Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderator
Opublikowano

Vrael, nie każdą, ale jest duża szansa, że się da. Zawsze to tańsze i mniej inwazyjne od wymiany szyby :P Trzeba tylko zarezerwować sobie kilka godzin na zabawę ;)

Opublikowano
piotto0, mam identyczną rysę od wycieraczki i byłem po pomoc u kilku szklarzy i specjalistów od szyb, wszyscy kazali wymieniać szybe, bo po polerowaniu będzie soczewa,atu widze tlenek ceru daje radę (tak jak czytam temat) :shock: Każdą szybę można doprowadzić do takiego stanu ?

tlenek ceru + filc polerski + maszyna rotacyjna + troszke czasu i na pewno coś zdziałasz

żeby nie syfić to polecam spryskać filc wodą i posypać go tlenkiem ceru jakbyś solił kanapkę :good:

Opublikowano
piotto0, mam identyczną rysę od wycieraczki i byłem po pomoc u kilku szklarzy i specjalistów od szyb, wszyscy kazali wymieniać szybe, bo po polerowaniu będzie soczewa,atu widze tlenek ceru daje radę (tak jak czytam temat) :shock: Każdą szybę można doprowadzić do takiego stanu ?

Zacznijmy od tego, że większość osób które pytały lub też oddały samochód do mnie w celu wypolerowania szyby to wcześniej była u szklarzy którzy mówili -> nie ma szans, nie da sie, będzie źle -> nowa szyba i koniec.

 

Z tą soczewką to też jest prawdy "przez pół" .. jeśli byś miał mały filc, i polerował cały czas szybę w miejscu gdzie jest rysa = aby zrobić to jak najszybciej to prawdopodobnie byś zrobił jakąś soczewkę większą czy mniejszą w zależności od rysy.

 

Jednak jak się zabierzemy za to tak jak trzeba... tzn będziemy polerować "całą" szybę z powiedzmy większym "skupieniem" się na rysy, ale wciąż całą szybę a nie jedno miejsce to o efekt "soczewki" nie mamy się co martwić.

 

No ale to wymaga czasu.. jest to dosyć praco i czaso chłonny proces ale efekty są jak widać, zadowalające.

 

 

No i podobnie jak pisał krd, nie każdą szybę się da tak wyprowadzić, wszystko zależy od rysy itd .. jednak nawet jak widać rysę którą miejscami czuć pod paznokciem ( tutaj ta pośrodku .. na szybie ) da się ogarnąć. NO a nawet jak jakaś szyba jest bardziej lub mniej porysowana a nie uda się jej wyprowadzić na ideał.. to można ją tak wypolerować aby znaaacznie mniej denerwowała ( rysa lub rysy ) kierowce = usunąć ją w jakimś stopniu .. powiedzmy w 80% i myślę, że i tak warto.

Opublikowano

piotto0, 80% to jasne, że warto, tym bardziej, że rysa jest na przedniej szybie... Mam jeszcze jedno pytanko. Czytałem, że niektóre szyby są zabezpieczane przed nagrzewaniem itp. czyli można usunąć tą "ochronę" ? Jak sprawdzić czy mam taka szybę;p? Auto to audi a3 2008 rok, nie jest najstarsze ale nie przypominam sobie, żeby szyba mieniła się na fioletowo (podobno tak wygląda szyba "zabezpieczona"). Z góry dzięki za pomoc, bardzo bogaty w informacje topic :P

Opublikowano

Tutaj już Ci nie odpowiem na to pytanie, może któryś z forumowiczów bogatszy w tą wiedzę Ci odpowie..

 

Ja dodam że jak jest szyba fabrycznie przyciemniona to z moich informacji które miałem z kilku źródeł( nie jestem nadal pewien na 100%) to owa powłoka jest na zewnątrz a nie od środka. I przy próbie polerowania takiej szyby możemy narobić "plam" itd..

Dlatego też prosta zasada jak czegoś nie jestem pewien i jest szansa że mogę to komuś zepsuć to tego nie ruszam :-). No a jak samemu bym miał próbować to na zasadzie ryzyka albo się uda i jesteś bogatszy w doświadczenie i masz zrobioną szybę, albo jesteś bogatszy w doświadczenia i wymieniasz szybę :D

Co do szyby o której mówisz "zabezpieczone przed nagrzewaniem" ? Słyszałem że występuje coś takiego (jak polaryzacja w okularach) na szybach w samochodach ale raczej na bocznych i tylnych a nie na przednich.

 

Mimo wszystko jeśli szyba by Ci się mieniła na kolorowo / była fabrycznie przyciemniona to jak się nie upewnisz to lepiej tego nie ruszaj.

 

No a dla mnie upewnienie się = praca nad taką samą szybą np. pękniętą :-)

 

Jednak wydaje mi się że w Twoim Audi jest szyba "normalna". :ad:

Opublikowano

piotto0, powiem tak wjeżdżam na nią raz się żyje :D Co prawda pomimo ogromnych rozmiarów praktycznie nie ma rysy od strony kierowcy, pasażer widzi cudowną tęczę :lol: ale ja nie :P Może to argument za nie podejmowaniem ryzyka ale mam zamiar zainwestować w upiększenie auta i nie zdzierżę szpetnej rysy :P Najwyżej popłynę na nową...;p

 

Btw, czy DA można to osiągnąć ? Jest dużo ciężej/dłużej czy tylko rotacyjna podoła ;p?

Opublikowano

Mam u siebie w Lagunie szybę fabrycznie przyciemniona z tzw. fotochromem. Polerowalem ja tlenkiem ale na DA i żadne plamy nie wystąpiły.

Opublikowano

ehh.. wklejam link jedngo z większych producentów szyb samochodowych i rozwiązań przez nich stosowane. http://www.pilkington.com/Europe/Poland ... miczny.htm

 

Cytat:

"Szyby odbijające promienie podczerwone - IR

Szyby przednie z powłoką firmy Pilkington odbijają ponad 30 procent energii słonecznej (ponad pięciokrotnie więcej niż szyby standardowe). Ta cecha ma wielkie znaczenie zwłaszcza w przypadku nowej generacji pojazdów, które dysponują zwykle większą powierzchnią przeszkloną.

Oprócz szyb z powłokami Pilkington ma w swojej ofercie szyby samochodowe Siglasol™, firmy Pilkington które również odbijają ciepło słoneczne. Siglasol™ posiada folię odbijającą promienie podczerwone umieszczoną między dwiema taflami szkła. Produkt ten może być używany we wszystkich przeszklonych otworach pojazdu. Dostępny jest również produkt z folią niemetaliczną"

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ktoś wie może czy w Mercedesie CLK W203, w którym przednia szyba jest delikatnie błękitna można uskuteczniać zabawy z tlenkiem?

Opublikowano
jaki filc polecacie może jakiś link??

FLEXIPADS Dysk polerski do polerowania szkła 130mm <-- np. cos takiego.

Opublikowano
Ktoś wie może czy w Mercedesie CLK W203, w którym przednia szyba jest delikatnie błękitna można uskuteczniać zabawy z tlenkiem?

Ta warstwa jest zapewnie między taflami szkła, tak jak w mojej Lagunie. Ja podjąłem się pracy z tlenkiem i nie było żadnych efektów ubocznych.

Opublikowano
Ktoś wie może czy w Mercedesie CLK W203, w którym przednia szyba jest delikatnie błękitna można uskuteczniać zabawy z tlenkiem?

Ta warstwa jest zapewnie między taflami szkła, tak jak w mojej Lagunie. Ja podjąłem się pracy z tlenkiem i nie było żadnych efektów ubocznych.

Dzieki za odpowiedz, chyba tez sprobuje. Przeciez zawsze mozna kupic nowa szybe...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

jak oglądam relacje z prac to widzę że jednak sporo osób ma problem z wymyciem resztek tlenku ceru z odprysków. Ja dzisiaj polerowałem szybę w Audi A4 B6. Od razu po polerowaniu przystąpiłem do mycia szyby mocnym APC. W międzyczasie polerując drugą połowę, tą pierwszą zakryłem mokrymi ręcznikami papierowymi coby tlenek nie wysechł. Po zakończonym polerowaniu ponowne mycie APC i na końcu woda pod ciśnieniem.

 

Niestety większości nie udało się zmyć. Na bezdotyku z mikroproszkiem pewnie coś zejdzie ale nie za wiele. Wiem że skuteczną metodą jest czekanie na długi mocny deszcz. W moim aucie się sprawdziło. Ale czy jest jednak jakiś inny szybki sprawdzony sposób?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Podepnę się pod temat.

 

Wymieniono mi przednią szybę w Leonie i ostatnio zauważyłem coś takiego:

aX4iQK.jpg

 

Zostały koliste ślady po przyssawkach z montażu[?]

 

Wykonane próby usunięcia:

1. umyłem APC - bezskutecznie

2. odtłuszczałem IPA - bezskutecznie

3. Próbowałem spolerować ręcznie glass polish'em od Turtle Wax'a - bezskutecznie

 

Jakaś porada?

Opublikowano
Podepnę się pod temat.

 

Wymieniono mi przednią szybę w Leonie i ostatnio zauważyłem coś takiego:

 

Zostały koliste ślady po przyssawkach z montażu[?]

 

Wykonane próby usunięcia:

1. umyłem APC - bezskutecznie

2. odtłuszczałem IPA - bezskutecznie

3. Próbowałem spolerować ręcznie glass polish'em od Turtle Wax'a - bezskutecznie

 

Jakaś porada?

 

Zakładam że jest to z zewnątrz ?

Przejedź maszyną z padem filcowym i tlenkiem ceru i gotowe na 100% a w tym to i pomoże po prostu maszyna + twarda gąbka i jakaś pasta ścierna. Potem wymyj dokładnie, nałóż NW i ciesz się nową szybą i uciekającą wodą.

Opublikowano

Czyli tylko polerowanie maszynowe?

 

Ręki sobie nie dam uciąć, ale kojarzy mi się, że niestety z obu nawet stron.. chociaż na chłopski rozum jak wkładali szybę to przecież z zew. złapali przyssawkami? Nie wiem, ale strasznie mnie to już irytuje. Obawiałem się, że ktoś poradzi tylko polerkę filcem i tc...

 

Thx za sugestię, bd w takim razie próbował i dam znać jaki rezultat.

Opublikowano

Tzn, nie chodzi o to że "tylko" / jasne spróbuj ręcznie np. na tri-colorze + pasta polerska / czy też tlenek ceru.

Pytanie tylko po co jak można znacznie szybciej zrobić to maszyną. Od środka jeśli też coś jest, to aplikator + AG CGP i sporo machania ew. dodaj trochę tlenku ceru co by lepiej poszło. Jak ja trafiłem na jakiegoś szczura szybę od środka / dużo "odbić" po gps itd to ten sposób dawał radę. :good:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć, ostatnio również zabrałem się za polerkę przedniej szybie w mojej poliftowej E46, 2002 rok. Niestety jako nowicjusz wykorzystałem zwykłą wiertarkę, do tego filc i tlenek ceru. Polerka trwała jakoś 40-50 min, ręce odmówiły posłuszeństwa, efekt praktycznie zerowy (brak doświadczenia, nie wiedziałem jak długo polerować, jaki nacisk robić itd.)

 

Dodatkowo co zauważyłem. Dzisiaj podczas lekkiego opadu deszczu, kiedy uruchamiały się wycieraczki widziałem dziwne smugi.Wcześniej po przejechaniu wycieraczek po szybie i powrotu ich do normalnej pozycji na chwile pojawiała się równomierna smuga, która znikała w sekundę. Aktualnie widać smugę i ślady na Niej w postaci moich ruchów filcem z tlenkiem. Przed tym zabiegiem krople same spływały przy 40 km/h (nigdy nie korzystałem z niewidzialnej wycieraczki) a teraz robią się takie, jak woda na lakierze 15 letniego auta, które nigdy nie widziało wosku. Takie "placki wodne" Dodatkowo wydaję mi się, że szyba nie jest tak śliska jak boczne, a wręcz przeciwnie, lekko matowa, choć widoczność kiedy nie pada jest ok. Problem pojawia się kiedy jest deszcz. Pare minut byłem na myjce ręcznej, z 3 minuty lałem samym szamponem pod ciśnieniem, potem apc, potem znowu wycieranie szmatką, potem cleaner do szyb, potem kilka minut wodą zdemineralizowaną i pomogło to w jakichś 10%

 

Teraz moje pytanie: Co spieprzyłem? Robiłem to za krótko ? Jak pozbyć się tego zmatowienia? Jak sprawić by szyba znowu była tak śliska jak przed zabawą z tlenkiem ceru?

Opublikowano

czy przed tlenkiem mozna szybe potraktowac papierkiem wodnym 3000?

tlenek juz mam ale pytam z ciekawosci czy taki papierek moze przyspieszyc procee regeneracji szyby

Opublikowano

Teraz moje pytanie: Co spieprzyłem? Robiłem to za krótko ? Jak pozbyć się tego zmatowienia? Jak sprawić by szyba znowu była tak śliska jak przed zabawą z tlenkiem ceru?

 

Przychodzi mi do głowy tylko fakt, że trochę przegrzałeś / za bardzo nagrzałeś / wysuszyłęś tlenek ceru na szybie i zrobiły się ślady b. trudne do usunięcia.

 

Jak je usunąć -> mechanicznie. = Tlenek ceru i woda. Więc tak bierzesz tlenek ceru + filc + wodę, wolny bieg na maszynie ( 600 obr ~ ) i lecisz miejsce w miejsce.

 

czy przed tlenkiem mozna szybe potraktowac papierkiem wodnym 3000?

tlenek juz mam ale pytam z ciekawosci czy taki papierek moze przyspieszyc procee regeneracji szyby

 

Jak masz większe doświadczenie w polerowaniu szyb -> to jasne że możesz spróbować i zobaczyć co z tego wyjdzie.( Tylko najlepiej na jakiejś "starej" szybie ). Na samochodzie bym nie zaczynał prób z papierem ściernym :)

 

PS. Sam od jakiegoś czasu mam ochotę trochę poeksperymentować min. ze szkłem i jego polerowaniem ( i nie powiem podobny pomysł mi przeszedł przez głowę ) -> Co lepsze mogło by to się sprawdzić i przyspieszyć proces usuwania większych zarysowań .. no ale na to potrzeba testów :-) I najlepiej nie na szybie której używamy ;)

Opublikowano

dzieki piotto0, mam jeszcze pytanko o nosnik tlenku. wszyscu zalecaja wode, a jesli bym zmieszal go z ktoras pasta? Mam od soboty w arsenale paste one stepowa od Sonaxa nazywa sie ex 04-06 idajac jej nieco wiecej niz zwykle jest bardzo trudna do wypracowania i pimyslalem aby to wlasnie z nia zmieszacz tlenek. co myslisz o tym?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.