Jump to content

Problem z biciem wibracjami kół.


Recommended Posts

Witam, może ktoś podpowie na temat wibracji, bicia kół.
Mam problem z biciem kół/lub opon w samochodzie. W sumie byłem 3 razy wyważać koła w 2 zakładach, na wyważarce wszystko wydaje sie być ok, koła wyważone, na maszynie idą prosto nic nie podskakują,opony też. Założę na auto , 130-140 mocne bicie oraz wibracje całego auta.
Felgi firmowe spacro, opony sp sport, wymieniłem też pierścienie centrujące, żadnej poprawy.
Uprzedzając pytania, w samochodzie wszytko ok, zawieszenie żadnych luzów. W piątek na niemieckiej autostradzie na innym komplecie felg i opon 220 i auto idzie jak po sznurku.

korzystała ktoś z wyważaniem z testem drogowym? Może to pomóc czy winne będą opony i od razu wysyłać na gwarancje?
Miał ktoś już taki problem ?
 

Ewentualnie może ktoś ma sprawdzony warsztat wulkanizacji okolice Bielsko Białej

Link to comment
Share on other sites

Brat kupił Micheliny PS4. Nie dało się wyważyć którejś z opon, żadnym sposobem. Wada fabryczna. Dostal drugi komplet.
Edit: No tak, nie doczytałem, że u Ciebie na maszynie jest ok, u niego były odchyly nie do poprawienia. Tak czy siak, sprawdziłbym inny komplet.

Wyryte w skale z S20 FE 5G



Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.04.2023 o 14:23, piotrek233 napisał(a):

Witam, może ktoś podpowie na temat wibracji, bicia kół.
Mam problem z biciem kół/lub opon w samochodzie. W sumie byłem 3 razy wyważać koła w 2 zakładach, na wyważarce wszystko wydaje sie być ok, koła wyważone, na maszynie idą prosto nic nie podskakują,opony też. Założę na auto , 130-140 mocne bicie oraz wibracje całego auta.
Felgi firmowe spacro, opony sp sport, wymieniłem też pierścienie centrujące, żadnej poprawy.
Uprzedzając pytania, w samochodzie wszytko ok, zawieszenie żadnych luzów. W piątek na niemieckiej autostradzie na innym komplecie felg i opon 220 i auto idzie jak po sznurku.

korzystała ktoś z wyważaniem z testem drogowym? Może to pomóc czy winne będą opony i od razu wysyłać na gwarancje?
Miał ktoś już taki problem ?
 

Ewentualnie może ktoś ma sprawdzony warsztat wulkanizacji okolice Bielsko Białej

Byłeś wyważać na normalnych wyważarkach czy takiej porządnej firmowej maszynie z testem drogowym?

Link to comment
Share on other sites

Wyważałem w dwóch zakładach, w których zawsze serwisuje auta, są w domu 4 auta. Nigdy nie było żądnych problemów. 
Na wyważarce drogowej jeszcze nie byłem ale będę musiał poszukać warsztatu który taką wyważarkę ma

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, piotrek233 napisał(a):

Wyważałem w dwóch zakładach, w których zawsze serwisuje auta, są w domu 4 auta. Nigdy nie było żądnych problemów. 
Na wyważarce drogowej jeszcze nie byłem ale będę musiał poszukać warsztatu który taką wyważarkę ma

Mogę ci dać namiary na warsztat w Żywcu, gość ma maszyny takie że nigdzie w okolicy takich nie ma, ale to nie sztuka mieć sprzęt trzeba umieć tym robić. Naprawdę zna się na tym co robi. Nie dawno u niego przekładkę opon starych na nowe robiłem. polecam!!!

Link to comment
Share on other sites

A masz możliwość podmienić komplet kół? Wtedy eliminujesz auto. Pierścienie ok mam nadzieję że dobrane dobrze i nie ma luzu np. Bmw ma 2 czy 3 średnice piasty. Czasem można wtopić.

Śruby masz stożki czy kule? Może tutaj problem.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, tomekk1980 napisał(a):

Mogę ci dać namiary na warsztat w Żywcu, gość ma maszyny takie że nigdzie w okolicy takich nie ma, ale to nie sztuka mieć sprzęt trzeba umieć tym robić. Naprawdę zna się na tym co robi. Nie dawno u niego przekładkę opon starych na nowe robiłem. polecam!!!

podeślij namiary

2 godziny temu, kepa416 napisał(a):

A masz możliwość podmienić komplet kół? Wtedy eliminujesz auto. Pierścienie ok mam nadzieję że dobrane dobrze i nie ma luzu np. Bmw ma 2 czy 3 średnice piasty. Czasem można wtopić.

Śruby masz stożki czy kule? Może tutaj problem.

czytałeś mojego posta?

Link to comment
Share on other sites

No nie całego na to wychodzi? A co ze śrubami? Aftermarket nie ma przypadkiem innych gniazd śrub? W ogóle co to za auto i co za rozmiar?

Link to comment
Share on other sites

Jakbyś czytał całego to byś wiedział, że na innym komplecie kół auto szło jak po sznurku z prędkościami 200+
Śruby nie mają znaczenia czy to będzie stożek czy kula z tego względu, że jedynie będzie mniejsza powierzchnia przylgni śruby w gnieździe felgi, nie wpływa to na wycentrowanie felgi (tak śruby mam stożek, gniazda felgi też stożek)
Auto te w opisie czyli  cupra 1P, rozmiar koła seryjne 225/40/18- też to nie ma żadnego znaczenia.
 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Aktualizacja.
Byłem w zakładzie wulkanizacyjnym, koła były wyważone kilkukrotnie po każdym wyważaniem jazda testowa, koła były wyważane na zwyklej wyważarce, wyważane na wyważarce z testem drogowym. Przyjechałem jeszcze raz bo właściciel dzwonił, że wyważarka jest po kalibracji. wyważane jeszcze raz, koła wg chłopaków na teście drogowym są w normie jednak, zaniepokoiło go że koła dziwnie "chodzą" szczególnie jedna opona. postanowili przekręcić o 90 stopni było jeszcze gorzej. Finalnie poszły na reklamacje, zobaczymy jak sprawa zostanie rozwiązana.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.