Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
13 godzin temu, xadamx napisał:

Na wyższy papier przechodzisz wtedy gdy już nie widzisz efektów pracy (rys) wcześniejszego papieru. Jeżeli robisz to ręcznie to kierunki pracy najlepiej jest zmieniać co papier: jak jednym jechałeś wzdłuż, to następnym w poprzek i tak dalej.

Najważniejszy jest pierwszy etap - jak najdokładniejsze usunięcie wszystkich wad.

@Domino Jachaś bardzo dobra robota jak na pierwszy raz. Dobrze zgaduję?

Ręcznie będę robił. Zacznę od 600 lub 800. Czyli pierwszy etap ileniwj więcej trwa? Nie chce za dużo zetrzeć niepotrzebnie. 

Opublikowano

 

@chris18404 to zależy co masz z tą lampą nie tak. Jeżeli lampa jest lakierowana i lakier schodzi to jedziesz aż usuniesz wszystko. Jak lampę wysuszysz to będziesz widział czy wystarczy czy będzie potrzebna poprawka. Powierzchnia po osuszeniu ma być jednolicie matowa.

Ja jak mam zdzierać lakier to zaczynam od 400 wodnej, a czasem nawet 400 na sucho na pneumacie. To zaoszczędza dużo czasu.

Np tę lampę to na start tylko 400 lub nawet maszyną.

1.jpg

Opublikowano

Jak ktoś chce ręcznie robić a musi wyciąć fabryczny lakier / jego resztki to proponuje od rozpoczęcia papierem 320-400 bo skróci trochę czas pracy. Zaczynając od 600 trochę się natyrasz, żeby wyciąć lakier. Na gołym plastiku potem idzie już znacznie łatwiej.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dzisiejsze działania przy Renault Scenic conqest.

Papiery wodne 800-100-1200-1500

Flexi futro+3d ATT501, ADBL  hard cuting+3d ATT501, flexi żółty+3d ATT502.

Zabezpieczenie megs UV.

Odrazu zabrałem się za pracę i zapomniałem o fotografii więc do tylko do 5 sekundach tarcia.

IMG_20190912_163425.jpg

IMG_20190912_163431.jpg

IMG_20190912_181450.jpg

IMG_20190912_181454.jpg

IMG_20190912_181458.jpg

IMG_20190912_181504.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

No i ładnie wyszło. Jeśli chodzi o pastę 3D ACA500 to ja jestem zachwycony. Menzerna FG400 jest dobrą pastą ale ACA500 jest jeszcze lepsza i przy niej pozostanę. Fakt - jest droższa ale warta tej różnicy bo szybciej tnie, podobnie wykańcza i właściwie ani trochę nie pyli ale to nowocześniejsza technologia produkcji past więc nie dziwię się, że jest lepsza.. No i - to oczywiście pierdoła - ma dość przyjemny zapach. 😉 
Pzdr.

  • Lubię to 1
Opublikowano

@Manolito77 dobrze gada takie same mam odczucia, fakty nie pyli tak jak mazerna tylko że akurat mam porównanie do 3d att 501i 502. A z tą siła tnąca albo tak jest albo trafiają mi się ostatnio tylko miękkie lampy by Renault.

Opublikowano

Moje lampy powtórka bo po poprzedniej nie byłem zadowolony a że lamp niby mocno spękane więc wg porad buch hardkor czyli 320-400-600na sucho a potem 600-800-1000-1200-1500-2000 na mokro i pasty 3d ATT501-502 na futrze -twardej gąbce i finis. Lampy mocno obit od kamyków i w górnej części spękany plastik.IMG_20190922_112907.jpg.4846c4298a5620de27c1be390e1a6f55.jpgIMG_20190922_112910.jpg.767b2020750b32f62031178cd74aa5ab.jpgIMG_20190922_112916.jpg.9c0d96f713e9155e1968ad78003e7e24.jpgIMG_20190922_112917.jpg.46b4cab07db514f4d116917ce7c63a8e.jpgIMG_20190923_183041.jpg.f22e5030cee751164836dbee46fb9538.jpgIMG_20190923_183044.jpg.13b1532ef23ea88e7d0ccf3e5a38804e.jpgIMG_20190923_183044.jpg.13b1532ef23ea88e7d0ccf3e5a38804e.jpgIMG_20190923_183050.jpg.6a175293166b321f3a33e51a9f90fc36.jpgIMG_20190923_183052.jpg.1c2d83ad7f940b43bde96ba2f7470fcb.jpgIMG_20190923_183059.jpg.364459f9d3488237607da5351ee15fe3.jpgIMG_20190923_183102.jpg.dadb7d51ef6b74d5666ef7ef6df28816.jpg

Opublikowano

Dawno nic nie wrzucałem.

Coś tam było wczoraj szurane. "Świeczki" w Hondzie.
Przed szuraniem:

WpqmxG7.jpg?1

2tkeTUN.jpg?1

PaFI14T.jpg?1

dR7rwJJ.jpg?1

Po szuraniu:

SqUf4QN.jpg?1

OoqwgVk.jpg?1

su56y9I.jpg?1

wPpTtEZ.jpg?2

Na koniec powłoka CarPRO DLUX

Pzdr.

  • Lubię to 2
  • Okay 1
Opublikowano

Czy powinienem pracę z papierkami rozpocząć od gradacji 320, czy może wystarczy np.od 600?

Czy do ręcznego polerowania mogę wykorzystać jedną z posiadanych past Poorboy's World SSR 1 Light lub Poorboy's World SSR 2 Medium?

Do zabezpieczenia wosk Collinite 845 , może być?

 

Aktualny stan lamp mojej Astry H

 

20191007_153308.jpg.370b126697c12d0d40d38b415870cff1.jpg

20191007_153330.jpg

Opublikowano

Jeśli to tylko kosmetyka to możesz zacząć od 600. Jeśli są wypiaskowane i lakier jest poodbijany i trzeba go wyciąć to zaczecie od 320 po prostu przyspieszy pracę.

Pzdr.

Opublikowano

3M,  Matador, Mirka który papier wodny będzie najlepszy do ręcznego szlifowania na mokro?

Chyba że wymienione papiery są porównywalne to kupię najtańszy 😀

 

Opublikowano

Chciałbym położyć na świeżo zregenerowane lampy powłokę CarPro DLUX. Czy po nałożeniu warstwy powłoki, dajecie jej kilka minut "odpocząć", czy docieracie ją MF od razu? Ile nakładacie warstw powłoki i po jakim czasie wypuszczacie auto z warsztatu?

Opublikowano

Zależy od temperatury ale d-lux może siedzieć nawet z 10 min(do dotarcia) i nic nie powinno się stać,kontroluj to.Jedna warstwa starczy , fajnie jak by odstało 24h ale różnie z tym bywa i można wcześniej użytkować- ważne żeby nie miał kontaktu z wilgocią za szybko

Opublikowano

Ok, ale czy jeśli wyjadę samochodem po godzinie, i zostawię go na noc "pod chmurką", to może się coś stać? Czy definitywnie powinien stać np. 12h w garażu, bez wilgoci.

Opublikowano

DLUXA docieram mniej więcej po około 10-15 minutach. 

Generalnie jest tak, że (zawarte w instrukcji):

- jeśli nanosi się tą powłokę to można w ciągu 1 minuty jeszcze korygować nanoszenie preparatu na danej powierzchni (powyżej 1 minuty nie powinno się już wracać na tą samą powierzchnię bo powłoka robi się delikatnie klejąca)

- na gładkich powierzchniach (klosze lamp, listwy itp) powłokę się dociera

- na chropowatych powierzchniach nie wymaga ona docierania

- w pierwszych 3 godzinach od naniesienia powłoki powinno się unikać kontaktu z wodą / wilgocią

- po tych 3 godzinach przez pierwszą dobę jeśli na powłoce pojawi się woda / wilgoć to powinno się to miękką szmatką wytrzeć do sucha aby woda samoistnie nie wysychała na powłoce

- po 3 dniach można już normalnie myć daną powierzchnię chemią samochodową

A np TRIMa jeśli się nałożyło i nie było smug to można było w ogóle nie docierać. Tak więc warto czytać instrukcję nakładania powłok bo sa czasem pewne niuanse w każdej powłoce i to co dla jednej jest normalne, w drugiej może spowodować jej osłabienie.

Pzdr.

Opublikowano

@Manolito77 nakładasz zawsze jedną warstwę? Czy po nałożeniu a tak naprawdę przesmarowaniu lampy aplikatorem lampa jest krystaliczna w sensie jej faktura jest idealna? Czy mam "smarować" aż do uzyskania idealnej warstwy, odczekać 10-15 minut i przetrzeć czystą mikrofibrą? Nie robiłem tego jeszcze i chciałbym mieć pewność. Podobno jest to jedna z bardziej łatwych powłok do zrobienia.

Czy może się coś nie udać? Jaki może być skutek nieudanej aplikacji i jak sobie z tym poradzić?

Opublikowano

Cześć, Jestem tutaj nowy i przychodzę po poradę.

Robiłem poprzednio mamie polerkę w Toyocie Yaris II i wyszło super. Lampy jak nowe.

Posiadam focusa mk2 fl i lampy mają na sobie swego rodzaju "spękania". Widać do dobrze na zdjęciu, które załączam.

Ostatnio próbowałem zrobić polerkę. Najgrubszy papier jaki miałem to 600 wodny  - nic z tego. Te spękania się w żaden sposób nie poddawały.

Czy jest jakiś sposób na reanimację lamp z fotki?

 

EDIT: a może ewentualnie jest tutaj ktoś, kto uważa, że ogarnie te lampy w okolicach Warszawy za sensowne pieniądze?

 

lampa.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.