Skocz do zawartości

Nissan GTR czarne UNI


Rekomendowane odpowiedzi

Hej 🙂

Chciałbym zaprezentować moją pracę nad Nissanem GTR w kolorze czarnym UNI. Autko dostałem na kilka dni, prace zacząłem w sobotę od obejrzenia autka i nad czym przyjdzie mi pracować... Brudny i zmęczony lakier nie ukazywał tego nad czym przyjdzie mi pracować 😞 szczerze myślałem że będzie łatwiej i w miarę szybko pójdzie 🙂 Niestety jak się okazało był dramat 😞 😞 😞  Lakier myty głownie na szczotach prezentował się dramatycznie... Ręce mi opadły gdy zaświeciłem ledem itp 😞 Na początku wypróbowałem różnych rodzajów past i padów, padło na FG400 i Lake sdo cutting, na niektórych elementach ta kombinacja była za twarda i kombinowałem z doborem past i padów... Jak się później okazało część auta była lakierowa i lakier średnio dobrany 😞 Po kilku dniach walki nad cuttingiem i polishem umyłem autko i zaczął się etap finishu, na końcowy etap próbowałem dwóch past od Kocha i Carpro. Padło na Carpro Essence na czarnej gąbce NAT, wymyte IPĄ. Na zabezpieczenie lakieru wybrana została powłoka Aqua 9H 😄 Lampy wymagały grubszej roboty i zacząłem działać papierkiem na mokro od p800... skończyłem na Trizact p3000 i zabezpieczeniu Carpro Dlux. Wszystkie szyby zostały oczyszczone Carpro Ceriglass i zabezpieczone 
GTECHNIQ G1 🙂 Układ wydechowy potraktowałem wełną i Autosolem, nie udało się do końca doczyścić końcówek 😞 Komentarz właściciela i tak był bez cenny "Syzyfowa praca" i tak się zaraz ujebią.... 

Miło było popracować nad autem, które jest niespotykane dla wielu z nas i niedostępne. Dla innych zwykłe auto robocze dla innych spełnienie motoryzacyjnego marzenia 😄 


 

Pierwszy etap mycie, użyte środki:
-myjka Kranzle K1152TST
-pianownia PA
-Shampon ADBL PRO
-APC Koch 1:4-8
-Vasco
-D-tox na lakier
-Piana Nerta Blue Diamond, polecam do takich szczurów 😄
-Excede Ultimate Wheel Cleaner 1:4
-CleanTech Tire & Rubber Cleaner
-Koch Chemie Felgenblitz na felgi 
-Tenzi Rolex
-pędzelki 
-szczotki 
-wiadra
-ręczniki do osuszania 
-woda 

Polerowanie, lampy, końcówki wydechu 🙂
Maszyny:
-Rupes Mark III
-Rupes Duetto
-Lare EPL 11+
-KRAUSS SHINEMASTER S75
 Gąbki i futra:
-Lake country SDO cutting 139mm i 88mm
-Lake country SDO Polishing 139mm i 88mm
-ROYAL AIR HEAVY CUT PAD AIR FOR DA 135MM
-NAT czerwony
-NAT czarny
-Futro Brayt 80mm
Pasty:
-FG400
-Koch F5
-MENZERNA 2500
-KOCH CHEMIE HOCHGLANZ ANTIHOLOGRAM
-CarPro Essence 

Szyby:
-CARPRO CERIGLASS
-GTECHNIQ G1 + G2
 

Lampy:
-papiery od p800-1000-1200-1500-2000-2500-3000
-zabezpieczenie DLUX
 

Lakier:
-Carpro Essence
-Aqua 9H
 

Koła:
-Koch Chemie Felgenblitz
-opony CleanTech Tire & Rubber Cleaner
-Excede Ultimate Wheel Cleaner 1:4
Zabezpieczenie:
-opony Gtechniq T1 Tyre and Trim

 

GTR 😄 

20200201_123432.jpg
 

Tak się prezentowała Godzilla gdy przyprowadził ją właściciel do mnie... Uwalona strasznie i matowa. Nie byłem pewien do końca co to kolor, po głowie chodził mi że jest to szary bo jak pierwszy raz widziałem autko było ciemno i brakowało światła. Gdy tylko klient wjechał mówię sobie "oby nie czarny i nie UNI" 😞 😞 😞 

20200201_123251.jpg

 

20" calowe koła brzydko się prezentowały 😞 zacisk i tarcza robi wrażenie 🙂 

20200201_125634.jpg

20200201_125706.jpg

20200201_125714.jpg
 

Wnęki były w takim stanie, aż odrzucały na odległość i nie zapraszały do wsiadania 😞 Oczywiście zadbałem o to, wnęki umyłem i zabezpieczyłem QD. 
Brakuje tylko zdjęć 😞 

20200201_125723.jpg

20200201_125726.jpg

20200201_125731(0).jpg

20200201_125746.jpg

20200201_125749.jpg

20200201_125752.jpg

20200201_125757.jpg

20200201_125828.jpg

20200201_125830.jpg
 

 

Ach te kształty 😄 

20200201_125853.jpg

20200201_125854.jpg

20200201_125903.jpg

20200201_125923.jpg
 

 

Na początku całe autko przepłukałem samą wodą, po kilku minut położyłem pianę aktywną Nerta Blue Diamond w stężeniu 100ml na 800ml wody. 
Bardzo fajna piana do takich szczurów, mega wydajna, super domywa i fajnie pachnie 🙂 
Piana poleżała około 7-8 minut i spłukałem całe autko.

 

20200201_130528.jpg

20200201_130745.jpg

20200201_130748.jpg

20200201_130801.jpg

 

Po paru minut zająłem się kołami, koła robię stronami. Na początku lewa bądź prawa strona i przechodzę na drugą stronę.
Na pierwszy strzał poszedł produkt od Kocha, odczekałem parę minut i położyłem na opony CleanTecha i wyszczotkowałem. Do felg wspomagałem się produktem od Exede w stężeniu 1:4.
Oczywiście pomagały mi pędzelki i szczotki 🙂 

 

20200201_131737.jpg

20200201_131747.jpg

20200201_131832.jpg

20200201_131938.jpg

20200201_132127.jpg

20200201_133025.jpg
 

 

Koch Felgenblitz używałem pierwszy raz i pozytywnie mnie zaskoczył z domywaniem i pienieniem przy pędzelkowaniu. Nie lubię produktów, które się nie pienią 😞 

 

20200201_134552.jpg
 

 

Gdy skończyłem mycie kół i lakier wstępnie wysechł położyłem D-toxa na cały lakier, miał co robić. Nie widać tego na zdjęciach ale było aż bordowo 😮 
D-tox poleżał z 5-6 minut i na to zaaplikowałem Tar&glue od Carchema oraz miejscami Vasco.
Zostawiłem tą mieszankę na kolejne parę minut i na całe auto znów położyłem pianę aktywną Nerty. 

 

20200201_135919.jpg

20200201_135927.jpg

20200201_140113.jpg

20200201_140117.jpg

20200201_140130.jpg

20200201_140134.jpg

20200201_140135.jpg

20200201_140141.jpg
 

Relacja bez pędzelkowania to nie relacja, pędzel musi być 🙂 
Bardzo fajny pędzel z Ali 😄 

 

20200201_141937.jpg

20200201_141944.jpg
 

I przyszło pora na mycie właściwe, gorąca woda z shamponem ADBL PRO w stężeniu 50ml na 16L wody i rękawica ADBL. 
 

20200201_142521.jpg
 

 

Pora na osuszanie i wjazd do dziupli, w której spędziłem cały tydzień 😞  Przy osuszaniu wspomagam się Tenzi Rolexem lub Kochem PW.  Zamiast tafli mamy piękne kropelki. 

 

20200201_144300.jpg

20200201_144309.jpg

20200201_144315.jpg

20200201_144334.jpg

 

Oględziny całego autko i już wiem że nie będzie kolorowo, lakier matowy co będą prezentować kolejne zdjęcia. Można powiedzieć że zamiast Uni był czarny Mat 😛 

20200201_150513.jpg

20200201_150800.jpg
 

 

Korektę lakieru zacząłem od doboru past i padów. Po przetestowaniu paru kombinacji wybrałem Menzerne FG400 i niebieski pad od Lake Country SDO. 
Na dachu wystarczyły dwa wypracowania pasty i już było znacznie lepiej. Nie wycinałem wszystkich rys bo właściciel nie chciał na maxa cięcia. 
Po cięciu od razu robiłem Polish na pomarańczowej gąbce od Lake Country i paście Menzerna PF2500.  
 

20200203_102126.jpg

20200203_191724.jpg

20200203_192404.jpg

20200203_194030.jpg

20200203_194144.jpg

20200203_194153.jpg

20200203_202937.jpg

20200203_202958.jpg

 

Stan prawej strony 😞 nie było kolorowo i łatwo a do tego mam trochę woski garaż i jest ciasno 😞 

20200203_215529.jpg
 

Małe 50/50 😄 

20200203_215541.jpg

20200203_215551.jpg

20200203_215613.jpg

20200203_215622.jpg

 

Drzwi pasażera miały najwięcej głębokich rys i nad tym elementem siedziałem chyba najdłużej. Wspomagałem się padami z MF ale i tak nie do końca udało się wyciąć wszystkich rys, były za głębokie 😞 

 

20200203_222130.jpg

20200203_222139.jpg
 

 

 

Widać światełko w tunelu 😄 o taki widok walczyłem parę godzin na prawej stronie, uśmiech powrócił i chęć pracy nad tym lakierem 🙂 
Do inspekcji używam Latarki Brayt i czołówki Scangripa 🙂 

20200203_222149.jpg
 

Maska miejscami była strasznie matowa i widać było że nasi tu już byli i próbowali coś działać ale lakier raczej ich pokonał i się ten ktoś poddał. Pozostawił po sobie ładne szlaczki i zmatowienia 😞 
Ogólnie maska w średnim stanie z dużą ilością odprysków i wżerów po ptasich odchodach 😞  Na masce zmieniłem pada tnącego na Royala niebieskiego, lepiej sobie radził niż Lake Country.
Od razu maskę zrobiłem polishem na tej samej kombinacji co dach i resztę 🙂 

20200205_092758.jpg

20200205_092928.jpg
 

 

W trakcie cięcia z maszyną Rupes Duetto.

20200205_100234.jpg

20200205_100241.jpg

20200205_100245.jpg

20200205_100303.jpg

20200205_100320.jpg

20200205_110554.jpg

20200205_110608.jpg
 

Praktycznie na gotowo, został się tylko finish. 

20200205_110621.jpg

20200205_112457.jpg
 

 

Lewy błotnik przed, tu pracowałem na małych gąbkach.

20200206_160617.jpg
 

 

Od razu lepiej, lampa HQI ładnie się odbija 🙂 

20200206_165059.jpg
 

20200206_193700.jpg

20200206_195220.jpg
 

 

Lampy tylne są wklęsłe, pracowałem na nich rotacją z przedłużką i na średniej gąbce oraz FG400. Dwa przejazdy i lampy odzyskały blask 🙂  na koniec czerwona gąbka NAT i pasta Kocha finishowa.

20200206_195442.jpg

20200206_195450.jpg

20200206_195512.jpg

20200206_195537.jpg

20200206_201610.jpg

20200206_201628.jpg

20200206_202415.jpg

20200206_202446.jpg

20200206_205847.jpg

20200206_215044.jpg


 

Prawie tydzień walki nad cięciem lakieru i można wyjechać autkiem na mycie. Już się ładnie prezentuje a co będzie jak dojdzie Essence i AQUA 9H 😄 
Do mycia zastosowałem piane aktywną od CleanTecha 1:9, shampon ADBL PRO i rękawicę od CarPro 🙂  

20200207_130435.jpg

20200207_130453.jpg

20200207_130506.jpg

20200207_130527.jpg

20200207_130608.jpg

20200207_130618.jpg

20200207_130625.jpg

20200207_130631.jpg

20200207_130637.jpg

20200207_130648.jpg

20200207_134500.jpg

20200207_134513.jpg

20200207_134519.jpg

20200207_134528.jpg

20200207_134540.jpg


 

Końcówki wydechu potraktowałem Autosolem, wełną stalową i zmywakiem kuchennym 😄  Łącznie poświęciłem na cztery końcówki 2h, do końca nie udało się ich uratować ale o wiele lepiej się prezentowały przy całym aucie. Nie mogłem ich takich zostawić. Przy odbiorze i tak tekst właściciela mnie załamał 😞 "po co je czyściłeś i tak zaraz je upier..." ręce mi opadły 😞 😞 Palce to tak mnie bolały że ciężko było sms napisać 😄 

20200209_114233.jpg

20200209_114240.jpg

20200209_114246.jpg

20200209_114252.jpg

20200209_122133.jpg

20200209_122207.jpg

20200210_221610.jpg

20200210_222043.jpg

20200210_222237.jpg


 

Lampy robiłem na samym początku zaraz po umyciu tylko zdjęcia mi się trochę pokręciły i dodałem prawie na końcu... Stan był ich średni, pracę zacząłem od p800-1000-1200-1500-2000 i na małym bączku TrizacP3000.
Następnie maszyna w dłoń Lare EPL11+ futro brayt/flexi i fg400(dwa przejazdy tą kombinacją), potem niebieska gąbka Nata i fg400, żółta Nata i PF2500 na sam koniec czerwona Nata i Koch Antiholo 😄 
Zabezpieczyłem na sam konie Carpro Dlux. 

20200204_112726.jpg

20200204_112734.jpg

20200204_120047.jpg

20200204_120057.jpg

20200204_120110.jpg

20200204_120116.jpg

received_206279883839175.jpeg

received_479653402942873.jpeg

received_614643902702002.jpeg

received_641327240030424.jpeg
 

 

Tak się prezentowały lampy, przepraszam że nie po kolei. 

received_1327554004117979.jpeg

received_3124035847821821.jpeg
 

 


Zestaw wspomagający 😄 
Szyby wyczyściłem Carpro Ceriglass na niebieskim padzie i rotacji. Odtłuściłem ADBL Wipe outem i położyłem na wszystkie powłokę Gtechniq G1, na przedniej szybie 3 warstwy na bocznych i końcowej po jednej. 
Na ostatni etap polerowania wybrałem Carpro Essence na czarnej gąbce, mega pasta i wydobyła głębie lakieru oraz przygotowała powierzchnię pod powłokę. Na to po paru godzinach położyłem powłokę AQUA 9H w dwóch warstwach 🙂 jak to się miło kładzie w porównaniu do UNC-R 😛 😄 Zobaczymy ile taka kanapka wytrzyma, mam nadzieje że się spisze 🙂 

Na oponki wybrałem z arsenału Gtechniq T1, dawno nie używałem i stwierdziłem że wezmę to z półki 🙂 

20200209_114159.jpg

20200209_153635.jpg

20200209_153720.jpg

20200209_153755.jpg

20200209_153804.jpg

20200210_183142.jpg

20200210_183206.jpg

20200210_183214.jpg

 

Zdjęć po skończonej pracy mam najmniej, robiłem je przy właścicielu i z samego rana zaraz po 7.... Miałem je zrobić dzień wcześniej ale zaczęło strasznie wiać i padać. 
Podczas odbioru właściciel był mega zadowolony i szczęśliwy. Nie wierzył że czarny może tak wyglądać i stwierdził że to nie jego auto bo jego było w Macie 😄 

 

20200211_072714.jpg

20200211_072727.jpg

20200211_072732.jpg

20200211_072742.jpg

20200211_072746.jpg

20200211_072753.jpg
 

Ach ten Tyłeczek w Godzilli 😮 od razu przypominają się stare części NFS i jedyny słuszny tam samochód Nissan skyline r34 🙂 

20200211_072803.jpg
 

Udało się dotrzeć do końca, Nissana robiłem ponad tydzień czasu... nie raz padły słowa nie cenzuralne i już ręce opadały ale jak się podjąłem wyzwania trzeba było skończyć. Chwilami miałem już dosyć, robiłem je albo przed godzinami pracy albo po godzinach i siedziałem do późnej godziny nocnej 😕  W domu byłem praktycznie gościem 😞 
Dziękuje za każdy komentarz i dodanie reakcji 🙂  cały czas się uczę i nabieram doświadczenia przy pracy z autami.
Pozdrawiam 😄 🙂 

  • Lubię to 21
  • Dziękuję 1
  • Super 4
  • Okay 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lubię chińszczyzny, ale takim sushi chciałbym móc pojeździć z dzień/dwa i dziękuję. 😀

Szacunek za ilość pracy. Szkoda tylko, że z zacytowanej wypowiedzi wynika, że właściciel i tak za jakiś czas doprowadzi auto do stanu sprzed korekty (obym się mylił).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Michał82 też bym chciał pojeździć ale tylko garaż i podjazd... szczerze mówiąc boję się że będzie tak jak na pisałeś 😞 Miałem wcześniejsze jego auto bmw w kombi i takie same podejście 😞 ale nie nasz a sprawa... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ghost fajna zabawka i jeszcze do tego troszkę więcej koników ma pod maską 🙂 A lakier miękki, od samego patrzenia się rysuje 😞

@keza jeśli chodzi o linię i wygląd oraz moc auta to tak ale środek nie przekonał mnie do siebie, to tylko moje zdanie😉 i na pewno nie w tym kolorze, każdy inny żeby tylko nie czarny. Nie mówię że teraz mi się nie podoba jak zadbalem o niego  ale ciężko będzie go w takim stanie utrzymać...  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaa tam Pany 😄 Przeżywanie losów lakieru auta klienta to już troszkę przesada 😄 Ja rozumiem, że "szkoda" Ci pracy którą włożyłeś w auto, którego co najmniej 80% z nas nigdy mieć nie będzie, ale to tylko auto i tylko klient 😉 Upitoli - wróci i będzie chciał kolejną korekte. Plusów z tego jest sporo, a przede wszystkim fakt, że będziesz mieć $ i za co do gara włożyć 😉 Chyba, że robisz to hobbystycznie i czysto rekreacyjnie, to rozumiem, że troszkę to może drażnić. 

Co by się nie działo, wykonałeś kawał zajebistej roboty i tylko pozazdrościć możliwości prac przy takim aucie, oraz umiejętności ! Które jak widać, nie są małe 😉 Ode mnie łapka w góre, dobra robota! 😛 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
58 minut temu, Karbo napisał:

to już troszkę przesada

Dokładnie. Tym się różni detailing hobbystyczny od usługowego. Jesteś usługodawcą a klient usługobiorcą. Robisz swoje - klient płaci - do widzenia - następny. W kapitalizmie - zadowolony klient = wróci. Business się kręci.

W detailingu hobbystycznym to musiało by być Twoje auto żeby się z nim tak pieścić jak ja sie pieszczę ze starym focusem 😉

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Karbo to jest dorywcza robota i traktuje to troszkę inaczej. Najbardziej szkoda mi tego czasu włożonego i fakt że klient może nie dbać tak jak ja bym chciał aby dbał ale nic z tym nie zrobię. Tłumaczyłem co i jak ale coś czuję że moje słowa będą puszczone na wiatr... Dziękuję za miłe słowa, staram się aby klient był zadowolony z wykonanej mojej pracy i ja sam. Klient nawet nie wie ile to czasu i nerwów mnie kosztowało 😞 ważne że był zadowolony przy odbiorze i ja sam też byłem zadowolony. Na początku nie powiem byłem mega podjarany że będę miał GTRa do miziania,  ale czym dalej w las w polerowaniem miałem go juz szczerze dosyc😂😥 upierdliwy lakier, ale podjąłem się wyzwania i należało go skończyć 🙂

@andrew-mks stwierdził że kiedyś tam pomaluje i tak zostawi. Zderzak przedni to już kwalifikuje się do malowania  😞 pełno tych odpryskow i parę razy dostalo mu się o krawężnik  😕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Kawałdobrej roboty ale tak jak wyżej mówią jak klient zadowolony to wróci a czy bedzie dbał czy nie to juz wiesz nie Twoja sprawa bo to tylko od niego zalezy jak znowu zapuści lakier to znowu przyjedzie i znowu bedzie kasa 😄

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Streat napisał:

Kawałdobrej roboty ale tak jak wyżej mówią jak klient zadowolony to wróci a czy bedzie dbał czy nie to juz wiesz nie Twoja sprawa bo to tylko od niego zalezy jak znowu zapuści lakier to znowu przyjedzie i znowu bedzie kasa 😄

Aż do końca lakieru.

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Streat całą wiedzę jaką miałem co do dbania to przekazałem właścicielowi, mam nadzieję że będzie dbał ale nie obrażę się jak wróci za jakiś czas i zostawi parę Złotówek 😛 😄 

@lukasz_byd tego lakieru miejscami już było mało ale niektóre elementy już były ponownie lakierowane i było grubo, nie mam zdjęć z pomiarów ale było co ciąć 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.