Lunio95 Opublikowano 24 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 Dzień dobry, Jest pełno informacji w internecie na temat przegrzewającego lakieru, a nie ma nigdy podanej konkretnej temperatury. Jak to się określa? Jest jakiś zakres? W jakiej temperaturze bezpiecznie pracować maszyną rotacyjną. Pomożecie? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexander.p Opublikowano 24 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 20 minut temu, Lunio95 napisał: Dzień dobry, Jest pełno informacji w internecie na temat przegrzewającego lakieru, a nie ma nigdy podanej konkretnej temperatury. Jak to się określa? Jest jakiś zakres? W jakiej temperaturze bezpiecznie pracować maszyną rotacyjną. Pomożecie? ja robię test reką, jak jest ciepły, ale nie określę ile stopni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator BiałyGTi Opublikowano 24 Czerwca 2019 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 31 minut temu, Lunio95 napisał: Dzień dobry, Jest pełno informacji w internecie na temat przegrzewającego lakieru, a nie ma nigdy podanej konkretnej temperatury. Jak to się określa? Jest jakiś zakres? W jakiej temperaturze bezpiecznie pracować maszyną rotacyjną. Pomożecie? Chodzi ci w jakiej tem mozna przypalic lakier ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lunio95 Opublikowano 24 Czerwca 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 @BiałyGTi Tak. 100stopni 120? 150? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomas-sg Opublikowano 24 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 Godzinę temu, Lunio95 napisał: @BiałyGTi Tak. 100stopni 120? 150? Nie ma ogólnie przyjętej temperatury do tego by przypalić lakier. Jeden przypalisz przy 100 drugi przy 80 a jeszcze jeden przy 300 czasami nawet zalecane jest delikatne rozgrzanie lakieru ale to przy starych lakierach grupy VAG. Teraz wszystko jest water based I jest o wiele wrażliwsze na różne czynniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lunio95 Opublikowano 24 Czerwca 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 to jak rozpoznajecie, czy polerowana powierzchnia nie jest za gorąca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paperson Opublikowano 24 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 @Lunio95 Kolego lata doświadczeń Tak samo jak z wyczuciem, kiedy ścierniwo zaczyna "puszczać" pod padem polerskim. Na początku możesz sprawdzać dłonią. Jest to jakaś informacja zwrotna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator BiałyGTi Opublikowano 24 Czerwca 2019 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 sprawdzasz reka a przy jakiej tem pali sie lakier trudno stwierdzić szybciej sie gabka topi badz odpada niz zjarasz lakier. W jednym aucie bedzie to 100 w innym 70 nie ma jakies granicy 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lunio95 Opublikowano 16 Lipca 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2019 Dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gozdziu23 Opublikowano 16 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2019 Na płaskich elementach i metalowych spokojnie można cisnąć i rozgrzewać aż do oparzenia ręki, ciężko jest przegrzać lakier dociskając w jednym miejscu proponuje sprawdzić na jakimś szkoleniu i zacząć w jednym miejscu twarda gabką śmigać, zacznie się dymić i tyle lakier dalej jak ideał Inna sprawa ze przez bardzo wysokie nagrzanie lakier traci swoje wlasciwosci i robi sie potem miekki przez reszte jego zycia, ale nie o tym W końcu w lato czarny potrafi sie rozgrzać na prawdę przepotężne. Inną sprawą są ranty oraz elementy plastikowe jak zderzaki, tam to chwila mozemy przypalić ze wzgledu tego ze plastik nie oddaje tak ciepła i zostawiasz slad w plastiku a przez to i na lakierze, a rancik zwyczajnie w swiecie sie przeciera ze wzgledu na mala ilosc lakieru. Płaskie elementy a zwłaszcza te z kraju werhmachtu można Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gardor Opublikowano 16 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2019 2 godziny temu, Gozdziu23 napisał: bardzo wysokie nagrzanie lakier traci swoje wlasciwosci i robi sie potem miekki przez reszte jego zycia, ale nie o tym To jest bardzo ciekawy temat coś więcej na ten temat możesz powiedzieć ? Staram się nie nagrzewać bardzo elementów a wręcz nie pozwalać żeby były bardzo ciepłe. A jak Wy robicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paperson Opublikowano 16 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2019 @Gardor na vagach zaobserwowałem, że lekko rozgrzany lakier (dotykam ręką i jest ciepło) się lepiej tnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gozdziu23 Opublikowano 16 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2019 2 godziny temu, paperson napisał: @Gardor na vagach zaobserwowałem, że lekko rozgrzany lakier (dotykam ręką i jest ciepło) się lepiej tnie. Wiadomo, na każdym lakierze im wieksza temperatura tym lakier będzie bardziej "plastyczny" 3 godziny temu, Gardor napisał: To jest bardzo ciekawy temat coś więcej na ten temat możesz powiedzieć ? Staram się nie nagrzewać bardzo elementów a wręcz nie pozwalać żeby były bardzo ciepłe. A jak Wy robicie? Często widać to po lakierowaniu, gdy mamy nowy lakier który jest dobrej jakości. W przypadku wpadnięcia jakiegoś śmiecia jak wiemy lakier jest polerowany, w ruch idzie papierek i pasta, niestety chcą to zrobić dobrze trzeba lekko przerobić większość elementu ze względu na zjechanie morki papierkiem i teraz zależnie czy nam to wypolerują dobrze czy nie do ogarnięcia rys po papierze trzeba troszkę ten lakier nagrzać ( szczególnie przy lakierach jak np standox xtreme, które są chore w polerowaniu) No i później jak za jakiś czas wchodzimy, my jako detailerzy polerujemy sobie taki element to można szybko zauważyć, który był robiony, a który udało się wylać na ideał, ten wcześniej wyprowadzany ewidentnie jest miekkszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się