fryzjer Posted May 1, 2019 Report Posted May 1, 2019 Witam wszystkich, Jak w temacie, ostatnio miałem swoje pierwsze podejście do polerowania. Korzystałem z polerki rotacyjnej masner, padów nat (niebieski i czarny) oraz past menzerna hcc 400 oraz sf3500. Po glince itd zabrałem się do polerowania. Najpierw użyłem hcc 400 na niebieskiej, twardej gąbce, a następnie sf3500 na miękkiej, czarnej gąbce. W świetle lampki w garażu całość wyglądała całkiem ok (widać to na jednym ze zdjęć), jednak po wyjeździe na słońce, szczególnie pod jednym, konkretnym kątem są widoczne rysy. Nie wiem za bardzo co dalej należałoby z tym zrobić - czy jest to tzw. hologram, czy są to jeszcze niedopolerowane rysy i należałoby wykonać jeszcze kilka przejazdów na twardej gąbce i hcc400 ? Auto to e90. Z góry bardzo dziękuję za wszelkie porady !
fryzjer Posted May 1, 2019 Author Report Posted May 1, 2019 Na elemencie nie było żadnego twardego wosku, a przed polerką powierzchnia była potraktowana vampirem, tar&glue, następnie wyglinkowana, dlatego myślę że była dość jałowa. Po polerce oczywiście całość została odtłuszczona ipa. Patrząc z bliska wygląda to ewidentnie na rysy, nie wiem tylko czy są to pozostałości po polerce, czy po prostu za należałoby jeszcze nad tym elementem popracować.
sT3VE Posted May 1, 2019 Report Posted May 1, 2019 Wygląda to tak, jakby coś na padzie było przy polerce i zrobiło lekki syf.
fryzjer Posted May 1, 2019 Author Report Posted May 1, 2019 Pady były wyjete nowe z folii, założone na maszynę, zaimpregnowane i tyle.. nie sądzę żeby coś mogło dostać się pod spód, tym bardziej że element podzieliłem sobie na 3 części, z czego wypolerowalem 2 i to w odstepie tygodnia. Po pierwszym podejściu pady były wyprane, za drugim razem ścieżka postępowania była taka sama. Na obu częściach jest ten sam efekt, więc naprawdę nie sądzę żeby coś podeszlo pod pad. Czy jest w ogole opcja, że po prostu za krótko pracowałem nad elementem ?
Zdroja0 Posted May 1, 2019 Report Posted May 1, 2019 Zarówno na pierwszym jak drugiemu zdjęciu widać rysy. Weź Leda i sprawdź. Pod ledem będzie widać hologram. Ale ten lakier też nie jest dociety. 1
kłysu Posted May 1, 2019 Report Posted May 1, 2019 Można też mikrofibry sprawdzić, może to one mają wpływ na ten bałagan.
fryzjer Posted May 1, 2019 Author Report Posted May 1, 2019 Masz na myśli mikrofibry użyte do odtluszczenia powierzchni ?
kłysu Posted May 2, 2019 Report Posted May 2, 2019 Tak, sam miałem ten problem i nowe mikrofibry rozwiązały sprawę.
ktm950 Posted May 2, 2019 Report Posted May 2, 2019 Również wygląda mi to na bałagan po fibrach - lakier na klapie wydaje się dobrze docięty. Albo docierałeś pastę zbyt szybko po odłożeniu maszyny (był zbyt rozgrzany), albo fibry były jakieś twarde/nie doprane, albo za mocno je dociskałeś.
fryzjer Posted May 2, 2019 Author Report Posted May 2, 2019 Dzięki za odpowiedzi. Co można teraz z tym zrobić? Jeżeli rzeczywiscie rysy powstały po fibrze, to chyba nie powinny być zbyt głębokie? Może pasta polishingowa i średnia gąbka?
Moderator BiałyGTi Posted May 2, 2019 Moderator Report Posted May 2, 2019 Takie ryski sciagnie finish plus czerwony nat
fryzjer Posted May 2, 2019 Author Report Posted May 2, 2019 Bardzo dziękuję za pomoc. Niestety nie posiadam czerwonego nata (mam niebieskiego, żółtego i czarnego). Element na którym występowały rysy podzieliłem sobie na pół i jedna część przelecialem żółtym (średnim) padem i pasta mcp 2500, a następnie sf3500 na czarnym. Efekt widoczny na zdjęciu. W ledzie powierzchnia jak dla mnie, amatora, wygląda nieskazitelnie :-). Drugą część zostawiłem tak jak była, porównam jeszcze jak to wygląda w słońcu. Czy okazji zadam jeszcze jedno pytanie: czy używając miękkiej gąbki i pasty finishowej należy impregnować pada i potem kilka groszkow, czy dać tylko niewielką ilość pasty ?
zibi-M Posted May 2, 2019 Report Posted May 2, 2019 Ja na rotację daje 3 groszki bo szybciej się wypracowuje pastę a na DA 2 groszki i moim zdaniem to spokojnie wystarcza. Jak dasz za dużo pasty to zabijesz pory w padzie i też będzie lipa
fryzjer Posted May 2, 2019 Author Report Posted May 2, 2019 Zapytałem akurat o pastę finishową, bo ostatnio oglądałem poradnik od mx nowicki i zauważyłem że była tam mowa o impregnacji padów, ale tylko dla past cuttingowej i polishingowej, natomiast dla finishu tylko mała ilość (2-3 groszki). Czy wynika to z tego że pasta finishowa bardziej podgrzewa lakier i należy jej dawać mniej i pracować krócej ?
fryzjer Posted April 13, 2020 Author Report Posted April 13, 2020 Witam wszystkich, powracam do tematu raz jeszcze i proszę o poradę. Czy zdazyl się wam kiedyś lakier z takimi właściwościami, że po prostu nie idzie go dobrze wyrobić dwoma krokami (cutting i finish) ? Mam na bmw taki lakier, że jadąc najpierw hcc400 i potem sf3500 nie mogę za nic pozbyć się holosow. Najdziwniejsze jest to, że za nic nie mogę tego dojrzeć w ledzie (2x50w), widać to dopiero w słońcu. Jakis rok temu miałem taki problem z klapą - zdjęcia powyzej w tym temacie. Sugerowano, że to problem z fibrami (za szybkie dotarcie właśnie na ciepłym lakierze), ale wczoraj zabralem sie za zabawę z drzwiami i wygląda to tak samo jak wcześniej na klapie - w ledzie niby ok, w słońcu tragedia (oczywiście docieranie reszty past odbywa się na chłodnym lakierze). Powoli dochodzę do wniosku, że ten lakier po prostu wymaga 3 kroków i tyle... jakie są wasze opinie ? Czy lampka inspekcyjna zamiast dużych ledów coś pomoże?
Moderator Streat Posted April 13, 2020 Moderator Report Posted April 13, 2020 @fryzjer lampka inspekcyjna jaknajbardziej jest konieczna bo to punktowe mocne swiatło tak jak słonce mozliwe ze przechodzisz zbyt agresywnie probowałeś robic 400->2500->3500?
fryzjer Posted April 13, 2020 Author Report Posted April 13, 2020 @Streat tak, próbowałem 3 kroków i wtedy teoretycznie jest ok (zobacz post #13 w tym temacie). Tak jak mówię, wcześniej miałem takie same ryski na klapie, ale myślałem że powstały od fibry. Jednak teraz po zabawie z drzwiami powoli dochodzę do wniosku że to nie wina fibry, tylko holos po hcc400 i po prostu trzeba robić ten lakier w 3 stepach, bo przechodząc hcc400 -> sf3500 efekt jest jaki widać. Pytam, bo jest to pierwsze auto które robię (bawię się na swoim) i myślałem że Polish jest w sumie takim niekoniecznie potrzebnym krokiem...
Berd Posted April 13, 2020 Report Posted April 13, 2020 @fryzjer A ja Również jak koledzy powyżej obstawiam fibrę. Jakiej firmy fibry używasz? IPA + słabej jakości fibra+ mocniejszy docisk = ryski.
ghost Posted April 13, 2020 Report Posted April 13, 2020 @fryzjer 1. jakość fibr ma znaczenie. 2. Czystość gąbek (pomijam jakość, bo ostatnio widziałem gąbkę twardszą niż zmywak kuchenny ) 3. Jakiego stężenia IPy używasz?
fryzjer Posted April 13, 2020 Author Report Posted April 13, 2020 W weekend zrobię jeszcze jedno podejście, do dotarcia pasty mam vaxpro no limit, do ipy zieloną flexipads
Marcin1992 Posted April 18, 2020 Report Posted April 18, 2020 W dniu 13.04.2020 o 11:26, fryzjer napisał: Witam wszystkich, powracam do tematu raz jeszcze i proszę o poradę. Czy zdazyl się wam kiedyś lakier z takimi właściwościami, że po prostu nie idzie go dobrze wyrobić dwoma krokami (cutting i finish) ? Mam na bmw taki lakier, że jadąc najpierw hcc400 i potem sf3500 nie mogę za nic pozbyć się holosow. Najdziwniejsze jest to, że za nic nie mogę tego dojrzeć w ledzie (2x50w), widać to dopiero w słońcu. Jakis rok temu miałem taki problem z klapą - zdjęcia powyzej w tym temacie. Sugerowano, że to problem z fibrami (za szybkie dotarcie właśnie na ciepłym lakierze), ale wczoraj zabralem sie za zabawę z drzwiami i wygląda to tak samo jak wcześniej na klapie - w ledzie niby ok, w słońcu tragedia (oczywiście docieranie reszty past odbywa się na chłodnym lakierze). Powoli dochodzę do wniosku, że ten lakier po prostu wymaga 3 kroków i tyle... jakie są wasze opinie ? Czy lampka inspekcyjna zamiast dużych ledów coś pomoże? Mi się takie coś zdarzało jak miałem coś na fibrze. Myślałem że jest wyprana, czysta a jednak miała jakiś syf w sobie i robiła bałagan.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now