Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam,
Mam do was dość trudne i jednocześnie złożone pytanie. Otóż planuję zwiększyć swój arsenał do pielęgnacji samochodu. Zajmuje się handlem samochodami używanymi, i na prawdę zależy mi najbardziej na zadowolonych kupujących. Chciałbym, aby każdy mój samochód wyglądał bardzo dobrze. Zapał do pracy mam, lubię robić to co robię. W tym momencie, przy użyciu marketowej chemii zajmuje mi cały proces około 30 godzin na jedno auto. I taki czas może zostać. Chciałbym zakupić kosmetyki + maszyny do wszystkiego związanego z detailingiem samochodu. To co mam do tego czasu(ze sprzętu) to George piorący i odkurzający, myjkę ciśnieniową z castoramy i polerkę Einhell rotacyjną za 200zł. Pasty Kocha H8 i antyholo, pady flexipadsa, wosk poorboys red wax i kilka pierdół.

Chciałbym, aby kosmetyki były jak najbardziej uniwersalne. Żeby było łatwiej, to wklejam tutaj moją listę potrzebnych kosmetyków, wraz z przeznaczeniem. Moglibyście powiedzieć czym je zastępować, jak znacie lepsze kosmetyki, lub zaproponować całkowicie inne, jeżeli pominąłem jakiś temat detailingu.

Ogólnie każde auto będzie poddawane całemu procesowi dekontaminacji, mycia, glinkowania, korekty i zabezpieczenia. Wnętrze również zgodnie ze sztuką.

Z akcesoriów to dokupię oczywiście dużo butelek z atomizerami, pianowniczek, pianownicę PA, szczotki, mikrofibry, reczniki fluffy, pedzle, aplikatory, mini ssawki itp. Chodzi mi głównie o same kosmetyki pozwalające pozostawić auto dla klienta w możliwie najlepszym stanie wizualnym, z dobrze zabezpieczonymi elementami. Każdy klient otrzyma ode mnie poradnik w kilku stronach, wraz z odnośnikami do tego forum, jak zadbać o swoje auto ;) klient będzie miał na start testerki wosku, dressingu itp. Chciałbym też proponować klientom płatny(tanio) proces autodetailingu po kupieniu auta(jeżeli nie chcą/nie potrafią zrobić), jak również możliwość nałożenia powłoku na auto w celu zachowania idealnego lakieru.

Pytanie do was:
1. jaką powłokę byście polecili( fajnie jakby był QD do niej, tak żeby klient mógł latwo zadbać o samochód, jaki wosk stosować - krótko siedzący na lakierze, czy jakiegoś długodystansowca?

2. Jaką polerkę dual action do 700zł kupić? Będzie miesięcznie robiła 3-4 auta.

3. Jaki środek do bonnetowania podsufitki? Czytałem o tersusie, ale czy nie ma nic "nowszego" i bardziej skutecznego?

4. I tutaj podaję moją listę kosmetyków. Muszą być najlepiej jak najbardziej uniwersalne, bo jak wiadomo kupuje się różne auta. Oczywiście uniwersalne w granicach. Prespray i ekstrakcja na materiały, do bonnetowania wiadomo tersus, do skóry carchem(czy colourlock?). Także jeżeli coś nie pasuje na każde auto, to starałem się wpisać kilka pozycji, ale mogłem coś pominąć. Ogólnie wszystko będzie kupowane w dużych opakowaniach, a na całośc mogę wydać około 4-5tyś.

 

Oczywiście będę się starał, aby każde auto posiadało własną fotorelację tutaj na forum, aby każdy potencjalny własciciel mógł zobaczyć stan auta przed/po, zobaczyć przemianę całego auta i łyknąć troszkę bakcyla :D

 

 

ZESTAWY do kosmetyki aut:

DO czyszczenia skór:
        Colourlock Strong i Colourlock Fine do czyszczenia skóry  /  CarChem Leather Cleaner 
        Colourlock Leder Versiegelung - zabezpiecza przed przecieraniem
        Colourlock Leder Protector - zmiękcza skórę //  CarChem Leather Armour - konserwacja


Pranie auta:
        ADBL Pre Spray PRO - prespray do czyszczenia
        Tersus MC990 Quickdry - spray do bonnetowania
        Deepgloss szczotka do tapicerki na wiertarkę
        SHINY GARAGE - Upholstery Brush Szczotka reczna tapicerka


Na gumowe uszczelki drzwi:
        Einszett Gummi Pflege Stift - czarne gumy matowe


Plastiki wewnętrzne/kokpit:
        ADBL Interior WOW - matowy dressing do wnętrz
        ADBL APC PRO - czyszczenie wszystkich możliwych plastików wewnątrz 

Plastiki zewnętrzne:
        Poorboy's Trim Restorer  - czarne plastiki zewnętrzne // SG Jet Black Exterior Trim Restorer// Koch Chemie Nano Magic Plast Care

Na silnik: 
        Koch NanoMagic Plast Care - Ochronna plastików warstwa + wyczernienie
        ADBL APC PRO - czyszczenie 


Mycie nadwozia:
        POORBOY'S WORLD CHENILLE WASH MITT - rękawica z mikrofibry do mycia
        FX Protect Nano Shampoo - szampon do mycia ręcznego po wosku /// ADBL Shampoo pro bez wosku
        Meguiars GRITT GUARD - separator brudu do wiadra ///// 2 wiadra + separator GOODSTUFF
        Good Stuff White Bear - aktywna piana do pianownicy  /// Shiny Garage fruit snow foam 
        Pianownica PA Shiny Garage - pianownica do karchera i macallistera
        CHEMICAL GUYS WOOLLY MAMMOTH DRYER TOWEL - ręcznik z mikrofibry do suszenia nadwozia po myciu

Dekontaminacja:
        ADBL Vampire liqiud - krwawiący środek na lotną rdzę i pył metaliczny
        ADBL Tar&Glue remover - do usuwania smoły i kleju - 


Glinkowanie nadwozia:
        Geyon Clay Lube - lubrykant do glinki rozcieńczanie 1:10 z wodą
        Glinka Geyon Q2M Clay - glinka delikatna
        

Felgi samochodowe:
        4Nano RIM Protect - wosk do felg (kropelkowanie i odpychanie brudu) - jest jakaś powłoka albo długodystansowiec na felgi?
        ADBL Tar & GLue remover - usuwanie smoły z felg i lakieru samochodowego
        ADBL Vampire Liquid - silny płyn do czyszczenia felg - krawwiąca felga

Do opon:
        Meguiar's Endurance - czarny kolor na 3 miesiące


Polerowanie chromu:
        Pasta polerska Autosol Metal Polish

Polerowanie lakieru:
        Polerka maszynowa DA Krauss db5800s  // Polerka Lare EPL-11 -rotacja / Krauss P7 rotacja
        Alkohol IPA do czyszczenia między i po polerowaniu
        Pady : Nat, Booski, Flexipads, Royal

            Pasty:
                Koch H8 - mocne cięcie lakieru     FLEXIPADS BIAŁY CUTTING 135MM + 80 MM
                Jaką pastę tutaj wybrać?- średnie cięcie lakeiru   ABW 150MM ŻÓŁTY PROFILOWANY /// flexipads pomarańczowy
                Koch Antiholo - antyholo i końcowy krok   Flexipads żółty wafel
            

Woskowanie:
        Poorboy's Natty's Paste Wax Red   - jasne lakiery (lustro i kropelkowanie - best look ale krótki)    
        POORBOY'S WORLD BLACK HOLE SHOW GLAZE - czarne lakiery (przyciemnia lakier)
        Poorboy’s Proffesional Polish - cleaner pod wosk 
        Poorboy's World Natty's Paste Wax Blue - na ciemne lakiery
        POORBOY'S WORLD QUICK DETAILER PLUS /// Detailers Quick Magic 500 ml
        

 

Wielkie dzięki z góry za zainteresowanie tematem, bo wiem, że pytania nie są najłatwiejsze i nie najkrótsze :D


Szyby samochodowe:
        Meguiar's Glass Cleaner Concentrate 
        GTECHNIQ G1 + G2 ClearVision Smart Glass powłoka zabezpieczająca do szyb // Rain-X Rain Repellent Tanszy
        Autoglym Professional Glass Polish - czyszczenie zewnątrz szyb/polerowanie

Posted

Jesteś dobrze przygotowany i to się chwali. Tylko drobne uwagi do zakresu z którym mam do czynienia

Godzinę temu, YOBACK napisał:

ADBL Interior WOW - matowy dressing do wnętrz

Dressingi nie w każdym aucie siądą tak samo. WOW jest bardzo fajny i uważam go za fajny wybór ale przy Twoich potrzebach wziąłbym zdecydowanie 2 odmienne produkty. Coś co daje kompletny mat czyli Koch albo z tego co wiem również Funky Witch Mademoiselle i zdecydowanie PB New Look który w zależności od plastiku da połysk lub satynę.

 

Godzinę temu, YOBACK napisał:

Poorboy's Trim Restorer  - czarne plastiki zewnętrzne // SG Jet Black Exterior Trim Restorer// Koch Chemie Nano Magic Plast Care

Produkty dobre do nowych plastików. Do starszych nic nie pobije Ovatrol Poytrol.

 

Godzinę temu, YOBACK napisał:

ADBL APC PRO - czyszczenie 

Na silnik można ale są do tego dedykowane produkty. Również w stajni ADBL

 

Godzinę temu, YOBACK napisał:

ADBL Shampoo pro

FX Protect pomarańczowy jest tańszy a odtłuszcza równie dobrze

 

Godzinę temu, YOBACK napisał:

Geyon Clay Lube - lubrykant do glinki rozcieńczanie 1:10 z wodą
        Glinka Geyon Q2M Clay - glinka delikatna

Tej glinki nie znam więc się nie wypowiem ale.... Przy większej ilości aut wydaje mi się że lepszym wyborem będzie Clay Sponge. Dłużej wytrzyma przy większym komforcie pracy. Płyty dedykowane to dla mnie przerost formy nad treścią. Wystarczy woda z kilkoma kroplami szamponu albo można glinkować na deironizerze o ile nie jest bardzo wodnisty.

 

Godzinę temu, YOBACK napisał:

Meguiar's Endurance - czarny kolor na 3 miesiące

3 miesięcy to on w życiu nie poleży :) Z reguły preparaty do opon jak wytrzymają 3-4 tygodnie to święto lasu.

 

Godzinę temu, YOBACK napisał:

Polerowanie lakieru:

Temat rzeka. Poczytaj w odpowiednim dziale bo tego się w kilku słowach nie da ująć. Generalnie wybory są dobre ale.... NA jednym lakierze Ci się taka kombinacja sprawdzi a na innym nie. Z past pośrednich to np Menzerna 2500. Bardzo fajne są Sonaxy, np 04/06 w dwóch wersjach - dedykowany pod rotację i pod DA.

 

Godzinę temu, YOBACK napisał:

Woskowanie:

uuuuuu chłopie..... :D Czytać i czytać, i wybrać w zależności od efektu jaki chcesz na danym aucie uzyskać. Wszytkie Nattysy są krótkotrwałe. Więc idąc tą drogą mogą być. BH dodatkowo je osłabi więc w takiem kombinacji zjadą szybciej niż klient do domu dojedzie :):)

  • Dziękuję 1
Posted
34 minuty temu, Strus napisał:

Wszytkie Nattysy są krótkotrwałe. Więc idąc tą drogą mogą być. BH dodatkowo je osłabi więc w takiem kombinacji zjadą szybciej niż klient do domu dojedzie :):)

Nie ukrywając, to ta kanapka raczej na prywatny :D Długodystansowca to raczej Fusso albo Colli na jałowy lakier myślałem stosować.

 

35 minut temu, Strus napisał:

Temat rzeka. Poczytaj w odpowiednim dziale bo tego się w kilku słowach nie da ująć.

Te pasty co wymieniłem są idealne dla mnie na ten moment. Pytałem głównie o inne pasty pośrednie i dziękuję za podpowiedź sonaxa. Mam zamiar dokupić różnej twardości pady jeszcze, żeby mieć jakiś wybór co do polerowania.

37 minut temu, Strus napisał:

3 miesięcy to on w życiu nie poleży :) Z reguły preparaty do opon jak wytrzymają 3-4 tygodnie to święto lasu.

Gdzieś na forum przeczytałem kilka opinii o tym, że trzymać potrafi 3 miesiące i stąd go zapisałem, celem porównania z późniejszymi znaleziskami na forum. Ale nie znalazłem nic więcej godnego. 

 

38 minut temu, Strus napisał:

lepszym wyborem będzie Clay Sponge.

Tak też myślałem, ale czy nie istnieje z nim większe ryzyko zarysowania lakieru? Nie mam pojęcia jakiej jakości są clay sponge, z doświadczenia znam tylko zwykłe "modelinki".

39 minut temu, Strus napisał:

Do starszych nic nie pobije Ovatrol Poytrol.

Cieszę się, że podałeś ten produkt. Akurat nie handluję starszymi samochodami, ale mój ojciec posiada straaasznie wyblakłe plastiki, bo auto ma z ciepłych Włoch. Cieszy się niezmiernie, że jest taki środek :D

 

 

PS. Jaki dressing Kocha na plastiki wewnętrzne miałeś na myśli? Koch nano magic plastcare? Tak myślałem w kwestii dressingu, że lepiej kupić kilka różnych, bo na różnych materiałach inaczej każdy wygląda. 

 

 

Baardzo dziękuję za poświęcony czas i wiedzę :)

  • Moderator
Posted

Co do dressingu wewnątrz tez polece natural look sam uzywam i jest bajka chodz mam tez interior qd badz inne to jednak NL najlepiej mi przypasowal. Co do skor to polecam carchema :P duzo tanszy a porównując do colourlocka to wychodzi ze to samo a moze nawet lepiej wypada wlasnie carchem. Dressing na zniszczone plastiki to wlasnie ovatrol robi to co ma i dlugo siedzi. Fx pomarańczowy rowniez moge polecic chodz nie raz wole po prostu użyć ludwika. Woskow jest masa zobacz dzial testy na pewno cos znajdziesz. Oprócz colli i fuso masz duzo innych co wytrzymuja te 5 miesiecy bez problemu . Zobacz sobie adbl ssw fajna szybka aplikacja na ok 3 tys masz auto zabezpieczone a duzo czasu zaoszczędzisz z doswiadczenia wiem ze ludzie nie beda dbali o auto tak jak ty zeby je sprzedac, nie wiedza co to wosk i zabezpieczenie. Wracajac do opon to mi przypasowal GS mamba mozna aplikowac nawet na mokre opony. Zobacz sobie ostatni film o dresingach od mx nowicki duzo wyjasni co do trwałosci. Co do czyszczenia szyb to obowiazkowo autoglym CGP a z płynów to polece koncentrat carchem zapach limonka badz gotowy plyn od detailers magic.

  • Dziękuję 1
Posted

@BiałyGTi Wielkie dzięki za odpowiedź. Upewniłeś mnie w tym, że PB NL musi u mnie zagościć na dobre. 

Co do ovatrola, to ja raczej handluję nowszymi samochodami, więc nie zdarzają się takie listwy straszne. Ale akurat w rodzinie ojciec potrzebuje takiego kosmetyku, a jak jeszcze pogadałem z sąsiadem, to oboje kupią na spółę ;D także wielkie dzięki za podpowiedź :)

 

Ten koncentrat płynu to świetna sprawa, na pewno zakupię.

 

Co do klientów, to są to raczej takie rzadkie egzemplarze na naszym rynku, kupują je najczęściej "motoryzacyjni zboczeńcy" - tacy jak ja. Stąd wiem, że albo będą do mnie przyjeżdżać na detailing, lub robić podstawy we własnym zakresie. Powinno to być około 80% klientów. Chciałbym aby ludzie naprawdę szanowali samochody, fajnie byłoby promować takie nawyki autodetailingu wśród klientów. Po jakimś czasie doświadczenia zrobię krótki poradnik drukowany co do bieżącej pielęgnacji pojazdu, oraz odnośniki do filmów/forum o profesjonalnym autodetailingu na wysokim poziomie. Klienci będą dostawać próbki potrzebnych kosmetyków, a co z nimi zrobią, to już ich sprawa ;)

 

Posted

Co do dresingów do wewnątrz to potwierdzam to co powiedzieli koledzy wyżej PB natural look to taki "must have" aczkolwiek warto mieć jeszcze coś innego, na swoim przykładzie tego doświadczyłem, PB NL świetnie siadł mi na desce, konsoli środkowej (świetny satynowy efekt), ale już na boczkach drzwi gdzie jest inny rodzaj plastiku PB NL świeci się strasznie i wygląda jakbym naplakował boczki co bardzo mi się nie podoba, więc tam wleci KOCH którego dorzucam do swojego koszyka. 

 

Ogólnie bardzo podoba mi sie Twoje podejście jako sprzedawcy, rzadko się takie spotyka, zazwyczaj większość leci po kosztach, na sztukę :( 

  • Lubię to 1
Posted

Obracam się w środowisku handlarzy i naprawdę, plak to jest środek do wszystkiego :D Nie zamierzam tego powielać, bo widzę jakie efekty daje plak/k2 wosk w porównaniu do PB Red Wax. Różnica kosmos. 

Wiem, że podstawą przygotowania samochodu do jazdy jest jego zabezpieczenie, oraz upiększenie, które utrzyma się długo na aucie. Do tego potrzebna jest jak wiadomo chemia samochodowa oraz doświadczenie. 

WIekszość handlarzy można porównać do osób idących załatwić potrzebę z gazetą z dyskontu, bo przecież też działa, a jest taniej.

Posted

PB Natty's red jest fajny, ale efekt utrzymuje się kilka tygodni, u mnie chyba nigdy nie przekroczył miesiąca.

  • Lubię to 1
Posted
Godzinę temu, YOBACK napisał:

zabezpieczenie, oraz upiększenie, które utrzyma się długo na aucie. Do tego potrzebna jest jak wiadomo chemia samochodowa oraz doświadczenie. 

 

Długo utrzymują się woski tzw. zimowe. Na wyglądzie bardziej skupiają się letnie. Co nie znaczy, że te pierwsze nie podbijają looku. Jeżeli są z tej samej półki to różnice w efekci końcowyym są dla normalnego przechodnia i tak bardzo małe, dla niektórych nawet niezauważalne. 

Do zimowych należy np. Fusso 12 lub Finish Kare 1000p hitemp. One siedzą długimi miesiącami.

Letnie sam znalazłeś, Nattysy leżą nistety krótko. Wymieniłeś Red i Blue.

Bez sensu kupować oba, są niemal identyczne. Jako drugi wosk lepiej wybrać coś innego.

  • Lubię to 1
Posted

@ghost

Dziękuję za propozycje wosków zimowych :) Na pewno będę je stosował, bo dla klienta tak jak powiedziałeś, różnica pewnie niezauważalna, a fajnie, jak będzie auto dłużej zabezpieczone niż przy np. nattysach. Mam w domu nattysa Red kupionego do celów własnych(czerwone MG ZT) i spisuje się idealnie. 

 

Nie sądziłem, że będzie taki odzew w temacie. Naprawdę wszystkim dziękuję za dotychczasową pomoc. Mam nadzieję, że dzięki wam "zarażę" kilka osób autodetailingiem. Na pewno sam wzbogacę to forum treścią w tematach Wax&wash, bo jak sami wiecie będę miał troszkę "mycia i woskowania" :D Co do PSB, może być trudno, bo w pracy zazwyczaj ciężko się oderwać i porobić więcej fotek, ale w moim następnym prywatnym na pewno tak zrobię. 

 

 

Czy mógłby wypowiedzieć się ktoś na temat powłok kwarcowych/ceramicznych itp? 

Posted
Dnia 26.09.2017 o 20:24, YOBACK napisał:

2. Jaką polerkę dual action do 700zł kupić? Będzie miesięcznie robiła 3-4 auta.

Myślę, że do tej kwoty nie znajdziesz nic  lepszego, niż zaproponowana przeze mnie oferta na polerki Kraussa na stronie chemicalguys.eu 

Generalnie zalecam spojrzeć do działu Maszyny Polerskie i poczytać o nich trochę, warto dodać, że ta oferta jest tańsza o ok. 300zł Brutto od cen na Polskim rynku. ( jeśli chodzi o S15 i S21).

Opisałem tą promocje oraz sposób skorzystania z niej tutaj: 

Co do wosków to potwierdzam Fusso 12 👍, długo wytrzymuje i nada się też do kół(choć FK chyba bardziej odporny na wysoką temperature felg).

Sam jeszcze nie testowałem tej kombinacji bo na wyjałowionym lakierze Fusso trzyma się najlepiej, ale podobno spoko współpracuje z CarPro Essence (leży troche krócej niż normalnie, ale wygląd na plus). 

Swoją drogą mógłbyś napisać jakie są twoje preferencje co do trwałości/wyglądu powłoki, zakładam, że przy takiej działalności  liczy się również koszt i nie ma się co oszukiwać, że taki Fusso 12/ FK 1000 to chyba najlepsze rozwiazanie pod tym wzgledem (puszka za  ok. 105PLN wystarczy na paredziesiąt aut vs powłoka dajmy na to zestaw CQ UK za 230 na jedno auto), również pod względem łatwości aplikacji woski raczej wygrywają.

 

  • Dziękuję 1
Posted

@macko160

Ogólnie jeśli chodzi o powłokę, to wiadomo, że cena nie jest niska. Ale jeżeli będzie to koszt do 100zł na auto, to będzie całkowicie akceptowalny, jeżeli posiedzi około 1-2 lat na lakierze. Byłbym wtedy z niego zadowolony. Myślę, że można zejść do takiej kwoty kupując większe opakowania od producenta?

Co do maszyny polerskiej, to bardzo dziękuję za linka. Całkiem ciekawa promocja, bo można mieć model wyżej niż w Polsce za te same pieniądze. 

 

Ogólnie jeśli chodzi o cleanery albo AIO to nie planuję tego używać, ponieważ nie uznaję półśrodków. Wolę zrobić porzadną korektę.

Posted
[mention=1315]macko160[/mention]
Ogólnie jeśli chodzi o powłokę, to wiadomo, że cena nie jest niska. Ale jeżeli będzie to koszt do 100zł na auto, to będzie całkowicie akceptowalny, jeżeli posiedzi około 1-2 lat na lakierze. Byłbym wtedy z niego zadowolony. Myślę, że można zejść do takiej kwoty kupując większe opakowania od producenta?
Co do maszyny polerskiej, to bardzo dziękuję za linka. Całkiem ciekawa promocja, bo można mieć model wyżej niż w Polsce za te same pieniądze. 
 
Ogólnie jeśli chodzi o cleanery albo AIO to nie planuję tego używać, ponieważ nie uznaję półśrodków. Wolę zrobić porzadną korektę.
Dopiero po swoim poście przeczytałem dogłębnie caly temat i już wiem, że masz zamiar później większość z tych samochodów reguralnie pielęgnować, a to diametralnie zmienia postać rzeczy, bo automatycznie ułatwiasz sobie sprawę na przyszłość.
Co do powłok niech lepiej wypowie się, ktoś, kto testował różne i może coś porównać, a najlepiej będzie jak wejdziesz do działu o zabezpieczaniu lakieru + dział testy jak cie zainteresuje konkretny produkt :)

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

  • Dziękuję 1
Posted

@Arkeolowy 

A jakie powłoki polecasz przy takim czasie użytkowania? Powłoki i tak będą lecieć na dużo droższe auta niż 10-20tyś, także moge pozwolić na większy wydatek, po przemyśleniu całości. Zależy mi najbardziej na długotrwałym efekcie ochrony takiego lakieru. 

Mówiłem też 100zł, bo nie chciałbym kupować jednego opakowania, a np na jeden raz za 2-3tyś. Da się kupić jakieś dużo większe pojemności? 

 

Posted

Z testowanych przeze mnie od najlepszej :

CSL + Exo v3, V1 + UNC-R albo sam UNC-R, gyeon Mohs + booster, Nanolex si3d.

  • Dziękuję 1
Posted

@Arkeolowy

 

CSL + EVO v3 to troszkę za drogo,ale na własne auto jak najbardziej, jeżeli chodzi o trwałość.

Bardzo dziękuję za podpowiedzi. W sumie chyba cała lista jest dopięta w tym momencie. Dziękuję serdecznie za pomoc!

 

 

Jeżeli ktokolwiek chce coś od siebie dodać to śmiało :) 

Posted

@YOBACK - korektę lakieru chcesz robić "na życzenie", czy jako element przygotowania auta do sprzedaży ?

  • Dziękuję 1
  • Moderator
Posted

Jesli bys mial auto z dużą  iloscia plastikow nie lakierowanych to pokusil bym sie chyba na gyeon trim badz carpro dlux. Dobrze przyciemniaja plastiki i dlugo leza tylko naprawde musial bys miec na tym zysk bo wiadomo tanie nie jest . W testach Piotrek (Pajko) zrobil fajny test na swoim 

  • Dziękuję 1
Posted
51 minut temu, Eidos71 napisał:

@YOBACK - korektę lakieru chcesz robić "na życzenie", czy jako element przygotowania auta do sprzedaży ?

Całe przygotowanie auta do sprzedaży, to cały proces autodetailingu od mycia, dekontaminacji,... .., korekty lakieru, przygotowania pod wosk przy tańszych autach(fusso albo colli), a przy droższych z automatu będzie powłoka długodystansowa na auto. Dla każdego klienta przy powłoce będzie dodawany stosowny "reload" z konkretną instrukcją. Myślę, że każdemu zależy na najlepszym wyglądzie i ochronie przez długi czas, szczególnie że reload to nie tak dużo czasu :)

40 minut temu, BiałyGTi napisał:

Jesli bys mial auto z dużą  iloscia plastikow nie lakierowanych to pokusil bym sie chyba na gyeon trim badz carpro dlux. Dobrze przyciemniaja plastiki i dlugo leza tylko naprawde musial bys miec na tym zysk bo wiadomo tanie nie jest . W testach Piotrek (Pajko) zrobil fajny test na swoim

Już zaraz sprawdzam test, a za poradę naprawdę dziekuję. Dzisiaj męczyło mnie zabezpieczanie plastików, bo przecież sam dressing to tylko krótkotrwałe rozwiązanie. 

  • Moderator
Posted
12 minut temu, YOBACK napisał:

Już zaraz sprawdzam test,

Dokladnie tutaj znajdziesz 

 

  • Dziękuję 1
Posted

@YOBACK - pytałem tylko dlatego, że - o ile, jak napisałeś, korekta lakieru wchodzi w zakres przygotowania auta do sprzedaży bez zgody klienta - możesz się kiedyś srogo zdziwić, gdy kumaty klient "przyczepi się" do grubości powłoki lakierniczej, lub do samego faktu "darcia" lakieru i podda pod wątpliwość powody, dla których korekta została przeprowadzona... Subiektywnie nie wychylałbym się, prowadząc sprzedaż aut, z przedsprzedażną korektą lakieru, a raczej ograniczyłbym się do porządnego mycia, dekontaminacji, delikatnego odświeżenia powłoki lakierniczej i ewentualnego jej zabezpieczenia trwałym sealantem/hybrydą. Dopiero po uzgodnieniu z nabywcą auta, rozpatrywałbym możliwość i sens pełnej korekty (biorąc pod uwagę rodzaj uszkodzeń lakieru i jego ogólny stan, oraz grubość powłoki lakierniczej - do tego niezbędny jest dobry miernik); zwłaszcza, że - jak sam napisałeś - obracasz/obracał będziesz rzadkimi na naszym rynku modelami, których nabywcy to nie zwykli "posiadacze aut"... Osobiście uważam, że ingerencja w grubość powłoki lakierniczej auta przed jego sprzedażą i bez zgody na to ewentualnego, przyszłego nabywcy - to błąd, niezależnie od Twoich słusznych intencji...

Posted

@Eidos71

Jeżeli chodzi o "darcie lakieru" to nie mam zamiaru tego przeprowadzać. Mam zamiar "odświeżać lakier" poprzez korektę lakieru. Dla każdego klienta będzie fotorelacja z 50/50, oraz z pomiarami miernikiem przed korektą. Teraz przygotowywałem auto, to korekta ograniczyła się do zdarcia 1-3um lakieru. 

Posted

@edit 

jaką możecie polecić polerkę rotacyjną do 1000zł z możliwością prowadzenia maszyny ręką na głowicy? Teraz użytkuję taniego(300zł) einhell'a i grzeje się tam niemiłośiernie podczas pracy, i muszę zakładać grubą rękawiczkę żeby wytrzymać temperaturę.

Posted
Dnia Tuesday, September 26, 2017 o 23:40, YOBACK napisał:

 Po jakimś czasie doświadczenia zrobię krótki poradnik drukowany co do bieżącej pielęgnacji pojazdu, oraz odnośniki do filmów/forum o profesjonalnym autodetailingu na wysokim poziomie.

 

 

Jestem ciekaw tego projekt. Masz już jakiś zamysł ?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.