pacholekck Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Zgłoś Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Zmieniłem ostatnio samochód i chcę o niego zacząć porządnie dbać. W tym celu będę miał sporo pytań. Pacjent to srebrny Peugeot 508. Na początku chcę się zająć autem z zewnątrz. Chciałbym skompletować zestaw kosmetyków w tym celu, ale najpierw chce się upewnić, że cały proces doprowadzania auta z zewnątrz do perfekcji zrozumiałem i kupie tylko potrzebne rzeczy. Poniżej wklejam etapy pracy nad samochodem, które planuje. Jest też tam kilka pytań. Bardzo proszę o odpowiedź oraz korektę, jeśli coś jest niezgodnie ze sztuką 1. Mycie wstępne aktywną pianą. 2. Mycie wnęk drzwi, kół, nadkoli i zakamarków. 3. Mycie na dwa wiadra. - Czy spłukuję umyte panele wodą? Myję całe auto i dopiero płukam, czy po kilku panelach płukanie? - Czy po tym myciu wycieram auto do sucha przed glinką? 4. Przygotowanie do glinkowania i glinkowanie. - Usuwam smołę i asfalt. Czytałem, że dobrze nadaje się do tego nafta? Czy myję raz jeszcze elementy auta po jej użyciu przed glinkowaniem? - Potem glinkuję całość. Czy po glince myję samochód przed polerką? Jeśli tak, to rozumiem, że potem go suszę i jest gotowy do polerki? 5. Inspekcja i korekta lakieru. 6. Cleaner. - Czy po korekcie jest konieczny? - Nakładamy go maszynowo? - Może zamiast cleanera użyć na tym etapie IPA, a może i jedno i drugie? 7. Wosk - Czy po cleanerze/IPA od razu lecimy z woskiem? W poradniku jest jeszcze wspomniane na temat politury do odżywienia lakieru. Warto? 9. Dressing (lub coś innego) do plastików, chromów, opon i felg. Jak dostanę odpowiedzi na powyższe pytania, to w odpowiednim temacie wrzucę do oceny zestaw kosmetyków i rzeczy, które planuję zakupić.
CZVRNY Opublikowano 1 Października 2016 Zgłoś Opublikowano 1 Października 2016 Zmieniłem ostatnio samochód i chcę o niego zacząć porządnie dbać. W tym celu będę miał sporo pytań. Pacjent to srebrny Peugeot 508.Na początku chcę się zająć autem z zewnątrz. Chciałbym skompletować zestaw kosmetyków w tym celu, ale najpierw chce się upewnić, że cały proces doprowadzania auta z zewnątrz do perfekcji zrozumiałem i kupie tylko potrzebne rzeczy. Poniżej wklejam etapy pracy nad samochodem, które planuje. Jest też tam kilka pytań. Bardzo proszę o odpowiedź oraz korektę, jeśli coś jest niezgodnie ze sztuką 1. Mycie wstępne aktywną pianą. 2. Mycie wnęk drzwi, kół, nadkoli i zakamarków. 3. Mycie na dwa wiadra. - Czy spłukuję umyte panele wodą? Myję całe auto i dopiero płukam, czy po kilku panelach płukanie? - Czy po tym myciu wycieram auto do sucha przed glinką? 4. Przygotowanie do glinkowania i glinkowanie. - Usuwam smołę i asfalt. Czytałem, że dobrze nadaje się do tego nafta? Czy myję raz jeszcze elementy auta po jej użyciu przed glinkowaniem? - Potem glinkuję całość. Czy po glince myję samochód przed polerką? Jeśli tak, to rozumiem, że potem go suszę i jest gotowy do polerki? 5. Inspekcja i korekta lakieru. 6. Cleaner. - Czy po korekcie jest konieczny? - Nakładamy go maszynowo? - Może zamiast cleanera użyć na tym etapie IPA, a może i jedno i drugie? 7. Wosk - Czy po cleanerze/IPA od razu lecimy z woskiem? W poradniku jest jeszcze wspomniane na temat politury do odżywienia lakieru. Warto? 9. Dressing (lub coś innego) do plastików, chromów, opon i felg. Jak dostanę odpowiedzi na powyższe pytania, to w odpowiednim temacie wrzucę do oceny zestaw kosmetyków i rzeczy, które planuję zakupić. Umyj cale auto i splukaj, bez zbednej filozofii. Przed glinka mozesz wytrzec do sucha, ale nie jest to konieczne, zdarzylo mi sie zapomniec lubrykantu, a wolnej butelki nie bylo, to rozrabialem w wiaderku wode z szamponem i wyciskalem na lakier - byl poslizg? Byl. Tak, po glince umyj samochod i osusz. Jesli przed glinka suchy lakier oblejesz jakims deironizatorem i czyms do smoly to glinka bedzie miala latwiej. Moze zamiast nafty uzyj jakiegos pricka czy vasco tixotrop. Tak, po korekcie uzyj jeszcze cleanera. Recznie, maszynowo, jak wolisz. Czy potrzebna politura? Tu tez, jak uwazasz, nie jest to mus. Pamietaj tez, ze nie wszystkie woski dobrze sie dogaduja z cleanerami, tzn. niektore wola jalowy lakier, tj. po cleanerze przelec lakier IPA.
Ramelov Opublikowano 4 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2017 CZESC. Mam ciemny lakier samochodu i nie chce byc ciemny z doborem kosmetykow czy robie wlasciwe kroki ? prosze o porade 10 przykazań: 1.mycie wstepne piana 2. splukanie 3. mycie zasadnicze 4. splukanie 5. glinkowanie 6. cleaner dodo juice lime crime 7.Ipa 8. poorboys' black hole politura 9. wosk dodo juice purple haze 10.QD shiny garage MORNING DEW Czy to są wlasciwe kroki ?
Arkeolowy Opublikowano 4 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2017 dekontaminacja przed glinkowaniem
Ramelov Opublikowano 4 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2017 dziekuje arkelowy, jakie kosmetyki dobrac do dekantaminacji?
Arkeolowy Opublikowano 4 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2017 Deironizer do lakieru może być zielona Tuga, ADBL Vampire Liquid albo Good Stuff deironizer do tego jakiś Prickbort na odsmolenie i po tym możesz spłukać i jechać z glinką
Arkeolowy Opublikowano 4 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2017 Tak, czyli zielona Tuga i do lakieru i do felg się nada. ( Tuga jest bardziej bezpieczna - zasada, w sensie jak masz jakiś wosk to nie podjada) Chyba, że masz jakiegoś szczura to polecam kwas od ExceDe Wheel cleaner (ale przy codziennym myciu jak masz zabezpieczone felgi to skróci żywotność)
Ramelov Opublikowano 4 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2017 Czyli teufel spezial do lakieru tez tak? Jaki preparat używać do felg jeśli aluminiowe felgi po myciu nasmarowalem fk hitemp 1000 i żeby mi nie zmylo wosku z felg?
Arkeolowy Opublikowano 4 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2017 Tuga zielona teuefel spezial, czerwona to kwas
pientaa Opublikowano 5 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2017 Jako początkujący w temacie własnoręcznego detailingu chciałbym zasięgnąć rady: Letnie felgi będę zabezpieczał najpewniej 4nano Rim Protect, czy do przygotowania felg pod tą powłokę wystarczy: 1.Umyć Vampire Liqid 2.Użyć TarX od CarPro 3. IPA 4. Powłoka Czy trzeba używać glinki ? Czy coś jeszcze powinienem zrobić?
Arkeolowy Opublikowano 5 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2017 IPA nie przygotuje Ci pod powłokę tak samo jak ADBL Wipe Out czy moim zdaniem najlepszy GTechniq Panel Wipe
pientaa Opublikowano 5 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2017 OK, coś zakupię zatem. A co z glinkowaniem felg? W większości opisów z procesu zabezpieczania felg, o glinkowaniu nie było mowy...
Arkeolowy Opublikowano 5 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2017 ja zawsze robię tak przed powłoką odsmolenie -> piana -> spłukuje te 2 produkty -> rzucam deironizer (np. Tuga/Vampire Liquid) > Glinkuję -> Panel Wipe -> Powłoka
Kameleon340 Opublikowano 6 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 6 Marca 2017 Witam. Czy po polerowaniu pastą 3m fast cut (zielony korek) przed przejściem do następnego etapu (żółty korek) używam IPA w celu usunięcia pozostałości po paście czy przecieram suchą mikrofibrą bez ipa?
Gość Opublikowano 6 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 6 Marca 2017 [ref=#ff3366]Kameleon340[/ref], z IPA, bez zostałyby wypełniacze
Kameleon340 Opublikowano 6 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 6 Marca 2017 Ok to samo mogę zrobić po Ultrafine (niebieski korek) ? Czy muszę użyc cleanera po skończonej korekcie przed nałożeniem wosku?
Arkeolowy Opublikowano 6 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 6 Marca 2017 Musisz usunąć nadmiar pasty i sprawdzić ile jeszcze zostało do zrobienia więc -> IPA
Kameleon340 Opublikowano 6 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 6 Marca 2017 I po całej korekcie wraz z przetarciem IPA, nakładam wosk? bez mycia auta? Jak rozcieńczamy IPA 1:2 ?
Arkeolowy Opublikowano 6 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 6 Marca 2017 ja robię IPA 1:1, przed woskiem -> cleaner, musisz poczytać jeszcze konkretnie o woskach, bo niektóre wolą na totalnie jałowy lakier czyli IPA -> Wosk np. Coli/Fusso 12, a po korekcie zawsze myje.
Kameleon340 Opublikowano 6 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 6 Marca 2017 Wosk jaki mam kupiony to Polish Rosa 3m.
Toxic20 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Zgłoś Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Witam a ja mam inne pytanie../ mianowicie zastanawiam się jakie są koszta związane z otworzeniem myjni samochodowej ręcznej stacjonarnej..tzn nie chodzi mi o sprzęt do prania i chemię tylko koszta związane z odpływem i jak wygląda papierologia bo przyznam szczerze że pytałem się w starostwie i gminie i nic nie wiedzieli każdy wystraszony że się go o coś pytam.. masakra..i mam też pytanie czy mycie parowe na zewnątrz u klienta jest legalne bo chciałbym być bardziej konkurencyjny ale boję się żeby na starcie nie dostać od razu mandatu i zakazu..
Ramelov Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Nie moglibyście polecić po kilka produktów w FAQu zamiast podawać linki do tematów, które trwają po kilka lat i mają po kilkadziesiąt stron? tez jestem tego samego zdania. Zrobić należy zbiór konkretnych kosmetyków dedykowanych do danej tematyki. Co na to forumowicze?
dejwid92 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Słaby pomysł, bo kosmetyki się zmieniają, wchodzą nowe marki i zmodyfikowane produkty. Po drugie każdy oczekuje innego efektu np. przy nabłyszczaniu opon. Są tematy jest wszystko opisane, jest dział Testy. Niestety ta dziedzina motoryzacji mocno się rozwija cały czas coś nowego trzeba być na bieżąco. Detailing charakteryzuje się perfekcyjnością i cierpliwością. Jeżeli nie masz czasu przeczytać kilku stron tematu o danym produkcie to chyba nie jest miejsce dla Ciebie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się