jacekrsx Posted August 30, 2020 Report Posted August 30, 2020 Hej, Ostatnio zauważyłem w komorze silnika nalot na śrubach oraz rdzę na niektórych elementach. Wcześniej samochód był użytkowany na bieżąco, komora silnika myta raz na jakiś czas. Obecnie stoi 3 sezon w garażu. Nie planuje go sprzedawać dlatego chciałbym się pozbyć rdzy w miarę szybko. Te elementy można w łatwy sposób samemu zregenerować czy to już nadaje się tylko do specjalistycznego warsztatu? Z góry dzięki za podpowiedzi.
Moderator Streat Posted August 31, 2020 Moderator Report Posted August 31, 2020 @jacekrsx chcesz te wszystkie śruby wymieniać? Czy oczyścić tylko?
jacekrsx Posted August 31, 2020 Author Report Posted August 31, 2020 Godzinę temu, Streat napisał: @jacekrsx chcesz te wszystkie śruby wymieniać? Czy oczyścić tylko? raczej ciężko będzie skompletować te śruby. Chciałbym dobrze oczyścić je plus te miejsca gdzie widać rdzę, ale nie jestem pewien czy w domowych warunkach jest to do zrobienia. Dodatkowo, obecnie samochód głównie stoi, od 3 lat nie był jeżdżony zimą i nie będzie.
kepa416 Posted August 31, 2020 Report Posted August 31, 2020 Wyczuwam jakąś Hondę Civic albo coś podobnego :)Ogólnie skompletować nie problem ASO będzie miało wszytsko.Moim zdaniem spróbować umyć to Iron Remover a te z grubsza ilością korozji czymś w gelu do usuwnaia rdzy.Potem normalnie umyć komorę silnika by nie było białego nalotu.Na koniec można psikanc śruby czymś co zabezpiecza przed korozja w sprayu chociaż na cuda bym nie liczył. 1
DZIADZIA Posted September 1, 2020 Report Posted September 1, 2020 Odkręcić, cynkowanie śrub, usuwanie rudej z elementów metalowych, r-stop, Epoksyd Akryl i farba na to. Komorę silnika umyć i solidnie zabezpieczyć KochChemie MP, ma właściwości antykorozyjne... tak to widzę, ale zabawy trochę jest i to jest właśnie w tym najlepsze 1
jacekrsx Posted September 1, 2020 Author Report Posted September 1, 2020 12 godzin temu, kepa416 napisał: Wyczuwam jakąś Hondę Civic albo coś podobnego Ogólnie skompletować nie problem ASO będzie miało wszytsko. Moim zdaniem spróbować umyć to Iron Remover a te z grubsza ilością korozji czymś w gelu do usuwnaia rdzy. Potem normalnie umyć komorę silnika by nie było białego nalotu. Na koniec można psikanc śruby czymś co zabezpiecza przed korozja w sprayu chociaż na cuda bym nie liczył. 6 godzin temu, rygryss napisał: Odkręcić, cynkowanie śrub, usuwanie rudej z elementów metalowych, r-stop, Epoksyd Akryl i farba na to. Komorę silnika umyć i solidnie zabezpieczyć KochChemie MP, ma właściwości antykorozyjne... tak to widzę, ale zabawy trochę jest i to jest właśnie w tym najlepsze dzięki za odpowiedź. zgadza się 2006 Acura RSX kupno nowych śrub w ASO raczej odpada, kiedyś się pytałem to 20zł lub więcej od sztuki wychodziło. Czy jeśli zrobię tak jak poniżej to będzie w ok? - umycie komory silnika - spryskanie CAR Pro Iron na śruby plus miejsca gdzie jest rdza - szczotką drucianą lub papierem ściernym usunięcie nalotu - nałożenie r-stop - nałożenie oryginalnego lakieru/zaprawki - nałożenie KochChemie MP
DZIADZIA Posted September 1, 2020 Report Posted September 1, 2020 Godzinę temu, jacekrsx napisał: spryskanie CAR Pro Iron na śruby plus miejsca gdzie jest rdza Bez rozkręcania to przykrycie syfa pudrem 2
RoBee Posted September 1, 2020 Report Posted September 1, 2020 Ja takie tematy załatwiam elektrolizą na zasilaczu ATX ze starego kompa. Zardzewiały element demontuję i oczyszczam wstępnie drucianą szczotką, a następnie odtłuszczam. Następnie trafia do elektrolitu gdzie podpinam go pod anodę (-). Pod katodą (+) podpięty mam kawałek metalu, który przejmie rdzę ("biorca"). Napięcie 3,3V, 10A. Można też użyć starej ładowarki do telefonu 5V@2A, ale potrwa to dłużej. Proces długotrwały, ale bezobsługowy.Teraz przymierzam się również do ocynkowania podobnym sposobem. 1 1 1
DaV Posted September 3, 2020 Report Posted September 3, 2020 Jak ktoś jest bardzo leniwy to można wymoczyć w roztworze kwasu szczawiowego czy tam nawet cytrynowego (ale bedzie działał wolniej i słabiej). Do kupienia za grosze w internecie.
StreamHD Posted September 6, 2020 Report Posted September 6, 2020 W dniu 1.09.2020 o 18:48, RoBee napisał: Ja takie tematy załatwiam elektrolizą na zasilaczu ATX ze starego kompa. Zardzewiały element demontuję i oczyszczam wstępnie drucianą szczotką, a następnie odtłuszczam. Następnie trafia do elektrolitu gdzie podpinam go pod anodę (-). Pod katodą (+) podpięty mam kawałek metalu, który przejmie rdzę ("biorca"). Napięcie 3,3V, 10A. Można też użyć starej ładowarki do telefonu 5V@2A, ale potrwa to dłużej. Proces długotrwały, ale bezobsługowy. Teraz przymierzam się również do ocynkowania podobnym sposobem. Rób Pan temat o tym i wypisz swoje doświadczenia, porady z działania tą metodą itp. Także z tym cynkowaniem rozwiń. @jacekrsx Rdzę trzeba mechanicznie wyczyścić do zera. Inaczej wróci. Po mechanicznym czyszczeniu, trzeba zastosować profesjonalny środek - Fertan. On penetruje i konwertuje resztki rdzy w związek żelaza. Następnie przygotować element pod malowaniem Epoksydem, a potem kolejne solidne warstwy farbą lub podobnym środkiem. Co się da, wymienić na zdrowe. Na grupkach facebook miłośników danej marki i modelu można znaleźć wszytko do wszystkich aut.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now