kust0 Opublikowano 1 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 1 Marca 2020 Cześć wszystkim! Po przeczytaniu wielu postów na temat polerki zwracam się do Was z pytaniem w konkretnej sprawie - przywrócenie blasku czerwonej Corsie żony. Autko kupione w 2018 świeciło się pięknie ale zeszłej jesieni zaczęło blaknąć co jest efektem mycia na bezdotykowych myjkach. Okazem jest wspomniana Corsa D z lakierem Magma Red 547 (79U). Po przebiegnięciu miernikiem Prodig Tech GL PRO 2 FAZ sprawa ma się w moim odczuciu przynajmniej słabo - 40,50,60 um a na froncie maski całe 32um. Amatorskie targanie jakimś TEMPO czy ch** wie czym, na szczęście najgorszy jest front maski a tę można wymienić jako element. Do brzegu. Potrzebuję porady jak to odświeżyć, kupiłem maszynę EVOXA HDC 15 i to póki co wszystko co mam z materiałów.
Sanchez77 Opublikowano 1 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 1 Marca 2020 Może to i dziwne pytanie, ale na pewno prawidłowo skalibrowałeś miernik grubości lakieru przed pomiarem?
damiano2007 Opublikowano 1 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 1 Marca 2020 @kust0 ło panie... Ale wypłowiały ten lakier jak na w miarę nie stare auto. No ale tak jest z czerwonymi akrylami. Podbijamy to samo pytanie co kolega wyżej, czy aby na pewno dobrze wykonałeś pomiary powłoki lakierniczej? Starszy na innym aucie, bo to co podałeś wygląda bardzo słabo. To jest akryl więc onestep już przywróci świeżość tak wyblakniętemu lakierowi.
kust0 Opublikowano 1 Marca 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 1 Marca 2020 Faceci nie czytający instrukcji do końca vs Faceci czytający instrukcje 0:1 Podjarany, że na płytce aluminium się zgadza pobiegłem mierzyć, oczywiście wiadomo jak sprawa się ma, na drugiej blaszce kalibracyjnej było źle, po kalibracji i zmierzeniu jest znacząca zmiana na lepsze i jedno piwo na dzisiejszy wieczór: na froncie maski najcieniej 79um, reszta 97,105, 111 czyli chyba nie ma tragedii. Posypuję głowę popiołem, dziękuję Sanchez 1 1
damiano2007 Opublikowano 1 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 1 Marca 2020 @kust0 Panie, można jechać Zacznij od lżejszej kombinacji i sprawdzaj czy to wystarczy. Nie odpowiada, to wchodź w bardziej agresywne kombinacje.
kust0 Opublikowano 1 Marca 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 1 Marca 2020 2 minuty temu, damiano2007 napisał: @kust0 Panie, można jechać Zacznij od lżejszej kombinacji i sprawdzaj czy to wystarczy. Nie odpowiada, to wchodź w bardziej agresywne kombinacje. To jest zrozumiałe, czy najlepiej od razu wskoczyć na manzerna one step i zaczynać od miękkich padów czy raczej komplet past i próbować kombinacje od słabszych do mocniejszych (pasta x pad)? Wyczytałem że po manzernie one stepnie trzeba woskować, chciałbym mimo to położyć fusso coat dark, czy to się nie wyklucza?
damiano2007 Opublikowano 1 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 1 Marca 2020 Meznerna one step jest typem past AIO - poleruje, wypełnia, zabezpiecza woskiem. Więc jej się nie wymywa. Nie trzeba po niej wosoowac. Po żadnej paście nie musisz jak nie chcesz. Nikt Ci nie każe Ale jak chcesz już wosoowac i wymywa pastę to lepiej działać czymś lepszym nic meznerna onestep. Jakie masz pasty i pady dostępne?
ghost Opublikowano 1 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 1 Marca 2020 Akryle są miękkie więc ostrożnie. Byle Autoglymem SRP pare przejazdów i pad będziesz miał cały czerwony (przynajmniej takie, na które trafiłem). A to jest cleaner/aio, nawet nie pasta finishowa. Fusso możesz śmiało kłaść. Nawet jak nie wymyjesz to powinno siąść na finishu typu m2 czy aio srp. Na wymytym wytrzyma dłużej, ale nie bierz zbyt agresywnego płynu insekcyjnego. Jeżeli akryl wypłowiał tak szybko raczej nie jest zbyt odporny. Jak pasta finishowa + średnio-miękki pad będzie za mało, dopiero przeskocz na coś średniego polishowego.
kust0 Opublikowano 1 Marca 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 1 Marca 2020 1 minutę temu, damiano2007 napisał: Meznerna one step jest typem past AIO - poleruje, wypełnia, zabezpiecza woskiem. Więc jej się nie wymywa. Nie trzeba po niej wosoowac. Po żadnej paście nie musisz jak nie chcesz. Nikt Ci nie każe Ale jak chcesz już wosoowac i wymywa pastę to lepiej działać czymś lepszym nic meznerna onestep. Jakie masz pasty i pady dostępne? Żadnych, kupiłem jedynie maszynę i czujnik lakieru bo to kupić trzeba było jako pierwsze. Nie rozglądałem się za padami, pasty przeglądałem manzerny i gdzieś kocha. Czy któreś są lepsze czy to kwestia przyzwyczajeń czy innych sympatii? Z padami ta sama sytuacja gdzieś widziałem 3M i NAT ale również nie wiem czy któreś lepszy czy po prostu każdy sobie coś wybiera bez wiekszych roznic jakosciowych. Zaczynam od zera, zestaw zostanie to się obskoczy kiedyś jakieś autko.
damiano2007 Opublikowano 1 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 1 Marca 2020 @kust0 pady NAT są spoko. Ja polecam. Jak nie chcesz za dużo kupować na start, to polecam sonax ex04-06 i czerwony NAT. Nie wiem czy dużo to zrobi roboty, ale złego wykończenia raczej nie zostawi, tym bardziej na DA15mm.
kust0 Opublikowano 1 Marca 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 1 Marca 2020 3 minuty temu, ghost napisał: i pad będziesz miał cały czerwony (przynajmniej takie, na które trafiłem) To jest lakier jednowarstwowy bez bezbarwnego?
damiano2007 Opublikowano 1 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 1 Marca 2020 11 minut temu, kust0 napisał: To jest lakier jednowarstwowy bez bezbarwnego? Skoro tak Ci wypłowiały, to nie inaczej jak jedna warstwa 1
kust0 Opublikowano 1 Marca 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 1 Marca 2020 znaczy się padów musze mieć kilka bo po jakiejś chwili będzie tak zawalony że zmiana na nowy. Zatem na pierwszy rzut jest jeden pomysł póki co: Sonax ProfiLine EX 04/06 + czerwony NAT. Zakładam, że skoro akryle są miękkie to powinno wystarczyć, jak nie to mam się z padem poruszać po skali np NATA w kierunku cięcia po jednym kroku dla bezpieczeństwa?
damiano2007 Opublikowano 1 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 1 Marca 2020 @kust0 jak zwiększysz siłę cięcia czy to padem czy, pastą to może się okazać że ten mocniejszy etap może Ci narobić bałaganu na lakierze i może byc sagana lżejsza kombinacja, która naprawi to, co mocniejsza kombinacja zostawiła po sobie. Nikt też Ci nie da gwarancji czy sonax i czerwony NAT da Ci wystarczające wykończenie. Lakier, lakierowi nierówny.
kust0 Opublikowano 1 Marca 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 1 Marca 2020 jeżeli dobrze rozumiem to kombinacja powyżej powinna zaleczyć oksydację lakieru, rozumiem, że im delikatniej będzie ten etap zrobiony tym efekt poza soczystym kolorem będzie bliższy dobremu wykończeniu. Gdyby powstał bałagan przy takiej kombinacji czy po zmianie pada na twardszy (słabo bedzie szło) to dodatkowo muszę się przytulić do jakiejś kombinacjij pasta finisz + miękka gąbka? Rozumiem, że propozycja jest do wypróbowania jaki daje efekt żeby niepotrzebnie nie karać ponad miarę tego bądź co bądź lakieru w kiepskim stanie
ghost Opublikowano 1 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 1 Marca 2020 29 minut temu, kust0 napisał: To jest lakier jednowarstwowy bez bezbarwnego? prawdopodobnie to system jednoetapowy, do koloru masz domieszkę żywicy systemy lakiernicze dwuetapowe, gdzie na bazę idzie klar są lepiej zabezpieczone, bo bezbarwny zdecydowanie skuteczniej chroni przed oksydacją, uv i w efekcie płowieniem 1
JJZS.KAM Opublikowano 2 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2020 Jak byś jednak myślał o AIO to zamiast Mezerny polecam Angelwax Enigma AIO 1
kust0 Opublikowano 2 Marca 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2020 4 godziny temu, JJZS.KAM napisał: Jak byś jednak myślał o AIO to zamiast Mezerny polecam Angelwax Enigma AIO Bardzo ładny efekt na czerwonym lakierze widziałem na ytb z Angelwax w roli głównej. Gdyby rezygnować z AIO (i tak ma wjechać Fusso) to czy taka Menzerna ma odpowiednik w "zwykłych"pastach? chodzi mi o gradację, czy to będzie jakieś 2500-3000?
JJZS.KAM Opublikowano 2 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2020 Mezerna ma tłuste pasty troszkę trzeba nimi popracować. Może zastanów się nad czymś od Car Pro, do one step mają Fixer.
kust0 Opublikowano 2 Marca 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2020 Godzinę temu, JJZS.KAM napisał: Mezerna ma tłuste pasty troszkę trzeba nimi popracować. Może zastanów się nad czymś od Car Pro, do one step mają Fixer. popracować w rozumieniu "wypracować" na elemencie czy w rozumieniu "nabrać doświadczenia" przy pracy z nimi?
JJZS.KAM Opublikowano 2 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2020 24 minuty temu, kust0 napisał: popracować w rozumieniu "wypracować" na elemencie czy w rozumieniu "nabrać doświadczenia" przy pracy z nimi? W rozumieniu "wypracować", akurat te tłustsze pasty potrzebują więcej przejazdów. Fixer jest szybszą pastą (mniej przejazdów).
lukeu Opublikowano 2 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2020 @kust0 Zapraszam do mojej relacji Powinno Ci sie trochę rozjaśnić Lakier wróci do żywych. 1
Moderator Streat Opublikowano 2 Marca 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2020 tutaj to juz nawet Megs UC i pad tricolor dałby rade recznie Na takim lakierze to zaczałbym od pasty finishowej typu meznerna 3800/sonax PF 04/06 + pad polishingowym zółty/pomaranczowy one stepowy. Sam u siebie na czerwonym uni robiłem meznerna 3800 + pomaranczowy pad i wyszedł piękny onestep.
kust0 Opublikowano 5 Marca 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2020 Panowie czy jest możliwe określenie mocy Menzerny AIO na skalę past Menzerny typowych? Bezsensem byłoby kupowanie czegoś co i tak będzie wypłukiwane i zastępowane woskiem innym. Na tą chwilę jako zestaw startowy chciałem kupić po 2 pady NATa czerwony i czarny (chyba dobrze kumam że na BP125 pady 135?), woski waham się pomiędzy Fusso, BILT HAMBER FINIS WAX i Kamikaze infinity wax. Robota jak dobrze pójdzie i tak kwiecień/początek maja bo musze kilka rzeczy jeszcze skompletować a i jeszcze wbić się do kogoś na garaż
Moderator Streat Opublikowano 5 Marca 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2020 4 godziny temu, kust0 napisał: 2 pady NATa czerwony i czarny czemu czerwony i czarny? to najmniej agresywne pady sa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się