Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tlenek jest najbardziej ekonomiczny. Ja kupiłem na allegro dwa opakowania po 15g, to zostało mi jeszcze na jedną szybę. Polerowałem maszyną K2, rozprowadzałem na najwolniejszych obrotach a później na 6 biegu. Jestem super zadowolony bo usunąłem 99,9% rys a miałem ich dużo. Polecam.

Opublikowano

W moim przypadku drażni jadąc nocą, gdy inne auta z przeciwka jadą. Szyba była polerowana przed zakupem auta bo zwróciłem uwagę, są po brzegach delikatne załamania obrazu co nie przeszkadza. Nie będę specjalnie kupował szyby nowej za 1000zł. Spoleruje tak na lipiec, w tej chwili zakupiłem hyundai'a do prania i porządkami się zająłem, jutro regeneruje kierownice bo się lakier na skórze wytarł. Wszystko po trochu, uwielbiam zajmować się autami. :) Tylko fundusze ograniczone...

 

Dodane po 2 minutach 22 sekundach:

Tlenek jest najbardziej ekonomiczny. Ja kupiłem na allegro dwa opakowania po 15g, to zostało mi jeszcze na jedną szybę. Polerowałem maszyną K2, rozprowadzałem na najwolniejszych obrotach a później na 6 biegu. Jestem super zadowolony bo usunąłem 99,9% rys a miałem ich dużo. Polecam.

 

Dzięki za radę, Mam taka samą polerkę to może jednak się skusze w przyszłym miesiącu na polerkę szyby jak tak satysfakcjonujące są rezultaty.

 

Jakiego pada do tego wykorzystałeś, z filcu?

Opublikowano

Pamiętaj dobrze okleić samochód folią, bo bardzo pryska i trudno domyć. Pada z filcu wykorzystałem. Kupiłem za 9 zł. Pamiętaj dobry docisk i równe przejazdy prawo - lewo i góra-dół to będzie dobrze sam zobaczysz.

Opublikowano

Panowie mam VW Passat B7 2011r. Potrzebuję wypolerować przednią szybę, sam nie mam odwagi się za to zabrać więc chciałbym to oddać do kogoś kto się na temacie zna (ktoś z forum) lub do profesjonalnego zakładu. Mieszkam w Gliwicach czy koledzy z forum mogą coś polecić ?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

ostatnio bawiłem się w polerkę szyby, autko dwudziestoletnie i szyba oryginalna. Było na niej mnóstwo świrli i przypieczonego brudu przez słońce. Zabawa monotonna i ciężka, ale efekt zajefajny.

 

tlenek ceru kupiłem u dystrybutora, 250g kosztowało mnie 24,60pln- spokojnie starczyło na dwie szyby...

 

pad filcowy zakupiony w markecie budowlanym 120mm

 

polerka firmy Masner ustawiona na 1200-1500 obr

 

zrobiłem filmik pokazujący różnicę

 

Opublikowano
ostatnio bawiłem się w polerkę szyby, autko dwudziestoletnie i szyba oryginalna. Było na niej mnóstwo świrli i przypieczonego brudu przez słońce. Zabawa monotonna i ciężka, ale efekt zajefajny.

 

tlenek ceru kupiłem u dystrybutora, 250g kosztowało mnie 24,60pln- spokojnie starczyło na dwie szyby...

 

pad filcowy zakupiony w markecie budowlanym 120mm

 

polerka firmy Masner ustawiona na 1200-1500 obr

 

zrobiłem filmik pokazujący różnicę

 

6 godzin Tobie zeszło na polerowaniu samej przedniej szyby?

Opublikowano
z przygotowaniem do polerki i bardzo dokładnym umyciem auta

A samą szybę ile czasu należy polerować? Nie chodzi mi o jedną połówkę, tylko skąd wiedziałeś że już ma dość?

Na koniec spłukać tlenek a zarazem czym odtłuścić na koniec?

Opublikowano
647067 A samą szybę ile czasu należy polerować?

 

ciężko powiedzieć, musisz co jakiś czas zmyć tlenek ceru, osuszyć szybę i kontrola czy już jest wystarczająco ścięta

 

 

 

647067 Na koniec spłukać tlenek a zarazem czym odtłuścić na koniec?

osobiście zmywałem płynem do naczyń (samą szybę)- tlenek ceru też solidnie odtłuszcza, aż piszczy. Później całe auto i tak trzeba umyć, oczywiście nie płynem do naczyń... to cholerstwo wciśnie się wszędzie, pomimo oklejenia całego auta.

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witajcie, od miesięcy próbowałem dostać się na forum aby o to zapytać, jednak rejestracja nie działała (a dokładnie mówiąc link aktywacyjny).

No więc polerowałem szybę przednią i niestety generalnie z każdym polerowaniem było gorzej. Czasem miałem wrażenie że jest lepiej jednak później okazywało się, że nie.

polerowałem różnymi tlenkami, ostatecznie czystym, padem filcowym specjalnym do szyb tym cienkim jak i zwykłym filcowym grubym. polerka to silverline silverstone. A więc o co chodzi? po pierwsze czasami powstają u mnie koła dosyć duże tzn po łukach gdzie okręgami prowadziłem polerkę oraz na całej szybie mam takie kropeczki mikro wżery. Najpier było ich mało i myślałem że robiąc ponownie znikną, a ich pojawiało się więcej. Otóż to nie jest zabrudzenie od tlenku tylko prawdziwe mini dziurki w szkle (wgłębienia oczywiście a nie dziury na wylot).

Teraz pytanie do was co mogę robić źle?

mam twardy talerz oporowy, czy to możliwe że powinienem kupić miękki?

jak często powinienem czyścić pad czyli całkowicie go płukać?

stosowałem metode posypywanie tlenkiem mokrego padu + mokra szyba. zazwyczaj zaczynałem jak mocno chlapało i dolewałem wody, zwilżałem jak już czułem duży opór i już od pewnego czasu nie chlapało. Prędkość obrotowa zazwyczaj na 1 biegu (nie wiem ile to dokładnie obrotów).

Zauważyłem że jak odwrócę pad to na środku nie widzę tekstury filcu tylko tlenek chyba bardzo gęsty lub być może przyschnięty, ale generalnie robiąc maszyną wyglądało tak jak na filmikach więc nie wiem co robie źle.

Jak powinienem to zrobić żeby mieć pewność że już nie będę robił nowych wżerów, bo szyba jest bardzo nieprzejrzysta teraz a szczególnie nocą.

Ile czasu polerowałem? najpierw chyba z 3 razy po 1,5-2 godziny, później raz porządnie około 4-5 godzin. Efekt taki że czasem po krótkim polerowaniu miałem wrażenie że jest lepiej i schodzi więc zabrałem się za długie polerowanie i wtedy w ogóle już szyba zrobiła się cała w kropki i to bardzo gęsto. Mam też wrażenie, że jak nie posypywałem pada tylko dawałem gotową masę rozrobioną dzień wcześniej to było lepiej. Moje podejrzenia to przesuszony pad na środku. Jak temu zapobiec aby coś takiego się działo? lałem wodę na szybę, psikałem na pad ale generalnie sam środek pada zbierał jakby dużo większą warstwętlenku która z czasem narastała.Zużyłem już chyba z 200-300 gram tlenku i wcale nie uważam że da się ilością 20 gram wypolerować szybę :) poproszę o rady czy miękki talerz oporowy pomoże oraz jak sobie poradzić z tym moim problemem?

mój dysk ma chyba 125mm, szyba dosyć wypukła (Toyota Aygo) i w sumie nie taka znów wielka. Będę wdzięczny za rady.

Opublikowano

hamilton, i jak próbowałeś DA ? Ciekaw jestem bo mam i DA i rotacje tylko że wiadomo-z DA lepiej się pracuje a muszę tylną szybę w mercu machnąć.

Opublikowano

hamilton, Świetnie ze masz w planach użycie DA :good: . W temacie same domysły żadnych efektów.

W planach coś jak 50/50 czy zwykłe sprawdzenie jak radzi sobie też DA na szybie ?:)

Opublikowano

W planach mam polerowanie masakrycznej szyby przedniej w Corsie żony (stara łupa, 1998rok - Corsa, żona jeszcze starsza :D ), do tego pionowe rysy na bocznych, sprawdzę rotację i DA.

Opublikowano

Niestety nikt nie odpowiedział na mój problem. Chciałem wam załączyć zdjęcie szyby teraz jednak nie ma możliwości dodania załącznika.

Szyba po polerowaniach ma kropki (nie białe po tlenku) tylko wżarte małe kropeczki (wgłębienia) co kilka milimetrów na całej szybie. Mieliście już tak i czy da się to wyprowadzić? Nie wiem co zawiniło i czego unikać aby próbując je wyprowadzić nie pogarszać sprawy. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Może możecie też poradzić czy wymiana talerza oporowego na miękki coś przyniesie oraz dużo wody może być receptą na wyprowadzenie szyby i nie tworzenie nowych kropek?

Opublikowano

Może ta grafika podpowie Ci w czym rzecz.

Twoje "kropki" to odpryski po kamykach czyli te najgłębsze ubytki.

Żeby się ich pozbyć musiałbyś baaardzo długo polerować i uszczuplić grubość szyby :)

Auto-detailing-5.jpg

  • Moderator
Opublikowano
656986 na całej szybie mam takie kropeczki mikro wżery. Najpier było ich mało i myślałem że robiąc ponownie znikną, a ich pojawiało się więcej.

 

To są po prostu odpryski. Polerując szybę pozbywamy się również zanieczyszczeń, które tkwią w odpryskach. Nic nowego nie zrobiłeś, po prostu teraz widzisz realny stan szyby...

Opublikowano

Panowie pytanie. Gdzieś widziałem w temacie informacje lecz nie mogę jej znowu znaleźć. Chodzi o twardosc talerza. Powinien być twardy czy miękki i czy lepiej pójść na kompromis i wybrać medium ? Na logikę przednia szyba jest wypukła wiec osobiście raczej wykluczam twardy ale może się mylę. Wiec jak to jest ? :o

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.