matgym Opublikowano 29 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2010 Poprawione na szybkosci ;D Cos nie zatrybilo, przepraszam
malkolm Opublikowano 29 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2010 matgym, sprawa wygląda tak że te felgi są lakierowane a nie polerowane więc nie napisałeś tam gdzie trzeba ale mimo to ci odpowiem. aby te felgi wyglądały jak nowe trzeba by je od nowa pomalować, wszystkie te rysy itp są przez lakier bezbarwny i bazę więc nic innego nie pomoże
miHoo79 Opublikowano 30 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 30 Maja 2010 Tak jak napisal poprzednik - felunek do lakierowania... skoro masz zadrapania nawet w gląb almuminium to juz nie zapoloerujesz powloki lakierniczej.. Daj do piecowego malowania tylko niech Ci pomaluja elastyczna farba a nie zwykla piecowka booo za chwile znow beda do malowania... PZDR Chyba ze chcesz polerowac na lustro to najpierw musisz zdjac cala farbe... aleto juz inna bajka opisana w tym temacie..
matgym Opublikowano 30 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 30 Maja 2010 malkolm, miHoo79 dziękuje za odpowiedzi. Rozumiem ze jak oddam felgi na taki zabieg to cala ich powierzchnia będzie już gładka bez żadnych zadrapań? I to shit na rancie tez zniknie?
malkolm Opublikowano 30 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 30 Maja 2010 matgym, przypuszczam że tak, trochę to wygładzą , resztę zaszpachlują, wszystko zależy od ciebie co z nimi zechcesz zrobić
matgym Opublikowano 30 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 30 Maja 2010 Jak oddam do dobrego zakładu to powinno być ok, zna ktos w Trojmiescie godne polecenia? CNF? I jak z cena za coś takiego? Tak pi razy drzwi
slavwek.ie Opublikowano 30 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 30 Maja 2010 I jak z cena za coś takiego? Tak pi razy drzwi U mnie w mieście koszt lakierowania proszkowego zależy od średnicy felgi:15" - 80zł/szt 16" - 90zł/szt 17" - 100zł/szt W cenie jest piaskowanie, szlifowanie zadrapań, szpachlowanie itd.
matgym Opublikowano 30 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 30 Maja 2010 Rozumiem, to przy moich 18' muszę granice 500zł liczyć Dzieki wszystkim za pomoc! Pozdrawiam EDIT: Tak sie zastanawiam czy mógłbym bez problemu przejechać wszystkie felgi tak delikatnie autosolem do aluminium dla minimalnego poprawienia ich wyglądu? Jest to możliwe czy kompletnie odradzacie?
miHoo79 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Czerwca 2010 Rozumiem, to przy moich 18' muszę granice 500zł liczyć Dzieki wszystkim za pomoc! Pozdrawiam EDIT: Tak sie zastanawiam czy mógłbym bez problemu przejechać wszystkie felgi tak delikatnie autosolem do aluminium dla minimalnego poprawienia ich wyglądu? Jest to możliwe czy kompletnie odradzacie? Autosol to pasta do metali, Twoje felgi sa malowane wiec jak juz to jakas pasta do lakieru, sprobuj tanim automaxem kosztuje 4 zl za tubke
matgym Opublikowano 12 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Czerwca 2010 Dzieki ze wreszcie ktoś zatrybil ze coś dopisałem Autosol'a mam do aluminium (taki -> numer 1064916352) ale Automaxa rowniez mam w domu Czyli rozumiem ze po delikatniej polerce będzie jakiś tam minimalny efekt zniwelowania malutkich rysek?
miHoo79 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Czerwca 2010 Dzieki ze wreszcie ktoś zatrybil ze coś dopisałem Autosol'a mam do aluminium (taki -> numer 1064916352) ale Automaxa rowniez mam w domu Czyli rozumiem ze po delikatniej polerce będzie jakiś tam minimalny efekt zniwelowania malutkich rysek? Tak automaxem mozesz sie pobawic aczkolwiek rys takich jak na Twoim felunku to raczej nie zapolerujesz... Zawsze mozesz zrobic pedzelkiem zaprawki przetrzec paierami i zapolerowac wtedy cos tam zgubisz..
maciekj Opublikowano 27 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2010 Witam, ja się podjąłem ręcznej całkowicie polerki rantów, zeszło mi na to jakieś 3-4 tygodnie po kilkanaście-kilkadziesiąt godzin tygodniowo. Najgorzej wspominam w sumie walkę ze scansolem, a już w ogóle to sytuację jak mi scansol odprysnął na powiekę ;/ Co się strachu najadłem, to moje. Jakoś lakier na moich felgach był bardzo bardzo oporny, a później niekończące się drapanie i drapanie... A kształt felgi, jak widać na foto poniżej, niestety dyskwalifikuje praktycznie wszelką robotę maszynową, bo te ramiona są bardzo blisko tego rantu i jest tam naprawdę ciasno. Co do efektu to powiem tak- efektu super mega nowego chromu nie ma, z bliska można zobaczyć trochę rysek, przetarć itp, natomiast z jednego metra już rant bardzo ładnie lśni i się błyszczy. Wcześniej się nie przyglądałem innym felgom, ale po robocie porównałem swoje z kilkoma innymi i z tego dystansu 2 metrów różnicy nie było, więc jest okej. To znaczy ja jestem generalnie bardzo zadowolony z efektu pracy Felga przed robotą miała sporo wżerów, lakier na rantach był dość podziobany. Także felgi dostały drugie życie. Teraz mam w planach pomalowanie środka na czarno i felgi będą już całe prawie jak nówki Uploaded with ImageShack.us Jakby ktoś chciał, to mogę opisać dokładnie co, jak i czym robiłem pozdrawiam
vanquisz Opublikowano 27 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2010 maciekj, nie prościej i lepiej było je rozkręcić i wlecieć z filcem na wkrętarce?
maly_marcin Opublikowano 27 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2010 vanquisz, te felgi są jednoczęściowe (imitacja śrub) więc rozkręcić się ich nie da
vanquisz Opublikowano 27 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2010 maly_marcin, no to tym mnie zaskoczyłeś. To coś jak znaczek M3 na BMW 316i? A powracając do tematu, jak na prace ręczną, to podziwiam i gratuluje efektu. lakier ściągałeś chemicznie mam rozumieć?
maciekj Opublikowano 27 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2010 No śruby są jakie są Z plastiku niestety i wykręcić się ich nie da Lakier sciągałem metodą chemiczno-mechaniczną, czyli scansol + dużo samozaparcia i wszelkie szpachelki drewniane, plastikowe, szczotki, drapanie paznokciami już w akcie desperacji itp itp, było naprawdę ciężko. A sam scansol kładłem po 3-4 razy na felgę, bo nie cały lakier mi od razu ładnie chciał odchodzić.
MetalMagnes Opublikowano 27 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2010 maciekj, kawał dobrej roboty!
Administrator AreK Opublikowano 27 Lipca 2010 Administrator Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2010 maciekj, jak na ręczną robotę to rewelacja ale z doświadczenia wiem ,że można to zrobić dużo lepiej. Znam gościa który robi to zawodowo i sam jeździłem na felgach polerowanych przez niego prawie trzy sezony. Efekt był LUSTRO na całości felgi ale do utrzymania w takim stanie to była masakra.
emes Opublikowano 2 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2010 Potrzebuję rekomendacji jakiegoś fajnego preparatu do polerki ręcznej takich felg: Ogólnie są w dobrej kondycji, ale posiadają ryski eksploatacyjne...chciałbym je po prostu odświeżyć.
malkolm Opublikowano 2 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2010 Potrzebuję rekomendacji jakiegoś fajnego preparatu do polerki ręcznej takich felg:Obrazek Ogólnie są w dobrej kondycji, ale posiadają ryski eksploatacyjne...chciałbym je po prostu odświeżyć. kolego to jest temat o polerowaniu aluminium a nie lakierowanych felg
pLaYmAn Opublikowano 2 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2010 Słuchajcie, a da radę poprawić stan tych felg ? Pokryte bezbarwnym lakierem, jednak jest trochę zarysowań
maestro00 Opublikowano 2 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2010 Nigdy tego nie robiłem ale tak na zdrowy rozsądek jeśli felga jest lakierowana to należy z nią postępować jak z lakierem i tymi samymi środkami polerować. Obowiązkowo wosk na koniec. To samo z aluminium - polerować jak zwyczajne aluminium. pLaYmAnwidzę nowiutkie kapcie kupiłeś i to nie byle jakie Ale letnie na zimę ? emes czy te felgi są czysto aluminiowe czy aluminiowe i dodatkowo lakierowane (zakładam że to drugie jak większość na rynku) ?
emes Opublikowano 2 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2010 emes czy te felgi są czysto aluminiowe czy aluminiowe i dodatkowo lakierowane (zakładam że to drugie jak większość na rynku) ? Lakierowane to są napewno... czyli co, np. taki SwirlX dałby radę coś zdziałać na tego typu felgach?...
maestro00 Opublikowano 2 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2010 Może się powtarzam ale tym bardziej wskazane jest postępowanie podobnie jak przy pracy z lakierem - doświadczalnie. Lakier na felgach potrafi być twardy (zwłaszcza np. w modelach zimowych). Tutaj producent według mnie postawił na solidność więc znając życie także w kwestii lakieru niemcy nie zrobili fuszerki. Obawiam się że SwirlX może sobie nie poradzić zwłaszcza ręcznie.
emes Opublikowano 3 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2010 hmm no to nie wiem - czego by tu użyć...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się