Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

@lol19pl dziękuję za pomoc. Pierwszą istotną kwestią jest rodzaj paliwa. Z racji, iż auto ma gonić głównie po Krakowie to chciałbym aby był to jednak benzynowy silnik. Od czasu do czasu (raz na 2 tygodnie) trafiają się trasy autostradą/ekspresówką dlatego z drugiej strony nie chciałbym aby były problemy z rozwijaniem większej prędkości czy wyprzedzaniem.

Auto dla żony. Zaczęło się od aut typowo miejskich clio, rio itp. ale zniechęcają mnie bardzo te małe silniki. Do miasta jeszcze ujdą no ale na trasie to męka. W sumie z małych aut w grze została właśnie kia rio i i20 bo tam jest dostępny silnik AŻ 1.4 i 109KM. To też był główny powód aby przejść do aut z segmentu wyżej (tipo, focus itp.) bo tam jeszcze "normą" są silniki 1.4-2.0 (roczniki 2015-2016). Marzeniem było by w taką Rio wcisnąć jeszcze automat, ale nie można mieć wszystkiego 🙂 Swoją drogą kompletnie nie wiem jak spisują się automaty w tych (KIA) autach bo wiem, że takowe są. Coś Wam sensownego przychodzi do głowy poza ww. które spełniły by moje oczekiwania ? Tak jak piszę wyżej, skrzynia automatyczna będzie dodatkowym atutem choć jeśli okaże się, że są kiepskiej jakości to oczywiście pozostanę przy szukaniu manuala. Wstępnie celowałem w 40 tys. zł i jak najświeższy rocznik. Podsumowując tak realnie na ten moment pojawiają się Rio, I20, fiesta, tipo, focus. Coś jeszcze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@stawek Moim zdaniem błądzisz, jedyne co Cię spotka z tak dużymi silnikami, to wysokie spalanie, niezależnie od obciążenia. Jeździłem i20 1.4 100KM i to w ogóle nie idzie po mieście, za to fiesta 1.0EB 125KM schodzi poniżej 10s do 0-100 i nie ma problemu tym pojechać 160. Jakimi jeździłeś autami, że stwierdzasz, że mały silnik to męka? Bo jak dla mnie jazda 1.2 które ma 130KM i 205Nm przy 2000rpm jest dużo przyjemniejsza niż 1.6 które ma 115KM i 155Nm przy 4000rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

jedyne co Cię spotka z tak dużymi silnikami, to wysokie spalanie

Maiłem możliwość jeżdżenia 2,2 2,7 i 3,2 w dieslu w tym samym aucie i różnica na trasie nie jest ogromna pomiędzy 2,2 a 3,2 jest ok 1l po mieście to wiadomo większa różnica 1-6l ale to też zależy od miasta i nogi i od tego czy nam się spieszy czy nie jeśli nie to różnica jest 1l jeśli się spieszy to wiadomo musi spalić dużo więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@piotr@sta porównujesz 3 silniki z turbo, podejrzewam, że każdy z podobnym stosunkiem mocy do litra pojemności, to wiadomo, że większy ma więcej mocy i więcej spali, ale porównywać silnik benzynowy mający 2.0 bez turbo i 1,5 z turbo przy tej samej mocy, to ten drugi spali dużo mniej, bo będzie miał większy moment, i przede wszystkim teraz większość nowych aut z turbo moment startuje już od 1500rpm, często jest stały w przedziale 1500-4000, a nie jak w jednostce wolnossącej, gdzie moment maksymalny będzie w okolicach 4000,  a przy 1500 czy nawet 2500 czyli przedziale, gdzie jest najbardziej ekonomicznie i najczęściej się jeździ samochód ma 1/4 momentu uturbionej jednostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, stawek napisał:

Wstępnie celowałem w 40 tys. zł i jak najświeższy rocznik. Podsumowując tak realnie na ten moment pojawiają się Rio, I20, fiesta, tipo, focus. Coś jeszcze ?

Oczywiście Golf 1.4 TSI z DSG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@matix19 Nie każda skrzynia m32 pada. Można podczas jazdy teoretycznie sprawdzić jak wygląda ta skrzynia... Po zakupie auta warto wymienić oliwę w skrzyni na jej odpowiednią ilość .

Koszt naprawy skrzyni w zależności od tego czy robisz komplet czy pojedyncze przełożenia. Komplet pewnie ok 1500 w zaleznosci od miejsca w PL może być 1200. Może być też 1800. Specem od skrzyń nie jestem. Za to jeżdżę astra J

 

Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, _harry napisał:

Bardzo ładne i estetycznie zrobione...
Co to kurde jest? ;-)

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 

Przepraszam, pomyliłem tematy 🙂

Zbiorniczek na olej, który przedostaje się ze spalinami do dolotu jeśli mamy niesprawną odmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, _harry napisał:

Bardzo ładne i estetycznie zrobione...

Co to kurde jest??? icon_wink.gif.c9ee0fe609322662ef8a094816c65a6c.gif

Zbiornik wyrównawczy?

Nie wiem jak inne silniki ale 1.9 TDI-PD jak już mają trochę lat na karku i separator nie wyłapuje oleju przechodzącego przez odmę to leci on w kanały dolotowe i poprostu tam sobie osiada, w najniższym punkcie - intercoolerze i brudzi po drodze rury powietrza. Nic złego to nie robi bo miliony passatów z milionowymi przebiegami tak mają i jeżdzą ale można temu zapobiec wpinając w obieg taki separator jak zrobił kolega @stawek

Można kupić nową pokrywę zaworów bo tylko w ten sposób da się wymienić odmę, albo kupić kilka razy tańszy separator i będzie ten sam skutek. Ja sobie kupie taki separatorek za jakiś czas. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=6665]matix19[/mention] skąd jesteś ? Grunt to kupić dość pewne auto bez przygód z oryginalnym przebiegiem choć i to sukces połowiczny.

Ja posiadam 1.4 turbo 140km.

Odma to dość lipna sprawa w tym silniku. Można ją (pokrywa zaworów plus kolektor) sprawdzić na oględzinach auta. W razie "w" Renowacja pokrywy plus regeneracja kolektora to koszt 700 zł. Bez robocizny. Ewentualnie nowa porywa koszt 1200 zł. We własnym zakresie dla ambitnych regenerację jest również do zrobienia. Nie ma się co tego obawiać oczywiście

Jakie nadwozie Cię interesuje (HB, Sedan, Kombi) ?

Jak coś to PW

Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no bez przesady, to nie olej tylko drobiny jakiejś mgiełki olejowej, które przebiły się przez separator. Gdyby to było coś złego to byśmy znali tego konsekwencje, a mamy w polsce więcej passatów niż wyprodukowano i nikt nigdy nie zmieniał pokrywy zaworowej i tak ludzie jeżdżą nieświadomie aż buda zgnije lub silnik się zatrze bez szkód przez niesprawną odmę.  Dlatego piszę ludziom, że olej w dolocie jest niepożądany ale nie niesie za sobą szkód - to tylko śladowe ilości wyrywane razem z pędem z bloku silnika, a nie kropelki.  Ludzie nie wymieniali turbin z tego powodu tylko z powodu naturalnego zużycia tak jak dwumasy po tym jak zrobiły 450 tysięcy u niemca i 50 tysięcy u polaka 😄  Gdyby to szło grubo w dolot to by dolewali litr oleju co 1000 km 😛 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@StreamHDpo części masz rację, ale nie u każdego to tak wygląda. Postaram się przesłać Ci zdjęcia na PW, kolegi który nabył ode mnie ten zbiorniczek i powiem Ci, że mgiełki to tam nie było. Prawa podłużnica była tak "zakonserwowana" olejem który dosłownie kapał z przewodów, że trudno było sobie wyobrazić, że "tylko" odma mogła narobić takiego syfu.

Z mojej strony koniec offtopu w tym temacie. Jeszcze raz przepraszam, za zamieszanie w dwóch wątkach (pierwotnie napisałem post w złym temacie, a zanim się zorientowałem koledzy zaczęli już pisać na ten temat).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
2 godziny temu, danielek. napisał:

Co sądzicie o silniku 1.6 TDI 105 koni w Golfie z 2015r 150 tys km przebieg? Jest tego pełnobw ogloszeniach tak samo jak na ulicy,nadal są tak pancerne jak stare tdi? Czy to już tylko mit? 

https://www.autoscout24.pl/oferta/skoda-octavia-1-6-cr-tdi-greenline-ambition-diesel-bialy-21a17d3f-b3b7-4e0b-ae7a-ead269554105?cldtidx=3&fbclid=IwAR3AUJX8bpghsadVwMkup0Z0gcQtb3yMqJaETFGpsWv99itfwzqYdsOLd4E    

tu masz odpowiedź 🙂 octavia z tym silnikiem, 2014 rok i 844kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mazda 6 2009r. 2.0 diesel - warto w to wchodzić?


Szwagier chce kupić od kolegi z pracy takie auto, drugi właściciel, garażowana, 240tys.km przebiegu realnego.
Dużo czytałem, że te diesle to trwałych nie należą, a i z rdzą w tym modelu nie jest lepiej niż w poprzednim, a szwagier garażu nie ma, więc wpływ warunków atmosferycznych będzie znaczny.
Możecie doradzić na co zwrócić uwagę, bo w weekend mam z nim podjechać obejrzeć i on zdaje się na mnie. Rozrząd na łańcuchu czy na pasku? DPF w miarę trwały czy bardziej problematyczny niż w innych autach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.