Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja dzisiaj wyczyściłem klosze reflektorów kolegi

tak wyglądały przed operacją

dafota.2.dcm1414276570w.JPG.smDSC08004.JPG&th=6900

dafota.2.fvx1414276680k.JPG.smDSC08005.JPG&th=1859

 

Więc do dzieła bo jak widać pacjent czyli BORA ma bardzo sfatygowane lampki.

Na początek poszedł papierek wodny 1000 ale okazał się za słaby więc użyłem 800, następnie 1000, 1500 i na koniec 2500. Po takim czyszczeniu było widać już efekty. Następnie lampki porządnie umyte i osuszone. Na mały żółty pad flexipads nałożyłem niewielką ilość Ultimate Compound od Megsa a następnie polerka reflektora, następnie na koniec polerka padem z futra. Przecieramy mikrofibrą i na sam koniec nakładamy preparat HEADLIGHT PROTECTANT od MEGSA który zabezpieczy nasz reflektor przed promieniami UV.

dafota.2.swe1414277365w.JPG.smDSC08042.JPG&th=1853

 

Po przetarciu mikrofibrą lampki prezentują się teraz tak,

dafota.2.9q31414277752v.JPG.smDSC08028.JPG&th=4858

 

dafota.2.znm1414277643z.JPG.smDSC08031.JPG&th=7499

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Z daleka i na zdjęciach przypuszczam, że wyglądają igła, ale...

 

użyłem 800, następnie 1000, 1500 i na koniec 2500
nie brak tu 2000 między? Zrobiłem kilka kompletów i raz chcąc pójść na skróty tylko dołożyłem sobie pracy bo poprawiałem do skutku aż efekt będzie taki jak ma być (właśnie poprzez pominięcie jednego papieru, tylko że z 1200 na 2000 przeskoczyłem, pomijając 1500 i był zonk)

 

...na koniec polerka padem z futra. Przecieramy mikrofibrą

 

Najpierw żółty pad a potem futro? to "trochę" nie po kolei na moje oko?

 

Mam nadzieję, że nie tylko przetarłeś mikrofibrą ale inspekcję czymś do wymywania pasty zrobiłeś?

 

Nie chciałbym pouczać, ale z opisu wynika, że gdyby zrobić dobrą inspekcję no to mógłbyś się zdziwić jak "wyszły" te lampy... bo na lampy bez zrobienia inspekcji wleciał Megs do ochrony no i pięknie wszystko zamaskowałeś.

Opublikowano
Z daleka i na zdjęciach przypuszczam, że wyglądają igła, ale...

 

użyłem 800, następnie 1000, 1500 i na koniec 2500
nie brak tu 2000 między? Zrobiłem kilka kompletów i raz chcąc pójść na skróty tylko dołożyłem sobie pracy bo poprawiałem do skutku aż efekt będzie taki jak ma być (właśnie poprzez pominięcie jednego papieru, tylko że z 1200 na 2000 przeskoczyłem, pomijając 1500 i był zonk)

 

...na koniec polerka padem z futra. Przecieramy mikrofibrą

 

Najpierw żółty pad a potem futro? to "trochę" nie po kolei na moje oko?

 

Mam nadzieję, że nie tylko przetarłeś mikrofibrą ale inspekcję czymś do wymywania pasty zrobiłeś?

 

Nie chciałbym pouczać, ale z opisu wynika, że gdyby zrobić dobrą inspekcję no to mógłbyś się zdziwić jak "wyszły" te lampy... bo na lampy bez zrobienia inspekcji wleciał Megs do ochrony no i pięknie wszystko zamaskowałeś.

 

Dzięki za podpowiedzi lampy przemyte oczywiście APC Valet PRO Classic, osobiście stawiam dopiero pierwsze kroki w detalingu miło mi że ktoś coś podpowiada jak i co źle zrobiłem. Na wiosnę lampy gruntownie idą do czyszczenia przede wszystkim w środku bo tam to masakra jest.

Opublikowano

Jakiś czas temu znalazłem przypadkowo filmik z lakierowania lamp klarem. Przebrnąłem przez cały topic i było coś wspominane o lakierowaniu, ale było dosłownie kilka postów. Jak dla mnie to całkiem sensowne rozwiązanie i jak ktoś ma do tego warunki to można spróbować, na pewno jest to trwalsze zabezpieczenie niż ciągle wspominanym tu Megsem.

Opublikowano

sam się przymierzam do zrobienia bezbarwnym moich lampek ale ale na tym filmiku są przynajmniej 3 błędy.

 

bezbarwny nie poleży długo na powierzchnia zmatowionej p2500 ! za drobno.

przed lakierowaniem bezbarwnym powinien dac cienką warstwę podkładu na plastik (kolejny powód dla którego bezbarwny mu szybko odejdzie)

każda większa ilość rozc w lakierze niż zaleca producent negatywnie wpływa na ostateczny wygląd powłoki na końcu :)

Opublikowano

Co do błędów to nie znam się na lakierowaniu być może masz rację, ale gość dodał aktualizacje po roku i te lampy nie wyglądały jakby z nich miał odchodzić klar, w ogóle nie wygadały jakby coś się z nimi działo negatywnego. Oglądałem kilka jego filmików i wydaje się być ogarnięty w sprawach lakierowania.

Opublikowano

mam gdzieś stare reflektory ze skody fabii na warsztacie.

Jutro zorobię test na połowie reflektora jak znajdę trochę czasu :)

 

A wracając do tematu to pewna granica przyczepności lakieru to p1500 i po takiej gradacji powinno się kłaść bezbarwny.

Nie twierdze ze gościu się nie zna czy coś bo niby coś tam robi. Ale wspominał też ze auto użytkuje żona a jak to pewno kobieta jazda 40km/h po mieście,

Klosze dostaną odprysk od kamienia i pod karcherem poźniej bezbarwny zacznie odchodzić.

Opublikowano
mam gdzieś stare reflektory ze skody fabii na warsztacie.

Jutro zrobię test na połowie reflektora jak znajdę trochę czasu :)

Jak masz możliwość to zrób, sam jestem ciekawy jak to wyjdzie :good:

Opublikowano

Ja widzę jeszcze jedne niuans. Mianowicie brak dodatku zwiększającego elastyczność lakieru. W 100% zgadzam się z mkbewe, że powinien wlecieć również podkład zwiększający przyczepność a szlif zostać nie większy niż po papierze 1500.

Opublikowano

A nie szybciej, wygodniej zaaplikować jakąś ceramikę w ramach ochrony przed UV ??

Koszt zakupu powłoki pewnie większy od lakieru czy produktu Megsa, ale przecież można ją wykorzystać do wielu innych zabezpieczeń.

Opublikowano
A nie szybciej, wygodniej zaaplikować jakąś ceramikę w ramach ochrony przed UV ??
fajni by było gdyby ktoś powiedział ile takie reflektory wytrzymają z ceramiką.

 

Znalazłem reflektory ze skody o których mówiłem ale są tak zasyfione w środku ze nie ma sensu sie z tym bawić ani tego pokazywać. Za to dotarł xen z BMW E39 do końca tyg mam z nimi zrobić, postaram się je zrobić bezbarwnym.

Opublikowano
A nie szybciej, wygodniej zaaplikować jakąś ceramikę w ramach ochrony przed UV ??

Koszt zakupu powłoki pewnie większy od lakieru czy produktu Megsa, ale przecież można ją wykorzystać do wielu innych zabezpieczeń.

Aktualnie robię ze swojego auta królika doświadczalnego i chciałem zrobić renowację reflektorów i od razu zabezpieczyć je Trimem. Ma to szansę dać radę?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

więc parę fotek:

 

reflektory dostałem w takim stanie:

 

d02b7bf93d045114m.jpg

masakrycznie "usrane" w środku, chyba nieszczelne nawet bo widać ślady po zaschniętej wodzie...

 

musiałem sporo zciąć z góry by wyrównać wszystko razem z odbiciami od kamieni ://

fee9f12d0a5c7742m.jpg

p400 -> p500 na oscylacyjnej i potem poprawka p1200 -> p1500 na mokro.

 

 

foto chwile po lakierowaniu (stąd ta "mgła"). 2 pełne warstwy by grubość powłoki była odpowiednia :) i starałem się by wyszła jak najdrobniejsza strukturka.

Ostatecznie i tak musiałem delikatnie przyciąć małe wtrącenia p2000 i poprawić p2500 i zapolerować (uroki lakierowania w garażu)

cfa7ad23bc70d201m.jpg 8d40a3edd890fb1cm.jpg 8d2f5c71752327c6m.jpg

 

Reflektory z Auta kolegi więc jeśli coś z nimi będzie się działo to zaraz będę wiedział :)

Ale efekt na żywo wiele lepszy niż samo polerowanie wg mnie.

Opublikowano

W weekend po raz pierwszy zabiorę się na swoje lampy i mam jedno pytanie.

 

Na YT jest dużo filmów gdzie ludzie używają papieru jak leci.

Ale chyba po przeczytaniu całego tego tematu 2 razy pojawiło się stwierdzenie aby co zmiana grubości papieru robić odwrotnym kierunkiem.

Czyli zaczynam 1000 tylko lewo-prawo, potem 1200 tylko góra dół itd.

Tak jest prawidłowo?

Opublikowano
Czyli zaczynam 1000 tylko lewo-prawo, potem 1200 tylko góra dół itd.

Tak jest prawidłowo?

chodzi tutaj tylko o to żebyś np widział czy już wystarczająco poprawiłeś papierm np 1200 po 1000 czy dalej musisz machać. Więc jak nie masz wprawy to najlepiej tak dokładnie robić
Opublikowano

Właśnie zrobiłem polerke lamp ale za bardzo nie mam czym ich zapezpieczyc ( FK1000p)

 

Znajdzie sie jakas dobra duszyczka która by udestepniła mi próbke lub zapłace jak bedzie trzeba:)

 

Chodzi mi o MEGUIARS HEADLIGHT PROTECTANT lub DURAGLOSS 681 PLASTIC POLISH.

 

Pozdro :)

Opublikowano
Jakiś czas temu znalazłem przypadkowo filmik z lakierowania lamp klarem. Przebrnąłem przez cały topic i było coś wspominane o lakierowaniu, ale było dosłownie kilka postów. Jak dla mnie to całkiem sensowne rozwiązanie i jak ktoś ma do tego warunki to można spróbować, na pewno jest to trwalsze zabezpieczenie niż ciągle wspominanym tu Megsem.

Jest też relacja po roku od lakierowania:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.