Mielony Opublikowano 7 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Marca 2013 Cholercia, dobrze że się zapytałem ale chęci były. W głównym wątku jest niby podany link do wersji PL, ale przekierowuje on na główną stronę detailer.pl, tak więc proszę o poprawienie
DZIADU Opublikowano 29 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2013 szkoda że zdjęcia nie wchodzą bo temat wydaje się ciekawy dla początkujących i bardzo by się przydał
provayder Opublikowano 29 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2013 Bardzo dobry poradnik, w połączeniu z kilkoma innymi znalezionymi w sieci (strony partnerów handlowych) mam pełen obraz mycia. Szkoda, że część linków jest już nieaktualna. Nowych użytkowników forum przybywa, może zatem warto byłoby odświeżyć ten poradnik?
Administrator AreK Opublikowano 29 Maja 2013 Administrator Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2013 Przeglądajcie dział PSB stamtąd można się najwięcej dowiedzieć. Ja tak zaczynałem
provayder Opublikowano 29 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2013 od tego zacząłem przygodę z tym forum
Mychalskee Opublikowano 29 Października 2013 Zgłoś Opublikowano 29 Października 2013 Możeby tak dodać punkt odnośnie renowacji szyb?
Shant Opublikowano 31 Października 2013 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2013 Dlaczego nie jest nic wspomniane o sealantach?
junakw Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Nie działa link Tanie i dobre woski
Global-Clean Opublikowano 28 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Maja 2014 Prosty, przyjazny język dużo fachowych wskazówek. Szkoda tylko, ze nie napisales tego 10 lat temu, wtedy wielu rzeczy bym uniknal i zdecydowanie mialbym latwiej.
Pa.Rys Opublikowano 14 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 14 Czerwca 2014 Poradnik super. Takie fundamenty wiedzy. Ale chcę zwrócić uwagę, że każdy z nas bierze udział w dwóch etapach konserwacji lakieru . Etap1. To pierwsza renowacja lakieru i tutaj stosuje się inne procesy, akcesoria i materiały Etap2. To utrzymanie efektów lakieru po renowacji. Może było by przejrzyściej gdyby umieścić wskazówki dla tych, którzy przygotowują się do do renowacji lakieru i dla tych którzy to już zrobili. No bo np. Cleanery - czy to środek do przygotowania nałożenia wosku tylko przed kolejnym woskowaniem czy należy go używać także po korekcyjnym polerowaniu lakieru czy można go pominąć? Czy IPA stosuje się tylko po polerowaniu lakieru czy także przed kolejnym przygotowaniem do woskowania? Dodam, że forum czytam od jakiegoś roku albo i więcej i przygotowuję się do praktycznego zastosowania tych wskazówek.
diablo228 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 14 Czerwca 2014 Pa.Rys, hm czytasz forum od roku a o podstawy pytasz ? to chyba słabo czytasz to forum
comando Opublikowano 14 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 14 Czerwca 2014 Przeczytaj ten temat od a do z i wszystko Ci się rozjaśni. http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=540
acidmk Opublikowano 27 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2014 Cześć, Po pierwsze super poradnik chyba wiele mi rozjaśnił w głowie Ale to się zaraz okaże bo Po drugie, czy moglibyście zweryfikować, ładnie proszę kroki jakie opisałem poniżej, tak aby samemu zrozumieć ogarnąć temat? Z góry dzięki! - Myjemy samochód wstępnie szamponem ja mam TENZI Szampon Neutro z wodą za pomocą gąbki, rękawicy zostawiając szampon aby działał około 5 minut. - Myjemy felgi tenzi prix za pomocą szczotki do felg i dokładniej pędzelka 5 - 10 minut i spłukujemy oraz czyścimy nadkola Red devile - Płuczemy auto dół->góra i na odwrót - Używając APC np. red devile rozcieńczonego 1:10 spryskujemy panel i pędzelkujemy zakamarki oraz uszczelki, czekamy chwilę spłukujemy. - Myjemy wnętrze drzwi przy zawiasach Red Devil - Spryskujemy samochód prickbort'em i czekamy około 5 minut - Spłukujemy auto wodą - Myjemy auto na dwa wiadra wodą z szamponem, w drugim wiadrze sama woda do płykania rękawicy - spłukujemy wodą. dół->góra góra->dół - Glinkujemy lakier używając do tego wody z dodatkiem szamponu :3. Myjemy od dachu w dół. - Po glinkowaniu płuczemy samochód i osuszamy go mikrofibrą - Następnie używamy cleanera np. POORBOYS WORLD PRO POLISH 2 CLEANER nanoszonego za pomocą pada i docierany mikrofibrą. - Krok następny to politura np. POORBOY'S WORLD White Diamond Glaze którą nanosimy, delikatnie wcieramy w lakier za pomocą pada i przecieramy mikrofibrą. - Następny krok to wosk np. POORBOY'S WORLD NATTY'S PASTE WAX RED, nanosimy za pomocą pada i po około 10 min spolerować mikrofibrą. Stawiamy auto na słońcu aby wosk lepiej się rozpuścił, połączył z lakierem i polerowanie, usunięcie mikrofibrą olejków które wytopią się w tym czasie. Następnie w zacienione miejsce lub do garażu na noc aby wosk stwardniał i jeszcze raz polerowanie mikrofibrą. - Konserwujemy plastiki na zewnątrz ja używam CARTEC VINYL TP-49 który jest rewelacyjny nanoszony padem. - Nałożenie wosku na felgi i żelu na opony. - Następnie mycie szyb MEGUIARS PERFECT CLARITY GLASS CLEANER a po wytarciu mikrofibrą Rain-X nanoszony padem na szyby i reflektory, później mikrofibra. - Zabezpieczenie uszczelek gumowych i plastików 303 Aerospace Protectant nanoszony padem i przecierany za chwilę mikrofibrą. - czyszczenie środka samochodu, odkurzanie dresing np.POORBOY'S NATURAL LOOK DRESSING na plastiki itp Pędzelek i mikrofibra Odkurzanie i jak potrzeba czyszczenie plam i odświeżenie tapicerki np MEGUIARS Carpet & upholestery cleaner. Uffff. to już koniec taka ściąga
Piotrek Opublikowano 27 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2014 acidmk, Trochę pokręciłeś. Mycie wstępne to mycie za pomocą aktywnej piany a nie za pomocą szamponu. Jeżeli samochód nie jest bardzo brudny to możesz go najpierw spryskać Prickbortem, pamiętak o tym, że musi iść na suchy lakier. Jeżeli masz pianę i pianownicę, to nakładasz na suchy, nie gorący lakier. Dajesz jej chwilę, żeby zadziałała, nie może zaschnąć i potem płuczesz od dołu do góry, razy przy razie. Dokładnie płuczesz też koła i nadkola z luźnego brudu. Myjesz koła i nadkola, najlepiej na bieżąco płukać, żeby nic nie przyschło. Potem myjesz zakamarki i detale. Potem przechodzisz do mycia zasadniczego, czyli płuczesz i myjesz na dwa wiadra. Co do kierunku płukania, to tylko pianę płuczemy najpierw od dołu do góry, a potem góry do dołu. Szampon, czy APC z detali możesz płukać normalnie z góry do dołu. Co do uwag, to cleaner, staraj się wypracować trochę padem, a nie tylko nałożyć. W środku przed nałożeniem dressingu, wypada umyć plastiki APC.
acidmk Opublikowano 27 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2014 acidmk, Trochę pokręciłeś. Mycie wstępne to mycie za pomocą aktywnej piany a nie za pomocą szamponu. Jeżeli samochód nie jest bardzo brudny to możesz go najpierw spryskać Prickbortem, pamiętak o tym, że musi iść na suchy lakier. Jeżeli masz pianę i pianownicę, to nakładasz na suchy, nie gorący lakier. Dajesz jej chwilę, żeby zadziałała, nie może zaschnąć i potem płuczesz od dołu do góry, razy przy razie. Dokładnie płuczesz też koła i nadkola z luźnego brudu. Myjesz koła i nadkola, najlepiej na bieżąco płukać, żeby nic nie przyschło. Potem myjesz zakamarki i detale. Potem przechodzisz do mycia zasadniczego, czyli płuczesz i myjesz na dwa wiadra. Co do kierunku płukania, to tylko pianę płuczemy najpierw od dołu do góry, a potem góry do dołu. Szampon, czy APC z detali możesz płukać normalnie z góry do dołu. Co do uwag, to cleaner, staraj się wypracować trochę padem, a nie tylko nałożyć. W środku przed nałożeniem dressingu, wypada umyć plastiki APC. A widzisz, jednak klika rzeczy mi umknęło dobrze że zapytałem. Kurcze czy można Aktywną pianę nałożyć za pomocą gąbki, rękawicy? - Czyli na suchy chłodny lakier aktywna piana a po spłukaniu prickboart. Po tym APC panel po panelu. wnęki itp. Dzięki bardzo za pomoc!
Eidos71 Opublikowano 27 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2014 Jak chcesz aktywną pianę nakładać za pomocą gąbki, lub rękawicy ? Mycie wstępne ma na celu usunięcie wierzchniej warstwy zabrudzeń - nakładając płyn rękawicą, lub gąbką nie uzyskasz piany, a poza tym porysujesz sobie lakier brudem, który zalega na powierzchni karoserii. Do pre-washu wykorzystujesz ręczną pianownicę, lub PA z myjką. Jeśli nie posiadasz jednego z tych dwóch urządzeń - rezygnujesz z pre-washu i po spłukaniu myjesz auto na dwa wiadra. A środek do usuwania smoły/asfaltu stosujesz na suchą karoserię.
acidmk Opublikowano 27 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2014 Jak chcesz aktywną pianę nakładać za pomocą gąbki, lub rękawicy ? Mycie wstępne ma na celu usunięcie wierzchniej warstwy zabrudzeń - nakładając płyn rękawicą, lub gąbką nie uzyskasz piany, a poza tym porysujesz sobie lakier brudem, który zalega na powierzchni karoserii. Do pre-washu wykorzystujesz ręczną pianownicę, lub PA z myjką. Jeśli nie posiadasz jednego z tych dwóch urządzeń - rezygnujesz z pre-washu i po spłukaniu myjesz auto na dwa wiadra. A środek do usuwania smoły/asfaltu stosujesz na suchą karoserię. Czyli lepiej najpierw usunąć smołę\ asfalt a później umyć auto jeśli nie mam pianownicy. Ok teraz jasne. Ja przeważnie myję auto na jednej z myjni bezdotykowych na monety więc jeśli tam jest jako jedna z opcji mycie pianą aktywną to warto tak zacząć mycie? Dziękuję!
Piotrek Opublikowano 28 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2014 acidmk, Jeżeli samochód nie jest bardzo brudny, tylko np. ma trochę kurzu na sobie to zaczynasz od oprysku Prickbortem, dajesz mu trochę czasu, żeby zadziałał. Potem możesz zastosować program mycie/pianę z myjki bezdotykowej. Jeżeli samochód masz bardzo brudny, to najpierw go musisz umyć, wysuszyć i dopiero Prickbort. Wszystko też zależy, ile masz tej smoły na karoserii, jeżeli są to pojedyńcze kropki to Prick poradzi sobie bezdotykowo, ale jeżeli masz grube złogi smoły to będzie musiał przyłożyć płatek kosmetyczny lub pomóc fibrą, a tego lepiej nie robić na brudnym lakierze.
acidmk Opublikowano 28 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2014 acidmk, Jeżeli samochód nie jest bardzo brudny, tylko np. ma trochę kurzu na sobie to zaczynasz od oprysku Prickbortem, dajesz mu trochę czasu, żeby zadziałał. Potem możesz zastosować program mycie/pianę z myjki bezdotykowej. Jeżeli samochód masz bardzo brudny, to najpierw go musisz umyć, wysuszyć i dopiero Prickbort. Wszystko też zależy, ile masz tej smoły na karoserii, jeżeli są to pojedyńcze kropki to Prick poradzi sobie bezdotykowo, ale jeżeli masz grube złogi smoły to będzie musiał przyłożyć płatek kosmetyczny lub pomóc fibrą, a tego lepiej nie robić na brudnym lakierze. Hej, Tak dzisiaj zrobiłem, pojechałem na myjnię koło 18.30 i wróciłem pół godziny temu Najpierw Prickbort po około 8 minutach piana aktywna z systemu myjniowego, spłukanie wodą i mycie na dwa wiadra z dodatkiem szamponu. W międzyczasie felgi Tenzi prix i pędzelek. Suszenie przed przykładanie mikrofibrą i QD od Sonaxa na lakier (na glinkę itp. nie było dzisiaj czasu). Nowa mikrofibra i polerowanie lakieru po wyschnięciu QD. Na plastiki zewnętrzne Cartec vinyl, szyby sonax i później Rain-X. Na sam koniec na oponki poszedł Meguiar's Endurance Tak się dzisiaj wieczorem bawiłem
kamilgt Opublikowano 28 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2014 Najpierw piana Prickbort psikałeś prickbortem po pianie? Nowa mikrofibra i polerowanie lakieru po wyschnięciu QD tzn jak działałeś tym QD?
acidmk Opublikowano 28 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2014 Najpierw piana Prickbort psikałeś prickbortem po pianie? Oj tam, halo jakieś zostało i już poprawione Nowa mikrofibra i polerowanie lakieru po wyschnięciu QD tzn jak działałeś tym QD? QD psikane na mikrofibrę i nakładane na lakier a drugą mikrofibrą później polerka. Źle?
zabiello Opublikowano 28 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2014 acidmk, albo psikasz na lakier, rozprowadzasz i polerujesz, ale nie czekaj aż ci wyschnie QD.
acidmk Opublikowano 28 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2014 acidmk, albo psikasz na lakier, rozprowadzasz i polerujesz, ale nie czekaj aż ci wyschnie QD. Spokojnie, nie czekałem aż wyschnie. Uff, jedna mikrofibra rozprowadzała qd na lakier na jeden element, druga zaraz do polerowania :-D
MARIO11 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 6 Stycznia 2015 Tak sobie czytam i przeglądam forum próbując nagromadzić jak największą ilość wiedzy, na razie teoretycznej I mam jedno pytanie, może wydać się głupie, ale zastanawiam się jak sobie poradzić z takim przypadkiem: Myję i glinkuje auto na myjni bezdotykowej, następnie chcę przeprowadzić korektę lakieru polerką - ale do garażu mam kawałek do przejechania, a na aucie już się może zgromadzić np. piasek. Jak to najlepiej ugryźć?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się