Skocz do zawartości

Alternatywa do obszycia kierownicy - jak to wyprowadzić?


loot

Rekomendowane odpowiedzi

W aucie, mimo dość niskiego przebiegu mam mocno wytartą kierownicę. 

Kierownica jest dodatkowo podgrzewana, więc odmówiono mi jej obszycia, bo ogrzewanie zostałoby uszkodzone. Jedynie Java Design się podejmie, ale wtedy obszycie miałoby zostać nałożone na istniejącą skórę, czyli kierownica byłaby grubsza. Nie jestem przekonany do tego rozwiązania, kierownica raczej nie wyglądałaby jak oryginał, bo na tym mi zależy.

Na kierownicę stosowałem zestaw Colourlock Soft Clearn w różnych konfiguracjach z Versiegelung i Leder Protector. Zarówno wszystko na raz w różnej kolejności (najlepszy efekt, chociaż wciąż słaby). Jak również samo czyszczenie i tylko na to Versiegelung - wtedy jest to wytarcie bardzo suche i nawet bardziej widoczne. Z samym Leder Protector efekt podobny jak ze wszystkim na raz.

Wiem, że można również malować, może to jest rozwiązanie? Nie wyobrażam sobie, że to może dobrze wyglądać po malowaniu, chociaż czasami znalezione w Internecie przykłady dają nadzieję.

Jak to jakoś wyprowadzić? Co z tym zrobić? Starsznie mnie denerwuje takie przetarcie. Obszywać, malować, użyć jakichś innych metod lub produktów?

 

IMG_20220516_150614.jpg

IMG_20220516_150624.jpg

IMG_20220516_150607.jpg

IMG_20220516_150641.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz alternatywe? Szukaj takiej samej kierownicy w używce tyle że lux stan bo ta faktycznie wytarta jak w 20 letnim pastuchu. A co masz na myśli pisząc mały przebieg bo to pojęcie względne?? Masz auto od nowości? Czasem ludzie mają dłonie jak papier ścierny i każda farbowana skóra się podda no może alkantara się zmechaci
Jak znajdę foto malunku 50/50 to Ci podrzuce bo miałem gdzieś

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, loot napisał:

 

Wiem, że można również malować, może to jest rozwiązanie? Nie wyobrażam sobie, że to może dobrze wyglądać po malowaniu, chociaż czasami znalezione w Internecie przykłady dają nadzieję.

 

 

 

 

 

 

Kup zestaw tonujący z Colourlocka. Na yt jest tutorial jak to zrobić. Efekt będzie zadowalający na conajmniej 40kkm. Po większej ilości kilometrów nie wiem co się stanie, sprzedałem samochód.

 

29 minut temu, Freddy napisał:

Chcesz alternatywe? Szukaj takiej samej kierownicy w używce tyle że lux stan bo ta faktycznie wytarta jak w 20 letnim pastuchu. 

 

Taka kierownica w używce kosztuje lekko 3k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Freddy napisał:

Chcesz alternatywe? Szukaj takiej samej kierownicy w używce tyle że lux stan

To raczej nie wchodzi w grę

 

Godzinę temu, KUBA46 napisał:

Kup zestaw tonujący z Colourlocka

Dzięki, już patrzę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Freddy napisał:

Czasem ludzie mają dłonie jak papier ścierny i każda farbowana skóra się podda no może alkantara się zmechaci emoji1787.png
 

Obrączki, pierścionki też bardzo szybko zabijają kierownicę. Tak jak wyżej, zacząłbym od zestawu tonującego z Colourlocka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mamy być precyzyjni to obrączki i pierścionki przeważnie powodują inne uszkodzenia niż te pokazane na foto.
Proponowany zestaw tonujący to dla mnie półśrodek tymbardziej w aucie tej klasy wybrnięcie z problemu "tak trochę" ale to właściciel auta ma być zadowolony więc wolna wola

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używany samochód to też właściwie półśrodek 🙂 Kupiłem wszystko i będę robił... trzeba będzie zdjąć kierownicę, srogo ją odtłuścić i pomalować. Zobaczę jaki będzie efekt. Jeśli będzie zły zawsze można zmienić kierownicę na inną albo obszyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wykonałem zabieg odświeżania na kierownicy. Etapy prac po kolei to wyczyszczenie przy zużyciu Colourlock Strong Cleaner, odtłuszczanie benzyną do skór, następnie 2x odtłuszczanie przy użyciu Fettloser,  nastepnie użycie rozpuszczalnika GLD, szlifowanie, malowanie i na koniec po 12 h schnięcia warstwa Versilegung.

Zadanie jest dość wymagające, to kilka godzin ciągłej pracy plus spora trudność ze zdjęciem kierownicy oraz zdemontowanie jej przedniego panelu. 

Najtrudniejsza a jednocześnie najprzyjemniejsza część to samo malowanie. Dopiero przy trzeciej warstwie zrozumiałem, jak nakładać farbę, aby nie pozostały smugi i również tak, by uzyskać lekką fakturę. Nie jest idealnie, ale i tak uważam, że jest świetnie. Zupełnie inny wygląd i sam feeling, prowadzenie auta. Następny raz zrobiłbym perfekcyjnie 🙂 

Jedynie kierownica wydaje się teraz dość mocno sucha, trochę za szorstka. Nie wygląda na suchą, ale uczycie w niektórych miejscach jest jakby lekkiego zamalowanego pyłu. Co jednak po 3 godzinach jazdy autem zaczyna znikać. Od samych rąk ściera się i dostaje nieco tłuszczu - mimo regularnego mycia rąk. Zastanawiam się czy by jej nie przejechać Colourlock Leder Protectorem, który ma formę takiego mleczka. Nie wiem tylko czy skóra nie zrobi sie z kolei śliska i świecąca. Obecnie wygląda naprawdę OK. 

Efekt końcowy:

EItkqxK.jpg

 

Kilka widocznych uszkodzeń przed odświeżaniem dla zobrazowania sytuacji:

Eoj1PFY.jpg

 

FKAkgxN.jpg 

qx9uaw7.jpg

 

W trakcie prac:

wGQJ4LQ.jpg

 

U2q2M1H.jpg

Kiedy zaczynam widzieć na wierzchu takie rzeczy, zaczynam zastanawiać się, czy sprawy nie zaszły może nieco za daleko...

kPMMHap.jpg

Wyciąganie tłuszczu:

F2qf8Tb.jpg

 

Wygląd malowaniu, przed złożeniem i jeszcze przed zabiezpieczeniem Leder Versigelung:

43nBkPv.jpg

xpQM0Ln.jpg

Wiem, że nie to samo światło, zdjęcie raz w garażu, raz na słońcu, ale myślę, że i tak ładnie obrazuje BEFORE/AFTER:

8qdwZhT.png

Efekt przerasta moje oczekiwania. Jeżeli będzie trwały - a ponoć jest - to będę zadowolony i będę mógł szczerze polecić ten sposób oraz użyte produkty.

  • Lubię to 6
  • Super 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetna robota 👍

31 minut temu, loot napisał:

Jedynie kierownica wydaje się teraz dość mocno sucha, trochę za szorstka. Nie wygląda na suchą, ale uczycie w niektórych miejscach jest jakby lekkiego zamalowanego pyłu. 

Szlifowałeś powierzchnię po pierwszym czy drugim malowaniu ? 

Teraz już na to za późno ale taki tip na następny raz - po pierwszym, drugim malowaniu przeszlifuj powierzchnię, delikatnie aby nie zetrzeć nałożonej farby. Benzyna i ponownie malujesz. Jeśli potrzeba to robisz do skutku, ostatnie malowanie z jak najmniejszą ilością farby.

Przynajmniej ten sposób się u mnie sprawdza.

Cytat

Zastanawiam się czy by jej nie przejechać Colourlock Leder Protectorem, który ma formę takiego mleczka. Nie wiem tylko czy skóra nie zrobi sie z kolei śliska i świecąca. 

Śmiało, LP nie wybłyszczy Ci skóry nawet nakładany w kilku warstwach. Osobiście jednak jestem za tym żeby robić to przed versiegelungiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, KiziorDZN napisał:

Szlifowałeś powierzchnię po pierwszym czy drugim malowaniu ? 

 

Niestety nie zrobiłem tego, nie widziałem tego w żadnym tutorialu na Youtube... A czuję, że niektóre włosy skóry stanęły dęba. Nie jest to jakieś mocno odczuwalne. Następnym razem zrobię to 🙂 

 

20 godzin temu, KiziorDZN napisał:

Śmiało, LP nie wybłyszczy Ci skóry nawet nakładany w kilku warstwach. Osobiście jednak jestem za tym żeby robić to przed versiegelungiem.

Też uważam, że powinno być przed, ale jednak większość instrukcji mówi, że po. Protector właśnie wydaje mi się, że nieco nabłyszcza, a ja chcę jak najbardziej matowej kierownicy. 

 

20 godzin temu, KiziorDZN napisał:

Świetna robota 👍

21 godzin temu, loot napisał:

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Master

@loot na wstępie gratulacje za wykonaną pracę. Brak tu w mojej ocenie jednego z istotniejszych elementów. Versiegeulng to tylko zabezpieczenie, albo raczej podtrzymanie zabezpieczenia na 2-4 miesiące. Powinieneś zastosować na koniec lakier bezbarwny (top), a nie Versiegelung. Tyko wówczas osiągniesz w miarę dobrą trwałość swojej pracy. Versiegelunga możesz później używać np. podczas okresowego czyszczenia, jako wzmocnienie zabezpieczenia. Wg. mnie, to częsty błąd i zwykle później ludziska wygłaszają opinie o bardzo marnej trwałości malowania skóry. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powłoka ci tam nic nie da. Kupić bezbarwny, podpowiem tylko, że Furniture clinic ma z 3x tańszy lakier bezbarwny niż colourlock 🙂 Nawet możesz sobie też utwardzacz kupić co polecam zrobić bo nie jest to drogie. Od razu odpowiadam na pytania, jakość jest ok u mnie 1.5 roku już się wszystko trzyma na kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, kecav napisał:

Powinieneś zastosować na koniec lakier bezbarwny (top), a

No właśnie, sporo ludzi maluje kierownice czy boczki zestawem z colourlocka i później szybko im się wyciera albo niszczy. A fabrycznie jest pokryta lakierem bezbarwnym i łatwo zauważyć kiedy topa już nie ma, bo fibra się brudzi od farby przy czyszczeniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, kecav napisał:

Powinieneś zastosować na koniec lakier bezbarwny (top), a nie Versiegelung

Sprawdziłem ten lakier - to trzeba natryskiwać. Do tego trzeba mieć jakiś areograf czy coś podobnego?

 

15 godzin temu, DaV napisał:

Nawet możesz sobie też utwardzacz kupić co polecam zrobić bo nie jest to drogie

Taki utwardzacz należałoby zmieszać bezbarwnym?

 

15 godzin temu, Gardor napisał:

A fabrycznie jest pokryta lakierem bezbarwnym i łatwo zauważyć kiedy topa już nie ma, bo fibra się brudzi od farby przy czyszczeniu. 

Będę obserwował 🙂 Zawsze można zrobić drugi raz z nową wiedzą 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, loot napisał:

Taki utwardzacz należałoby zmieszać bezbarwnym?

Tak jest, w określonych przez producenta proporcjach. Dodanie utwardzacza nieporównywalnie zwiększa trwałość lakieru bezbarwnego. Chociaż ci powiem, że jak już zrobiłeś kierownicę to ja bym tego nie dotykał. Pośmigaj poobserwuj trwałość swojej naprawy a jak zejdzie to wtedy się zabierzesz na spokojnie a z zdobytym wcześniej doświadczeniem zrobisz to jeszcze lepiej 🙂 Bo teraz to trzeba odtłuszczać i malować na nowo więc tak jakbyś robił to od nowa.

 

  

16 godzin temu, Gardor napisał:

 kiedy topa już nie ma, bo fibra się brudzi od farby przy czyszczeniu. 

Dokladnie kiedyś jeszcze jak zaczynałem przygode z detailingiem to się dziwiłem czemu tyle syfu mi wyłazi z kierownicy i nie mogę tego domyć 😄 Z nudów wyprowałem zestaw furniture clinic to teraz i apc 1:10 tego nie rusza 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Master
8 godzin temu, loot napisał:

Sprawdziłem ten lakier - to trzeba natryskiwać. Do tego trzeba mieć jakiś areograf czy coś podobnego?

Ogólnie nie musisz malować pistoletem czy aerografem. Wystarczy gąbkowanie.

Co do utwardzacza, to jak koledzy napisali wcześniej, dodajesz w określonych proporcjach. Zapewne na kierownicę potrzeba będzie jakieś kilka kropel 😀.

Utwardzacz dodaje się również do samej farby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, DaV napisał:

Chociaż ci powiem, że jak już zrobiłeś kierownicę to ja bym tego nie dotykał.

Dzięki. Oczywiście nie będę tego na razie ruszał, póki dobrze wygląda i naprawdę, ale to naprawdę bardzo poprawia wrażenia z prowadzenia samochodu. Od tych estetycznych, bo kierowanica wygląda teraz świeżo i wyglądem jest zbliżona do nowej. Aż po związane z prowadzeniem, ponieważ przyjemna szorstkość powoduje lepszy grip i wyraźnie wyższą jakość jazdy.

 

4 minuty temu, kecav napisał:

Ogólnie nie musisz malować pistoletem czy aerografem. Wystarczy gąbkowanie.

 

OK dzięki. Następnym razem dodam ten krok 🙂 

Cały czas nie nałożyłem Leder Protectora. Bo tak sobie myślę, że po kilku dniach jazdy należałoby znów kierownicę wyczyścić i dopiero nakładać Protector, a później znów Versilegung... Chyba z tym również poczekam, aż kierownica się nieco przybrudzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.