Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Staram się doradzić przy zakupie samochodu dla rodziny, która spodziewa się trzeciego dziecka. Warunki: trzy foteliki z tyłu i automat. Diesel lub benzyna, raczej z naciskiem na to drugie. Im nowsze, tym lepsze. Budżet przyjmijmy pod 40-50k.

Obecnie w polu poszukiwań: R-Klasa (mnie się pod zadnym wzgledem nie podoba :p), C8 (jest jakie jest, ale ma fajnego diesla i sensowny automat), Voyager (3.8, 193 KM... tylko amerykanie tak umieją... i brzydki w środku), Espace, Galaxy/S-Max, Sharan III (w tej kasie chyba nie dostania), Grand Scenic, C4 Grande Picasso (moim zdaniem te już za ciasne i bez sensownej benzyny w C4).

Zainteresowany chyba najbardziej obstaje za Espace. Dwulitrowe silniki w nich są spoko, ale jak wygląda całokształt?

Sugestie?


Wyryte w skale z S20 FE 5G











Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposobem na pozbycie się kłopotów z Adblue w Bluehdi jest wyłączenie tego w kompie np przy okazji robienia nowej mapy.

I tak... I nie Nie lubię takich metod, tylko że... na ten silnik uczciwie mówiąc innych nie ma. Podobno nie powinno się lać AdBlue do końca. 10 litrów na 17 wystarcza, zanim wyjeździ się pełen bak substancja straci właściwości. Tak piszą na KC.
Szkoda, że PSA z lat 2010-2015 nie oferuje żadnej sensownej alternatywy dla diesla 2.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MMCzysci a nie pochwalasz bo? Ja  właśnie u siebie taki mam pomysł by się tego i fapa "pozbyć" z auta przy okazji robienia nowej mapy. 

Inna sprawa, że piszecie, że adblue zabija mróz. A ciężarówki?  Jeżdżą bez problemu okrągły rok to tam sie nie krystalizuje np zimą  w Skandynawii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach







@MMCzysci a nie pochwalasz bo? Ja  właśnie u siebie taki mam pomysł by się tego i fapa "pozbyć" z auta przy okazji robienia nowej mapy. 
Inna sprawa, że piszecie, że adblue zabija mróz. A ciężarówki?  Jeżdżą bez problemu okrągły rok to tam sie nie krystalizuje np zimą  w Skandynawii?


Bo wychodzę z założenia, że jak "coś" w aucie jest to mimo wszystko często okazuje się, że samochód z tym "czymś" działał najlepiej. Niekazda "kastracja" się udaje. Chyba, że masz kogoś sprawdzonego. Jeżeli u mnie z filtrem zacznie się coś dziać, pewnie pójdzie do czyszczenia, na szczęście jest jeszcze z tych, które się dają rozkręcać. Do tej pory przez 150 tysięcy raz tylko uzupełniałem dodatek.
FAP jest OK, wystarczy czasem autem ruszyć w trasę i będzie miał jak w bajce. Niestety z AdBlue w tych autach jest akurat tak, że... to ten jeden przypadek, w którym pierwsze zdanie z mojej wypowiedzi nie ma zastosowania, żeby nie zwiarowiać - tu Cię rozumiem. PSA skopało sprawę, mnóstwo postów na forum o przypadkach, w których została już tylko wymiana części za grubą kasę. Wielka strata, bo to naprawdę fajne jednostki.

Wyryte w skale z S20 FE 5G





Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie zostawiłbym filtr na miejscu a pomyślał nad AdBlue. I nie chodzi mi wcale o zamiłowanie do ekologii, może jestem głupi, ale w jakiś sposób ufam producentowi. Każda przeróbka, to... przeróbka, może się udać lub nie. Zawsze zostaje Ci jeszcze czyszczenie, jeśli coś się będzie działo. Wprawdzie w nowszych HDi trzeba już chyba ciąć układ wydechowy, ale wszystko się da zrobić.
Niezależnie od decyzji, dawaj znać jak z autem

Wyryte w skale z S20 FE 5G



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mk4tdi nie wiem czy są takie same ale mam taki automat 6cio biegowy od czwartku i już powoli zagłębiam się w temat wgrania tam nowego programu by ją trochę przyspieszyć.  Do spokojnej jazdy jest naprawdę sympatyczny. Jak chcesz trochę deptać to nawet sprawnie redukuje, na S kręci biegi wyżej.  Ale mimo wszystko mógłby zmieniać biegi szybciej. 

Chyba, że masz na myśli ds5 w hybrydzie tam już inna bajka mająca z automatem wspólne chyba tylko to, że nie ma pedału sprzęgła 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Koledzy orientujecie się jaką grubość powłoki lakierniczej powinien mieć Hyundai i40? Bo dzisiaj mierzyłem i byłem w szoku lakier od 20 do 80 mikronów, na słupkach A najwięcej bo 100 mikronów. Mierzyłem też Citroena C5 i Peugeota 508 i tam 100-140 mikronów
20 to coś skąpo. Z mojego doświadczenia to słupki/wneki 60-80 reszta 80-120/130. To tak ogólnie. Im tanszy wóz tym biedniej z lakierem ( oryginalnym)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Mam pytanie do ludzi którzy posiadają Peugeota 508 bądź mają wiedzę o tym samochodzie. 

Czy jest jakieś forum na którym można poczytać więcej o tym samochodzie? Chodzi mi o forum ale nie na fb bo po prostu nie mam i nie używam fb. 

Ew. Mam kilka pytań co do tego modelu, jeśli ktoś miał by czas odpowiedzieć było by super ponieważ na wiosnę być chciał bym szukać takiego dla siebie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem. Widziałem i czytałem. Jednak mam pytanie co do wersji diesla 140 i 163 KM. Dużo różnic w nich? Sam soft czy osprzęt też.? Wiem że lepiej brać 163 ale ceny na tą chwilę mocno trzyma, może na wiosnę coś spadnie. Jak wyglada sprawa DPF w hdi. U siebie mogłem bez problemu wyłączyć programowo i jeździ się bez problemu. No i największa moja zagwozdka. Skrzynia automat. Do tej pory nigdy nie miałem automatu. Tylko raz prowadziłem, ale może skłaniał bym się właśnie do takiej skrzyni. Z tego co pamiętam polecaliście automat ale w wersji 163. Czy w wersji 140 jest taki sam, niezawodny i polecany.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 to coś skąpo. Z mojego doświadczenia to słupki/wneki 60-80 reszta 80-120/130. To tak ogólnie. Im tanszy wóz tym biedniej z lakierem ( oryginalnym)
Może jak kupowało się nowy i40 i porównywalo cenę do np nowej 508 to Hyundai był tańszy ale cena używanych już jest inna. I40 są nawet droższe od 508, C5.
Ale racja 20 to cieniutko. Nawet na wnękach drzwi lakiery są grubsze. Możliwe żeby polerowaniem tyle lakieru usunąć czy po prostu fabryka taki wypuściła?
Jednak mam pytanie co do wersji diesla 140 i 163 KM. Dużo różnic w nich? Sam soft czy osprzęt też.?

Osprzętem też się różnią


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów i koleżanki (o ile oprócz mnie jest jeszcze tu jakaś płeć piękna)
Razem z mężem szukamy auta w nadwoziu kombi. Jako, że ja jestem wybredna co do wyglądu auta, bo auta w nadwoziu kombi raczej mi się nie podobają, ale akceptuję wygląd Citroena C5 (obowiązkowo z chromami), ujdzie też Peugeot 508. No ale do sedna... Wszyscy chwalicie 2.0HDi 163KM, 140KM też są chwalone, a co z 2.2HDi 204KM? Trafia się nam taki silnik w C5, lakier w oryginale, hydro, skóra itd. niby wszystko ok ale nie wiemy czy ten silnik to nie będzie studnia bez dna bo jakoś niewiele jest informacji o nim. No i ten silnik połączony jest z automatyczną skrzynią biegów gdzie do tej pory nigdy nie mieliśmy z taką skrzynią styczności..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem się z negatywnymi opiniami o 2.2. Podejrzewam, że brak informacji wynika ze zdecydowanej przewagi rynkowej 2.0. AM6 to stosunkowo udany automat, pod warunkiem, że zmieniano w nim olej. Auto bez udokumentowanej historii serwisowej bym sobie darował.


. Jak wyglada sprawa DPF w hdi. U siebie mogłem bez problemu wyłączyć programowo i jeździ się bez problemu.

A jesteś pewien, że chcesz go wyłączyć? PSA to akurat całkiem nieźle wymyśliło. Naturalnie nie namawiam na siłę, ale zakładając, że nie wydarzy się nic "nadprogramowego", niedogodności związane z z FÁP to wymiana płynu raz na X lat i dłuższa trasa co jakiś czas...



Wyryte w skale z S20 FE 5G



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ogólnie silnika nie ma co się bać. A jak rozpoznać że ze skrzynią dzieje się coś niedobrego? Czy osoba która nie miała styczności z automatami wychwyci ewentualne złe działanie skrzyni? Nie mówię że ja ale mąż nie jest laikiem jeśli chodzi o naprawy itd bo w aktualnym aucie wszystko naprawia sam, więc może powiecie na co ma zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.