jacekrsx Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Zgłoś Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Hej, Ostatnio zauważyłem w komorze silnika nalot na śrubach oraz rdzę na niektórych elementach. Wcześniej samochód był użytkowany na bieżąco, komora silnika myta raz na jakiś czas. Obecnie stoi 3 sezon w garażu. Nie planuje go sprzedawać dlatego chciałbym się pozbyć rdzy w miarę szybko. Te elementy można w łatwy sposób samemu zregenerować czy to już nadaje się tylko do specjalistycznego warsztatu? Z góry dzięki za podpowiedzi.
Moderator Streat Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 31 Sierpnia 2020 @jacekrsx chcesz te wszystkie śruby wymieniać? Czy oczyścić tylko?
jacekrsx Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Godzinę temu, Streat napisał: @jacekrsx chcesz te wszystkie śruby wymieniać? Czy oczyścić tylko? raczej ciężko będzie skompletować te śruby. Chciałbym dobrze oczyścić je plus te miejsca gdzie widać rdzę, ale nie jestem pewien czy w domowych warunkach jest to do zrobienia. Dodatkowo, obecnie samochód głównie stoi, od 3 lat nie był jeżdżony zimą i nie będzie.
kepa416 Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Zgłoś Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Wyczuwam jakąś Hondę Civic albo coś podobnego :)Ogólnie skompletować nie problem ASO będzie miało wszytsko.Moim zdaniem spróbować umyć to Iron Remover a te z grubsza ilością korozji czymś w gelu do usuwnaia rdzy.Potem normalnie umyć komorę silnika by nie było białego nalotu.Na koniec można psikanc śruby czymś co zabezpiecza przed korozja w sprayu chociaż na cuda bym nie liczył. 1
DZIADZIA Opublikowano 1 Września 2020 Zgłoś Opublikowano 1 Września 2020 Odkręcić, cynkowanie śrub, usuwanie rudej z elementów metalowych, r-stop, Epoksyd Akryl i farba na to. Komorę silnika umyć i solidnie zabezpieczyć KochChemie MP, ma właściwości antykorozyjne... tak to widzę, ale zabawy trochę jest i to jest właśnie w tym najlepsze 1
jacekrsx Opublikowano 1 Września 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 1 Września 2020 12 godzin temu, kepa416 napisał: Wyczuwam jakąś Hondę Civic albo coś podobnego Ogólnie skompletować nie problem ASO będzie miało wszytsko. Moim zdaniem spróbować umyć to Iron Remover a te z grubsza ilością korozji czymś w gelu do usuwnaia rdzy. Potem normalnie umyć komorę silnika by nie było białego nalotu. Na koniec można psikanc śruby czymś co zabezpiecza przed korozja w sprayu chociaż na cuda bym nie liczył. 6 godzin temu, rygryss napisał: Odkręcić, cynkowanie śrub, usuwanie rudej z elementów metalowych, r-stop, Epoksyd Akryl i farba na to. Komorę silnika umyć i solidnie zabezpieczyć KochChemie MP, ma właściwości antykorozyjne... tak to widzę, ale zabawy trochę jest i to jest właśnie w tym najlepsze dzięki za odpowiedź. zgadza się 2006 Acura RSX kupno nowych śrub w ASO raczej odpada, kiedyś się pytałem to 20zł lub więcej od sztuki wychodziło. Czy jeśli zrobię tak jak poniżej to będzie w ok? - umycie komory silnika - spryskanie CAR Pro Iron na śruby plus miejsca gdzie jest rdza - szczotką drucianą lub papierem ściernym usunięcie nalotu - nałożenie r-stop - nałożenie oryginalnego lakieru/zaprawki - nałożenie KochChemie MP
DZIADZIA Opublikowano 1 Września 2020 Zgłoś Opublikowano 1 Września 2020 Godzinę temu, jacekrsx napisał: spryskanie CAR Pro Iron na śruby plus miejsca gdzie jest rdza Bez rozkręcania to przykrycie syfa pudrem 2
RoBee Opublikowano 1 Września 2020 Zgłoś Opublikowano 1 Września 2020 Ja takie tematy załatwiam elektrolizą na zasilaczu ATX ze starego kompa. Zardzewiały element demontuję i oczyszczam wstępnie drucianą szczotką, a następnie odtłuszczam. Następnie trafia do elektrolitu gdzie podpinam go pod anodę (-). Pod katodą (+) podpięty mam kawałek metalu, który przejmie rdzę ("biorca"). Napięcie 3,3V, 10A. Można też użyć starej ładowarki do telefonu 5V@2A, ale potrwa to dłużej. Proces długotrwały, ale bezobsługowy.Teraz przymierzam się również do ocynkowania podobnym sposobem. 1 1 1
DaV Opublikowano 3 Września 2020 Zgłoś Opublikowano 3 Września 2020 Jak ktoś jest bardzo leniwy to można wymoczyć w roztworze kwasu szczawiowego czy tam nawet cytrynowego (ale bedzie działał wolniej i słabiej). Do kupienia za grosze w internecie.
StreamHD Opublikowano 6 Września 2020 Zgłoś Opublikowano 6 Września 2020 W dniu 1.09.2020 o 18:48, RoBee napisał: Ja takie tematy załatwiam elektrolizą na zasilaczu ATX ze starego kompa. Zardzewiały element demontuję i oczyszczam wstępnie drucianą szczotką, a następnie odtłuszczam. Następnie trafia do elektrolitu gdzie podpinam go pod anodę (-). Pod katodą (+) podpięty mam kawałek metalu, który przejmie rdzę ("biorca"). Napięcie 3,3V, 10A. Można też użyć starej ładowarki do telefonu 5V@2A, ale potrwa to dłużej. Proces długotrwały, ale bezobsługowy. Teraz przymierzam się również do ocynkowania podobnym sposobem. Rób Pan temat o tym i wypisz swoje doświadczenia, porady z działania tą metodą itp. Także z tym cynkowaniem rozwiń. @jacekrsx Rdzę trzeba mechanicznie wyczyścić do zera. Inaczej wróci. Po mechanicznym czyszczeniu, trzeba zastosować profesjonalny środek - Fertan. On penetruje i konwertuje resztki rdzy w związek żelaza. Następnie przygotować element pod malowaniem Epoksydem, a potem kolejne solidne warstwy farbą lub podobnym środkiem. Co się da, wymienić na zdrowe. Na grupkach facebook miłośników danej marki i modelu można znaleźć wszytko do wszystkich aut.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się