Jump to content

O chodzi z moim lakierem ??


Strus

Recommended Posts

Tak mnie naszło bo dywagacji było kilka ......

Historia od początku - Do roku 2015 nie korzystałem żadnych siuwaxów poza Collim. W 2015 autko dostało one-stapa, poleciał Kiwami i wtedy się zabawa zaczęła :) Wosk siedział bardzo dobrze, wspomagany czasem QD1. Potem wleciał Fusso i też leżał ładnie. Potem przeleciałem auto Mizerną 400, wymyłem IPĄ i na auto wleciał Water Block. W tym samym dniu na maskę wleciało kilka QW (zapewne pamiętacie test). I zaczęły się cuda wianki. O ile WB siedział jak zły to wszelkie QW szybko zjeżdżały. Tak więc dekontaminacja (bez glinki) i wleciały kolejne woski i letnie i zimowe które również zjeżdżały zbyt szybko. Przez pół roku kładłem ADS Kotsos, Prostaff CC Wax Gold, Carchem 38, BH Finis, Fusso, Nebula, Alien51 i nic nie przeżyło więcej niż miesiąc. Jedynym elementem który był lakierowany jest maska (kupiony nowy chińczyk i oddany do lakierowania). Problem dotyczy w zasadzie całego auta. Przed woskami oczywiście cleanery, Wipe Out'y i inne IPy leciały. Woski docierane bez testu palca - 2-3 elementy i docieranie.

Brak mi pomysłów i natchnienia. Było dobrze i nagle przestało. Co poszło nie tak ? Gdzie może być problem ?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Czyli po miesiącu tafla i odtykanie nawet nie pomaga ?

Robiłeś może pełna korektę ? Ale nie 1step tylko 2 - 3 etapy ? Konkretna wycinka i finish ?

M400 jakoś nigdy mnie nie przekonała jako 1step.

Bo ja podobnie miałem kiedyś z MK1. Zawsze mi się wydawało, że wszystko schodzi po miesiącu i cały ten detailing to jedno wielkie G.

Po pierwszym cieciu jakieś 3-4 lata temu, zauważyłem znaczna poprawę. Teraz po drugim cieciu i UNCr normalnie urywa mi dupę.

Może spróbuj może wyciąć ten lakier konkretnie rotacją i finish DA.

Może ta struktura klaru jest już jak ser szwajcarski i przydałby się jej konkretny reset.

Masz miernik lakieru ? Podaj proszę z ciekawości pomiary.

Link to comment
Share on other sites

Miernika nie mam. Chyba że @Gozdziu23 ma to skorzystam.

 

To nie jest do końca tak że jest tafla. Coś siedzi ale w stanie agonalnym. Na wiosnę przejadę go na pewno Sonaxem 4/6 ale i tak spokoju mi to nie daje. SSW teraz przestaje mi kropelkować po max 10-14 dniach. Coś jest ewidentnie nie halo. A auto myte zawsze FX'em zielonym więc powinno być wszystko cacy

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
48 minut temu, Strus napisał:

SSW teraz przestaje mi kropelkować po max 10-14 dniach.

grubo ;/ u mnie trzyma bez problemu po trzech Citrusach.

Ja osobiście bym go ściął. MF na DA albo rotacja. 2-3 stepy.

Nie wiem czy 0406 coś po może - za delikatna będzie.

Trzymam kciuki. pzdr.

 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Strus napisał:

Miernika nie mam. Chyba że @Gozdziu23 ma to skorzystam.

 

To nie jest do końca tak że jest tafla. Coś siedzi ale w stanie agonalnym. Na wiosnę przejadę go na pewno Sonaxem 4/6 ale i tak spokoju mi to nie daje. SSW teraz przestaje mi kropelkować po max 10-14 dniach. Coś jest ewidentnie nie halo. A auto myte zawsze FX'em zielonym więc powinno być wszystko cacy

mam

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

3 dni temu korekta, Pasty wymyte ADBL Wipe Out. Położony FK HT. Oto jak sprawa wygląda po myciu GS Bumblebee, spłukaniu i opryskaniu demineralką z bezdotyku

 

 

 

Ja już nie mam siły ani pomysłów. Zaczyna mnie to wkurzać na tyle że przestaję widzieć sens jakiejkolwiek dalszej zabawy z tym autem

Link to comment
Share on other sites

Najwidoczniej musiało byc lakierowane i jest jakiś słaby klar. W kilku przypadkach tez to zauważyłem, ale nigdy mi się to nie zdarzyło w autach z oryginalnym lakierem.

Link to comment
Share on other sites

Lakierowana była tylko maska. Reszta w oryginale. A klar jest lipny bo przez rok maska jest 5 razy bardziej porysowana niż reszta auta

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • Moderator

Zaprosiles mnie tu wiec jestem ze swoim pomyslem . Przecztralem temacik i wyliczylem ze wjezdzales pare razy jakas maszyna czasem bylo to jakies ciecie czasem jakis polish itd.moj pomysl jest taki ze grubosc samego klaru jest tak mala ze nie wchodzi nic w niego . Bo jak wiemy klar na aucie nie jest rowny tylko jego przekrój  wyglada jak fale na morzu wosk czy qd wypelniaja te pory w lakierze wtedy mamy poprawnie polozony wosk ktory dziala. Jak te pory beda minimalne badz nie ma ich bo sa po prostu spolerowane juz do takiego stopnia  ze powieszchnia jest gładka  i sie nic nie trzyma(bardzo cienka sama warstwa klaru). Moge ci to rozrysowac 😛 jak chcesz to PW to wytlumacze dokladniej. To moja teoria jaka mi na dzisiaj przychodzi do glowy

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

No wlasnie z ta gruboscia klaru jest na tyle problem ze miernik pokazuje calkowita grubosc powloki (podklad,baza,klar). A tu chodzi o sam klar na aucie. I ciężko  to bedzie stwierdzic czy jest on faktycznie na tyle gruby . Jakis czas temu mielismy auto dopiero po malowaniu i jakis lakiernik dal tak cienko klaru ze mimo ze miernik pokazywal pow 400 to ledwo dotknelem maszyna i juz byla baza. Wiec sam widzisz . Ciezko stwierdzic ratuje cie pokryc jakis element samym klarem co wiaze sie z kosztami wiadomo. Ale innego sposobu nie ma 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, BiałyGTi napisał:

Zaprosiles mnie tu wiec jestem ze swoim pomyslem . Przecztralem temacik i wyliczylem ze wjezdzales pare razy jakas maszyna czasem bylo to jakies ciecie czasem jakis polish itd.moj pomysl jest taki ze grubosc samego klaru jest tak mala ze nie wchodzi nic w niego . Bo jak wiemy klar na aucie nie jest rowny tylko jego przekrój  wyglada jak fale na morzu wosk czy qd wypelniaja te pory w lakierze wtedy mamy poprawnie polozony wosk ktory dziala. Jak te pory beda minimalne badz nie ma ich bo sa po prostu spolerowane juz do takiego stopnia  ze powieszchnia jest gładka  i sie nic nie trzyma(bardzo cienka sama warstwa klaru). Moge ci to rozrysowac 😛 jak chcesz to PW to wytlumacze dokladniej. To moja teoria jaka mi na dzisiaj przychodzi do glowy

Te pory, tudzież po prostu zagłębienia w nierównej strukturze lakieru są głębokości w granicach mikrona, więc każde jakiekolwiek polerowanie maszynowe będzie doprowadzać do wyrównania lakieru w takim stopniu, więc teoria nierealna 😏

3 godziny temu, Strus napisał:

Wiem o czym piszesz. Jest to poniekąd teoria @Gozdziu23

Lakier był u Bartka mierzony i nie wykazuje odchyłów. Poza maską gdzie ewidentnie jest grubiej

Testowałeś tylko woski na tym lakierze? Oprócz tego jednego razu nie polerowałeś więcej nic?

Link to comment
Share on other sites

Auto dostaje one-stepy raz, dwa razy do roku. 

Wosków już nie kładę bo i po co 😁

Wiosna - lato tylko Water Gold i siedzi miesiąc. Teraz na wiosnę po one stepie Moonlight wleci w odpowiednich warunkach. Na zimę tez go kładłem ale było już chyba za zimno i za wilgotno bo chyba 2 miesiące poleżał. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ja powiem od siebie tak, mam auto od nowości, ma 2 lata, jedyne co było lakierowane to maska bezbarwnym przed odbiorem (miała 70mikronów i była szorstka w dotyku, a reszta karoserii 100-120). Ogólnie auto do wosku przed zimą przygotowane było książkowo, odsmolone, deiron, przemycie SG citrus pw, glinkowanie całego, osuszenie, cleaner od SG, dotarcie, po 20 minutach IPA 40% i po 40 minutach od odtłuszczania wosk. I ogólnie to ciężko to porównać, bo każdy ma inne warunki i w ogóle, ale no zima była ciężka no i wosk nie wyglądał za dobrze. Tafla zanim spłynęła to minęło ok minuty, ale jest jedno miejsce, gdzie tafla zeszła na prawdę szybko i wosk się nieźle trzymał - Pod tablicą z tyłu, gdzie pan na skrzyżowaniu postanowił odbić swoją i miałem to miejsce trochę prostowane PDR. Po zabiegu pan spolerował miejsce za pomocą rotacji i pasty tnącej "wycinał" pozostałości po papierze ściernym. No nie był to mistrz polerki i holsy pozostały ale wosk się trzymał dużo dłużej.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

No witam w klubie wybranych 🙂🙂🙂

 

Ja się poddałem. Zaraz (2-3 tygodnie) auto znowu one stepa mocno tnącego dostanie ale nie liczę że cokolwiek się zmieni

  • Lubię to 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.