Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

posiadam Renault Megane IV 2018 rocznik. Auto ma w miarę świeży lakier ale chciałbym położyć na nim powłokę kwarcową w celu lepszego zabierpieczenia karoserii. Chciałbym to zrobić sam. Oglądałem wiele filmików na YT i przed nakładaniem takiej powłoki permanentnej zalecają glinkowanie itp, jednak większość z nich robi to na kilkuletnich autach. Czy ten proces glinkowania również musi być wykonany na nowych autach ? 
Czy po prostu możemy umyć dokładnie auto, odtłuścić i przystąpić do nakładania powłoki permanentnej ?

Opublikowano

Oczywiście że glinkowanie przed powłoką jest konieczne. Pewnie gdy już odbierałeś auto z salonu miało zanieczyszczenia (transport) i swirle. Poczytaj lepiej trochę więcej o poprawnym przygotowaniu lakieru.

Opublikowano

Potrzebne albo i nie bo nie wiemy ile to auto przejechalo  i gdzie 😉  Jak widze podobny temat i wtajemniczenie w sprawy detailingu zakladajacego , to lepiej zebys pominal ten etap  pracy nad lakierem ale za to podwoil ilosc uzycia irona i T&G , a po tym uzyl cleanera i potem wipeout przed sama powloka . Jaka powloke wybrac to juz znajdziesz na forum 🙂 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Pytanie jak dbałeś o lakier w tym czasie, jak było przygotowane do wydania, co przeszło w transporcie itp. Moim zdaniem po roku użytkowania bez przynajmniej finiszu się nie obejdzie, jeśli chcesz to zrobić zgodnie ze sztuką i żeby efekt Cię zadowolił 😉 glinkę faktycznie zostawiłbym jako ostateczność, lepiej zalej auto kilkukrotnie T&R oraz ironem (ale oddzielnie) żeby usunąć zanieczyszczenia w jak najmniej inwazyjny sposób.

Opublikowano

Albo użyj ręcznika glinkowego. W zestawieniu glinek i tych polimerowych glinkowaczy zdaję sie być najwyżej w stawce jeśli chodzi o najmniejsze powodowanie szkód. Dobrze by było gdybyś załączył jakieś zdjęcia z newralgicznych miejsc jak zderzaki, próg załadunkowy bagaznika , czy doły drzwi. Tam przez rok można na prawde narobić szkód, bo wiadomo , że dach czy maska będzie w miarę ok .

Opublikowano

Tutaj kolega pokazał jak wyglada „w miarę świeży lakier”. 😳

Obawiam się, że Twoje auto może mieć trochę bałaganu nawet jeśli było trzymane „pod kocem” i użytkowane tylko na niedzielne wypady do kościoła. Sam jeszcze powłoki nie kładłem, ale z tego co się orientuje to większość producentów przed aplikacją zaleca chociaż one step, a przygotowanie lakieru do podejścia z maszyną to już odrębny temat szczegółowo opisany na forum. 

  • Moderator
Opublikowano

Tak to ja pokazywałem jak wyglądają nowe auta akurat te ze zdjęcia to meganka z 2019 z przebiegiem 26km. Robilem juz nie raz nowe auta i każde z nich trzeba bylo glinkowac bo użycie samej chemii nie zawsze dawało rezultat. Jaki jest potrzebny pod powłoke. Przed powloka lakier musi byc w jak najlepszym stanie  wiec zalecam chociaz onestepa. Zarówno auta, motory , skutery wszystko jest tak traktowane u delera ze szkoda gadac   

Opublikowano

Lakier mojego focusa mimo tego że zabroniłem go nawet dotykać przed odbiorem nie nadawał się na powłokę. Było kilka wad do polerowania i czyszczenie z transportu.

Lakier lexusa nie wychwyciłem wad ale tu lakier jest ceramiclear i raz stał na stocku a dwa czekał w pełnym słońcu z miesiąc więc może się naprawił.

Odwracając pytanie - po co ci powłoka? Za dwa lata padnie i tu pytanie czy chcesz tym kwarcem polerować lakier? Pomyśl czy nie lepiej pozostać przy sealantach i wytrzymalszych detailerach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.