Strus Posted December 24, 2017 Report Share Posted December 24, 2017 Tak mnie naszło bo dywagacji było kilka ...... Historia od początku - Do roku 2015 nie korzystałem żadnych siuwaxów poza Collim. W 2015 autko dostało one-stapa, poleciał Kiwami i wtedy się zabawa zaczęła Wosk siedział bardzo dobrze, wspomagany czasem QD1. Potem wleciał Fusso i też leżał ładnie. Potem przeleciałem auto Mizerną 400, wymyłem IPĄ i na auto wleciał Water Block. W tym samym dniu na maskę wleciało kilka QW (zapewne pamiętacie test). I zaczęły się cuda wianki. O ile WB siedział jak zły to wszelkie QW szybko zjeżdżały. Tak więc dekontaminacja (bez glinki) i wleciały kolejne woski i letnie i zimowe które również zjeżdżały zbyt szybko. Przez pół roku kładłem ADS Kotsos, Prostaff CC Wax Gold, Carchem 38, BH Finis, Fusso, Nebula, Alien51 i nic nie przeżyło więcej niż miesiąc. Jedynym elementem który był lakierowany jest maska (kupiony nowy chińczyk i oddany do lakierowania). Problem dotyczy w zasadzie całego auta. Przed woskami oczywiście cleanery, Wipe Out'y i inne IPy leciały. Woski docierane bez testu palca - 2-3 elementy i docieranie. Brak mi pomysłów i natchnienia. Było dobrze i nagle przestało. Co poszło nie tak ? Gdzie może być problem ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas-sg Posted December 24, 2017 Report Share Posted December 24, 2017 Jakie autko i rok ? Stwierdzenie jedynym elementem malowanym była maska tzn że masz auto od nowości i tylko malowałem maskę ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gozdziu23 Posted December 24, 2017 Report Share Posted December 24, 2017 Parabeny w woskach uszkodziły powłoke lakierniczą znikomej jakości i od wyszło co i jak majster Edit: Pomaluj ją sobie od nowa , do gołej blachy i od nowa i bedzie git Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Domel Posted December 25, 2017 Moderator Report Share Posted December 25, 2017 Czyli po miesiącu tafla i odtykanie nawet nie pomaga ? Robiłeś może pełna korektę ? Ale nie 1step tylko 2 - 3 etapy ? Konkretna wycinka i finish ? M400 jakoś nigdy mnie nie przekonała jako 1step. Bo ja podobnie miałem kiedyś z MK1. Zawsze mi się wydawało, że wszystko schodzi po miesiącu i cały ten detailing to jedno wielkie G. Po pierwszym cieciu jakieś 3-4 lata temu, zauważyłem znaczna poprawę. Teraz po drugim cieciu i UNCr normalnie urywa mi dupę. Może spróbuj może wyciąć ten lakier konkretnie rotacją i finish DA. Może ta struktura klaru jest już jak ser szwajcarski i przydałby się jej konkretny reset. Masz miernik lakieru ? Podaj proszę z ciekawości pomiary. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strus Posted December 26, 2017 Author Report Share Posted December 26, 2017 Miernika nie mam. Chyba że @Gozdziu23 ma to skorzystam. To nie jest do końca tak że jest tafla. Coś siedzi ale w stanie agonalnym. Na wiosnę przejadę go na pewno Sonaxem 4/6 ale i tak spokoju mi to nie daje. SSW teraz przestaje mi kropelkować po max 10-14 dniach. Coś jest ewidentnie nie halo. A auto myte zawsze FX'em zielonym więc powinno być wszystko cacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał126 Posted December 26, 2017 Report Share Posted December 26, 2017 Kwaśne deszcze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Domel Posted December 26, 2017 Moderator Report Share Posted December 26, 2017 48 minut temu, Strus napisał: SSW teraz przestaje mi kropelkować po max 10-14 dniach. grubo ;/ u mnie trzyma bez problemu po trzech Citrusach. Ja osobiście bym go ściął. MF na DA albo rotacja. 2-3 stepy. Nie wiem czy 0406 coś po może - za delikatna będzie. Trzymam kciuki. pzdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dracopl Posted December 26, 2017 Report Share Posted December 26, 2017 Witam Ja bym spróbował jeszcze odstawić Fx'a na 2 lub 3 mycia. Godzinę temu, Strus napisał: A auto myte zawsze FX'em zielonym więc powinno być wszystko cacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gozdziu23 Posted December 26, 2017 Report Share Posted December 26, 2017 Godzinę temu, Strus napisał: Miernika nie mam. Chyba że @Gozdziu23 ma to skorzystam. To nie jest do końca tak że jest tafla. Coś siedzi ale w stanie agonalnym. Na wiosnę przejadę go na pewno Sonaxem 4/6 ale i tak spokoju mi to nie daje. SSW teraz przestaje mi kropelkować po max 10-14 dniach. Coś jest ewidentnie nie halo. A auto myte zawsze FX'em zielonym więc powinno być wszystko cacy mam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strus Posted December 27, 2017 Author Report Share Posted December 27, 2017 Z ciekawości skorzystam. Jutro będę u Sławka. Może wpadnę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strus Posted May 1, 2018 Author Report Share Posted May 1, 2018 3 dni temu korekta, Pasty wymyte ADBL Wipe Out. Położony FK HT. Oto jak sprawa wygląda po myciu GS Bumblebee, spłukaniu i opryskaniu demineralką z bezdotyku Ja już nie mam siły ani pomysłów. Zaczyna mnie to wkurzać na tyle że przestaję widzieć sens jakiejkolwiek dalszej zabawy z tym autem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arkeolowy Posted May 1, 2018 Report Share Posted May 1, 2018 Najwidoczniej musiało byc lakierowane i jest jakiś słaby klar. W kilku przypadkach tez to zauważyłem, ale nigdy mi się to nie zdarzyło w autach z oryginalnym lakierem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strus Posted May 1, 2018 Author Report Share Posted May 1, 2018 Lakierowana była tylko maska. Reszta w oryginale. A klar jest lipny bo przez rok maska jest 5 razy bardziej porysowana niż reszta auta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator BiałyGTi Posted February 23, 2019 Moderator Report Share Posted February 23, 2019 Zaprosiles mnie tu wiec jestem ze swoim pomyslem . Przecztralem temacik i wyliczylem ze wjezdzales pare razy jakas maszyna czasem bylo to jakies ciecie czasem jakis polish itd.moj pomysl jest taki ze grubosc samego klaru jest tak mala ze nie wchodzi nic w niego . Bo jak wiemy klar na aucie nie jest rowny tylko jego przekrój wyglada jak fale na morzu wosk czy qd wypelniaja te pory w lakierze wtedy mamy poprawnie polozony wosk ktory dziala. Jak te pory beda minimalne badz nie ma ich bo sa po prostu spolerowane juz do takiego stopnia ze powieszchnia jest gładka i sie nic nie trzyma(bardzo cienka sama warstwa klaru). Moge ci to rozrysowac jak chcesz to PW to wytlumacze dokladniej. To moja teoria jaka mi na dzisiaj przychodzi do glowy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strus Posted February 23, 2019 Author Report Share Posted February 23, 2019 Wiem o czym piszesz. Jest to poniekąd teoria @Gozdziu23 Lakier był u Bartka mierzony i nie wykazuje odchyłów. Poza maską gdzie ewidentnie jest grubiej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator BiałyGTi Posted February 23, 2019 Moderator Report Share Posted February 23, 2019 No wlasnie z ta gruboscia klaru jest na tyle problem ze miernik pokazuje calkowita grubosc powloki (podklad,baza,klar). A tu chodzi o sam klar na aucie. I ciężko to bedzie stwierdzic czy jest on faktycznie na tyle gruby . Jakis czas temu mielismy auto dopiero po malowaniu i jakis lakiernik dal tak cienko klaru ze mimo ze miernik pokazywal pow 400 to ledwo dotknelem maszyna i juz byla baza. Wiec sam widzisz . Ciezko stwierdzic ratuje cie pokryc jakis element samym klarem co wiaze sie z kosztami wiadomo. Ale innego sposobu nie ma Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strus Posted February 23, 2019 Author Report Share Posted February 23, 2019 8 minut temu, BiałyGTi napisał: ratuje cie pokryc jakis element samym klarem co wiaze sie z kosztami wiadomo. To auto już tego nie doczeka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kostek88 Posted February 23, 2019 Report Share Posted February 23, 2019 3 godziny temu, BiałyGTi napisał: Zaprosiles mnie tu wiec jestem ze swoim pomyslem . Przecztralem temacik i wyliczylem ze wjezdzales pare razy jakas maszyna czasem bylo to jakies ciecie czasem jakis polish itd.moj pomysl jest taki ze grubosc samego klaru jest tak mala ze nie wchodzi nic w niego . Bo jak wiemy klar na aucie nie jest rowny tylko jego przekrój wyglada jak fale na morzu wosk czy qd wypelniaja te pory w lakierze wtedy mamy poprawnie polozony wosk ktory dziala. Jak te pory beda minimalne badz nie ma ich bo sa po prostu spolerowane juz do takiego stopnia ze powieszchnia jest gładka i sie nic nie trzyma(bardzo cienka sama warstwa klaru). Moge ci to rozrysowac jak chcesz to PW to wytlumacze dokladniej. To moja teoria jaka mi na dzisiaj przychodzi do glowy Te pory, tudzież po prostu zagłębienia w nierównej strukturze lakieru są głębokości w granicach mikrona, więc każde jakiekolwiek polerowanie maszynowe będzie doprowadzać do wyrównania lakieru w takim stopniu, więc teoria nierealna 3 godziny temu, Strus napisał: Wiem o czym piszesz. Jest to poniekąd teoria @Gozdziu23 Lakier był u Bartka mierzony i nie wykazuje odchyłów. Poza maską gdzie ewidentnie jest grubiej Testowałeś tylko woski na tym lakierze? Oprócz tego jednego razu nie polerowałeś więcej nic? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strus Posted February 24, 2019 Author Report Share Posted February 24, 2019 Auto dostaje one-stepy raz, dwa razy do roku. Wosków już nie kładę bo i po co . Wiosna - lato tylko Water Gold i siedzi miesiąc. Teraz na wiosnę po one stepie Moonlight wleci w odpowiednich warunkach. Na zimę tez go kładłem ale było już chyba za zimno i za wilgotno bo chyba 2 miesiące poleżał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lol19pl Posted March 23, 2019 Report Share Posted March 23, 2019 Ja powiem od siebie tak, mam auto od nowości, ma 2 lata, jedyne co było lakierowane to maska bezbarwnym przed odbiorem (miała 70mikronów i była szorstka w dotyku, a reszta karoserii 100-120). Ogólnie auto do wosku przed zimą przygotowane było książkowo, odsmolone, deiron, przemycie SG citrus pw, glinkowanie całego, osuszenie, cleaner od SG, dotarcie, po 20 minutach IPA 40% i po 40 minutach od odtłuszczania wosk. I ogólnie to ciężko to porównać, bo każdy ma inne warunki i w ogóle, ale no zima była ciężka no i wosk nie wyglądał za dobrze. Tafla zanim spłynęła to minęło ok minuty, ale jest jedno miejsce, gdzie tafla zeszła na prawdę szybko i wosk się nieźle trzymał - Pod tablicą z tyłu, gdzie pan na skrzyżowaniu postanowił odbić swoją i miałem to miejsce trochę prostowane PDR. Po zabiegu pan spolerował miejsce za pomocą rotacji i pasty tnącej "wycinał" pozostałości po papierze ściernym. No nie był to mistrz polerki i holsy pozostały ale wosk się trzymał dużo dłużej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hormon96 Posted April 12, 2019 Report Share Posted April 12, 2019 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strus Posted April 12, 2019 Author Report Share Posted April 12, 2019 No witam w klubie wybranych Ja się poddałem. Zaraz (2-3 tygodnie) auto znowu one stepa mocno tnącego dostanie ale nie liczę że cokolwiek się zmieni 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hormon96 Posted April 13, 2019 Report Share Posted April 13, 2019 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strus Posted April 13, 2019 Author Report Share Posted April 13, 2019 No to ciekawa sprawa bo u mnie Kłopoty też zaczęły się od korekty zrobionej Manzerną 400. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hormon96 Posted April 13, 2019 Report Share Posted April 13, 2019 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now