arkady375 Opublikowano 26 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2014 Ja dzisiaj wyczyściłem klosze reflektorów kolegi tak wyglądały przed operacją Więc do dzieła bo jak widać pacjent czyli BORA ma bardzo sfatygowane lampki. Na początek poszedł papierek wodny 1000 ale okazał się za słaby więc użyłem 800, następnie 1000, 1500 i na koniec 2500. Po takim czyszczeniu było widać już efekty. Następnie lampki porządnie umyte i osuszone. Na mały żółty pad flexipads nałożyłem niewielką ilość Ultimate Compound od Megsa a następnie polerka reflektora, następnie na koniec polerka padem z futra. Przecieramy mikrofibrą i na sam koniec nakładamy preparat HEADLIGHT PROTECTANT od MEGSA który zabezpieczy nasz reflektor przed promieniami UV. Po przetarciu mikrofibrą lampki prezentują się teraz tak, Pozdrawiam.
Matleniuszek Opublikowano 26 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2014 Z daleka i na zdjęciach przypuszczam, że wyglądają igła, ale... użyłem 800, następnie 1000, 1500 i na koniec 2500 nie brak tu 2000 między? Zrobiłem kilka kompletów i raz chcąc pójść na skróty tylko dołożyłem sobie pracy bo poprawiałem do skutku aż efekt będzie taki jak ma być (właśnie poprzez pominięcie jednego papieru, tylko że z 1200 na 2000 przeskoczyłem, pomijając 1500 i był zonk) ...na koniec polerka padem z futra. Przecieramy mikrofibrą Najpierw żółty pad a potem futro? to "trochę" nie po kolei na moje oko? Mam nadzieję, że nie tylko przetarłeś mikrofibrą ale inspekcję czymś do wymywania pasty zrobiłeś? Nie chciałbym pouczać, ale z opisu wynika, że gdyby zrobić dobrą inspekcję no to mógłbyś się zdziwić jak "wyszły" te lampy... bo na lampy bez zrobienia inspekcji wleciał Megs do ochrony no i pięknie wszystko zamaskowałeś.
arkady375 Opublikowano 26 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2014 Z daleka i na zdjęciach przypuszczam, że wyglądają igła, ale... użyłem 800, następnie 1000, 1500 i na koniec 2500 nie brak tu 2000 między? Zrobiłem kilka kompletów i raz chcąc pójść na skróty tylko dołożyłem sobie pracy bo poprawiałem do skutku aż efekt będzie taki jak ma być (właśnie poprzez pominięcie jednego papieru, tylko że z 1200 na 2000 przeskoczyłem, pomijając 1500 i był zonk) ...na koniec polerka padem z futra. Przecieramy mikrofibrą Najpierw żółty pad a potem futro? to "trochę" nie po kolei na moje oko? Mam nadzieję, że nie tylko przetarłeś mikrofibrą ale inspekcję czymś do wymywania pasty zrobiłeś? Nie chciałbym pouczać, ale z opisu wynika, że gdyby zrobić dobrą inspekcję no to mógłbyś się zdziwić jak "wyszły" te lampy... bo na lampy bez zrobienia inspekcji wleciał Megs do ochrony no i pięknie wszystko zamaskowałeś. Dzięki za podpowiedzi lampy przemyte oczywiście APC Valet PRO Classic, osobiście stawiam dopiero pierwsze kroki w detalingu miło mi że ktoś coś podpowiada jak i co źle zrobiłem. Na wiosnę lampy gruntownie idą do czyszczenia przede wszystkim w środku bo tam to masakra jest.
Tommy Lee Opublikowano 26 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2014 Jakiś czas temu znalazłem przypadkowo filmik z lakierowania lamp klarem. Przebrnąłem przez cały topic i było coś wspominane o lakierowaniu, ale było dosłownie kilka postów. Jak dla mnie to całkiem sensowne rozwiązanie i jak ktoś ma do tego warunki to można spróbować, na pewno jest to trwalsze zabezpieczenie niż ciągle wspominanym tu Megsem.
mkbewe Opublikowano 26 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2014 sam się przymierzam do zrobienia bezbarwnym moich lampek ale ale na tym filmiku są przynajmniej 3 błędy. bezbarwny nie poleży długo na powierzchnia zmatowionej p2500 ! za drobno. przed lakierowaniem bezbarwnym powinien dac cienką warstwę podkładu na plastik (kolejny powód dla którego bezbarwny mu szybko odejdzie) każda większa ilość rozc w lakierze niż zaleca producent negatywnie wpływa na ostateczny wygląd powłoki na końcu
Tommy Lee Opublikowano 26 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2014 Co do błędów to nie znam się na lakierowaniu być może masz rację, ale gość dodał aktualizacje po roku i te lampy nie wyglądały jakby z nich miał odchodzić klar, w ogóle nie wygadały jakby coś się z nimi działo negatywnego. Oglądałem kilka jego filmików i wydaje się być ogarnięty w sprawach lakierowania.
mkbewe Opublikowano 26 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2014 mam gdzieś stare reflektory ze skody fabii na warsztacie. Jutro zorobię test na połowie reflektora jak znajdę trochę czasu A wracając do tematu to pewna granica przyczepności lakieru to p1500 i po takiej gradacji powinno się kłaść bezbarwny. Nie twierdze ze gościu się nie zna czy coś bo niby coś tam robi. Ale wspominał też ze auto użytkuje żona a jak to pewno kobieta jazda 40km/h po mieście, Klosze dostaną odprysk od kamienia i pod karcherem poźniej bezbarwny zacznie odchodzić.
Tommy Lee Opublikowano 26 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2014 mam gdzieś stare reflektory ze skody fabii na warsztacie.Jutro zrobię test na połowie reflektora jak znajdę trochę czasu Jak masz możliwość to zrób, sam jestem ciekawy jak to wyjdzie
mkbewe Opublikowano 26 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2014 mam trochę roboty po robocie jutr ale jak znajdę tą lampę to to ogarnę i wrzucę fotki
tomekc001 Opublikowano 26 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2014 Ja widzę jeszcze jedne niuans. Mianowicie brak dodatku zwiększającego elastyczność lakieru. W 100% zgadzam się z mkbewe, że powinien wlecieć również podkład zwiększający przyczepność a szlif zostać nie większy niż po papierze 1500.
SpiderS Opublikowano 27 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2014 A nie szybciej, wygodniej zaaplikować jakąś ceramikę w ramach ochrony przed UV ?? Koszt zakupu powłoki pewnie większy od lakieru czy produktu Megsa, ale przecież można ją wykorzystać do wielu innych zabezpieczeń.
mkbewe Opublikowano 27 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2014 A nie szybciej, wygodniej zaaplikować jakąś ceramikę w ramach ochrony przed UV ?? fajni by było gdyby ktoś powiedział ile takie reflektory wytrzymają z ceramiką. Znalazłem reflektory ze skody o których mówiłem ale są tak zasyfione w środku ze nie ma sensu sie z tym bawić ani tego pokazywać. Za to dotarł xen z BMW E39 do końca tyg mam z nimi zrobić, postaram się je zrobić bezbarwnym.
Mickul Opublikowano 27 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2014 A nie szybciej, wygodniej zaaplikować jakąś ceramikę w ramach ochrony przed UV ?? Koszt zakupu powłoki pewnie większy od lakieru czy produktu Megsa, ale przecież można ją wykorzystać do wielu innych zabezpieczeń. Aktualnie robię ze swojego auta królika doświadczalnego i chciałem zrobić renowację reflektorów i od razu zabezpieczyć je Trimem. Ma to szansę dać radę?
mkbewe Opublikowano 6 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 6 Listopada 2014 więc parę fotek: reflektory dostałem w takim stanie: masakrycznie "usrane" w środku, chyba nieszczelne nawet bo widać ślady po zaschniętej wodzie... musiałem sporo zciąć z góry by wyrównać wszystko razem z odbiciami od kamieni :// p400 -> p500 na oscylacyjnej i potem poprawka p1200 -> p1500 na mokro. foto chwile po lakierowaniu (stąd ta "mgła"). 2 pełne warstwy by grubość powłoki była odpowiednia i starałem się by wyszła jak najdrobniejsza strukturka. Ostatecznie i tak musiałem delikatnie przyciąć małe wtrącenia p2000 i poprawić p2500 i zapolerować (uroki lakierowania w garażu) Reflektory z Auta kolegi więc jeśli coś z nimi będzie się działo to zaraz będę wiedział Ale efekt na żywo wiele lepszy niż samo polerowanie wg mnie.
jarekrk Opublikowano 7 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2014 W weekend po raz pierwszy zabiorę się na swoje lampy i mam jedno pytanie. Na YT jest dużo filmów gdzie ludzie używają papieru jak leci. Ale chyba po przeczytaniu całego tego tematu 2 razy pojawiło się stwierdzenie aby co zmiana grubości papieru robić odwrotnym kierunkiem. Czyli zaczynam 1000 tylko lewo-prawo, potem 1200 tylko góra dół itd. Tak jest prawidłowo?
mkbewe Opublikowano 7 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2014 Czyli zaczynam 1000 tylko lewo-prawo, potem 1200 tylko góra dół itd. Tak jest prawidłowo? chodzi tutaj tylko o to żebyś np widział czy już wystarczająco poprawiłeś papierm np 1200 po 1000 czy dalej musisz machać. Więc jak nie masz wprawy to najlepiej tak dokładnie robić
matek55 Opublikowano 9 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2014 Właśnie zrobiłem polerke lamp ale za bardzo nie mam czym ich zapezpieczyc ( FK1000p) Znajdzie sie jakas dobra duszyczka która by udestepniła mi próbke lub zapłace jak bedzie trzeba:) Chodzi mi o MEGUIARS HEADLIGHT PROTECTANT lub DURAGLOSS 681 PLASTIC POLISH. Pozdro
mkbewe Opublikowano 9 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2014 matek55, wszystko spoko bez problemu ale to ganianie na poczte.... musiałbym żonę proosić by Ci to wysłała
simon-u Opublikowano 10 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Listopada 2014 Jakiś czas temu znalazłem przypadkowo filmik z lakierowania lamp klarem. Przebrnąłem przez cały topic i było coś wspominane o lakierowaniu, ale było dosłownie kilka postów. Jak dla mnie to całkiem sensowne rozwiązanie i jak ktoś ma do tego warunki to można spróbować, na pewno jest to trwalsze zabezpieczenie niż ciągle wspominanym tu Megsem. Jest też relacja po roku od lakierowania:
McPaNeK Opublikowano 11 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2014 Pochwale się wam z mojej pracy przy merolku i opelku W razie pytań piszcie jak i co robiłem
simon-u Opublikowano 12 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 12 Listopada 2014 My nie wiemy, jak i co robiłeś Pochwal się
coobah Opublikowano 12 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 12 Listopada 2014 W razie pytań piszcie jak i co robiłem Mam pytanie: Jak i co robiłeś?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się