Skocz do zawartości

Meguiar's Ultimate Compound


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako iż mój temat nie był zbyt dobry na inny dział i do tematu co dzisiaj zrobiłem też nie pasuje bo było to 8 miesięcy temu, postanowiłem pokazać tutaj prace z UC na Peugeot 207 czarny obsidien.

 

Słaba jakość fotek i brak 50/50 ale jest to mój początek z auto detailingiem.

 

Czytając forum skusiłem się na zakup paru kosmetyków, udało mi się skompletować taki zestaw na początek, wiem brakuje jeszcze szamponu, cleanera albo IPA ale to z czasem.

 

Glinka BH medium

Meg's UC

Colli 476

Monster Shine tri color

Aplikatory Meguiars

mikrofibry

8avi.JPG

 

 

Auto przez poprzedniego właściciela było myte na myjniach automatycznych co odbiło się na lakier, na szczęście mama pracuje na myjni więc był dostęp paru środków do mycia, w całości prezentował się mniej więcej tak.

8zqs.jpg

 

 

Pierwszego dnia umyłem auto karcherem potem jeszcze raz mycie na 2 wiadra, odstawiłem auto na parking i zabrałem się za glinkowanie, najwięcej syfu było pod lusterkami, klamkami no i progi.

0dib.jpg

zjaz.JPG

cr4l.jpg

 

 

Po południu w ruch poszedł UC, pad tri color i moje rączki, zrobiłem jedna stronę i zaczęło padać :thumbdown:

Drugiego dnia udało mi się skończyć całe auto, ręce ledwo odrywały się od ziemi ale warto było.

6kou.jpg

2jvl.jpg

 

 

Ostatni dzień nałożyłem wosk Colli 476 było ciężko, pierwszy raz i na dodatek +30 stopni, nie było gdzie uciec do cienia :/

z1v9.jpg

2um8.jpg

j3ny.jpg

 

 

Przy aucie spędziłem łącznie 18 godzin, porobiło się trochę hologramów ale większość rys zeszło i tak wypadało by to powtórzyć najlepiej maszynowo.

jm7j.jpg

 

Wszelkie uwagi mile widziane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dziś zabrałem się za swoje poswirlowane BMW E36. W sumie cały samochód jest do korekty ale zacząłem od lewego błotnika oraz maski. I na tym zakończyłem.

Nie wiem czy to ja tak kiepsko pracowałem czy lakier jest taki twardy lub moje oczekiwania co do ręcznej aplikacji UC były zbyt wysokie ale zdecydowałem że ręcznie nie skończę samochodu... :(

Tarłem i tarłem a efekt jak dla mnie trochę słaby:

2mocdxh.jpg

2m6s4uf.jpg

2rqkjv6.jpg

P.s. Wielki szacun dla tych którzy zrobili ręcznie całe auto :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW ma twarde lakiery i możesz sobie tak głaskać z rok to może zrobisz coś sensownego :P

Dlatego sobie odpuściłem już :cry: a tak się napaliłem

Teraz analizuje forum pod kątek padów i tego czy można użyć szlifierki kątowej do tego bo na polerkę póki co nie mam kasy :/ Ewentualnie jestem chyba w posiadaniu (chyba - bo nie wiem czy działa :mrgreen:) polerki orbitalnej coś w ten deseń:

8382397b5d7dac0f3ed6ebaa53f3bc6011955.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego czy można użyć szlifierki kątowej

 

No jeżeli chcesz zobaczyć jakiego koloru masz podkład, albo chcesz mieć "metalik" to próbuj :D

No właśnie takiego komentarza się spodziewałem :P

Czyli bez maszyny na moim BMW nic nie zdziałam ręcznie? Twardszego aplikatora niż tricolor nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twardszego aplikatora niż tricolor nie ma?

 

Możesz spróbować np. jakąś deską ;)

 

No a tak serio, to nie chodzi tak do końca o samą twardość gąbki lecz też o ilość ruchów . Maszynka (DA) robi na minutę tyle ruchów na godzinę , co Ty ręką zrobisz w ...3 dni (wliczam zmęczenie , posiłki, popitki i siusiu ) :-]

 

Ręcznie to mordęga i co najwyżej zagłębienia klamek można zrobić robić trikolorem. Polecam odłożyć "prace ręczne z UC" i zająć się jakąś dodatkową pracą która przyniesie kasiorkę na zakup maszynki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twardszego aplikatora niż tricolor nie ma

Jest, lake country robi aplikatory twardości podobnej do padów od tnacego do wykańczającego, ale i tak bez odpowiedniej maszyny nie osiągniesz dobrego efektu.

No i wszystko w tym temacie! Dzięki bieniek za konkretne informacje :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naczytałem się przez cały rok, i dopiero teraz się przywitałem. Z odrobiną wiedzy przynajmniej wiadomo, o co się zapytać... ;)

mam zamiar uzyc całej gamy kosmetyków od dekontaminacji, regeneracją UC ręcznym padem, po wosk (#16 megsa). Mam pytanie odnośnie tego co po UC, a przed woskiem? Mam tam włożyć cleaner ? Używać IPA ? Czy mogę tam nie wkładać nic? Nie jest to kwestia oszczędności, w zasadzie mogę kupić co tylko mi powiecie. Po prostu

nie przeszkadza mi wypełnienie po UC - autem jeżdżę tylko w lecie. Mógłbym takie wypełnienie uznać za atut... nie mam nic przeciwko temu, by auto było nieco "podretuszowane" - za rok mogę na starcie z przygotowywaniem auta do sezonu użyć IPA, ocenić stan lakieru i znów jechać UC. I tak do skutku. Czy mój tok rozumowania w moim przypadku jest dobry, a plan ma jakiś sens ?

 

Przeszukałem całe forum, i nie ma jednoznacznej odpowiedzi czy używać ipa, cleanerów po UC, czy też nie. JEdni uważają, że tak - drudzy, że nie. Przypominam, że polerka ręczna Tri-colorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można powiedzieć że zaczynałem tak samo jak Ty.

Najpierw lektura na forum i potem wybór padł na pastę Megs UC, wosk #16 Megsa do tego cleaner Dodo i w późniejszym czasie dokupiłem politurę DC2.

Korektę ( a właściwie bardziej "odświeżanie" lakieru ) robiłem polerką na średnim pardzie i UC - w porównaniu do tego co było wcześniej wyszło niebo a ziemia.

 

Jako że UC wypełnia nieźle to na początku posmarowałem na to Megsa #16 bo sam byłem ciekawy jak to wyjdzie, niestety szybko wszystko zleciało.

Potem drugie podejście, wymyte resztki UC sprawdziłem stan lakieru - i ponownie poprawa "odświeżania" bo UC wypełnił wszystko i wyglądało idealnie ... do czasu.

 

Potem już zrobiłem jak należy- UC, IPA , Cleaner, politura (opcjonalnie), #16.

 

Moim zdaniem po UC powinieneś użyć IPA i potem cleaner pod wosk.

Inaczej będziesz musiał woskować auto co chwile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, Panowie - po UC użyję IPA, a następnie....

 

- meguiar's ultimate polish czy może coś innego?

 

 

zakupić Meg's Ultimate Polish, czy jest jeszcze jakiś dobry, sprawdzony pomysł po UC i IPie a przed woskiem #16 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem po UC powinieneś użyć IPA i potem cleaner pod wosk.

Czyżby 8-) ?

http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... 0&start=45

 

Kurde, rok czasu czytasz i nie wiesz :acute:

Prawidłowe użycie produktów (bo i tak ręcznie będziesz działał więc sposób, żeby oszukać wzrok): UC -> cleaner/ Megs Ultimate Polish -> IPA -> wosk

 

Z tym, że nie widzę jakoś uzasadnienia stosowania IPA przy Megsie UP przez cały rok. Gdyby był cleaner to gdy będziesz zabezpieczał auto na zimę to wtedy cleaner, IPA i wosk.

 

 

Sam zrobiłem sobie doświadczenie przed zimą:

1) Suzuki SX 4: cleaner DJ LP -> IPA -> Colli 476. Wosk siedzi na lakierze i nie był stosowany QD.

2) VW Golf IV: Megs Ultimate Polish-> #16. Musiałem wspomagać się BSD a na chwilę obecną już cienko to widzę.

 

Oczywiście nie jest to konfrontacja jak równy z równym, chciałem sam sprawdzić na "własnym lakierze" co i jak trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2x posty mówiące, bym UC wymywał IPA, potem cleaner (maskujący niedoskonałości jakiś) i na to Meg #16

 

czarekcw, Ty proponujesz inny schemat.

 

Jestem żółtodziobem i nadal nie wiem... nie chciałbym mając wsparcie takch doświadczonych osób, jakimi niewątpliwie jesteście, decydować sam. To byłoby karygodne w moim przypadku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co wymywać UC przy pracy ręcznej? Gdyby to było polerką robione- to tak i owszem. W innym przypadku stoję na stanowisku, że ma być widać efekt- zobaczysz, że ręcznie polerowanie jest i czasochłonne i dające słabe efekty przy wymywaniu pasty (i nawet wymycie pasty powinno się robić zmywaczem silikonowym a nie IPĄ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.