Maciek_C Opublikowano 13 Października 2019 Zgłoś Opublikowano 13 Października 2019 Siema, więc na początku przyszłego roku mam zamiar zrobić polerke one step na moim czarnym audi a3. Co do kosmetyków to nie będę nic pisać bo już wszystko mam. Na początku będę trenował na rożnych częściach samochodów np. Opla, jeepa, fiata. A więc polerka z jaką chce zacząć przygodę to Hamron DA 15mm. Pady jakie wybrałem one step'a będą ROYAL PADS AIR HARD + PAD FOR DA 150MM POMARAŃCZOWY 3 sztuki Pasta 3D CAR CARE ONE HYBRID COMPOUND&POLISH I pytanie czy pady będą pasować do maszyny polerskiej? Nigdzie nie znalazłem wymiarów rzepu pada, chyba że są takie same jak część pracująca.
boT Opublikowano 14 Października 2019 Zgłoś Opublikowano 14 Października 2019 @Maciek_C 15mm harmon ma 130 Tak więc na taki wymiar bierz czyli zazwyczaj oznaczenie wygląda tak 135/150 lub 130/150 Pady większe do maszyn np o skoku 21mm sa na talerz 150/180. To już będzie za duży rzep do maszyny typowo o skoku 15mm gdzie standardowy talerz wynosi 130mm.
CiBeK Opublikowano 15 Października 2019 Zgłoś Opublikowano 15 Października 2019 Witam to ja się również dołącze do pytania ja dzisiaj zamówiłem tą polerke https://allegro.pl/oferta/yt-82200-polerka-mimosrodowa-720w-150mm-yato-7562008854?utm_medium=app_share&utm_source=facebook Praktycznie to samo co Hamron tylko dysk 150mm i mam pytanie jakie najlepiej pady do nich używać czy te będą dobre? https://allegro.pl/oferta/adbl-roller-da-finish-150mm-pad-polerski-8572853758?utm_medium=app_share&utm_source=facebook Mam główie maskę do spolerowania bo zrobiła się strasznie matowa nie wiem ile jeszcze lakieru na niej zostało i nie wiem za bardzo jakiego pada do niej dobrać i jaką pastę polerską żeby nie zrobić gorzej niż jest
ghost Opublikowano 15 Października 2019 Zgłoś Opublikowano 15 Października 2019 2 godziny temu, CiBeK napisał: Mam główie maskę do spolerowania bo zrobiła się strasznie matowa nie wiem ile jeszcze lakieru na niej zostało i nie wiem za bardzo jakiego pada do niej dobrać i jaką pastę polerską żeby nie zrobić gorzej niż jest Nie wiem ile czasu poświęciłeś na czytanie zanim zadałeś pytanie więc ja zadaję Tobie. Wymień listę czynników/kryteriów dla których dobieramy twardość pada? Im więcej wymienisz tym lepiej, mogą być cztery na początek.
CiBeK Opublikowano 15 Października 2019 Zgłoś Opublikowano 15 Października 2019 Z tego co zdążyłem przeczytać to pady dobieramy zależnie czy chcemy zmatowic lakier, czy nadać połysk oraz zapewne od twardości lakieru wszystko zależy także jakiej pasty używamy ale nie mam pojęcia do zmatowiałej maski czego najlepiej użyć pewnie użyje one step na początek i jakiegoś miękkiego pada i zobaczymy co z tego wyjdzie czy chociaż jakiś połysk się pojawi bo woskowanie za wiele nie daje. Jestem jak narazie lajk w tych sprawach i dopiero się zagłębiam w temat.
ghost Opublikowano 16 Października 2019 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2019 Dokładnie pad dobieramy -zależnie od twardości lakieru -przede wszystkim efektu jaki chcemy uzyskać, mocne cięcie usunie grubszą warstwę (uszkodzonego) lakieru ale gorzej wykończy, one step jest formą wypośrodkowaną, finish nie koryguje głębszych wad ale usuwa hologramy i nadaje ładnie połysk Nikt nie zadecyduje za Ciebie do czego dążysz - rodzaj użytej pasty, najczęściej jest to powiązane z poprzednim punktem - rodzaj użytej maszyny, rotacja/da, ogólnie zasady są podobne ale do DA o małym skoku często można wybrać pad o jeden stopień twardszy przy standardowej 5 stopniowej skali (hard cut, hard, medium/polish/one step, medium-soft, super-soft) W arsenale początkującego najcześciej kupuje się po kilka najtwardszych niebieskich, średnich/onestepowych, oraz średnio-miękkie czerwone. Lecisz zawsze od najłagodniejszych past oraz padów. Jeżeli efekt zadowala zostawiasz. Jak uznajesz, że zostaje za dużo defektów a efekt marny, zmieniasz klasę o jeden na bardziej agresywną do skutku. Nawet nie wiesz, który już raz w tym roku opisuje się ten sam proces 3
CiBeK Opublikowano 16 Października 2019 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2019 Ghost należy Ci się duże piwko jakbyś od każdego dostał jedno to by Ci starczyło na cały rok zamówię zaraz MENZERNA ONE STEP POLISH 3in1 oraz ADBL Roller One Step DA Gąbka Pad Polerski 150mm myślę że na start będzie ok i zobaczymy co z tego wyjdzie
eichmann.mable Opublikowano 26 Grudnia 2019 Zgłoś Opublikowano 26 Grudnia 2019 Ja to wolę oddawać profesjonalistom do polerki 1
Berd Opublikowano 26 Grudnia 2019 Zgłoś Opublikowano 26 Grudnia 2019 @eichmann.mable Bogatemu wszystko wolno. A tak serio , jak nie masz pojęcia w jaki sposób posługiwać się maszyną, to masz racje. Lepiej niech specjaliści zajmą się tematem
MMCzysci Opublikowano 28 Grudnia 2019 Zgłoś Opublikowano 28 Grudnia 2019 Hej. Podłączę sie, bo też zaczynam, znalazłem pod drzewkiem Masnera + pady 3 twardości i 3 pasty od Menzerny Niedługo mam znowu dłuższe wolne, więc planuję rozpocząć testy.Pytania na początek:- nałożyłem niedawno Fusso. Planowałem dać mu poleżeć w spokoju do wiosny, ale nie wytrzymam tak długo Czym je ściągnąć?- przed woskowaniem zrobiłem dekontaminację chemiczną + glinkowanie. Od tego momentu do polerki miną jakieś dwa miesiące. Żadne z aut nie przejedzie raczej dużo wiecej niż 2000 km. Samochody często garażowane. Jest sens dekontaminowac jeszcze raz, czy można odpuścić?- jak i w którym momencie czyścić pady? Kompresor mam.- po polerce mycie szamponem odtłuszczającym, czy zwykły wystarczy?Mile widziane dodatkowe rady co do czynności przed procesem. Oba samochody srebrne, po szybkiej polerce 16 miesięcy temu. Sporo mikrorysek i trochę głębszych. Samą technikę postaram się obczaić czytając forum i oglądając YT. Z góry wielkie dzięki.Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Moderator Streat Opublikowano 29 Grudnia 2019 Moderator Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2019 wosk usuniesz pasta polerską a nawet zwykły cleanerem, pady mozesz wydmuchiwac nawet co przejazd, ja osobiscie czyszcze co max 3 przejazdy. Umyć mozesz zwykłym szamponem po prostu po zwykłym bedziesz mieć troche wiecej do odtłuszczenia
MMCzysci Opublikowano 29 Grudnia 2019 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2019 Dzięki za odpowiedź. Czyli mogę wziąć nawoskowany samochód z marszu do garażu i brać się za robotę? Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Moderator Streat Opublikowano 29 Grudnia 2019 Moderator Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2019 @MMCzysci tak tylko pamietaj o porządnym umyciu i dekontaminacji
MMCzysci Opublikowano 29 Grudnia 2019 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2019 O to właśnie pytałem. Czy jest sens dekontaminować samochód dwa miesiące po woskakcji?Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Birkhof Opublikowano 29 Grudnia 2019 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2019 O to właśnie pytałem. Czy jest sens dekontaminować samochód dwa miesiące po woskakcji?Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu TapatalkaTo zalezy co robiłeś i gdzie stales autem przez te 2 miesiace, ile km zrobiles.
MMCzysci Opublikowano 29 Grudnia 2019 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2019 Normalna jazda wkoło komina. Do polerki zrobię 1000-1200 km. Postój często w garażu, raczej "czysta" okolica. Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Moderator Streat Opublikowano 30 Grudnia 2019 Moderator Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2019 mimo wszystko dekontaminowałbym bo nigdy nie wiesz czy czegos nie załapałeś
MMCzysci Opublikowano 30 Grudnia 2019 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2019 Nie uśmiecha mi się robić to samo drugi raz, ale spoko. Dzięki. Deiron pójdzie w ruch, bo tego co ma usunąć nie widać gołym okiem. Glinka też. A co z T&G, jeżeli nie ma żadnej widocznej smoły? Jest sens?Ile zajmie mi zabieg przy użyciu wszystkich trzech past, orientacyjnie? Wszelkie podpowiedzi mile widziane Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Moderator Streat Opublikowano 30 Grudnia 2019 Moderator Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2019 @MMCzysci Deiron plus glinka i powinno wystarczyć Jezeli smoły nie widać to T&G odpuść Na jeden etap trzeba liczyć okolo 4-6h wszystko zalezy jaką masz ergonomie w garażu, jaka maszyne ile padów itp. Ja osobiscie zmieniam pad co okolo 2 elementy i biore nowego
MMCzysci Opublikowano 30 Grudnia 2019 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2019 Z padami nie poszaleję, bo mam na razie tylko 3, każdy innej twardości + jeden mniejszy. Całą resztę napisałem wyżej. Z jednej strony się bardzo cieszę z takiego giftu, a z drugiej przerażenie mnie ogarnia jak widzę ile w tym niuansów, zagwozdek i różnych konfiguracji... Martwi mnie też to, że nie mam nawet pojęcia, jak gruby mam lakier na autach, a widzę, że to ma bardzo duże znaczenie...
Moderator Streat Opublikowano 30 Grudnia 2019 Moderator Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2019 @MMCzysci rotacja plus 3 pady... dokup sobie jeszcze chociaż po 2 z kazdego rodzaju bo 1 padem nie oblecisz całego auta. Przy rotacji musisz uważać na temperature plus nie trzymaj zbyt długo pada w jednym miejscu. Osobiście to radziłbym Ci zrobić póki co finish a na pełną korekte przyjdzie czas, sam finish nie zje Ci duzo lakieru bo miekki pad plus delikatna pasta a bedziesz miał juz obycie ze sprzetem i pamietaj nei zabijaj sie o każda ryske
MMCzysci Opublikowano 30 Grudnia 2019 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2019 Czyli 3500 na miękkim padzie na początek, tak? Dziękuję Ci za pomoc, zobaczymy, co się wykluje.
Moderator Streat Opublikowano 30 Grudnia 2019 Moderator Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2019 @MMCzysci tak jak juz z maszyna sie zaznajomisz to mozesz cos bardziej agresywnego
MMCzysci Opublikowano 30 Grudnia 2019 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2019 Spoko, dziękóweczka. Tylko rozumiem, że na twardym lakierze wiele tym nie zdziałam - typu VAG, BiEmDabjlu? Do tego już jest potrzebny ostry cutting?
Moderator Streat Opublikowano 30 Grudnia 2019 Moderator Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2019 @MMCzysci nie ale to zalezy tez czy orygnalny lakier czy nie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się