Skocz do zawartości

Rdza w komorze silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

Ostatnio zauważyłem w komorze silnika nalot na śrubach oraz rdzę na niektórych elementach. Wcześniej samochód był użytkowany na bieżąco, komora silnika myta raz na jakiś czas. Obecnie stoi 3 sezon w garażu. Nie planuje go sprzedawać dlatego chciałbym się pozbyć rdzy w miarę szybko. Te elementy można w łatwy sposób samemu zregenerować czy to już nadaje się tylko do  specjalistycznego warsztatu? Z góry dzięki za podpowiedzi.

 

 

20200829_170001.jpg

20200829_165955.jpg

20200829_170048.jpg

20200829_170114.jpg

20200829_170128.jpg

Opublikowano
Godzinę temu, Streat napisał:

@jacekrsx chcesz te wszystkie śruby wymieniać? Czy oczyścić tylko? 

raczej ciężko będzie skompletować te śruby. Chciałbym dobrze oczyścić je plus te miejsca gdzie widać rdzę, ale nie jestem pewien czy w domowych warunkach jest to do zrobienia.

Dodatkowo, obecnie samochód głównie stoi, od 3 lat nie był jeżdżony zimą i nie będzie.

Opublikowano

Wyczuwam jakąś Hondę Civic albo coś podobnego :)

Ogólnie skompletować nie problem ASO będzie miało wszytsko.

Moim zdaniem spróbować umyć to Iron Remover a te z grubsza ilością korozji czymś w gelu do usuwnaia rdzy.

Potem normalnie umyć komorę silnika by nie było białego nalotu.

Na koniec można psikanc śruby czymś co zabezpiecza przed korozja w sprayu chociaż na cuda bym nie liczył.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Odkręcić,

cynkowanie śrub,

usuwanie rudej z elementów metalowych,

r-stop, 

Epoksyd

Akryl i farba na to.

Komorę silnika umyć i solidnie zabezpieczyć KochChemie MP, ma właściwości antykorozyjne... tak to widzę, ale zabawy trochę jest i to jest właśnie w tym najlepsze🤗

  • Lubię to 1
Opublikowano
12 godzin temu, kepa416 napisał:

Wyczuwam jakąś Hondę Civic albo coś podobnego 🙂

Ogólnie skompletować nie problem ASO będzie miało wszytsko.

Moim zdaniem spróbować umyć to Iron Remover a te z grubsza ilością korozji czymś w gelu do usuwnaia rdzy.

Potem normalnie umyć komorę silnika by nie było białego nalotu.

Na koniec można psikanc śruby czymś co zabezpiecza przed korozja w sprayu chociaż na cuda bym nie liczył.

 

6 godzin temu, rygryss napisał:

Odkręcić,

cynkowanie śrub,

usuwanie rudej z elementów metalowych,

r-stop, 

Epoksyd

Akryl i farba na to.

Komorę silnika umyć i solidnie zabezpieczyć KochChemie MP, ma właściwości antykorozyjne... tak to widzę, ale zabawy trochę jest i to jest właśnie w tym najlepsze🤗

dzięki za odpowiedź.

zgadza się 🙂 2006 Acura RSX

kupno nowych śrub w ASO raczej odpada, kiedyś się pytałem to 20zł lub więcej od sztuki wychodziło.

Czy jeśli zrobię tak jak poniżej to będzie w ok?

- umycie komory silnika

- spryskanie CAR Pro Iron na śruby plus miejsca gdzie jest rdza

- szczotką drucianą lub papierem ściernym usunięcie nalotu

- nałożenie r-stop

- nałożenie oryginalnego lakieru/zaprawki

- nałożenie KochChemie MP

Opublikowano
Godzinę temu, jacekrsx napisał:

spryskanie CAR Pro Iron na śruby plus miejsca gdzie jest rdza

Bez rozkręcania to przykrycie syfa pudrem

  • Lubię to 2
Opublikowano

Ja takie tematy załatwiam elektrolizą na zasilaczu ATX ze starego kompa.

Zardzewiały element demontuję i oczyszczam wstępnie drucianą szczotką, a następnie odtłuszczam. Następnie trafia do elektrolitu gdzie podpinam go pod anodę (-). Pod katodą (+) podpięty mam kawałek metalu, który przejmie rdzę ("biorca"). Napięcie 3,3V, 10A. Można też użyć starej ładowarki do telefonu 5V@2A, ale potrwa to dłużej.

Proces długotrwały, ale bezobsługowy.
Teraz przymierzam się również do ocynkowania podobnym sposobem.

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
  • Okay 1
Opublikowano

Jak ktoś jest bardzo leniwy to można wymoczyć w roztworze kwasu szczawiowego czy tam nawet cytrynowego (ale bedzie działał wolniej i słabiej). Do kupienia za grosze w internecie.

Opublikowano
W dniu 1.09.2020 o 18:48, RoBee napisał:

Ja takie tematy załatwiam elektrolizą na zasilaczu ATX ze starego kompa.

Zardzewiały element demontuję i oczyszczam wstępnie drucianą szczotką, a następnie odtłuszczam. Następnie trafia do elektrolitu gdzie podpinam go pod anodę (-). Pod katodą (+) podpięty mam kawałek metalu, który przejmie rdzę ("biorca"). Napięcie 3,3V, 10A. Można też użyć starej ładowarki do telefonu 5V@2A, ale potrwa to dłużej.

Proces długotrwały, ale bezobsługowy.
Teraz przymierzam się również do ocynkowania podobnym sposobem.

 

Rób Pan temat o tym i wypisz swoje doświadczenia, porady z działania tą metodą itp.

Także z tym cynkowaniem rozwiń.  

 

 

@jacekrsx

Rdzę trzeba mechanicznie wyczyścić do zera. Inaczej wróci. Po mechanicznym czyszczeniu, trzeba zastosować profesjonalny środek - Fertan. On penetruje i konwertuje resztki rdzy w związek żelaza. 

Następnie przygotować element pod malowaniem Epoksydem, a potem kolejne solidne warstwy farbą lub podobnym środkiem.

 

Co się da, wymienić na zdrowe. Na grupkach facebook miłośników danej marki i modelu  można znaleźć wszytko do wszystkich aut. 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.