Skocz do zawartości

Krótkie pytanie - krótka odpowiedź


MetalMagnes

Rekomendowane odpowiedzi

Bylo na bank i to jeszcze za czasów starej "szkoły" która mówiła aby po nałożeniu bazy odczekać kilka godzin zanim położy się klar. jak się okazało był to błąd bo te dwa składniki nie "związywały" ze sobą i dlatego po czasie klar odłaził. Teraz lakieruje się klarem właściwie kilka minut po nałożeniu bazy. Wystarczy ze przeschnie na tyle aby przetrzeć szmatka antystatyczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ile czasu mniej więcej trzeba poczekać po nałożeniu wosku NXT 2.0 na auto? Wiem że trzeba zrobić "test palca", ale ile to wychodzi czasowo +-.

 

Jak jest chłodno to tak z 12-15 minut, jak ciepło to jakieś 8-10 minut.

Tak czy siak jednak test palca się przydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz.SwX tez jest swego rodzaju cleanerem. Sa tacy co nakładali wosk bezpośrednio po korekcji. Wytrzymywal równie długo co po cleanerze. Z moich obserwacji -lakier po Swx jest tępy i 'piszczy" pod palcem jak idealnie domyte naczynie(myślę ze wiadomo o co chodzi) co jest dowodem ze powierzchnia jest dokładnie oczyszczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze jedno wiadomo że recznie tak dokładnie nieusune rysek SwX i czy po tym mogłby byc SRP i potem wosk??? A co by było zdrowsze dla lakieru za jakis czas trzeba powtórzyc cykl czy używac SwX czy SRP przed woskowaniem??? Z tego co czytałem to niektórzy na cykl np. co 2 miesiace myja auto porzadnie potem cleaner (bezsrodków sciernych) i wosk. Czy to dobra opcja dla utrzymania lakieru???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Można nałożyć spokojnie SRP -bedzie służył wtedy jako cleaner. Dodatkowo wyciągnie jeszcze trochę blasku i ukryje co nie usunięte.

Ja poleciłbym Ci do ręcznej korekty coś mocniejszego typu Ultimate Compund. SWx-em to do pasterki będziesz machał ,a efekty mizerne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ultimate Compund nakładane ręcznie (aplikator zółty Megsa) aplikujemy, aż da się słyszeć "piszczenie". A jak użyć UC na polerce rotacyjnej, kiedy zaprzestać polerowania ? Aż zniknie środek ?, na wyczucie ?, bo piszczeć chyba nie będzie ?

 

I czy UC posiada rozpadające się cząsteczki ścierne, czy jest to jednostajnie pracujące ścierniwo, które ściera w takim samym stopniu przez cały proces polerowania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak użyć UC na polerce rotacyjnej, kiedy zaprzestać polerowania ? Aż zniknie środek ?, na wyczucie ?, bo piszczeć chyba nie będzie ?

 

Nakładasz tyle środka żeby po prostu pad nie pracował na sucho, ale żeby też nie chlapało na boki, bo to m.in. marnotrawstwo. Polerujesz dotąd aż praktycznie środek prawie zacznie znikać. Wycierasz i albo ponawiasz próbę albo jedziesz następny kawałek.

 

I czy UC posiada rozpadające się cząsteczki ścierne, czy jest to jednostajnie pracujące ścierniwo, które ściera w takim samym stopniu przez cały proces polerowania ?

 

Nie, to środek który pracuje równomiernie cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I czy UC posiada rozpadające się cząsteczki ścierne, czy jest to jednostajnie pracujące ścierniwo, które ściera w takim samym stopniu przez cały proces polerowania ?

 

Nie, to środek który pracuje równomiernie cały czas.

 

Czyli rozumiem, że mogę użyć zarówno UC z padem ścierającym (cutting) aby usunąć rysy, a także później wykończyć powierzchnie UC z padem polerującym (polishing) ze zmniejszonymi obrotami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, że mogę użyć zarówno UC z padem ścierającym (cutting) aby usunąć rysy, a także później wykończyć powierzchnie UC z padem polerującym (polishing) ze zmniejszonymi obrotami ?

 

Możesz i tak - obroty obrotami (też mają znaczenie), ale raczej bardziej bym tutaj manewrował właśnie padami i dociskiem niż samymi obrotami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie !

 

Jeszcze jedno pytanie.

 

Chciałem także nałożyć Black hole za pomocą polerki rotacyjnej z padem polerującym (polishing). Można prosić o jakąś instrukcje. Na butelce po polsku jest tylko jak ręcznie, a po angielsku jakoś tak zagmatwanie (dla mnie :oops:)

 

Rozumiem, że niewielką ilość produktu nałożyć na pad i na niskich obrotach rozprowadzić po powierzchni. I teraz pytanie. Rozprowadzać aż do momentu gdy zniknie produkt ?. Czy tylko rozprowadzić, zostawić mgiełkę, odczekać aż wyschnie i dopiero spolerować ? (przetrzeć mikrofibrą ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ta POLERKA SAMOCHODOWA SZLIFIERKA 2200 W GERMANY (numer 1014358292) będzie dobrym narzędziem na pierwsze polerowanie?

 

 

Chciałbym użyć gąbek 3M, jaki środek będzie odpowiedni do polerki z tymi gąbkami ?

 

Czy proces polerki wygląda tak jak niżej czy inaczej ?

 

* Mycie

* Glinkowanie

* Polerowanie

* Mycie

* Glinkowanie

* Odżywka

* Wosk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej tak?

 

* Mycie

* Benzyna ekstrakcyjna

* Mycie (benzyny)

* Glinkowanie

* Polerowanie

* Izopropanol

* Mycie (czy po izopropanolu można ten etap pominąć?)

* Cleaner

* Odżywka/Politura

* Wosk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam czy przed rozpoczęciem polerowania system 3m (żółty następnie niebieski korek) powinienem odtłuścić lakier (np. benzyną ekstrakcyjną) czy wystarczy dokładnie go wymyć ?

kolejne moje pytanie to jak najlepiej nakładać środek black hole ręcznie czy maszynowo a jeśli maszynowo to jakich prędkości użyć oraz jakiej gąbki ? Dodam że lakier którym chcę się zająć to granatowy metalik. pozdrawiam i z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artur napisał/a:

* Mycie (czy po izopropanolu można ten etap pominąć?)

 

 

Można śmiało pominąć. Jezeli już myć ponownie to lepiej po glinkowaniu a przed polerką.

chyba, że polerujemy z dużą ilością mocno pylących past, wtedy po polerowaniu umycie auta jest dobrym pomysłem, żeby pozbyć się pyłu ze wszystkich zakamarków bez spędzania godzin z pędzelkiem i szmatką. Rozwiązanie szczególnie dobre, jeśli nie mamy do dyspozycji kompresora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.