reloop Opublikowano 17 Lutego 2014 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2014 Czy żółta część Chemical Guys Tri Kolor nada się do ręcznej korekty UC?
GiovaniiGruby Opublikowano 17 Lutego 2014 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2014 Nada się bardzo dobrze ale... trochę się namachasz
KoKoS89 Opublikowano 17 Lutego 2014 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2014 Witam, jako iż mój temat nie był zbyt dobry na inny dział i do tematu co dzisiaj zrobiłem też nie pasuje bo było to 8 miesięcy temu, postanowiłem pokazać tutaj prace z UC na Peugeot 207 czarny obsidien. Słaba jakość fotek i brak 50/50 ale jest to mój początek z auto detailingiem. Czytając forum skusiłem się na zakup paru kosmetyków, udało mi się skompletować taki zestaw na początek, wiem brakuje jeszcze szamponu, cleanera albo IPA ale to z czasem. Glinka BH medium Meg's UC Colli 476 Monster Shine tri color Aplikatory Meguiars mikrofibry Auto przez poprzedniego właściciela było myte na myjniach automatycznych co odbiło się na lakier, na szczęście mama pracuje na myjni więc był dostęp paru środków do mycia, w całości prezentował się mniej więcej tak. Pierwszego dnia umyłem auto karcherem potem jeszcze raz mycie na 2 wiadra, odstawiłem auto na parking i zabrałem się za glinkowanie, najwięcej syfu było pod lusterkami, klamkami no i progi. Po południu w ruch poszedł UC, pad tri color i moje rączki, zrobiłem jedna stronę i zaczęło padać Drugiego dnia udało mi się skończyć całe auto, ręce ledwo odrywały się od ziemi ale warto było. Ostatni dzień nałożyłem wosk Colli 476 było ciężko, pierwszy raz i na dodatek +30 stopni, nie było gdzie uciec do cienia Przy aucie spędziłem łącznie 18 godzin, porobiło się trochę hologramów ale większość rys zeszło i tak wypadało by to powtórzyć najlepiej maszynowo. Wszelkie uwagi mile widziane
GiovaniiGruby Opublikowano 17 Lutego 2014 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2014 Troszkę pracy było ale efekt na Szkoda że zabrakło IPA, bo byś wiedział ile tak naprawdę roboty zrobił UC
rustin Opublikowano 17 Lutego 2014 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2014 Jakim padem pracować na DA z UC ? średnim czy miękkim? A może z MF ?
8szymon8 Opublikowano 13 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Marca 2014 Dziś zabrałem się za swoje poswirlowane BMW E36. W sumie cały samochód jest do korekty ale zacząłem od lewego błotnika oraz maski. I na tym zakończyłem. Nie wiem czy to ja tak kiepsko pracowałem czy lakier jest taki twardy lub moje oczekiwania co do ręcznej aplikacji UC były zbyt wysokie ale zdecydowałem że ręcznie nie skończę samochodu... Tarłem i tarłem a efekt jak dla mnie trochę słaby: P.s. Wielki szacun dla tych którzy zrobili ręcznie całe auto
bienek Opublikowano 13 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Marca 2014 BMW ma twarde lakiery i możesz sobie tak głaskać z rok to może zrobisz coś sensownego
mohseth Opublikowano 13 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Marca 2014 Ja w swoim e39 też zakończyłem ręczną korektę na połowie lewych drzwi i odpadłem:)
8szymon8 Opublikowano 13 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Marca 2014 BMW ma twarde lakiery i możesz sobie tak głaskać z rok to może zrobisz coś sensownego Dlatego sobie odpuściłem już a tak się napaliłem Teraz analizuje forum pod kątek padów i tego czy można użyć szlifierki kątowej do tego bo na polerkę póki co nie mam kasy Ewentualnie jestem chyba w posiadaniu (chyba - bo nie wiem czy działa ) polerki orbitalnej coś w ten deseń:
bienek Opublikowano 13 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Marca 2014 tego czy można użyć szlifierki kątowej No jeżeli chcesz zobaczyć jakiego koloru masz podkład, albo chcesz mieć "metalik" to próbuj
8szymon8 Opublikowano 14 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2014 tego czy można użyć szlifierki kątowej No jeżeli chcesz zobaczyć jakiego koloru masz podkład, albo chcesz mieć "metalik" to próbuj No właśnie takiego komentarza się spodziewałem Czyli bez maszyny na moim BMW nic nie zdziałam ręcznie? Twardszego aplikatora niż tricolor nie ma?
powalla Opublikowano 14 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2014 Twardszego aplikatora niż tricolor nie ma? Możesz spróbować np. jakąś deską No a tak serio, to nie chodzi tak do końca o samą twardość gąbki lecz też o ilość ruchów . Maszynka (DA) robi na minutę tyle ruchów na godzinę , co Ty ręką zrobisz w ...3 dni (wliczam zmęczenie , posiłki, popitki i siusiu ) Ręcznie to mordęga i co najwyżej zagłębienia klamek można zrobić robić trikolorem. Polecam odłożyć "prace ręczne z UC" i zająć się jakąś dodatkową pracą która przyniesie kasiorkę na zakup maszynki .
bienek Opublikowano 14 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2014 Twardszego aplikatora niż tricolor nie ma Jest, lake country robi aplikatory twardości podobnej do padów od tnacego do wykańczającego, ale i tak bez odpowiedniej maszyny nie osiągniesz dobrego efektu.
8szymon8 Opublikowano 15 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 15 Marca 2014 Twardszego aplikatora niż tricolor nie ma Jest, lake country robi aplikatory twardości podobnej do padów od tnacego do wykańczającego, ale i tak bez odpowiedniej maszyny nie osiągniesz dobrego efektu. No i wszystko w tym temacie! Dzięki bieniek za konkretne informacje
NATE Opublikowano 18 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 18 Marca 2014 naczytałem się przez cały rok, i dopiero teraz się przywitałem. Z odrobiną wiedzy przynajmniej wiadomo, o co się zapytać... mam zamiar uzyc całej gamy kosmetyków od dekontaminacji, regeneracją UC ręcznym padem, po wosk (#16 megsa). Mam pytanie odnośnie tego co po UC, a przed woskiem? Mam tam włożyć cleaner ? Używać IPA ? Czy mogę tam nie wkładać nic? Nie jest to kwestia oszczędności, w zasadzie mogę kupić co tylko mi powiecie. Po prostu nie przeszkadza mi wypełnienie po UC - autem jeżdżę tylko w lecie. Mógłbym takie wypełnienie uznać za atut... nie mam nic przeciwko temu, by auto było nieco "podretuszowane" - za rok mogę na starcie z przygotowywaniem auta do sezonu użyć IPA, ocenić stan lakieru i znów jechać UC. I tak do skutku. Czy mój tok rozumowania w moim przypadku jest dobry, a plan ma jakiś sens ? Przeszukałem całe forum, i nie ma jednoznacznej odpowiedzi czy używać ipa, cleanerów po UC, czy też nie. JEdni uważają, że tak - drudzy, że nie. Przypominam, że polerka ręczna Tri-colorem.
atvmmz Opublikowano 18 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 18 Marca 2014 UC wymywaj IPĄ, potem cleaner i wosk. Większość cleanerów posiada olejki, które oszukują więc jakieś defekty zamaskujesz.
bluemen Opublikowano 18 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 18 Marca 2014 Proponuję wkomponować pomiędzy UC a #16 megsowy Ultimate Polish - efekt
piotto0 Opublikowano 19 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2014 Można powiedzieć że zaczynałem tak samo jak Ty. Najpierw lektura na forum i potem wybór padł na pastę Megs UC, wosk #16 Megsa do tego cleaner Dodo i w późniejszym czasie dokupiłem politurę DC2. Korektę ( a właściwie bardziej "odświeżanie" lakieru ) robiłem polerką na średnim pardzie i UC - w porównaniu do tego co było wcześniej wyszło niebo a ziemia. Jako że UC wypełnia nieźle to na początku posmarowałem na to Megsa #16 bo sam byłem ciekawy jak to wyjdzie, niestety szybko wszystko zleciało. Potem drugie podejście, wymyte resztki UC sprawdziłem stan lakieru - i ponownie poprawa "odświeżania" bo UC wypełnił wszystko i wyglądało idealnie ... do czasu. Potem już zrobiłem jak należy- UC, IPA , Cleaner, politura (opcjonalnie), #16. Moim zdaniem po UC powinieneś użyć IPA i potem cleaner pod wosk. Inaczej będziesz musiał woskować auto co chwile.
NATE Opublikowano 19 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2014 Dziękuję, Panowie - po UC użyję IPA, a następnie.... - meguiar's ultimate polish czy może coś innego? zakupić Meg's Ultimate Polish, czy jest jeszcze jakiś dobry, sprawdzony pomysł po UC i IPie a przed woskiem #16 ?
czarekcw Opublikowano 20 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2014 Moim zdaniem po UC powinieneś użyć IPA i potem cleaner pod wosk. Czyżby ? http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... 0&start=45 Kurde, rok czasu czytasz i nie wiesz Prawidłowe użycie produktów (bo i tak ręcznie będziesz działał więc sposób, żeby oszukać wzrok): UC -> cleaner/ Megs Ultimate Polish -> IPA -> wosk Z tym, że nie widzę jakoś uzasadnienia stosowania IPA przy Megsie UP przez cały rok. Gdyby był cleaner to gdy będziesz zabezpieczał auto na zimę to wtedy cleaner, IPA i wosk. Sam zrobiłem sobie doświadczenie przed zimą: 1) Suzuki SX 4: cleaner DJ LP -> IPA -> Colli 476. Wosk siedzi na lakierze i nie był stosowany QD. 2) VW Golf IV: Megs Ultimate Polish-> #16. Musiałem wspomagać się BSD a na chwilę obecną już cienko to widzę. Oczywiście nie jest to konfrontacja jak równy z równym, chciałem sam sprawdzić na "własnym lakierze" co i jak trzyma.
NATE Opublikowano 20 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2014 2x posty mówiące, bym UC wymywał IPA, potem cleaner (maskujący niedoskonałości jakiś) i na to Meg #16 czarekcw, Ty proponujesz inny schemat. Jestem żółtodziobem i nadal nie wiem... nie chciałbym mając wsparcie takch doświadczonych osób, jakimi niewątpliwie jesteście, decydować sam. To byłoby karygodne w moim przypadku
czarekcw Opublikowano 20 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2014 Ale po co wymywać UC przy pracy ręcznej? Gdyby to było polerką robione- to tak i owszem. W innym przypadku stoję na stanowisku, że ma być widać efekt- zobaczysz, że ręcznie polerowanie jest i czasochłonne i dające słabe efekty przy wymywaniu pasty (i nawet wymycie pasty powinno się robić zmywaczem silikonowym a nie IPĄ).
NATE Opublikowano 20 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2014 Czy jednak nie wymyję i po UC i Ulitmate Polish wypełniaczy (które zrobią trochę roboty) tą IPĄ przed woskiem ? czy mam robić UC -> UP -> Meg#16 ?
rustin Opublikowano 20 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2014 Czym się różni UC od Menzerny powiedzmy odpowiadającej ścieralnością UC ? Jednym i drugim można zrobić polerkę z takim samym efektem?
Artih Opublikowano 20 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2014 Wypełniaczami - UC je ma (choć wiadomo, że nie tyle co jakieś AIO).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się