Skocz do zawartości
Drumknott

Folia do zabezpieczenia przednich lamp, pod klamkami, progów itd.

Rekomendowane odpowiedzi

Zmieniłem właśnie samochód, a jako, że jest to japończyk chciałbym poczynić dodatkowe kroki związane z zabezpieczeniem newralgicznych elementów.

Zainteresowało mnie oklejanie podatnych na uszkodzenie elementów folią transparentną. Pacjent to Honda Civic IX 2016. Chciałbym okleić klosze lamp i zabezpieczyć je przed kamieniami, drzwi pod klamkami, ranty drzwi, ewentualnie maskę, progi po otwarciu drzwi gdyż są one dość szerokie i ludzie będą mi walić w nie buciorami, dodatkowo folią chciałbym okleić plastik na styku z progiem, który jest narażony na to, że niektórzy przy wysiadaniu będą na nim stawać,
3M oferuje w mojej ocenie bardzo drogą folię Scotchgard (nie wiem czy to najnowsze rozwiązanie), są jeszcze inne firmy oferujące folie transparentne, niestety w tym temacie nie ma rozeznania.
Całego samochodu nie okleję bo to dla mnie zabójcze kwoty, raczej newralgiczne obszary.

Czy ktoś orientuje się czym warto się zainteresować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma chronić przed uszkodzeniami lakieru to poszukaj laminatu ( to jest 205 clear lub 75) samo będzie się rysować ale nie lakier 😉

Ostatecznie folia isee2 transparentna rysuje się mniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Scotchgard  od M3 chyba dlatego jest tak droga, że wszelkie ryski znikają po potraktowaniu folii gorącą wodą, czyli patenty i autorskie rozwiązania jakiejś samoregeneracji. CHociaż widzę, że folie innych producentów też potrafią takie cuda robić 😛

Lakier samochodu to biała perła, wstępnie chciałem ochronić ranty drzwi, dobrze byłoby ochronić maskę i wspomniane progi,  lampy. Dobrze też gdyby nie rysowała się zbytnio. Raczej staram się myć metodami nieinwazyjnymi.

Pisząc laminat 205 clear lub 75 masz na myśli jakiego producenta? Czy te wartości to jest grubość folii?
Gdzie takie rzeczy mogę kupić, prosiłbym sprecyzowanie nazw bo tego co podałeś nigdzie nie znajduję. Na znanym serwisie aukcyjnym jest masa różnych folii ale zapewne jest też sporo produktów słabej jakości. Z racji nikłej orientacji w zagadnieniu nie chciałbym kupić czegoś nie wartego uwagi 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rit-rama to jet 75 lub 205

Isee2 ultra clear

 

Nie jestem pewien dostępności w Polsce. 

W ostateczności skontaktuj się z firmą Clearplex ( chociażby przez FB)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie do bardziej doświadczonych w temacie folii. Jest możliwość naklejenia takiej folii na dosyć wypiaskowany lakier. Chodzi mi o zabezpieczenie maski. Oczywiście najpierw zaprawki i polerka całości żeby jakoś to wyglądało. Polerowanie przywróci połysk, ale raczej nie da się wyrównać lakieru i zostaną mikro dołki. Boję się że w tych miejscach folia nie będzie przylegać i będzie to słabo wyglądać.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@MirekGTS @MirekGTS  folia wymaga całkowitego wypchnięcia wody spod niej. Woda z płynem do nakładania folii po prostu wyschnie i zostaną białe ślady od płynu lub woda będzie z tego dołka uciekać i w miejscu odklei ci folie (bąbelek) 😉

Lepiej porobić byle jakie nawet zaprawki byle równe 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Orientujecie się gdzie na Śląsku zabezpieczą mi folią reflektory ???  Macie jakieś sprawdzone namiary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Tomas22 oczywiście zrobię zaprawki na obiciach. Chodzi i o wypiaskowanie, lakier jest matowy i chropowaty. Oczywiście wypoleruję to przed folią, ale żeby to wyrównać trzeba użyć papieru i zebrać sporą warstwę lakieru.
W ogóle używał ktoś tych tanich folii po kilkanaście złotych za metr?

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@MirekGTS w folie na dużych powierzchniach lepiej zainwestować większe pieniążki. Folia rysuje się 10000 razy bardziej niż lakier 😉 ( mowa tu o zwykłych foliach UV) do tego dochodzi jej plastyczność. Będzie chronić głównie przed delikatnymi uderzeniami kamyczków nic więcej. Swirli będzie pojawiała się masa 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Tomas22 dzięki za rady, chociaż trochę mało optymistyczne ;-).

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@MirekGTS z folii których używam isee2 clear jest najmniej rysująca się folia. Trochę kosztuje bo przy firmowych rabatach dla nas to koszt 800€ za rolkę długości 50m i szerokości 136cm. Nie mam pojęcia czy jest dostępna w Polsce ale już przy samym fakcie jej ceny lepiej dołożyć do dedykowanej folii 😉

Tania folia dla mnie ma sens jedynie pod klamkami lub przy wlocie bagażnika 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy temat, również zastanawiam się nad zabezpieczaniem wnęk pod klamkami, „parapet” bagażnika i lampy. Coś nakładacie potem na taka folie? Powłokę czy jakiś sealant? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Gardor można ale to już podchodzi pod fanaberie tak uważam 😉 folia sama w sobie ma chronić...

Niedawno zauważyłem że llumar ma w ofercie folie PPF. Z llumara jestem zadowolony gdy używam ich do przyciemniania szyb lub w niektórych miejscach w pracy jako UV blocker 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj była pierwsza próba oklejenia zderzaka z jakąś folią no name. Porażka folia sztywna, w ogóle nie daje się naciągnąć. Klej w kontakcie z wodą zrobił się mleczny. I bardzo nie równo się kurczy podczas grzanie, ale to może akurat moja wina.

Do meritum jaką folie polecacie na początek. Nie musi być naj, ale żeby dało się na niej coś nauczyć i żeby nie kosztowała milionów, bo wiadomo przy nauce zawsze coś się nie wyjdzie.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@MirekGTS folia miała papierowy sylikon czy plastikowy ? 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Tomas22 jaki silikon?

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta część co zostaje po odklejeniu foli 😁

Nie mam pojęcia jak to profesjonalnie nazwać. Ten śmieć co zostaje 😁 jeśli papierowy to folia nie nadaje się do instalacji na mokro na aucie. Wstępnie trzeba taka folie uformować tak jak przyciemniając tylna szybę w aucie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat kwitnie a ja przeoczyłem odpowiedzi 🙂
Jeszcze pociągnę trochę zagadnienie folii.

Z doświadczeń z poprzedniego samochodu chciałbym uniknąć by porysowano mi plastiki progów przy wchodzeniu/wychodzeniu z samochodu. Ludzie są pod tym względem nieobliczalni zwłaszcza jeśli coś nie jest ich.
Dodatkowo w poprzednim samochodzie miałem skopany plastik tunelu środkowego. Jak zauważyłem, że osoba jadąca z tyłu wywaliła swoje szpileczki na plastik tunelu to mnie zagotowało bo już wiedziałem co się z nim stanie.

Jaka najlepsza byłaby folia z jakąś strukturą, która ładnie wyglądałaby na takich newralgicznie usytuowanych tworzywach?
Samochód to Honda civic IX. Nie mam obecnie możliwości zrobić zdjęcia plastików.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Drumknott folia na plastiku strukturalnym będzie wyglądać kiepsko i do tego słabo się trzymać. Płaski to zależne jaki kolor lubisz lub bezbarwne jakaś folia ppf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Profesionalnie to chyba się liner nazywa. W sumie to od spodu papier tylko taki śliski od strony kleju. Ale jak to formować przed przyklejeniem? Folia do szyb formuje się razem z nośnikiem i później się to rozkleja. A na tym papierze to nie opcji na formowanie. Z resztą folia szybciej się zrywa niż rozciąga. Ale w moim przypadku to jakiś syf, a nie folia. Leżał w garażu to spróbowałem przykleić. Chciałem dobrze, wyszło jak zawsze.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@MirekGTS  dlatego właśnie pytałem o "nośnik" 😁 folie na papierowym nośniku nie nadają się do czegoś takiego.( Nie robiłem nigdy PPF ale chyba muszę kiedyś coś zdziałać z tą folia...) Zamiast papieru powinno być coś podobnego jak folia tylko że bez kleju. I nie nastawiaj się że uformujesz również wnęki na halogeny itp 😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem tylko lekki łuk zrobić żeby dopasować do linii zderzaka, bo na środku folia wychodziła za rant centymetr a po bokach kilka centymetrów. Ale nie szło jej naciągnąć. Próbowałem podgrzać na poziomej płaszczyźnie żeby się obkruczyła, ale też fiasko. Starałem się grzać równo całą powierzchnię, ale i tak wyszły brzydkie zmarszczki. Zostało mi jeszcze tej folii to spróbuję ja dać na progi, albo piano black na słupkach.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Sponsor serwisu

Pogotowie Zamkowe Gdynia

Obsługa graficzna

Magda Stępień

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.