Skocz do zawartości

Neoxal 100 - szampon hydrofobowy z SiO2


sztefan24

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki uprzejmości @NEOXAL EUROPE mam możliwość przetestowania nowego szamponu hydrofobowego z SiO2 Neoxal 100. Sam producent uraczył nas ascetycznym opisem (w dodatku z literówką ;D )

Cytat

 

Neoxal 100 to innowacyjny system regeneracji powłoki ceramicznej w formie silnie skoncentrowanego szamponu.  Opracowany do mycia i ochrony. Zawiera cząsteczki ceramiczne. Tworzy dodatkową warstwę i długotrwałą ochronę nie pozwalając na przenikanie wody. Uszczelnia wszelkiego rodzaju powłoki, również niewidzialne wycieraczki, podnosząc ich właściwości hydrofobowe. Pozostawia długotrwały efekt. Neoxal 100 to wysokiej jakości system myjący o neutralnym pH. Ma niezwykle skuteczne właściwości czyszczące. Bezpieczny dal wszystkich powierzchni.

 

 Istnieje kilka sposobów wykorzystania Neoxal 100

 1. PIANOWNICA 50 - 100 ml.

 2. BEZPOŚREDNIE NANOSZENIE PRZEZ MYJKĘ CIŚNIENIOWĄ 1%-2% .

 3. WIADRO I GĄBKA- 50 - 100ml / 10 litrów ciepłej wody. Umyć pojazd. Opłukać i osuszyć ręcznikiem z mikrofibry.

 

Do testów otrzymałem skromną porcję 100 ml szamponu. „Z butli” ma zapach chemiczny, trochę jak tanie marketowe „nabłyszczacze-połyskiwacze” do karoserii.

IMG_20231028_153705.jpg.a86a50e8ecafb8e821dbaf5658f75777.jpg

Tu szybki test pH. Wyniki 6,92 więc tak jak zapewnia producent szampon jest neutralny.

IMG_20231029_135503.jpg.1bb03966aed470c5c131bc9a71e83eb5.jpg

Obiekt testowy to Skoda Rapid z 2019 roku, na której leży roczna powłoka Tenzi Quartz Coat a właściwie to co z niej zostało bo doły drzwi już straciły kontakt z rzeczywistością. Z racji tego, że chcę przetestować w późniejszym czasie jeszcze produkt na niezabezpieczonym samochodzie zdecydowałem się użyć szamponu w dawce 50 ml na 8 l ciepłej wody.

IMG_20231028_153741.jpg.73ad26132f4637381b600131347f9095.jpg

Po umyciu kół poszedł oprysk zasadowy, płukanie i mycie zielonym CarLabem. Po co? By wykluczyć opcję, że powłoka na dołach drzwi „odetkałą się” podczas pracy mechanicznej. Szampon na początku pieni się dość specyficznie, piana jest dość zbita i lejąca się, nie napowietrza się i nie tworzy lekkiej „chmurki”. Identycznie pieni się szampon Tenzi Detailing Quartz Shampoo (prawie identycznie ale o tym za chwilę).

 

Do mycia wykorzystałem mój ulubiony washpad z Aliexpress, moczę go w wiadrze i na karoserię. Pierwsze wrażenie? Przyzwoity poślizg ale nie jest najwyższa liga. Chemicznego zapachu w ogóle nie czuć pod czas pracy. Myje jedne drzwi i wracam do wiadra a tam prawie brak piany (po skończonym myciu jest dosłownym brak piany w wiadrze), wcześniej wspomniany Tenzi trzyma ją jednak dłużej. Czy to źle? Niekoniecznie. Każdy początkujący adept kierunków chemicznych wie, że SiO2 jest doskonałym środkiem „pianobójczym” co może wskazywać na sporą jego zawartość w roztworze w porównaniu do budżetowego konkurenta.

IMG_20231028_161726.jpg.42fb95afb37e692f13e515cb0f40325e.jpg

Ale jak hydro na drzwiach? Prawa strona umyta szamponem Neoxal a lewa nie. Wyraźnie widać jak na prawych drzwiach powróciło naprawdę fajne hydro. Lewe? Jak zdechłe było tak zdechłe jest cały czas. Trzeba oddać, że szampon naprawdę fajnie spełnił swoją funkcję. Lecę nim cały samochód, spłukuje (tu nie ma żadnych problemów, Neoxal 100 praktycznie sam spływa z karoserii) i przechodzę do osuszania za pomocą ręcznika z mikrofibry. Mimo ciągle żyjącej powłoki na górze samochodu, sam proces zbierania wody idzie mi znacznie sprawniej.

A tu mały bonus, który zauważyłem podczas płukanie całego samochodu. Na bocznych szybach nie leżało nic a tu zrzut ze szkła jak po niewidzialnej wycieraczce:

Dodatkowo wydaje mi się, że szampon podbił połysk auta. Podchodząc do testu nie pomyślałem o tym aspekcie i nie zwracałem na niego uwagi. Przy następnym użyciu zdecydowanie wezmę to pod "lupę".

Pora na testy na niezabezpieczonym samochodzie. Dawka tak jak poprzednio 50 ml na 8l ciepłej wody. Tu do akcji wkracza konkurencja w postaci wcześniej wspominanego szamponu Tenzi - takie samo stężenie, 30 ml na 5l ciepłej wody.

IMG_20231029_134226.jpg.601996a5a7774f12bc0ae13839c2751c.jpg

Mycie kół, oprysk z CarLab TFR i mycie szamponami. Na filmie od prawej strony: samochód umyty tylko wodą, potem Neoxalem i na końcu Tenzi. Na części umytej tylko wodą widać wyraźnie jak woda powolnie wpływa taflą, praktycznie brak hydro. Dalej jest Neoxal i tu widzimy już wyraźną różnicę, nadmiar wody spływa szybko taflą a pojedyncze krople pozostają na drzwiach.  Tenzi nadmiar wody "rzuciło" taflą ale działa słabo - z doświadczenia wiem, że Quartz Shampoo zaczyna dobrze działać w dawkach 150-200 ml na 10 l wody.

Tu jeszcze porównanie jak wygląda element, który na poprzednim filmie był umyty tylko wodą, po umyciu Neoxalem.

Tu jeszcze maska po umyciu Neoxalem. Szybki zrzut taflą. Ogółem nadmiar wody zrzucany jest taflą a małe ilości tworzą nie za duże i nieregularne krople na lakierze ale raczej nie ma w tym nic dziwnego.

Same krople wyglądają tak.

IMG_20231029_143818.jpg.97a1a12361e43568602aa7001693b592.jpg

A tu, jak wcześniej zauważyłem, hydro na szybie.

Moje podejrzenia co do podbicia połysku były słuszne, nawet tak zajechany lakier coś z siebie wydał. Pozostaje zbadać tylko jego trwałość jako samodzielnego zabezpieczenia ale wybitnych wyników się nie spodziewam.

IMG_20231029_150645.jpg.f082230b2696e42ef8f2a2b3cdc7bb5b.jpg

Małe podsumowanie: szampon pozostawia hydro, jest przystępny w pracy – ma przyzwoity poślizg, nie śmierdzi i fajnie się wypłukuje. Jak go widzę? Na jakieś szybkie akcje, gdy nie ma czasu na latanie z quick detailerami czy woskiem. Czy bym kupił? Pewnie tak i używał tylko w przypadku kiedy jakiś znajomy chce na szybko umyć samochód i nie ma na to zbyt wiele czasu. Ewentualnie przy większej ilości czasu i produktu można by sprawdzić go jako "odżywkę" do powłok.

  • Lubię to 7
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ale jak dla mnie ten test niewiele wnosi. Testowanie takiego produktu na elemencie na którym siedzi, wcale nie najgorzej, jeszcze zabezpieczenie jest bez sensu. Czekam ba test na aucie bez jakiegokolwiek zabezpieczenia. 

Dodam jeszcze, że na filmie wcale nie widać aby doły drzwi "straciły kontakt z rzeczywistością". Owszem na końcówce drzwi jest już tafla ale ona fajnie szybko zjeżdża. Także moim zdaniem hydro tam  jeszcze jest

Kolejna sprawa: 50ml na 8l wody - czy to jest zalecane przez producenta stężenie? 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam go na półce ale jakoś mnie kusi żeby go użyć. Po przeczytaniu informacji o nim z ulotki mam mieszane uczucia. Ale to dlatego że nie lubię szamponów z hydro. Producent mówił o nim jako o szamponie regenerującym powłoki a z mojego punktu widzenia to taki szampon-oszust. Nie jesteśmy w stanie stwierdzić czy zregenerował powłokę czy po prostu mamy hydro bo sam szampon owo hydro dodał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Dystrybutor
W dniu 28.10.2023 o 19:06, sztefan24 napisał(a):

@marcineke produkty z sio2 nigdy chyba nie będą jej miały niestety. 

@NEOXAL EUROPEmieliśmy dostać jakaś ankietę na PW a ja jej nie dostałem.

Dobry wieczór, nikt jeszcze nie dostał. Wyślemy we właściwym czasie. Na razie prosimy testować i obserwować.

I na marginesie jeszcze jedna wskazówka . Po umyciu i spłukaniu warto umyć jeszcze raz, spłukać i zaobserwować efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Dystrybutor
6 godzin temu, powalla napisał(a):

 

 

10 godzin temu, xadamx napisał(a):

Sprecyzuj proszę czym ponownie umyć: dowolnym szamponem czy tym Waszym? 

Naszym oczywiście. Jeśli jeszcze trochę zostało nie wylewaj, umyj jeszcze raz. Za każdym razem namówisz dodatkową warstwę cząsteczek SiO2 i widać efekty.

10 godzin temu, Strus napisał(a):

Czyli 200ml na mycie

Nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja z racji testów wosku neoxala (wrzucę fotki w odpowiednim temacie) najpierw umyłem samochód szamponem Karchera , a potem 50ml szamponu neoxala rozpuściłem w 5L wody i umyłem w sumie tylko tył auta , a w szczególności pokrywę tylnego koła, bo na nim raczej już nic nie ma (na części pionowej 😉 ) .  Kilka słów o myciu tym szamponem, a w zasadzie nie mycie, bo auto było czyste i nazwałbym to przejechanie rękawicą po lakierze. Mimo iż piany nie ma za dużo i szybko opada (ten typ tak ma) , to poślizg jest i nie czuć jakbyśmy jechali tylko wodą ...woda od razu na lakierze zachowuje się jak ... jak po szamponie No rinse Optimum . Przy płukaniu już widać od razu że pojawiają się kropelki i to całkiem zgrabne i woda szybko spływa . Jak na pierwsze mycie dla mnie jest całkiem dobrze .  Za kilka dni umyję kontrolnie tę osłonę koła i zobaczę czy to tam jeszcze siedzi 😉 

IMG_1381.png

IMG_1382.jpeg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się też trochę pobawiłem produktem .

Na pierwszy ogień poszedł lakier bez zabezpieczenia do tego jest on mocno zniszczony wiec zobaczymy na co go stać.

Auto bardzo dawno nie było myte (auto robocze oraz do testów) wiec postanowiłem najpierw element umyć kwaśnym szamponem , by z grubsza usunąć zanieczyszczenia .

Następnie rozrobiłem Neoxal 100 w proporcjach 80ml -10L i użyć w formie szybkiego zabezpieczenia ręcznie (mycie szamponem) , oraz umycia obok panelu brudnego niestety nie nagrało się wszystko . mam tylko pierwszą opcję. Ale efekt na obu panelach zbliżony.

Na lakierze brak jakiegokolwiek zabezpieczenia.

 

Następna próba na niewidzialnej wycieraczce , na przedniej szybie siedzi Soft99 Ultra Glaco już jakiś czas. 

Więc ten sam szampon kwaśny a następnie takie same proporcje Neoxala i gąbka . Widać że produkt lubi się z niewidzialną wycieraczką efekt zadowalający. Wpadł też test na mocno zakamienioną szybę na której umiera już niewidzialna wycieraczka i efekt nawet przyzwoity , tak samo ja na nie zabezpieczonej szybie.

Były też testy na powłoce GTECHNIQ Crystal Serum Light + Exo ale powłoka ma dopiero 6m widać po kroplach że delikatnie podbił efekt chydro wiec na plus. Brak filmu.

Puźniej poszedł oprysk w formie zabezpieczenia na początek 10ml - 1L wody efekt nie najgorszy ale krople na średnim poziomie za to efekt szkiełka fajny . Test też się odbył na mocno zniszczonym lakierze (maska) .

Następnie proporcje 15ml- 1L i element po korekcie lakieru (słupek tylny do pierwszego przetłoczenia dolna część już jak reszta czyli sporo rys) 

efekt na bardzo fajnym poziomie banan na twarzy .

Na koniec postanowiłem zostawić produkt po myciu gąbką do wyschnięcia na lakierze , nie polecam zostają białe palmy które nie jest łatwo usunąć zwłaszcza bezdotykowo raczej ingeręcja mechaniczka wchodzi w ruch. Praca przy 12 stopniach na zewnątrz i słoneczko czasami.

Ogółem bardzo fajny produkt ale trzeba z nim uważać i nie pozwolić mu zaschnąć.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Umyłem nim że 3 razy niczym nie zabezpieczone auto. Myje dobrze, kropelkuje fajnie ale to właśnie jest powód moich mieszanych odczuć. Mianowicie nie wiem na ile to szampon do regeneracji powłok a na ile to oszust zostawiający po prostu warstwę hydrofobową. Na plus na pewno łatwość osuszania po nim. To mi się bardzo podoba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.