Skocz do zawartości

Krauss s15 / s21


Luki_m

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, aktualnie działam na Krauss DB5800. Zamierzam kupić kolejną maszynę... zastanawiam się nad Kraussem shinemaster S15 bądź S21.

Stąd moje pytanie, która wybrać?

Db chciałbym zostawić na mniejsze powierzchnie oraz wykończenie. Chyba że następna maszynka będzie uniwersalna ( cięcie i wykończenie).

Dlatego pytanie brzmi, która wybrać S15 czy S21. Jest duża różnica między nimi?

 

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



[mention=17932]Luki_m[/mention] maszyny różnią się skokiem talerza - kiedyś używałem S21, w miarę cicha i poręczna. 


Wiem czym się różnią. pytanie który skok wybrać? Czy między nimi jest duża różnica? Którą bardziej uniwersalna, lepsza..

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Luki_m widzę że jesteś z Katowic - szkoda że nie byłeś niedawno na organizowanym spocie w Carbon Detailing, oni bodajże mieli DA więc można było ją namacalnie ocenić (chyba nawet Kraussa, nie jestem pewien). 

Śląsk mocno siedzi na tym Forum, mam nadzieję że ktoś lokalny wymieni się doświadczeniami z ww maszyną i pozwoli Ci na żywo ją przetestować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedziałem się właśnie o nim po fakcie.. chodzi mi po prostu o kwestie czy jest sens rozkminiania co wybrać. Czy jest to bez różnicy. Db i tak zostawię przy najmniej jak na razie. Czyli wykończenie i małe elementy ogarnę.
W późniejszym czasie i tak będzie przesiadka na rotację to wtedy inaczej będę patrzył.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge Ci doradzić w ten sposób ze jestem od okolo roku posiadaczem s15, wycialem nia okolo 10-15aut na 90% , iiiiiii szykuje sie so kupna s21 zalujac ze tak pozno, duże powierzchnie wytniesz duuuzo szybciej bo raz ze duzy talerz a dwa wiekszy skok, a trudno dostępne miejsca i tak musisz robic mniejsza maszyna. 

Pozdro

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge Ci doradzić w ten sposób ze jestem od okolo roku posiadaczem s15, wycialem nia okolo 10-15aut na 90% , iiiiiii szykuje sie so kupna s21 zalujac ze tak pozno, duże powierzchnie wytniesz duuuzo szybciej bo raz ze duzy talerz a dwa wiekszy skok, a trudno dostępne miejsca i tak musisz robic mniejsza maszyna. 
Pozdro
Jak wygląda praca S15 na twardym lakierze. Duża ilość przejazdow? W sensie czy się męczysz czy idziś dość ładnie?
Czym potem robisz Polish i finish ? Też s15 czy może inna maszynka?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ghost

Chocby dlatego ze Da przy wykorzystaniu odpowiednich padów oraz past tnie w moim subiektywnym zdaniu lepiej niz rotacja. Mało tego uważam, że po DA prawie zawsze da się ograniczyć do dwóch etapów w polerowaniu.

@Luki_m

Podam przykłd, twardy lakier czarne uni audi a6 c7 , czasami musiałem robic cztery przejazdy zeby osiągnąć efekt 90% usunięcia defektów.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
11 minut temu, Crasher napisał:

Chocby dlatego ze Da przy wykorzystaniu odpowiednich padów oraz past tnie w moim subiektywnym zdaniu lepiej niz rotacja

Tu sie lekko zapedziles DA nigdy nie bedzie ciela tak jak rotacja.

 

12 minut temu, Crasher napisał:

Mało tego uważam, że po DA prawie zawsze da się ograniczyć do dwóch etapów w polerowaniu

Jesli tak uwazasz to musisz jeszcze duzo poćwiczyć. Na rotacji rowniez zrobisz OS i również mozna zrobic korekte w 2 etapach, zalezy jaki lakier jakie pady jakie pasty. Ale to wiadomo co auto to inaczej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@BiałyGTi

Ćwiczę i nigdzie nie twierdzę, że wiem wszystko to zaznaczam 😱😇

Nie wypowiedzialem się, że rotacją nie uda sie zrobic os lub korekty dwu stopniowej źle odebrałeś moją wypowiedź. 

Rotacja wymaga więcej wprawy, uwagi  i porozumienia z maszyną przynajmniej dla mnie 😉😈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Crasher napisał:

twardy lakier czarne uni audi a6 c7 ,

mogę potwierdzić, że a6 c7 jest twardy, też macałem czarny, ale metalic

19 minut temu, Crasher napisał:

Chocby dlatego ze Da przy wykorzystaniu odpowiednich padów oraz past tnie w moim subiektywnym zdaniu lepiej niz rotacja. Mało tego uważam, że po DA prawie zawsze da się ograniczyć do dwóch etapów w polerowaniu.

8 i 15mm DA nie mają startu pod kątem siły cięcia do rotacji. Oczywiście na tych samych padach. (nie wiem jak 21mm)

oczywiście zaletą DA jest fakt, że zostawia mniej holsów, ale to już kwestia doświadczenia, bo wiele bardzo doświadczonych osób, nawet tu na forum, właśnie finish robi rotacją.

 

Nie opowiadam się o wyższości żadnej z typu maszyn. Sam 90% prac robię na DA. Ale jako entuzjasta, wydaje mi sie, że mając 2 różne maszyny masz większe pole do manewru. I dobrze się uzupełniają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

@Crasher jak masz dylemat czy 15mm czy 21mm  a sam napisales ze z czasem chcesz dokupic rotacje to moim zdaniem kup 15mm

 

będziesz mial 8mm, 15mm oraz rotacje na twarde auta

 

sam mam taki zestaw i zastanawiam sie tylko czy dokupic VRG do niego  czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Crasher napisał:

 Wiadomo ze np bialy pad royal pads i pasta typu h8 , to przewaga rotacji. Ale zaloz cos dedykowanego do da czyli np najmocniejsza mf od nata i paste clear cut 👍😇💣

w usa bardzo popularną kombinacją jest MF meguiars + M105,

są też w ofercie mf megsa o obniżonym profilu, ponoć tną jeszcze mocniej niż ich klasyczne mf

 

z drugiej strony to broń obusieczna, na rotary futro i do tego clearcut, sonax 06-03/02, scholl s0, ts r1 i będzie huragan 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ciecia albo rotacja albo albo jakies vrg luk makita. Dual zawsze na oblosciach staje czy to 15stka czy 21. Poza tym komfort pracy rotacja jest lepszy niz 21. A skoro masz juz jakies DA tez mozna ograniczyc sie do dwoch etapow przy wycince rotacja.

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 jest OK ale za szybko wrecz rozszarpuje pady 😡  Zaleta DA jak dla mnie to brak oklejania mniej wrazliwszych miejsc w porownaniu do rotacji ale nawet dodajac ten czas oklejania rotacja bedzie szybsza bo lepiej rozprawia sie z ryskami. Makity nie mialem wiec nie porownam lecz vrg wprowadza jak dla mnie zbyt duze drgania ... nieprzyjemne uczucie po kilku godzinach pracy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.