, ważne żeby baza była "lepka"

Opublikowano
daj im tyle czasu żeby delikatnie baza sie "scieła" i wtedy lakieruj klarem, zwiążą sie te warstwy, jak bedzie baza za mokra to zleje sie to wszystko, ważne żeby baza była "lepka"

 

ok, jeszcze jedno koło do pomalowania, więc zrobię tak jak mówisz i zobaczymy co będzie trwalsze ;)

 

dzięki z rady :good:

Opublikowano

Ale najpierw to sie dowiedz czy ty w sprayu masz bazę czy normalny lakier taki jak stoi w marketach na półkach.

Opublikowano
w sprayu masz bazę czy normalny lakier

 

może wyjdę na lamera, ale jaka to różnica jest? :o

 

 

bo jak masz akryl to malowanie klarem mija sie z celem

 

dlaczego? nie zabezpieczy bardziej?

 

 

Ładnie wyszło, ubytki jakoś wypełniałeś ?

 

nie miałem dużych ubytków tylko porysowany mocno rant, ale to spolerowałem 120tką

Opublikowano

klarem walisz dopiero jak baza podeschnie ale nie jak stwardnieje czyli kładziesz klar po odparowaniu rozpuszczalnika z bazy (robi się matowy lakier)

Opublikowano

A co powiecie na taki temat:

Felgi magnezowe, pokryte proszkiem.. Kilka ubytków na rantach, ale nic groźnego.

Cel - zmiana koloru.

 

Chciałbym uniknąć zdejmowania warstwy proszku :)

 

Czy przeszlifowanie felg i położenie na to lakieru ma sens (jeden składnik, bezbarwnego raczej nie będę kładł), czy to rozwiązanie ma szansę na jakąś trwałość?

Jeśli tak, to jaką gradacją szlifować, jakiego podkładu użyć i czy czymś specjalnym/innym niż zwykle powinienem uzupełnić ubytki?

Opublikowano

KR54321, wrzuć foty, jakie ubytki, bo ciężko powiedzieć. Ja u siebie w alu miałem tak przerysowane ranty, że 120-tką pojechałem na początek

Opublikowano
KR54321, wrzuć foty, jakie ubytki, bo ciężko powiedzieć. Ja u siebie w alu miałem tak przerysowane ranty, że 120-tką pojechałem na początek

 

Ale czy Twoje były w proszku?

 

 

Tak to wygląda mniej-więcej.

Ubytki "pojawiły się" od "umiejętnego" przechowywania, proszek jest mega twardy.

 

DSC_0003.jpg

 

DSC_0002.jpg

 

 

jeśli nie jest bardzo źle to możesz spróbować je okleić folią,

 

Dzięki za radę, ale nie wiem czy umiejętności by mi pozwoliły :D

Opublikowano
Ale czy Twoje były w proszku?

 

tak, fabryczne Mazdy...

 

U ciebie jedynie rant, więc myślę, że na początek 240 przez wodną 800tkę do 2500 i na to lakier :good:

Opublikowano
U ciebie jedynie rant, więc myślę, że na początek 240 przez wodną 800tkę do 2500 i na to lakier :good:

 

Są też małe dziurki tu i tam, zagłębienia nie dostrzegalne okiem zdrowego człowieka itp. :D

 

Czym uzupełniałeś ubytki proszku? :)

Opublikowano
Czym uzupełniałeś ubytki proszku? :)

 

ja leciałem całe fele, więc nie uzupełniałem tylko spolerowałem tam gdzie się dało.

Opublikowano

Rosszlifuj te ubytki papierem 240 i wypełnij je szpachlówka z opiłkami aluminium - specjalna do alu. Nie puści na pewno.

Opublikowano
specjalna do alu. Nie puści na pewno.

 

Tak zakładałem, ale biorąc pod uwagę stop z jakiego wykonane są felgi chyba nie ma pewności że szpachlówka z aluminium będzie się dobrze trzymać.

  • Administrator
Opublikowano
proszek jest mega twardy.

 

KR54321, trochę nie w temacie, ale czy piszcząc że proszek jest twardy masz na myśli że jest odporny na uszkodzenia mechaniczne , ubytki itp, czy to że lakier jest twardy i mało podatny na rysowanie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.