Skocz do zawartości

Polerowanie kloszy lamp


Rekomendowane odpowiedzi

[ref=#ff3366]Grz3chu[/ref], i jak odczucia?

Poszło szybko i sprawnie. Chyba zacznę robić tym sposobem, bo jak widać lampa wygląda dobrze, a zajęło mi to nieporównywalnie mniej czasu. Także dzięki za podrzucenie pomysłu :)

 

nie rób pięćdziesiątek na lampach bo będziesz miał opór zabawy z wyprowadzeniem tego stopnia ;)

 

Jak pisałem, robiłem to na starej lampie, znalezionej w garażu, bo chciałem mieć dobrze widoczną różnice. Normalnie nie zrobiłbym takiej 50-tki, bo wiem, że można sobie narobić tylko problemów taką zabawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heyka !

 

Kupilem dzis Bassa DA bo chce wypolerowac mojej dziewczynie lampy w toyocie corolli e12. Mam meguairs ultimate compound i pytanie czy po przeszlifowaniu papierami do 2500-3000 wystarczy przejechac UC na srednim padzie gabkowym czy poprawic to potem jeszcze finishowym+plastix albo antiholo? Jakie pady polecacie?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zgodnie z waszymi poradami udzielonymi w tym watku postanowilem sie zabrac za korekte lamp. Efekt okropny.. podejrzewam ze to wina zlego matowienia papierami wodnymi. Zaczynalem 500-800-1200-1500 a potem http://showcarshine.pl/3-pielegnacja-tw ... torow.html na futrze a na koniec koch antihologram na miekkim padzie. Pozostaly mi rysy i wystepuja takie zmatowienia. Podczas matowienia jakiej techniki uzywacie ? Caly czas w jedna strone w poprzek czy moze kolistymi ruchami ? Czy pasta brayta zdolam wykonac ladny efekt ? Pozniej postaram sie zamiescic zdjecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś robiłem od 800 do 2500 ruchem na krzyż. Raz w tą a raz w poprzek. Na twardej gąbce + Koch heavy cut + gąbka finishowa + antiholo. Wyszło tak

 

Dodane po 1 minucie 13 sekundach:

Ja dziś robiłem od 800 do 2500 ruchem na krzyż. Raz w tą a raz w poprzek. Na twardej gąbce + Koch heavy cut + gąbka finishowa + antiholo. Wyszło tak

117391fdf44c1a1d3a6701a7b9974890.jpg4b15fb3b4cdc3e46399df879ecc30b77.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jechałem papierami po 4-5 razy w jednym kierunku. Czujesz po lampie jak pracujesz kiedy jest już bardziej gładka i papier łatwiej chodzi. Przy polerowaniu przejechałem po 2 razy przy cięciu i 2 razy antiholo. Ale tutaj musisz poprostu patrzeć, jak widzisz że są jeszcze rysy to jedziesz jeszcze raz cutting. U mnie zostało parę drobnych rysek po papierze 800 które już nie chciały się wypolerowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zgodnie z waszymi poradami udzielonymi w tym watku postanowilem sie zabrac za korekte lamp. Efekt okropny.. podejrzewam ze to wina zlego matowienia papierami wodnymi. Zaczynalem 500-800-1200-1500 a potem http://showcarshine.pl/3-pielegnacja-tw ... torow.html na futrze a na koniec koch antihologram na miekkim padzie. Pozostaly mi rysy i wystepuja takie zmatowienia. Podczas matowienia jakiej techniki uzywacie ? Caly czas w jedna strone w poprzek czy moze kolistymi ruchami ? Czy pasta brayta zdolam wykonac ladny efekt ? Pozniej postaram sie zamiescic zdjecia

 

 

Wydaje mi się że problem leży w paście lub papierze ściernym. Przy matowieniu powinieneś ścierać raz pionowo raz poziomo. Mi wczoraj trafiły się do polerowania reflektory w Toyocie Celice. Mają akurat trochę niezbyt wygodny kształt do obróbki bo reflektor nie jest cały płaski (na górze jest taka kopułka). Przejechałem papierem 1000-1200-1500-2000 i zabrałem się za polerowanie. Najpierw twardy pad i zielony korek (3M) a potem miękki pad i żółty korek (3M), i na koniec zabezpieczyłem collinite 476s.

 

Tutaj po przejechaniu papierem P1000:

 

ed7c5615c214.jpg

 

 

Tutaj po zakończonym zabiegu:

18e578e3b1f8.jpg

 

Tak wyglądały reflektory:

 

3a90fa2b4e57.jpg

 

A tutaj już po polerowaniu:

 

8a193fa5a640.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tę da radę uratować ? Są głebokie rysy i nie wiem od jakiego papieru próbować zaczynać i czy wogólę jest sens . Na wykończenie oczywiście maszynowo. Ktoś miał styczność z takim czymś ?

cMaImQP.jpg

krewBv3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ref=#ff3366]Chochlik437[/ref], przyczyny kiepskiego wykończenia szukałbym albo w kiepskiej jakości tej pasty Brayt (już nie wspomnę, że powinno się mieć ze 2 gradacje pasty - jedną tnącą aby ogarnęła rysy po papierze, drugą wykańczającą na wysoki połysk), albo kiepskiej jakości papier ścierny, który ma nierówne ziarno i zostawia mega burdel, z dość głębokimi rysami.

 

[ref=#ff3366]wiran[/ref], wygląda mi to na pęknięcia w strukturze plastiku. Mogą powstawać od słońca, które z biegiem lat powoduje uszkodzenie plastiku lub od uderzeń jakimiś większymi kamykami, drobinami syfu z jezdni.

Jeśli patrząc na nie idealnie od przodu lampy ich prawie nie widać a bardziej widoczne są kiedy patrzysz na lampę od góry to na 100% są to mikropeknięcia w strukturze plastiku i nic z tym nie zrobisz.

 

Podobnie miałem z jedną Beemką e46. Patrząc na lampę od przodu praktycznie nie było nic widać z tych peknięć.

m4eDD5x.jpg?1

 

Ale już robiąc zdjęcie pod kątem widać te mikropeknięcia dość mocno.

rFwh8xh.jpg?1

 

Nawet po wypolerowaniu lampy zostały i były widoczne jedynie patrząc na lampę pod kątem.

SMq18iC.jpg?1

 

Nie ma sensu tego drzeć jakimś mocnym papierem pokroju 240 bo i tak tego nie usuniesz a jedynie zrobisz sobie miejscowo "soczewkę" na kloszu.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak myślałem. Raczej będę musiał szukać nowych lub jeździć z takimi jakie są. Pod palcem nie wyczuwalne zagłębienia i tak jak mówisz bardziej widoczne od góry ale od przodu tez widać tylko mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jakiś czas pojawia się pytanie "jakich past/środków używać do wypolerowania kloszy lamp?" i jakich papierów przed pastami. Z reguły jak odpowiadałem pisałem o pastach Menzerny - zwłaszcza chwaliłem mocno ścierną FG400, która jak na pastę ścierną pozostawia po sobie obłędnie dobry połysk i bardzo niewiele bajzlu. Przed tym oczywiście papiery ścierne - kończę z reguły na max 1500 bo ta Menzerna zbiera szlif po papierze 1200 więc nie widzę sensu aby jechać papierami powyżej 1500 (1500 to już jest tak na zapas).

Na potwierdzenie moich słów zrobiłem mały test - wpadła mi w łapy (za przysłowiową falszkę) poliftingowa lampa od e39 z połamaną obudową ale klosz i większość bebechów w środku całe. Postanowiłem więc pokazać jak ogarnia sprawę Menzerna FG400 z papierami wodnymi.

Operacja była następująca:

- papier 600 na sucho na oscylacji typu Delta

- papier 800 na sucho na oscylacji typu Delta

- papier 800 na mokro ręcznie

- papier 1200 na mokro ręcznie

- papier 1500 na mokro ręcznie

- Menzerna FG400 (2 przejazdy futrem + 2 przejazdy padem gąbkowym tnącym.

Tak wygląda klosz po papierach i jednej, mocno tnącej (!) paście Menzerna FG400 - klosz przemyty zmywaczem silikonowym.

 

BqY4lbQ.jpg?1

 

N0k1ZBH.jpg?1

 

e5NaRTI.jpg?1

 

DAX15Fv.jpg?1

 

Attt1YJ.jpg?1

 

Osobiście uważam, że jak na pastę mocno tnącą to zostawia ona rewelacyjne wykończenie. Oczywiście klosz zostanie jeszcze dokończony Menzerną FF3000 żeby zyskać jeszcze te kilka procent blasku jako tzw "wisienka na torcie".

Pozdrawiam.

 

 

 

Manolito77 mógłbyś mi wytłumaczyć jak początkującemu świeżakowi kilka rzeczy :D

Menzerna FG400 (2 przejazdy futrem + 2 przejazdy padem gąbkowym tnącym.

Menzerna FG400, rozumiem,

- 2 przejazdy futrem - jakim futrem, mógłbyś mi pokazać jakie to ma być dokładnie futro

- 2 przejazdy padem gabkowym tnącym - jw jakim dokładnie padem, czarny tzw waflowy nada się ?

 

Będę wdzięczny za obrazki jak dla dziecka :D bądź najlepiej linki, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat używam futerka 80mm bo mi wygodniej (chyba, że lampa jest duża to wtedy mam futro 125mm).

Używam takiego (Flexipads 80mm):

flexipads-.jpg

 

Pad gąbkowy tnący - niebieski Booski Heavu Cut 80mm (wersję bez dziury):

booski-pads-heavy-cut-pad-da-135mm.jpg

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki bardzo za odpowiedź. Tak myślałem, że o to chodzi, ale wolałem się upewnić. Tak się składa, że mam obie rzeczy, z tym że jak kiedyś polerowałem klosze to używałem białego pada, bo był twardszy i wydawało mi się, że jest bardziej odpowiedni do usuwania rys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytam, to większość pracuje z plastikowymi lampami i tutaj z polerowaniem nie ma większego problemu.

Jak się ma sprawa ze starymi szklanymi?

Polerować pastą np. UC Megsa? Czym potem zabezpieczyć? Czy przy szkle nie trzeba?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze polerowanie lamp Pasty Koch 8.02 + pad Royal THIN niebieski (Heavy cut) Koch Antihologram + pad Royal THIN czerwony Soft, oba 80mm

Do tego papierki Mirka 800-1000-1200-1500-2500, polerka Eurotec CP116 9mm skok jest o niej temat na forum. Na zakończenie poszedł utrwalacz T-Cut Headlight niestety nie mam nic innego

Tak wyglądaja lampy

IMG_20170527_155851.jpg

IMG_20170527_155905.jpg

IMG_20170527_155909.jpg

IMG_20170527_155912.jpg

IMG_20170527_155917.jpg

Papierek 800 i przetarcie IPA

800.jpg

Papierek 1000 i przetarcie IPĄ

1000.jpg

Papierek 1200 i przetarcie IPĄ

1200.jpg

Po 1500 nie mam fotki ale nie był różnicy miedzy 1200

Papierek 2500 i przetarcie IPĄ

2500.jpg

Koch 8.02 i przetarcie IPĄ

koch_8.02_po_przetarciu_IPA.jpg

Koch Antihologram i przetarcie IPĄ

koch_antihologram_po_przetarciu_IPA.jpg

Lewa lampa ta sama procedura zdjęcie

Przed

Przed.jpg

Po

image.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ref]KapselK[/ref], pisałem już do Ciebie odpowiedź na PW ale napiszę i tutaj - może innym się przyda.

Bez papierów wodnych do takich lamp bym nie podchodził. Widać, że są juz trochę wypiaskowane, tu i ówdzie jakieś mikrorysy. Samymi pastami nie osiągniesz zadowalającego efektu - niby klosz będzie miał połysk ale w tym połysku będzie duża ilość pozostałości po tych wypiaskowanych ubytkach.

Papiery 600-800-1200-1500 (możesz jeszcze jechać 2000-2500 jeśli nie masz wystarczająco mocnej pasty tnącej) i dopiero po tym pasty polerskie - 2 gradacje. Efekt powinien być ok.

[ref]wilk30[/ref], jak na pierwsze polerowanie to efekt bardzo dobry.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.