Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema!

Jako, że zima, nie ma możliwości jak podłubać w koło auta bo zimno, a seriale już obejrzane, to postanowiłem w wolnym czasie podzielić się z wami moją ostatnią pracą 🙂

Pacjent to Nissan Qashqai w czarnym metalicu.

Co chcieliśmy osiągnąć w ramach prac związanych z tym autem??

Planem było jego odświeżenie. Auto u wcześniejszego właściciela nie widziało świata poza ruchem miejskim jak i myjnią automatyczną. Z racji ograniczonego czasu w założeniu był ONE STEP. Czy się udało, czy nie, to już zapraszam do relacji.

 

Właściciela auta, (a że jest to osoba z rodziny), poprosiłem, żeby przyjechał autem już wstępnie umytym  z brudu wierzchniego. Zaoszczędziło nam to dobre pół godziny. 

Auto wyglądało tak ->

IMG_20191116_091524-2016x1512.jpg.746f8d2ccef5e058cda227308b3ff44c.jpgIMG_20191116_091512-2016x1512.jpg.372cfa4ea08255caf9efa98cd601f934.jpgIMG_20191116_091454-2016x1512.jpg.9ae2dc2da0538ebea1447a42c1e99c16.jpgIMG_20191116_091449-2016x1512.jpg.6ec156b519c5b3bd586675efab929b84.jpg

Ptasia kaka zrobiła niestety całkiem poważne szkody. Kupsko przeżarło klar do bazy. Siłowałem się z tym w ramach granic klaru. Trochę mniej się rzuca w oczy. 😉

IMG_20191116_091505-2016x1512.jpg.77d9cb8f93498d0c445089d6eb2a1111.jpgIMG_20191116_091459-2016x1512.jpg.acbab5ad30eec7fe4c942769d716eca6.jpg

Dobra, przechodzimy do części zasadniczej -> Lakier został umyty po drodze na bezdotyku z wierzchniego syfu, toteż mogę zacząć dekontaminację. Na front poszedł GOOD STUFF Piranhia. Dla mnie sprawdzony Deiron - szybko krwawi, zbiera swoje.

IMG_20191116_091612-2016x1512.jpg.8967945b31433821cbf7342d772c3686.jpg

IMG_20191116_091707-2016x1512.jpg.70b3026c4207d638f304e601385190ae.jpgIMG_20191116_091734-2016x1512.jpg.5bc09f2ad0e5e9043d5756ced1fff48c.jpg

Plastik-dekle też pocisnąłem deiron, mimo że mają iść do wymiany, to nie mogłem ich zostawić nieruszonych. 😄

IMG_20191116_091819-2016x1512.jpg.ae2b0294ad9c68bfa41d69cfc35cf91d.jpg

Deiron pracuje, ja szykuję pianę na oprysk. Jedyny słuszny wybór to Proelite NanoFactor. Piane zajebiście zbiera brud (na poziomie Tenzi truck), ale do tego ma pianę której nie jedna neutralna piana mogłaby jej pozazdrościć.

Rozrabiam 1:9.

IMG_20191116_092015-2016x1512.jpg.2fccb21342c82f9cbe9643494a312d71.jpg

Piana gotowa, to ja pędzlem pocisnę aludekle, a raczej to co z nich zostało 😛

IMG_20191116_092202-2016x1512.jpg.4281d1c05a70e7d256e224f82e21aa6a.jpg

IMG_20191116_092353-2016x1512.jpg.a96ec0512302ffc37c0e85df80e5d108.jpg

IMG_20191116_092410-2016x1512.jpg.f218554c06e67b9d909a7ae268dd2aee.jpg

Deiron miał swoją szansę, teraz piana ->

IMG_20191116_092953-2016x1512.jpg.fad5be6d17b13143e781e603ae0d7f5c.jpg

 

IMG_20191116_093028-2016x1512.jpg.8fb9fd995ab440ec3b7c1a86b7b3821c.jpg

 

IMG_20191116_093049-2016x1512.jpg.972bae54d10350a3ecd403e7e584728c.jpgIMG_20191116_093107-2016x1512.jpg.cb2a385337313019011ea3c1fcb2a78f.jpg

IMG_20191116_093153-2016x1512.jpg.9c868d23656c600c8f77e1afed23ff0a.jpgIMG_20191116_093137-2016x1512.jpg.59bb29019ec1c5ba600ab6119163b2c7.jpgIMG_20191116_093126-2016x1512.jpg.fac87c915fc4ec76ae43692d510eb4e9.jpgIMG_20191116_093122-2016x1512.jpg.f0502aa8a436fe815a317f85c85d532e.jpgIMG_20191116_093217_1-2016x1512.jpg.281bf5b4c6e389de10430a0058ae6a04.jpgIMG_20191116_093214-2016x1512.jpg.646109e5527fdf2154fc7e2eecec099f.jpgIMG_20191116_093202-2016x1512.jpg.c74f36756c82ddbe2868cb8da9949c05.jpgIMG_20191116_093156-2016x1512.jpg.3ac350b56fd597a46b5eb58fb6287a8f.jpg

Piana siedzi. Jedziemy detale na tej pianie ->

IMG_20191116_093459-2016x1512.jpg.a3ff02828d7c54f7f72bb00def2d17b0.jpgIMG_20191116_093438-2016x1512.jpg.7cf83dc358148f719d8c68f36e03c6a6.jpgIMG_20191116_093427-2016x1512.jpg.1125ec4d9182f0e7ca05069d44a74aab.jpgIMG_20191116_093401-2016x1512.jpg.585145a38e5b2bb27e3df7d9cb367242.jpgIMG_20191116_093350-2016x1512.jpg.975186ad94ded0114216ca2518d4cd7f.jpgIMG_20191116_093328-2016x1512.jpg.898b3adc16f56e143efa290cfee4f6d9.jpgIMG_20191116_093320-2016x1512.jpg.e0da0c8a1d1b7132e1459589b8f4723d.jpgIMG_20191116_093248-2016x1512.jpg.758cc6cf2acdabfba635c51b7308ed78.jpgIMG_20191116_093513-2016x1512.jpg.1502ab0a915622bfec347985d8164d94.jpgIMG_20191116_093503-2016x1512.jpg.dc99efd1a54000059e3866fd5848e147.jpg

W międzyczasie piana tak działa -> Przy tym błotniku zastanowiłbym się czy pod kierunkiem nie zbiera się powoli ruda. Spod niego wychodzi czerwień deirona.

IMG_20191116_093546-2016x1512.jpg.8c87c8a8cef75163abbdb1510c4886dc.jpgIMG_20191116_093534-2016x1512.jpg.de7032814eecc5512baa3269490b3a5c.jpgIMG_20191116_093530-2016x1512.jpg.cdd7115c9fd4a533ade7844b001c2635.jpg;0IMG_20191116_093525-2016x1512.jpg.569e86690a4e563f307a2abf09ddb75b.jpg

IMG_20191116_093755-2016x1512.jpg.4315fdbe6d0ffd07d778fa72c60e140d.jpg

Detale -> 

IMG_20191116_093706-2016x1512.jpg.442d90722c2f58cd03e016fadc8422fc.jpgIMG_20191116_093654-2016x1512.jpg.cf51b4239e97e7ee3ea52234352f4fe9.jpgIMG_20191116_093636-2016x1512.jpg.acbed9d17e03ebc3dcdcbafefa4c24af.jpgIMG_20191116_093623-2016x1512.jpg.d68abc4dc6e4081fd28f647b4a22c29f.jpgIMG_20191116_093620-2016x1512.jpg.507e68903f96ab49328576645ef71557.jpgIMG_20191116_093612-2016x1512.jpg.301d7926611cc9194d5696402d365d1c.jpgIMG_20191116_093715-2016x1512.jpg.ff6c2c4912f8617a66088c98615ff3a0.jpg

Gumy też szorujemy ->

IMG_20191116_093949-2016x1512.jpg.5ba8ee628eab9ecdad8773f312e91a8d.jpgIMG_20191116_093938-2016x1512.jpg.894f74b77983d0620ffc032e88f81986.jpg

IMG_20191116_094134-2016x1512.jpg.7e0212739a6121174fbaaa2e01ada41a.jpgIMG_20191116_094238-2016x1512.jpg.2657bb1a96027162b330f35518c997ca.jpg

IMG_20191116_094333-2016x1512.jpg.50c51209e129afef0a260db8a8676d5e.jpg

IMG_20191116_094354-2016x1512.jpg.2b51ce917df02fe0846dfdd1860d32e0.jpgIMG_20191116_094350-2016x1512.jpg.e806472d30a1f1cb7ecc6b00a6a6b26a.jpgIMG_20191116_094346-2016x1512.jpg.bb404fb5aa1e37cb2e571eaaf0015bb5.jpgIMG_20191116_094340-2016x1512.jpg.90c83a2fde20fe2859f434bb7622257a.jpg

Pianę na deironie spłukujemy -> Fajnie się wpłukuje, bez problemów.

IMG_20191116_094522-2016x1512.jpg.93be978446e5cd062f64ea03daacddf3.jpgIMG_20191116_094500-2016x1512.jpg.ef0e476fd84826c29e632b55e0395f0e.jpgIMG_20191116_094458-2016x1512.jpg.f60d43e4cff6fbdfc397315a7fa3d184.jpgIMG_20191116_094447-2016x1512.jpg.d38e223c320ad418177f5f86a8f313b8.jpgIMG_20191116_094434-2016x1512.jpg.9ee591fd3dfcab1fb6f06af83d7f7678.jpgIMG_20191116_094712-2016x1512.jpg.3d27a3e60b0966eda74c8f8bddeb4bfc.jpg

Osuszamy przed kolenym zabiegiem dekontaminacji -> T&G ->

IMG_20191116_094838-2016x1512.jpg.7450fdf9c6709ef96bbefe5f7f0c2d9b.jpg

IMG_20191116_094907-2016x1512.jpg.f28aa84348c75aea7e17c8cf4ac96d91.jpg

To ja zarzucam T&G Vasco, a właściciel niech sobie szoruje opony Excede Tire and rubber cleaner.

IMG_20191116_095927-2016x1512.jpg.c70fb1d9cc93b896e614cef4dc7c175a.jpg

IMG_20191116_100019-2016x1512.jpg.0f00d2238d80041470f0662522748a69.jpg

IMG_20191116_100117-2016x1512.jpg.3d72be408137b4a576951b411c1e43ba.jpgIMG_20191116_100016-2016x1512.jpg.0ba7ed76cd8ab43885175115438bb802.jpg

Na dłłłłuuuuuugggooo pracującego Vasco wrzucam tą samą piankę. Zasadowość pian ułatwia wypłukiwanie tłustych związków TG.

IMG_20191116_101340-2016x1512.jpg.c4d43ca75e12764c9a5fb8db4240ab89.jpg

IMG_20191116_101406-2016x1512.jpg.cfc0fc37c45e686ae9cc3b2bff14d229.jpgIMG_20191116_101346-2016x1512.jpg.eda8cd7634454d55f2e5a5509c32b3ad.jpgIMG_20191116_101344-2016x1512.jpg.84af793ec56aa96a162d089d372ed442.jpg

IMG_20191116_101423-2016x1512.jpg.7cf0458fc3013433144c4115cedd05a6.jpgIMG_20191116_101413-2016x1512.jpg.37400bd047bee25a703b4bef3b1366f5.jpg

IMG_20191116_101457-2016x1512.jpg.e7c940c1b703f99af4c2b7186735e5a0.jpgIMG_20191116_101451-2016x1512.jpg.e3e19d8c7f7ee172d0a63bce88643fac.jpgIMG_20191116_101505-2016x1512.jpg.4fe62bbd33415693e0b80cd182c6afde.jpg

IMG_20191116_101558-2016x1512.jpg.e70f036d338a4699a0006dae1b18ec50.jpgIMG_20191116_101534-2016x1512.jpg.90dfe4fdda219cad0ed1afcfbdc16746.jpgIMG_20191116_101611-2016x1512.jpg.d161b97b2ab77c2e5751e1c9a3485f70.jpg

Na tłustym TG piana długo nie siedzi, szybko płynie.

IMG_20191116_102034-2016x1512.jpg.6597e9cef5b4da9d83cd1f3a4deb571d.jpgIMG_20191116_102029-2016x1512.jpg.cd36cfda868f12e69dd039f55cbd57f9.jpgIMG_20191116_102023-2016x1512.jpg.b0b825557c56cd29cb99db7f53d1a6ec.jpg

Płukamy (nie ja :P)-> 

IMG_20191116_102108-2016x1512.jpg.5a95846152abfe96488fc9b3df3ab434.jpgIMG_20191116_102110-2016x1512.jpg.01077c1240e7f59484da7a3d7270a432.jpg

Jako ciekawostkę, wrzucam fotki jak wygląda 5 miesięczny ADBL SSW na panoramie ->

IMG_20191116_102128-2016x1512.jpg.15fc45c1fcd0639344fb700dfdbc88ec.jpgIMG_20191116_102126-2016x1512.jpg.a8db6d46650808aae912654e1acf7277.jpgIMG_20191116_102159-2016x1512.jpg.ef5f3db1c37a83fe0fc0a1728530349a.jpgIMG_20191116_102130-2016x1512.jpg.ee97f41d98c851cad999a1b7f11a563b.jpg

Przed glinkowaniem mycie już zasadnicze z moim weteranem Autoland Aktywny -> Piana całkiem spoko, jak na charakter tego szamponu i niską cenę. 

 

 

IMG_20191116_102438-2016x1512.jpg.a2ff44ada55d2ff1ada07ffc4f1a4157.jpg

Mycie (znowu nie ja. Ja w tym czasie szykowałem sprzęt do korekty) ->

IMG_20191116_102520_1-2016x1512.jpg.d618ceb5aafd8fb3c06569f3a3dcc9b1.jpgIMG_20191116_102519-2016x1512.jpg.5bac00b6bdf8f40783a8743087129919.jpgIMG_20191116_102454-2016x1512.jpg.685765b6708dca785b04c16113e75b28.jpgIMG_20191116_102541-2016x1512.jpg.1604bca6e83f78d24e455a13be9ab12d.jpg

Po myciu glinka. ValetPro Yellow. Lubryfikacja to kropla szamponu na wodę. Gorąca woda we wiaderku do zagniatania na trochę nam ogrzewa glinkę, co ułatwia jej zagniatanie. ->

IMG_20191116_103540-2016x1512.jpg.4b951d4a71f6c7682d0635e707026544.jpgIMG_20191116_103557_1-2016x1512.jpg.6758c6c55266246caa250fccb02b84af.jpg

Tragedii nie ma. 

IMG_20191116_103609_1-2016x1512.jpg.28e842706d5eb870504a9247c783a5f8.jpg

IMG_20191116_103625-2016x1512.jpg.057363c439d66b96e7bf1ea59d78472b.jpg

IMG_20191116_104838-2016x1512.jpg.dfdf3a6525fec21946dc01ee0634f696.jpgIMG_20191116_103738-2016x1512.jpg.41ad8732fd6f7c8eee30cf75bbc5541a.jpgIMG_20191116_103639-2016x1512.jpg.e00f836a767275851b4c36c1cb1b3432.jpgIMG_20191116_104839-2016x1512.jpg.da695343d5e640027796271abbbcc030.jpg

Ostatnie mycie. FX protect pomarańczowy ->

IMG_20191116_110923-2016x1512.jpg.c0ff4d6f58ec0bee815b582dff6855c3.jpgIMG_20191116_110914-2016x1512.jpg.c9c264a9165000881a50832b5de49ba3.jpg

Suszymy i do garażu ->

IMG_20191116_111816-2016x1512.jpg.d5f25b77511b8cb5357f79e3e8226541.jpgIMG_20191116_111811-2016x1512.jpg.69591eccb6ba62a42c291dc2e4ef1c1a.jpgIMG_20191116_111745-2016x1512.jpg.afe906b978d823a0195e0e154062707b.jpgIMG_20191116_111728-2016x1512.jpg.dddd69937db0279cb519b769a9c179e8.jpg

Tutaj czas na przerwę obiadową, a samochód dosycha sam sobie w ciepłym garażu. 

Po godzince czas obejrzeć lakier, jego stan ->

IMG_20191116_114840-1512x2016.jpg.b8cabf0199bc17dc0207a874006af258.jpgIMG_20191116_114838-1512x2016.jpg.4e355cca380d5755018c7d67d660d3b8.jpgIMG_20191116_114832-1512x2016.jpg.067a1f1011bba1a0b6e1da6d6136b4a6.jpgIMG_20191116_114824-2016x1512.jpg.e943ff007a27b395606f14c9db79f41f.jpgIMG_20191116_114821-2016x1512.jpg.44c5e3f6e3e11147d31bd91fb6a52ae7.jpgIMG_20191116_114816-2016x1512.jpg.d6d3dab302dc0873e61297f472c998b1.jpg

IMG_20191116_115722-2016x1512.jpg.c6b01ddafbcc72923d3a4c4185dfb0e1.jpgIMG_20191116_115711-2016x1512.jpg.a5840068f5baf8ac7c66d2a64aa6fc22.jpgIMG_20191116_115702-2016x1512.jpg.9ef2712244dee5624e8da3af903862de.jpgIMG_20191116_115657-2016x1512.jpg.08fce54d21d0a828cc63b8905cfd9676.jpgIMG_20191116_115649-2016x1512.jpg.0b91b62c41d0b31842ff06c9970f7bb4.jpgIMG_20191116_115732-2016x1512.jpg.15085201bec2d40212a815c8808fdd89.jpg

Drzwi są przeorane przez ciasne parkingi.

IMG_20191116_122754-2016x1512.jpg.576db9c1462e794a4dfe631d18bf9a37.jpgIMG_20191116_122745_1-2016x1512.jpg.5b5da7611dac7b146b67c778bc5ea2a2.jpgIMG_20191116_122740-2016x1512.jpg.f31f3091264fc6e8b3653023b91fd0f3.jpg

Jak widać, lata świetności ma za sobą 😉

Coś z tego wybiorę do zabawy ->

IMG_20191116_114941-2016x1512.jpg.75bf0cb5318d544b81b0b660736ad943.jpg

PS: RRC Interior Cleaner świetnie się sprawdzą to mycia tego stolika 😛

Lakier sprawdziłem, żeby mieć jakiś obraz. co do możliwości zastosowania tej samej kombinacji 😆 Macha i prawy błotnik malowane. 

IMG_20191116_115323-2016x1512.jpg.052ecb0c5b1da02daad5e7c966afaf9c.jpgIMG_20191116_115315-2016x1512.jpg.07e13bbf515a21fcaf2259c3da3f4531.jpgIMG_20191116_115303-2016x1512.jpg.60669e1cc95494d13637fedf1a443b58.jpgIMG_20191116_115256-2016x1512.jpg.f819d9ebaf2ace830e06ce3691f76b53.jpg

Jak to mówią, nadzieja umiera ostatnia. Tak jak szybko wybór padł na ONE Step DA15mm, Sonax EX 04-06 na czerwonym Nat, tak szybko z tego zrezygnowałem. 😆

IMG_20191116_115522-2016x1512.jpg.b32d409776d20416fdde33d6ac917232.jpgIMG_20191116_115914-2016x1512.jpg.7c08e0ae059529d9500fb0e99bae5d81.jpg

Impregnacja ->

IMG_20191116_115938-2016x1512.jpg.ceda98088b470887f071ff1fdb4f8d69.jpg

I głową w ścianę. Nie poszło 😛 Ale próbowałem 😆 

 

Ostatecznie postawiłem na dwa etapy:

1) Rotacja + niebieski NAT + pasta 3D 501. 

2) DA 15mm + czerwony NAT + CarPro Reflect.

Przy pracy pomagał mi właściciel. Pooklejał wszystko a to mi oszczędziło kupę czasu. 

IMG_20191116_123347-2016x1512.jpg.1fd3de5d8798ed74025c7d27a7d45b4e.jpg

IMG_20191116_123846-2016x1512.jpg.ddc720f6705cc4c0ffc4a5b61bb4bacb.jpgIMG_20191116_123841-2016x1512.jpg.0aed7f27addfdfea08d749168d7e8e40.jpg

Wymywanie RRC WipeOut - niedrogi a naprawdę bardzo dobry. 

IMG_20191116_124319-2016x1512.jpg.00938e3d14774390b7b33450ff4487cd.jpg

Inspekcja -> Trochę powycinało. Wiadomo nie będziemy tutaj walczyć o każdą rysę. Ale za to jakie piękne holosy 😄😄 😄 😄😄😄😆😆 😆 

IMG_20191116_124557-2016x1512.jpg.73b63d57943b645d086fa93e5ae52809.jpgIMG_20191116_124551-2016x1512.jpg.c555ddfa26aaa51bbc9bf9f58e161c62.jpgIMG_20191116_124616-2016x1512.jpg.9d36b199258f3ea4ad40efe0ee11b43f.jpgIMG_20191116_124613-2016x1512.jpg.9f7eae11dc5c50d70bb58c05829a54b1.jpgIMG_20191116_124608-2016x1512.jpg.cfcf3b71a1953c345454fd3fc517a9ae.jpg

Następny element ->

IMG_20191116_124711-2016x1512.jpg.3d66211b32b5f5a1cbad5041653e5180.jpgIMG_20191116_124723-2016x1512.jpg.931c693eba69510b50eee6b012723df8.jpg

Drugi STEP -> CarPro Reflect -  dla mnie świetna pasta na finish. Nie pyli, fajnie się prowadzi i do tego pozbierała moje holosy 😛 

Niech rzuci kamień pierwszy ten, co po pierwszym etapie nie miał holosów 😛

 

IMG_20191116_125629-2016x1512.jpg.2ae51cb7d80adb6f4e82331c8e39e45d.jpg

IMG_20191116_143340-2016x1512.jpg.8241420d37a8f8d88dbaba6833946dd0.jpgIMG_20191116_143336-1512x2016.jpg.618bdd3d1ed21143c70c30dfaf431bce.jpgIMG_20191116_143334-1512x2016.jpg.f680a1706be7eaf8b02cc76b5a4973c6.jpgIMG_20191116_134555-2016x1512.jpg.69a68ab48f4c58542a95270c27f2d71f.jpg

Po korekcie zawsze robię następując sekwencję -> Zarzucam zasadową pianę. Ułatwi wymycie past. 

IMG_20191116_152544-2016x1512.jpg.2e0c2c184c66945172cf2da46e9bab7e.jpgIMG_20191116_152537-2016x1512.jpg.454828b590069fbdd02065d5317f263b.jpg

IMG_20191116_152833-2016x1512.jpg.b506566a4a872dec8542cdcfe0ef25f7.jpg

Mycie pomarańczowym FX Protect -> Po wszystkim lakier jest zajebiście tępy, palec piszczy na lakierze 😉

IMG_20191116_153134_1-2016x1512.jpg.fddcabc576f257a20274681eb64ef459.jpgIMG_20191116_153136-2016x1512.jpg.3cc49bf63a2772076e1a1d2660b39415.jpg

Szybkie suszenie -> wjazd do garażu -> Coffe break -> Ocena stanu technicznego lakieru ->

IMG_20191116_162702-2016x1512.jpg.68d0490d46ec561c0c89fb45a4ce88e3.jpgIMG_20191116_164905-2016x1512.jpg.a1bb9375af4707501623798bb4ad90a7.jpgIMG_20191116_164914-2016x1512.jpg.ca0697e1eb9d438a67f15f9b536a824a.jpg

Co zarzucam na lakier. Tutaj wybór padł na "powłoke" Nano sealant od Carchem. Łatwość aplikacja jest banalna. Aplikowałem jak normalną powłoke, suede, na niego obficie specyfiku. Po 15 minutach dotarcie. Łatwość docierania na poziomie łatwego QD.

IMG_20191116_162914-2016x1512.jpg.05bed732d5781050e3c8e5e688093e07.jpg

IMG_20191116_163011-2016x1512.jpg.bee85852ab1f9da77125ecf18191a761.jpgIMG_20191116_163420-2016x1512.jpg.73990c71d59e0a51521a1e407adb49e9.jpg

Spójrzcie jak po 15 minutach przed samym dotarcie powłoka zhydrofobizowała ->

IMG_20191116_164222-2016x1512.jpg.174c0cca3fe19a3b17e3d30e213227ba.jpg

IMG_20191116_164524-2016x1512.jpg.3aa19b41a0bd1328efe7dd47f1199a6f.jpg

Po lakierze czas na szyby -> Sprawdzony płyn, a od niedawna dostał zajebisty zapach kiwi 😄

IMG_20191116_165048-2016x1512.jpg.13731c616f90c62d24c83de990cbe72a.jpg

IMG_20191116_165109-2016x1512.jpg.f5efa3f9098ac42027c37af686a1f815.jpgIMG_20191116_165107-2016x1512.jpg.8e3addf16c2063a1fd9cd388c4519e31.jpg

Na szybę SOFT99 Ultra Glaco jako obowiązek ->

IMG_20191116_165228-2016x1512.jpg.f0abf92306d1db6d16b975c7e351ab69.jpg

IMG_20191116_165256-2016x1512.jpg.90a0afab6bf62388df8b48f0073a1449.jpg

A na kółka Shiny Garage B2B Polymer Tire Dressing. W zależności od wzoru opony trzeba trochę się z nim poszarpać żeby go równo rozłożyć.

IMG_20191116_164500-2016x1512.jpg.173cbe0e084c8d0d4844e92d5645d8b4.jpg

IMG_20191116_164604-2016x1512.jpg.b098ee89541e04e6f9fb9ed66710d834.jpg

IMG_20191116_165437-2016x1512.jpg.a8ce9f6e9d446a4120cdd6873345e88a.jpg

Godzina była już późna, dlatego końcowe zdjęcia zostały wykonane następnego dnia już przez właściciela u niego na hacie 😄😄😄  😮 

73304320_587907188631776_53009255166377984_n.jpg.268911eefa5bff2c6ec5602f2724f8eb.jpg70326861_447288039503699_475802756293066752_n.jpg.86276cd13791d9777547536a0b207a76.jpg78288243_520094138574053_4633265669289279488_n.jpg.c3d901947e13c1ee98d2f9c6fae10f9b.jpg78186200_2195512450752013_3163102388252835840_n.jpg.30e71548f4572382bf9433c12f1406e0.jpg77162023_2452284544986906_3549517533562273792_n.jpg.928ce5f3f1fc4fbb1a5a9709280325a5.jpg77108010_968450520182284_4345765493412462592_n.jpg.dfcce0dba5286b6b09bf20b782ced051.jpg77035507_2411557462494372_1573329941674590208_n.jpg.01bca8113c82f129f5ef40208207d231.jpg77024858_980560742325288_4066426717470720000_n.jpg.e5e8ef999ac2ebb93ad0e4d38a916fe1.jpg77005348_689256564930998_8423482653407182848_n.jpg.f1e19efc90f03a565c39ec018d73af65.jpg76915449_425431888351814_9213555030106308608_n.jpg.3997e7b623f304e2039b45c018035b31.jpg76762608_2481208811955075_3871389658399113216_n.jpg.f261b64c63d32def4f8b588b3d5533db.jpg76762589_2251357151829822_136341275795259392_n.jpg.a5d0c871c31fd7abb450f37ce98243a5.jpg76710765_2330134127113754_6612222952442167296_n.jpg.809da24279f3d9cb472a7b3c7ffe9ef3.jpg76605221_1199209670273829_7633405620963508224_n.jpg.a3a7e204faa4a19c0f290fdbb9dd7377.jpg76602121_422654438421817_8843298651276050432_n.jpg.f7e6fcb7395a5bed1b2c7f03b43bcdc4.jpg76199687_926209551099462_4281741803205427200_n.jpg.d5758abdd1f8e7b7ed2b9bb40c681c29.jpg641808615_75561583_2500681110163992_4421640986959020032_n(1).jpg.6ffcd0641932f39c05529b0aba7d0f88.jpg1739152901_75552769_2623501617730109_7144763309047152640_n(1).jpg.63edd0471705ea766a0ac446681a5aae.jpg75540130_2477379149177150_6968373709484589056_n.jpg.3f3e7fc72719f70c6540275c2dcaaddb.jpg75456651_495438994396286_5614779392799539200_n.jpg.d967289b4e1e05538c7994aeb3b4fb3d.jpg75303709_674976456359832_8149000613598855168_n.jpg.05f0187394dd719b3404e3eef1167d8b.jpg75282409_2463756700534545_123473704100298752_n.jpg.1afe812ec6220be9c36cf111040aac17.jpg75266275_2433136186940927_5209043367173816320_n.jpg.62f07252eaf3e096a675cacdb094423d.jpg75266152_818229115298191_5346049714359894016_n.jpg.fc8ad98d7efcdb8dc7cc56fe7982e014.jpg75072700_418223032180511_1770617134112571392_n.jpg.17a50ecec342794b0de3d8ae1fbee628.jpg74913830_482926642309226_3594932861347561472_n.jpg.adfdaf1b536ea25bd47c84df6106a34f.jpg74585856_676904589385164_173921311922323456_n.jpg.42985d33f70abe8101a2edd1bc5796fe.jpg74395485_428310804754799_8018274702600437760_n.jpg.99008cae06450ec5e0bc04a2cf421a6c.jpg

 

Dziękuję za uwagę!

rhyming leonardo dicaprio GIF

 

  • Lubię to 12
Opublikowano

Szacun za fotorelacje,ze starego nowy nie wyjdzie -ślad po ptaku został dalej ale tego można było się spodziewać,do korekty ściągaj rejestracje będziesz miał łatwiej i myślę że szybciej  zrobić klapę czy zderzak

  • Okay 1
Opublikowano

Spoko robota ale jak dla mnie za dużo "takich samych" zdjęć. Wystarczą 2-3 zdjęcia z oprysku  piranią czy pianą, a nie na każdym elemencie osobne zdjęcie 🙂 

Długo ze wszystkim zeszło ? 

  • Okay 1
Opublikowano

@smerf91 w pracy miałem pomoc, także zajęcie fotografa było zawsze komuś przypisane hahaha 😄

10 minut temu, smerf91 napisał:

Długo ze wszystkim zeszło ? 

Do 10 godzin z tego co pamiętam. 

  • Administrator
Opublikowano

Wszystko ładnie, pięknie ale zdjęcia po ostatnim myciu a przed aplikacją sealantu pokazują lakier, który nie jest prawidłowo wykończony. Hologramy na potęgę. 
Przykryłeś to powłoką? 
To ewidentny błąd 

  • Lubię to 1
  • Okay 1
Opublikowano

@AreK dokładnie tak. Przykryłem 😛

Wiem, że nie do końca zostało to wypracowane. Jednakże czasu już nie było, a taki delikatny holos jest o niebo lepszy, niż stan lakieru przed. 

Poza tym, ja te prace wykonuje hobbystycznie dla najbliższych, bez celów zarobkowych i wiem, że są z tego zadowoleni a ja mam fun z zabawy. 🙂

dzieki za uwagi, zastosuje się nich na przyszłość 🙂

  • Administrator
Opublikowano
1 minutę temu, damiano2007 napisał:

@AreK dokładnie tak. Przykryłem 😛

Wiem, że nie do końca zostało to wypracowane. Jednakże czasu już nie było, a taki delikatny holos jest o niebo lepszy, niż stan lakieru przed. 

Poza tym, ja te prace wykonuje hobbystycznie dla najbliższych, bez celów zarobkowych i wiem, że są z tego zadowoleni a ja mam fun z zabawy. 🙂

dzieki za uwagi, zastosuje się nich na przyszłość 🙂

Kurde, NIE! 
Możesz zostawić głębsze rysy ale wykończenie lakieru jest najważniejsze.
Fan, fanem ale holo to coś z czym walczy detailer. Zabezpieczenie i wypełniacze się wymyją i co? Zostanie piękny hologram? Twoja wizytówka?
Damian, wykonanie hobbystyczne, bez zarobku i dla fanu nie zwalnia nas od tego żeby nie stosować się do najważniejszych zasad detailingu.
Zawsze powtarzam na każdym szkoleniu, że najważniejsze jest wykończenie auta. Musisz tak planować prace żeby wystarczyło na to czasu.

  • Lubię to 9
Opublikowano

@AreK widzisz Arek, dzięki forum dużo się uczę 🙂

auto mam w domu, także jak się hologram odkryje to pewnie pierwszy go dostrzegę i będę z nim walczył 😉

Z planowaniem czasu to u mnie ciężko, bo zawsze go mało 😛

  • Administrator
Opublikowano
1 minutę temu, damiano2007 napisał:

@AreK widzisz Arek, dzięki forum dużo się uczę 🙂

auto mam w domu, także jak się hologram odkryje to pewnie pierwszy go dostrzegę i będę z nim walczył 😉

Z planowaniem czasu to u mnie ciężko, bo zawsze go mało 😛

Nie trafia do mnie żaden z powyższych argumentów 😉😂

Opublikowano

@AreK haha wiem 🙂 Ty jesteś profesjonalistą, którego relacje oglądałem nawet kilka lat do tyłu, więc moje bzdetne tłumaczenia, muszęlą razić 😛

obiecuje poprawę przy swoich zabawach! 🙂

Ale fajnie, że oceniasz pracę i wskazujesz to co jest do poprawy. Tak to bym mógł może powielać błędy, a teraz już wiem, że skoro ktoś kto ma duże doświadczenie zwraca Ci uwagę to znaczy, że coś zjebałeś i się ucz z tego 😛

Oczywiście nie odpuszczam moim pracom dla domowników i przy następnej relacji nie popełnię może tylu błędów, ale liczę @AreK, że w przyszłości też odwiedzisz moje tematy i dasz trochę wskazówek 🙂

Opublikowano

Roboty multum ale ... widzę ze jesteś fanem przygotowania i  ... pianowania 😜  Przy tym traciłeś mnóstwo czasu , bo iron  i t&g równie dobrze wypłukują się  bez ponownego oprysku piany. Czasu tego Ci brakło na objazd całego auta , tym czerwonym wykańczającym padem ... bo niby go pokazujesz , a potem ciągle żółtym lecisz . Tu może być problem, bo Nissan ma raczej miękki lakier i  trzeba się miękkim padem na koniec po nim przelecieć by udało się pozbyć "kwiatków " (właściciele ciemnych japońców wiedzą o czym piszę )  . Kołpaki też można było zdjąć  i gdy Ty dopracowałbyś lakier , to właściciel nawet pod lampą zajmowałby się tymi kołpakami , bo niby je pędzelkowałeś ale pod nimi na bank zostało sporo syfu i na felgach i na samych kołpakach. 

Nie bierz mojego posta za krytykę lecz za lekkie nakierowanie 😉 

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
  • Administrator
Opublikowano

@damiano2007 każdy z nas się uczy i każdy popełnia błędy. To jest cecha dobrego rzemieślnika. 
Nie pamiętam dnia w którym na PSB pojawiły się dwie relacje także jest BOSKO! 

3 minuty temu, powalla napisał:

Roboty multum ale ... widzę ze jesteś fanem przygotowania i  ... pianowania 😜  Przy tym traciłeś mnóstwo czasu , bo iron  i t&g równie dobrze wypłukują się  bez ponownego oprysku piany. Czasu tego Ci brakło na objazd całego auta , tym czerwonym wykańczającym padem ... bo niby go pokazujesz , a potem ciągle żółtym lecisz . Tu może być problem, bo Nissan ma raczej miękki lakier i  trzeba się miękkim padem na koniec po nim przelecieć by udało się pozbyć "kwiatków " (właściciele ciemnych japońców wiedzą o czym piszę )  . Kołpaki też można było zdjąć  i gdy Ty dopracowałbyś lakier , to właściciel nawet pod lampą zajmowałby się tymi kołpakami , bo niby je pędzelkowałeś ale pod nimi na bank zostało sporo syfu i na felgach i na samych kołpakach. 

Nie bierz mojego posta za krytykę lecz za lekkie nakierowanie 😉 

To jest właśnie optymalizacja pracy. Pierd^@%^@#olisz się z głupotami a na kluczowe procesy brakuje czasu.

  • Lubię to 1
Opublikowano

@powalla no właśnie z tym ograniczonym czasem trochę za bardzo przesadziłem. Bo ten błotnik (tam gdzie żółty pad) i to kupsko na słupku leciałem po kilka razy, żeby trochę zniwelować te wżery 😛 na tym zdjęciu z żółtym padem to miałem trzy podejścia, żeby się dodatkowo pozbyć rys, obtarć parkingowych. Jak wiadomo część zeszło, częśc zostało 😜

Na koniec i tak każdy element miał finish na czerwonym nat i reflect. 

@powalla dzięki za uwagi. Fajnie, że dostrzegasz detale 🙂

  • Super 1
Opublikowano

Nie używałem Reflecta ,ale popróbuj Sonaxa PF ,czasem lepsze wykończenie robi się  na maszynie DA8mm(jeżeli masz).Wykończenie lakieru to ukoronowanie pracy i jemu należy poświęcić więcej czasu.Baw się,rób ,zdobywaj doświadczenie -po czasie wnioski nasuną Ci się same

  • Okay 1
  • Moderator
Opublikowano

tak jak @AreK napisał, wszystko pięknie ładnie tylko to wykończenie.... to jest jednak japonczyk i do tego czarny gdzie własnie wykończenie tego lakieru sprawia największą trudność... Wiem jak u siebie na czerwonym uni miałem problem zeby dobrac odpowiednią kombinacje padów i past zeby nie powstał hologram ale to własnie jest największy fun z tego wszystkiego 😄 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

A ja mam pytanie do was odnośnie aplikowanej powłoki CarChem Nano Sealant, czy ktoś miał z nią styczność i mógłby ją porównać do innych powłok LITE, takich jak CanCoat, MoonLight, FX-protect Vision C-12, CQuartz Lite? 😉 

Opublikowano

@rudi0018 Na Leonie mam ją wrzuconą. Inna praca w PSB. Po dystansie 2500km i 3 miechach (dwa mycia w domu i parę akcji na bezdotyku z SG citrus oil) krople trochę koślawe są, ale dalej siedzi. Na moje subiektywne oko nadaje ona szklistości. Ale nie traktowałbym tego jako powłokę. Szmatka suede nie skrystalizowała po nocy, także jest to sealant. 

  • Lubię to 1
  • Moderator
Opublikowano
Godzinę temu, rudi0018 napisał:

A ja mam pytanie do was odnośnie aplikowanej powłoki CarChem Nano Sealant, czy ktoś miał z nią styczność i mógłby ją porównać do innych powłok LITE, takich jak CanCoat, MoonLight, FX-protect Vision C-12, CQuartz Lite? 😉 

Mnie ciekawi jak ona wypada w stosunku do Moonlighta.

Opublikowano

@Junior101 spokojnie. Poprawa będzie. Detailing to dla mnie fun i zabawa. Jak coś robić to tylko dobrze.

Przykłady mam skąd brać więc gorzej nie będzie. 

A tak na serio to oglądałem auto po korekcie i nic za bardzo się nie rzucało w oczy w postaci przewalonych hologramów. Co prawda maska i prawy błotnik (ten od pasażera) był powtórnie lakierowany. Żeby nie było, że się tłumacze 😛 ;> 

Ale bije się w pierś. Będzie lepiej. 

Co do kwestii czemu nie myłem felg stalowych pod kołpakami? @powalla 

Taką tylko anegdota co do felg stalówek - nowe 499 Zeta, a ja kupiłem alumy używane po regeneracji (malowanie) za 700zł. Tutaj też może się rodzić dyskusja co lepsze na zimę - stał czy alu? 🙂

Felgi właściciel kupił sobie nowe na zimę. Jak były nowe to zarzucił tylko to co miał - ADBL SSW. Także nie myślałem nawet o tym, żeby się nimi zajmować na grubo. 

Dzięki za uwagi. Wnioski zostaną wyciągnięte 🙂

@Domel jakbyś kiedy był w okolicach Zawiercia to możesz podskoczyć podziałkę na testy. 😉

@rudi0018 jesteś może że Śląska?

  • Administrator
Opublikowano
1 minutę temu, damiano2007 napisał:

Co do kwestii czemu nie myłem felg stalowych pod kołpakami? @powalla 

a może klient sobie nie życzył obcinania trytytek ? 😉
Nie traktujcie każdego projektu na PSB jako FULL Detail.

@damiano2007 dziękuję Ci,że wrzuciłeś tą relację. Ekipa forumowa się  rozruszała.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Carchem to sealant a Vision i Lite to już jednak  powłoki.Jako ciekawostkę mogę dodać ze suede po CQ 3,0 jest twarde a po Profesjonalu o dziwo nie- ale w jednym i drugim przypadku zrzucają wodę.

Opublikowano
9 minut temu, AreK napisał:

klient

Znaczy się mój teść 😛 haha 😉

motto było jedno - Damian, weź zrób żeby mnie te drzwi tak nie wku**ały (otarcia parkingowe - już się nie rzucają tak w oczy) i żeby wyglądał jak Twój ( miał spoko look - mój leon) 😛

No to podniosłem rękawice 😉 zadowolony był i nadal jest - a to mnie cieszy cieszy 😄

@AreK na emeryturę detailingową się nie wybieram, więc staram się wybierać to co najlepsze od każdego i wrzucać to na swój warsztat. W głównej mierze są to projekty forumowe 🙂

 

2 minuty temu, marco80 napisał:

Carchem to sealant

Dokładnie tak. Mimo wszystko producent kategoryzuje to jak powłokę. 

To teraz pytanie? Czy sealant nie jest powłoką polimerową? Chociażby taka jak np. fireball Ultimate Nano Coat?? Niby fireball coś tam ma kwarcu, ale trwałość jest mega słaba. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.