Skocz do zawartości

Otarty zderzak


Gość Marczi11

Rekomendowane odpowiedzi

I nie trzymać tego papieru pod ręką jak tu kolega jeden radzi tylko na jakieś podkładce w miarę sztywnej.
A w jakim celu?? Wyrównujemy powierzchnie po lakierowaniu ze potrzebny jest sztywny klocek? Do zlikwidowania rys spokojnie papier może leżeć w dłoni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 664
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A w jakim celu?? Wyrównujemy powierzchnie po lakierowaniu ze potrzebny jest sztywny klocek? Do zlikwidowania rys spokojnie papier może leżeć w dłoni.

 

A to w takim celu że pod palcami nie ma równego docisku na całej powierzchni, a co za tym idzie w jednym miejscu drzesz bardziej w innym mniej. Po wypolerowaniu później takiego elementu widać dziwne fale tak jak by pod spodem była źle wyprowadzona szpachla.

 

Co do szlifowania papierami to proszę nie zapomnieć o namoczeniu ich w wodzie około 15min przed całą operacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

 

Trochę problemów z moją Nexią mam.

 

Zdobyłem się na zrobienie zdjęć i teraz je wrzucę i pokrótce opiszę :)

 

dscf0027a.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Zdjęcie nr 1,

Dziwna plama (zmatowiały lakier) na masce. Mam to od momentu kupna samochodu. Poprzedni właściciel nie ma pojęcia co to może być (podobno też tak kupił). Pod maską nie ma nic co mogłoby spowodować nadmierne nagrzanie się tego kawałka maski...

 

 

dscf0028hh.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Zdjęcie nr 2,

Rysa po prawo od wlewu paliwa. Czym ją "załatać"? Dodam, iż rysa jest głęboka...

 

 

dscf0030y.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Zdjęcie nr 3,

Czarne zarysowania na zderzaku. Czuć iż jest to dość głębokie. Co z tym zrobić i czego użyć?

 

 

 

 

dscf0031iq.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Zdjęcie nr 4,

Nie wiem jak to nazwać... "popękanie" lakieru być może... Na kolejnym zdjęciu widać dokładniej.

dscf0032i.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Zdjęcie nr 5,

czytaj wyżej

 

 

 

Tylko mi nie mówcie, że mam całego oddać do malowania...bo dałem za samochód 2tyś zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za kolejne 2000 pomalujesz cala od nowa
Ale po co całe jak wystarczy zderzaki i maskę ;)

 

To zobacz jeszcze prawy tylny blotnik, na klamce tez schodzi lakier..

Pod prawa lampa tyl tez cos a nie ma zdjec lewej stronyi dachu... a i pewnie tez by sie tam cos znalazlooo

Liczac po elemencie 250 zl to juz masz tysiac plus jakies dodatki typu klamka lusterko listwa pod lampa itp

Nie wiem czy w ogole jest sens inwestowania....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za kolejne 2000pomalujesz cala od nowa ;)

wiec wyniesie Cie 4000 toi taktanie autko;)

 

no bez kitu za 2 tys chcesz cały samochód lakierować ciekawi mnie to kto ci to zrobi, 250 zł za element to było jakieś 5 lat temu, jak chcesz mieć to przyzwoicie zrobione to trzeba dać, 350-400 zł za element, a tak przy okazji, firmy co tak większość chwali, za naprawę typu smart, za obrysowany zderzak zrobiony w jakimś bardzo słabym systemie kolorowym, chcą więcej niż 250 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za kolejne 2000pomalujesz cala od nowa ;)

wiec wyniesie Cie 4000 toi taktanie autko;)

 

no bez kitu za 2 tys chcesz cały samochód lakierować ciekawi mnie to kto ci to zrobi, 250 zł za element to było jakieś 5 lat temu, jak chcesz mieć to przyzwoicie zrobione to trzeba dać, 350-400 zł za element, a tak przy okazji, firmy co tak większość chwali, za naprawę typu smart, za obrysowany zderzak zrobiony w jakimś bardzo słabym systemie kolorowym, chcą więcej niż 250 zł

 

U nas sa takie ceny- uroki malych miejscowosci :) mam stalego lakiernika od kilku lat i fuszery nie odstawia, co prawda maluje dlugo bo robi to po godzinach, ale to fachowiec a nie flachowiec... aco do naprawy smart to logiczne ze jest drogo - jak ma byc szybko to musi byc drogo proste...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

U nas sa takie ceny- uroki malych miejscowosci :) mam stalego lakiernika od kilku lat i fuszery nie odstawia, co prawda maluje dlugo bo robi to po godzinach, ale to fachowiec a nie flachowiec... aco do naprawy smart to logiczne ze jest drogo - jak ma byc szybko to musi byc drogo proste...

no chyba ze tak ale ciekawi mnie to jak mu się opłaca, jak materiał lakierniczy nie jest wcale taki tani, nawet ten z dolnej pułki. No gratuluje takiego lakiernika szkoda że umnie w okolicy nie mam takiego

 

 

zrobiony w jakimś bardzo słabym systemie kolorowym,

 

Sory za offtop ale co to jest ten słaby system?

 

to może ja wyjaśniam, jak sądzę to sam pewnie się zajmujesz takimi usługami i ciekawi mnie na jakim systemie pracujesz ? Ale mniejsza o to chodziło mi czy jest to robione na ,systemie firm typu dupoint czy np glasurit jest jeszcze kilka innych firm, każda ma inny system kolorów, jedne chodzą lepiej drugie gorzej, a miałem okazje zobaczyć kilka innych systemu typu smart, przykład system z app, bardzo mała ilości pigmentów nie gwarantuje, że jaki kol wiek kolor wejdzie, podobnie system z hbc nie wiem jak odbywa się dopieranie kolorów, ale jak sądzę jest brany pod uwagę tylko numer kolorów i ewentualnie dobranie jakiej kol wiek fiszki, o dobarwieniu jak sądzę nie mam mowy dam ci prosty przykład w dupoincie w systemie cromax masz 9 różnych pigmentów z kolorem srebnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jmajka, a jak oceniasz system Sikkens-a? bo u nich dorabiałem ostatnio lakier zaprawkowy i wydaje mi się że wyszedł OK, mimo że jak powiedzieli, to ten kolor dorabiali po raz pierwszy

 

 

Co do sikkensa nie powiem ci nic, bo nigdy nie miałem z tymi lakierami do czynienia, tylko z ich materiałami które są jak najbardziej ok, mogę ci napisać oponie jakie słyszałem, co do lakierów ale czy to mam sens, a panowie którzy ci dobierali jeżeli robią już kilka lat, to powinno być jak najbardziej ok, vw dzieli się recepturami, z koncernami które zajmują się lakierami, koniec ot z mojej strony :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może ja wyjaśniam, jak sądzę to sam pewnie się zajmujesz takimi usługami i ciekawi mnie na jakim systemie pracujesz ?

 

Spies Hecker z zaprzyjaźnionej mieszalni :D

 

przykład system z app, bardzo mała ilości pigmentów nie gwarantuje, że jaki kol wiek kolor wejdzie,

 

To ze strony APP "Zestaw mobilnego mieszalnika ma ponad 60 pigmentów bazowych lakierów wodnych, umożliwiający dobranie koloru lakieru samochodowego (w tym z efektem perły, metalik i xyralik).Zestaw wyposażony jest w oprogramowanie pozwalające uzyskać recepturę mieszania pigmentów dla ponad 40000 kolorów lakieru samochodowego"

 

 

podobnie system z hbc nie wiem jak odbywa się dopieranie kolorów, ale jak sądzę jest brany pod uwagę tylko numer kolorów i ewentualnie dobranie jakiej kol wiek fiszki, o dobarwieniu jak sądzę nie mam mowy dam ci prosty przykład w dupoincie w systemie cromax masz 9 różnych pigmentów z kolorem srebnych

 

Jeśli kolorysta będzie daltonem to nic nie pomoże . ;)

 

 

jak materiał lakierniczy nie jest wcale taki tani, nawet ten z dolnej pułki.

 

Max na cały element typu błotnik to 50zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że bierzesz mnie za kogoś kto nie mam zielonego pojęcia, co do lakiernictwa, i tu pewnie się nie pomylę jak napiszę, że sam jesteś lakiernikiem lub pracujesz w tej branży, lub pokrewnej, co do Spies Hecker mają bardzo dobry system kolorów na kilka niemieckich marek, pracownik bardzo sobie chwalił który lakierował tymi lakierami, ale najciekawszą robotę obierają ci w mieszalni :-], a co do systemu app twierdze że jest poniżej przeciętnej, byli demonstrowali sam widziałem jak to wygląda i twierdze że jest to kicha i nigdy nie wejdzie kolor, tak przykładowo jak w SH chociaż będzie ten sam numer lakieru, ta sama alternatywa, to i tak będzie się różnił. A co do kosztów bez kitu ja nawet nie wiedziałem, że mamy, aż takie tanie państwo, jak z ciekawości u mnie liczyli koszty materiał na błotnik przód w murano, to sam koszt materiału wyszedł, 142 z jakimś groszami, a teraz ogrzej komorę lub warsztat w którym lakierujesz, kolejny koszt, albo użyć lamp grzewczych do suszenia lakieru, które też łapczywie kradną kilowaty. A żeby nie było nie ujmuje ci ani wiedzy ani umiejętności i widzę po dyskusji z tobą że jesteś goście który się na tym bardzo dobrze zna :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

 

Wybaczcie , że nie byłem na forum ale cóż....wyjazdy...

 

Nie oczekiwałem "cudownego rozwiązania" , ale myślałem że choć część z tego da się załatwić jakąś kosmetyką :)

 

Jednak dziękuję za zainteresowanie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze tematy lakiernictwa są tu jakos postrzegane jako bardzo drogie jesli chodzi o materiały.

Jednak kolega @Miki (MarDent - pozdrawiam mkautos) ma racje.

Koszt jednego elementu usredniony w standardowym systemie lakierniczym to 50 zl.

A błotnik to jeszcze mniej ze względu na jego gabaryty.

Mieszalniki standardowe mam na mysli dp deeber helios a tanszy jest np novol ale nie robie na nim.

Błotnik setka podkładu 5 zl, setka bazy 14-17 zl, 1.5 setki klaru 10 zl rozpuch do tego jakies papiery, zmywacz antysylikonowy.

Do 40 zl jeszcze daleko.

A co ma Wam powiedzies lakiernik ze chce za błotnik 350 zl(z Waszej rozmowy tak zrozumiałem) bo chce zarobic z 300 zl górki?

Koszty rosną do tych 50 zl jesli błotnik jest uszkodzony i trzeba szpachlowac , ale i tu koszt jest niewielki bo standardowe szpachle koszt za duza puszke 1.8 kg to koszt 23 zl a juz dobre szpachle to od 34 zl w gore sie zaczynaja.

Ja robie element za 200 zl, pare fotek juz tu zamiesciłem ale szykuje galerie z moimi pracami i oferta skierowana do tych wszystkich którym nie pomoze w naprawie uszkodzen zakres prac z detailingu.

Sprzet który uzywam jest z najwyzszej półki, bo on ma słuzyc mi w pracy a ze klient jak zobaczy 3 najnowsze saty, maszynki rupes scorpio - zestaw, polerki festola - najnowsza i rupesa, to juz niema dalszych pytan o jakosc.

Oczywiscie w tej kalkulacji pomijam koszty ogrzewania kabiny, prądu i opłat jakie ponosi profi firma lakiernicza.

Ale moim przykładem jest bardziej ktos kto prowadzi mniejsza działalnosc, czasem jednoosobową i na starych warunkach dotyczących lakierni.

150 zl jako całkowity koszt naprawy elementu biorąc pod uwage wszystkie koszty obsługi warsztatu to i tak jest jakims minimum.

Ale na przykładzie tej nexii mozemy domniemywac ze jej własciciel nie skusi sie na malowanie całosci za 4-5 tys zl lecz bardziej bedzie zainteresowany naprawa w mniejszym zakładzie gdzie bedzie mozna dopasowac koszty do ilosci naprawianych elementow.

Nie trzeba przeciez zaraz malowac całego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Oczywiście, że malować całości nie będę. Jednak jestem kierowcą zawodowym i trochę boli mnie jak widzę swój własny samochód z taką ilością rys i zadrapań (bo takiego kupiłem...)

 

Poza tym, jestem pedantem i nie lubię jak coś wygląda źle lub źle się prezentuje. No ale logiczne, że nie wydam tyle kasy na malowanie.

 

Ale macie chociaż jakieś domniemywania co to na masce może być? ciekawi mnie i ciekawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AutoOdNowa Zgadzam się z tobą w pewnych sprawach, ale nie we wszystkich i podziwiam cię że robisz element po 200 zł, prowadzać małą firmę czasem jednoosobową, można zejść z ceny, a jak byś miał lakiernika pracownika, to byś inaczej pisał, jak byś miał zapłacić ponad 3000zł (wszystkie koszty wypłata zus itp), za pracownika co miesiąc to też byś brał po 200zł? Proszę was nie wmawiajcie innym, że ktoś zarabia 300 złotych jak tak nie jest i nadal, twierdzę to co napisałeś mam się jakoś nie jak, do rzeczywistości co do materiałów, lakier i podkład się zgadza co do ceny, przygotowanie to nie tylko przelecenie jakimś papierem ściernym i potem w najlepszym wypadku zmywaczem, już nie mówię o rozliczeniu, w systemie kosztorysowym gdzie lakierowanie zderzaka samego, jest sporo większy niż te 350 zł które napisałem, a prosty przykład czemu pan xyz, za wypolerowanie auta bierze 150 zł, a inne firmy które się w tym specjalizują 5-10 razy więcej, to co resztę oni też zarabiają ? To nie dziwie się czemu tak dużo firm detailingowych powstaje w ostatnim czasie. Pracujesz już na wodzie czy nadal na konwencji ?

 

a teraz do adrian8891 no widzisz prosty i jak szybkim sposobem znalazłeś dobrego lakiernika, który bierze 200 za element, więc usługa wyjdzie cię 2600 zł, może jakiś rabacik jeszcze dostaniesz, więc to nie duża inwestycja a samochód będzie wyglądał jak by wyszedł z remonowanej firmy detailingowej, a co do maski to wygląda jak by ktoś srebrzanką w spraju zamalował rdzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jmajka,

Przy całosci koszt takiego auta to jakies 2000 zl.

A co do reszty to miałem nadzieje ze wyjasniłem sytuacje kosztow moich i firmy z pracownikami.

A dodam jeszcze ze to nie są wszystkie koszty które ponosi lakiernia.

Jest jeden podstawowy koszt który wyklucza praktycznie małą konkurencje z rynku - koszt uruchomienia lakierni i opłat za użytkowanie srodowiska, ale ze jest jak jest to mała konkurencja istnieje i to legalnie.

Nie wspominam o szarej strefie, która i w detailingu i lakiernictwie ma sie swietnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.