Guest Posted May 9, 2011 Report Posted May 9, 2011 Witam Mam plastikowe klosze lamp, postanowiłem doprowadzić je do jak najlepszej kondycji wizualnej. Zrobiłem tak: najpierw wodnistym papierem 1500, później większym bodajże 2000 z kawałkiem, następnie nałożyłem kilka razy pastę polerską (Tempo i Tempo K2) oraz polerowałem to gąbką do polerowania (mocowanej do wiertarki). Na koniec zrobiłem około 20 serii ręcznie szmatką i w/w pastami. To cały przebieg zabiegu. A efekt - lampa delikatnie zmatowiona zmatowiona z małymi ryskami (przed zabiegiem również miała ryski i nie była pierwszej przejrzystości) tak więc jakie rady, aby doprowadzić lampę do pełnej przeźroczystości?
Manolito77 Posted May 9, 2011 Report Posted May 9, 2011 Nie wiem w jakim aucie to polerowałeś. Ja robiłem jakieś 2 tygodnie temu taki zabieg u siebie w BMW e39 po lifcie (klosze plastikowe powlekane lakierem bezbarwnym). Najpierw papiery wodne 800>1200>2000>2500 aby ściągnąć warstwę ów lakieru i wygładzić klosze z ewentualnych odprysków kamieni itp. Potem gabka polerska oraz po niej futro na uchwyt do wiertarki i jakąś pastę kupiłem do polerowania plastikowych kloszy - nie pamiętam nazwy. Zdaje się, że Autosol ma także wersję pasty do takich celów. Przejechałem kilka razy tą pastą i było w miarę ok. Klosz przejrzysty ale jeszcze takie bardzo drobne mikro ryski. Spróbowałem więc testera jaki miałem do lakieru - Meguiars Dual Action #83. Najpierw poszedł z gąbką polerską (dość miękką) trochę mocniej dociskany a potem jeszcze przejechałem już lżej futrem polerskim. Efekt mnie już zadowalał więc bardziej nie męczyłem. Obecnie klosz jest już ładnie przezroczysty choć jak w świetle ksenona się przyjrzeć bardzo dokładnie to jeszcze delikatnie widać takie mikronowe ryski od czasu do czasu ale to już trzeba na prawdę dostać zeza na oczach żeby to zobaczyć. Pzdr.
saintmc Posted May 9, 2011 Report Posted May 9, 2011 mrozilla, masz kolego http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=5581 akcja z soboty, 2h pracy ( z przerwami na papieroski )
Moderator rychu Posted May 9, 2011 Moderator Report Posted May 9, 2011 Jak działałeś długo tą gąbką na wiertarce to mogłeś przegrzać klosz i zmatowienie jest spowodowane zmianami w samym plastiku.
Guest Posted May 9, 2011 Report Posted May 9, 2011 O to chodzi, że długo nie działałem, wszystko w granicach rozsądku...
Moderator rychu Posted May 9, 2011 Moderator Report Posted May 9, 2011 Czyli pewnie wystarczy poprawić wg. schematu jaki zastosował Marcin
saintmc Posted May 9, 2011 Report Posted May 9, 2011 mrozilla, jak mieszkasz w pobliżu Wawy to mogę ew. pomóc.
Guest Posted May 9, 2011 Report Posted May 9, 2011 No niestety do Warszawy mam około 200km, aczkolwiek nie jestem pewien czy w niedzielę w Wawie nie będę.
maya Posted May 9, 2011 Report Posted May 9, 2011 jak już robicie papierem to zrobcie też 3000 porządnie, ja wypolerowałem lampe ale pod halogenem zostały swirle aczkolwiek różnica kolosalna
Jakub_s14 Posted October 27, 2011 Report Posted October 27, 2011 Potwierdzam to co kolega wyżej napisał. Wykańczajcie na koniec papierem 3000. u mnie po 2500 były mega rysy których nie mogłem usunąć pastą. Po papierze 3000 rysy zniknęły. Druga sprawa to dobrze nie schodzić poniżej papieru 1500 bo trudno będzie usunąć kolejnymi papierami powstałe rysy. Ja u siebie na początku robiłem papierem 2000 później 2500 na to pasta k2 ultra cut i na to tempo. Jakiśefekt po tym był. Usunąłem zmatowienie lamp stały się świecące i przejrzyste. Ale cały czas były ryski których nie mogłęm do końca usunąć. Jak przyszły mi pasty menzerna i papier 3000 to teraz to dopiero jest efekt. nie ma żadnej rysy wszystko idealnie wypolerowane na wysoki połysk.
Administrator AreK Posted October 27, 2011 Administrator Report Posted October 27, 2011 Nie zgadzam się do końca. Ja zajechane reflektory jechałem nawet od P500 i finalnie żadne rysy nie zostały.
Tworek Posted October 27, 2011 Report Posted October 27, 2011 Arekkaz, na pewno poświęciłeś dla niego więcej czasu niż kolega, a praca została bardzo dobrze wykonana, co do regeneracji to również robiłem taki zabieg w poprzednim aucie. Wszystko zależy od tego jak mocno reflektor jest "zmęczony". Zacząłem od papieru 2000, 2500, 3000, a później użyłem trzech rodzajów past, jakiegoś korka, UC i wykańczającej. Efekt był To co widać na zdjęciu to kurz od strony wew.
Administrator AreK Posted October 27, 2011 Administrator Report Posted October 27, 2011 Darek pół dnia poszło ale efekt rewelacja.
uri90 Posted October 27, 2011 Report Posted October 27, 2011 ja ostatnio robiłem ostro zajechane reflektory w Fiacie Punto. zacząłem od papierkowej roboty czyli 800 > 1000> 1500> 2000> 2500 (chciałem jeszcze wykończyć 3000 ale niestety w sklepie najdrobniejszy jaki mieli to 2500 ) i później systemem SSR zacząłem od SSR3 na pomarańczowym padzie ABW, później SSR 2,5 na pomarańczowym waflowym ABW i na koniec SSR1 na czarnym waflu ABW. Efekt wyszedł dobry Właściciel był mega zadowolony (był tak załamany stanem reflektorów przed polerowaniem, że już był skłonny wydać 500 zł na nowe) przed: po: Jednak nurtuje mnie inny temat. chodzi o trwałość takiego zabiego, nie obiecywałem właścicielowi za wiele, od razu powiedziałem, że być może za pół roku bedzie musiał znów do mnie przyjechać na polerowanie. jak było u Was? jak długo utrzymał się efekt polerowania? dodam, że wcześniejsze reflektory jakie polerowałem to były w dostawczaku KIA - na koniec zabezpieczyłem je woskiem FK 1000 hi temp i po jakimś czasie znów zzółkły, więc tym razem posanowiłem nie nakładać żadnego wosku
uri90 Posted October 27, 2011 Report Posted October 27, 2011 qbejs, nie mam dostępu do tych środków, a na czyjeś lampy nie kupię bardziej mnie interesuje jak to jest z tymi reflektorami?? Arek, ty polerowałeś reflektory w wiśniowym Punciaku... jak długo efekt się utrzymał??
SzaKal Posted October 27, 2011 Report Posted October 27, 2011 Ja polerowałem u mnie w borze bo stan był prawie jak w tym punciaku, było to rok temu, od tamtego czasu widzę że reflektor znów robi się ,,brzydki`` no ale gdy by nawet raz do roku polerować to nie ma tragedii ...
Moderator Domel Posted October 28, 2011 Moderator Report Posted October 28, 2011 @uri90 U mnie w punciaku swiatla wygladaly identycznie. Jesli chodzi o oswietlenie i te klosze w Punto 2 to zmora tak samo jak ramię wycieraczek. Ale po polerce, efekt utrzymuje sie dosc dlugo. Dobra robota. Ja zaplacilem za dwa 50 zloty.
uri90 Posted October 28, 2011 Report Posted October 28, 2011 Domel, dzięki jak wytrzymają ok roku to właściciel i tak będzie zadowolony, a potem będzie poprawka. choc mam nadzieję, że za rok znów do takiego tragicznego stanu nie dojdą. właściciel mówił, że po polerce na drodze jest dwa razy więcej światła
Administrator AreK Posted October 28, 2011 Administrator Report Posted October 28, 2011 W punto efekt był do poniedziałku. Gdyby nie dzwon nic nie potrzeba by było robić a tak pewnie znowu od 500 pojedziemy.
KaczorRK Posted November 2, 2011 Report Posted November 2, 2011 Ja robiłem lampy w Astrze II mojej żony w zeszłym roku w maju (papier+pasty) i do tej pory nie widać żeby klosze żółkły czy coś w tym stylu.
ariello01 Posted November 2, 2011 Report Posted November 2, 2011 Lanicia Thesis, polerka robiona we wrześniu i efekt na chwile obecna bez zmian ( polerka wynikała z niewiedzy użytkownika, który wyczytał gdzieś w necie ze na zamtowiałe lampy dobry jest papier ścierny na mokro. Jako że kupił jeden papier o gradacji niewiadomej i na tym wszytskim zakończył swój proces to lampy były jak mleko. )
MirekGTS Posted April 14, 2016 Report Posted April 14, 2016 Fajna reklama B-). Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
kopytalke Posted July 18, 2016 Report Posted July 18, 2016 Mam problem.. i bede bardzo wdzięczny jak ktoś pomoże, nie ukrywam zależy mi na czasie. Zacznijmy od tego ze drugi raz poleruje klosze lamp, za pierwszym wyszło wszystko idealnie. Wczoraj zacząłem robić lampy w bmw x3, zrobiłem tak samo jak za pierwszym razem, najpierw papier wodny 1500 potem 2000 i na koncu 2500, z tym ze jak robilem 2000 w jednym miejscu troszke bardziej tarłem bo były straszne rysy. Po skonczeniu zrobiłem pastami mega 101 potem menza 2500, na koncu mega 205. No i niestety ale klosz tam gdzie troszke mocniej docisłem zrobiła się taka "plamka" a reszta kloszu dalej lekko zmatowiała, więc poprawiłem znów pastami, nic nie dało. Więc postanowiłem jeszcze raz zrobić tylko papierem cały klosz 2500, po czym znow pastami. No i niestety efekt daremny! gorzej jak było. Nie dość że widać dalej taka plamke zmatowiałą tam gdzie mocniej papierem ściernym zrobiłem, to jeszcze cały klosz jest lekko zmatowiały, i jak się włączy ksenon to jest "plamka" od światła, po prostu w ogóle nie jest wykończony. Przypomne że używam dual action od krausa, stosowałem różne gąbki, różne pasty i nic. Może musze mocniej pastami ciąć żeby zgarnąć te zmatowiałe czy coś... Maciej jakiś pomysł bo tragedia
Moderator krd Posted July 18, 2016 Moderator Report Posted July 18, 2016 kopytalke, bez zdjęć to jak wróżenie z fusów...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now