Jump to content

Początki polerki


Maciek_C

Recommended Posts

Siema, więc na początku przyszłego roku mam zamiar zrobić polerke one step na moim czarnym audi a3. Co do kosmetyków to nie będę nic pisać bo już wszystko mam. Na początku będę trenował na rożnych częściach samochodów np. Opla, jeepa, fiata.

A więc polerka z jaką chce zacząć przygodę to Hamron DA 15mm.

Pady jakie wybrałem one step'a będą 

ROYAL PADS AIR HARD + PAD FOR DA 150MM POMARAŃCZOWY 3 sztuki

Pasta 3D CAR CARE ONE HYBRID COMPOUND&POLISH 

I pytanie czy pady będą pasować do maszyny polerskiej? Nigdzie nie znalazłem wymiarów rzepu pada, chyba że są takie same jak część pracująca.  

Link to comment
Share on other sites

 @Maciek_C 

15mm harmon ma 130

Tak więc na taki wymiar bierz czyli zazwyczaj oznaczenie wygląda tak 135/150 lub 130/150 

Pady większe do maszyn np o skoku 21mm sa na talerz 150/180. To już będzie za duży rzep do maszyny typowo o skoku 15mm gdzie standardowy talerz wynosi 130mm. 

 

Link to comment
Share on other sites

Witam to ja się również dołącze do pytania ja dzisiaj zamówiłem tą polerke

 https://allegro.pl/oferta/yt-82200-polerka-mimosrodowa-720w-150mm-yato-7562008854?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Praktycznie to samo co Hamron tylko dysk 150mm i mam pytanie jakie najlepiej pady do nich używać czy te będą dobre? 

https://allegro.pl/oferta/adbl-roller-da-finish-150mm-pad-polerski-8572853758?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Mam główie maskę do spolerowania bo zrobiła się strasznie matowa nie wiem ile jeszcze lakieru na niej zostało i nie wiem za bardzo jakiego pada do niej dobrać i jaką pastę polerską żeby nie zrobić gorzej niż jest 😁

 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, CiBeK napisał:

Mam główie maskę do spolerowania bo zrobiła się strasznie matowa nie wiem ile jeszcze lakieru na niej zostało i nie wiem za bardzo jakiego pada do niej dobrać i jaką pastę polerską żeby nie zrobić gorzej niż jest 😁

Nie wiem ile czasu poświęciłeś na czytanie zanim zadałeś pytanie więc ja zadaję Tobie.

Wymień listę czynników/kryteriów dla których dobieramy twardość pada?

Im więcej wymienisz tym lepiej, mogą być cztery na początek.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Z tego co zdążyłem przeczytać to pady dobieramy zależnie czy chcemy zmatowic lakier, czy nadać połysk oraz zapewne od twardości lakieru wszystko zależy także jakiej pasty używamy ale nie mam pojęcia do zmatowiałej maski czego najlepiej użyć pewnie użyje one step na początek i jakiegoś miękkiego pada i zobaczymy co z tego wyjdzie czy chociaż jakiś połysk się pojawi bo woskowanie za wiele nie daje. Jestem jak narazie lajk w tych sprawach i dopiero się zagłębiam w temat. 

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie pad dobieramy

-zależnie od twardości lakieru

-przede wszystkim efektu jaki chcemy uzyskać, mocne cięcie usunie grubszą warstwę (uszkodzonego) lakieru ale gorzej wykończy, one step jest formą wypośrodkowaną, finish nie koryguje głębszych wad ale usuwa hologramy i nadaje ładnie połysk

Nikt nie zadecyduje za Ciebie do czego dążysz

- rodzaj użytej pasty, najczęściej jest to powiązane z poprzednim punktem

- rodzaj użytej maszyny, rotacja/da, ogólnie zasady są podobne ale do DA o małym skoku często można wybrać pad o jeden stopień twardszy przy standardowej 5 stopniowej skali (hard cut, hard, medium/polish/one step, medium-soft, super-soft)

 

W arsenale początkującego najcześciej kupuje się po kilka najtwardszych niebieskich, średnich/onestepowych, oraz średnio-miękkie czerwone.

 

Lecisz zawsze od najłagodniejszych past oraz padów. Jeżeli efekt zadowala zostawiasz. Jak uznajesz, że zostaje za dużo defektów a efekt marny, zmieniasz klasę o jeden na bardziej agresywną do skutku.

 

Nawet nie wiesz, który już raz w tym roku opisuje się ten sam proces

  • Lubię to 3
Link to comment
Share on other sites

Ghost  należy Ci się duże piwko 😁 jakbyś od każdego dostał jedno to by Ci starczyło na cały rok 😉 zamówię zaraz MENZERNA ONE STEP POLISH 3in1 oraz ADBL Roller One Step DA Gąbka Pad Polerski 150mm myślę że na start będzie ok i zobaczymy co z tego wyjdzie 😁

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hej. Podłączę sie, bo też zaczynam, znalazłem pod drzewkiem Masnera + pady 3 twardości i 3 pasty od Menzerny Niedługo mam znowu dłuższe wolne, więc planuję rozpocząć testy.

Pytania na początek:

- nałożyłem niedawno Fusso. Planowałem dać mu poleżeć w spokoju do wiosny, ale nie wytrzymam tak długo Czym je ściągnąć?
- przed woskowaniem zrobiłem dekontaminację chemiczną + glinkowanie. Od tego momentu do polerki miną jakieś dwa miesiące. Żadne z aut nie przejedzie raczej dużo wiecej niż 2000 km. Samochody często garażowane. Jest sens dekontaminowac jeszcze raz, czy można odpuścić?
- jak i w którym momencie czyścić pady? Kompresor mam.
- po polerce mycie szamponem odtłuszczającym, czy zwykły wystarczy?

Mile widziane dodatkowe rady co do czynności przed procesem. Oba samochody srebrne, po szybkiej polerce 16 miesięcy temu. Sporo mikrorysek i trochę głębszych. Samą technikę postaram się obczaić czytając forum i oglądając YT. Z góry wielkie dzięki.

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

wosk usuniesz pasta polerską a nawet zwykły cleanerem, pady mozesz wydmuchiwac nawet co przejazd, ja osobiscie czyszcze co max 3 przejazdy.

Umyć mozesz zwykłym szamponem po prostu po zwykłym bedziesz mieć troche wiecej do odtłuszczenia 🙂 

Link to comment
Share on other sites

O to właśnie pytałem. Czy jest sens dekontaminować samochód dwa miesiące po woskakcji?

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka



To zalezy co robiłeś i gdzie stales autem przez te 2 miesiace, ile km zrobiles.
Link to comment
Share on other sites

Normalna jazda wkoło komina. Do polerki zrobię 1000-1200 km. Postój często w garażu, raczej "czysta" okolica.

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nie uśmiecha mi się robić to samo drugi raz, ale spoko. Dzięki.

 

Deiron pójdzie w ruch, bo tego co ma usunąć nie widać gołym okiem. Glinka też. A co z T&G, jeżeli nie ma żadnej widocznej smoły? Jest sens?

Ile zajmie mi zabieg przy użyciu wszystkich trzech past, orientacyjnie?

 

Wszelkie podpowiedzi mile widziane

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

@MMCzysci Deiron plus glinka i powinno wystarczyć 🙂 Jezeli smoły nie widać to T&G odpuść 🙂 
Na jeden etap trzeba liczyć okolo 4-6h wszystko zalezy jaką masz ergonomie w garażu, jaka maszyne ile padów itp. Ja osobiscie zmieniam pad co okolo 2 elementy i biore nowego 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Z padami nie poszaleję, bo mam na razie tylko 3, każdy innej twardości + jeden mniejszy. Całą resztę napisałem wyżej. Z jednej strony się bardzo cieszę z takiego giftu, a z drugiej przerażenie mnie ogarnia jak widzę ile w tym niuansów, zagwozdek i różnych konfiguracji...

Martwi mnie też to, że nie mam nawet pojęcia, jak gruby mam lakier na autach, a widzę, że to ma bardzo duże znaczenie...

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

@MMCzysci rotacja plus 3 pady... dokup sobie jeszcze chociaż po 2 z kazdego rodzaju bo 1 padem nie oblecisz całego auta. Przy rotacji musisz uważać na temperature plus nie trzymaj zbyt długo pada w jednym miejscu. Osobiście to radziłbym Ci zrobić póki co finish a na pełną korekte przyjdzie czas, sam finish nie zje Ci duzo lakieru bo miekki pad plus delikatna pasta a bedziesz miał juz obycie ze sprzetem i pamietaj nei zabijaj sie o każda ryske 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.