Skocz do zawartości

Zima nadciąga-Jaki akumulator do samochodu?


kokolokos

Rekomendowane odpowiedzi

http://lucart.pl ja kupowałem tutaj polecam

 

Kupowałem u nich 4 akumulatory i 4 były marki Varta. Żadnych problemów za każdym razem, obsługa, cena, produkt - najwyższy poziom :good:

 

Ps. Polecam zakup u nich przez Allegro, jest niejednokrotnie taniej niż na ich stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 10 miesięcy temu...

Witam wszystkich. Dopiero co prosiłem o pomoc przy usterce miski olejowej, a tu dzisiaj wyszedł kolejny wydatek. Auto nie zapaliło przy dzisiejszym potężnym mrozie (-1:D), w weekend postaram się go reanimować, ale nic dobrego raczej z tego nie będzie bo ma on już 8 lat i(firma 4max). Powiedzcie mi proszę czym się kierować dzisiaj przy wyborze akumulatora bo oczywiście ile ludzi tyle opinii. Stara szkoła mówi, że wrzucić na wagę i wybrać najcięższy :), a jakie jest Wasze zdanie ? Zdecydowany byłem wstępnie na Varte silver (74ah, 750A), ale ... jak pokazuje mój przykład jakiś chińczyk również daje radę. W takim razie czy jest sens wydawać na akumulator 400zł skoro są i za połowę tego ?

Swoją drogą nie widziałem wątku o aku, ale jeśli jest to przepraszam i proszę o przerzucenie mojego postu do już istniejącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz się sugerować dość fajnym testem https://www.e-moto.pl/aktualnosci/test-konsumencki-akumulatorow-rozruchowych-74ah-do-82ah.html lub po prostu kupić pierwszy lepszy aku z dwuletnią gwarancją bo niestety dziś nie ma reguły. Mialem Exide co padł po roku i mialem najtańszego chinola i do sprzedania auta przez jakies 3 lata nie bylo problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście wybrałbym akumulator z możliwością podglądu na wszystkie cele, albo takie co mają odkręcane korki, albo takie co można zdjąć pokrywę. obejrzyj sobie również ten filmik:

 

polecam również przejrzeć inne filmiki z ich profilu, na pewno Ci pomogą wybrać odpowiedni akumulator. Dla przykładu:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za pomoc. Wstępnie wybrałem dwa modele.

Akumulator Banner Power Bull 74Ah 680A (314zł) oraz Akumulator AutoPart 75Ah 750A Galaxy Silver (310zł).

Sugerując się powyższymi materiałami/testami oba pewnie będą dobrym wyborem. Powiedzcie mi tylko czy 314zł za Banner-a to nie jest podejrzana cena wg Was ?

Pamiętam, że interesowałem się tym tematem jakieś 3 lata temu to wtedy ceny tego konkretnego akumulatora oscylowały w granicy 500zł, a teraz ...  ?

Co o tym myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za pomoc. Wstępnie wybrałem dwa modele.
Akumulator Banner Power Bull 74Ah 680A (314zł) oraz Akumulator AutoPart 75Ah 750A Galaxy Silver (310zł).
Sugerując się powyższymi materiałami/testami oba pewnie będą dobrym wyborem. Powiedzcie mi tylko czy 314zł za Banner-a to nie jest podejrzana cena wg Was ?
Pamiętam, że interesowałem się tym tematem jakieś 3 lata temu to wtedy ceny tego konkretnego akumulatora oscylowały w granicy 500zł, a teraz ...  ?
Co o tym myślicie ?
Ja kupiłem tego bannera za 300 w sklepie częściarnia w Warszawie w zeszłą zimę. Więc raczej cena wydaje się normalna.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.09.2016 o 18:59, Manolito77 napisał:

To chyba normalne, że skoro robią dla IC akumulatory Cartechnic to właśnie te będą w IC polecali. Nie uwierzę w to, że jak jakaś firma robi dla takiego IC pod inną nazwą to będzie dokładnie ta sama jakość skoro cena niższa (z czegoś ta cena wynika - np z wsadzania elementów, które nie są najwyższej jakości i do aku Varty nie mieszczą się w klasie jakości ale już do jakiegoś tam Cartechnika to wsadza bo tam może być druga jakość).

I nie jest prawdą, że teraz te aku to podobne jakościowo. O ile Varta, Yuasa i Banner to podobna półka jakościowa to już Bosch jakość ma niższą i potem są te Centry i inne wynalazki.

Dołączę się do tematu. Zacznę od tego co nie polecam a konkretnie chińszczyzny z marketów :)

 

Cartechnic jest jednym z najdroższych akumulatorów w IC. Skąd wiem? Bo tam pracuje
Dziwne że nie proponowali 4MAX.

Varta i Bosch to ten sam producent = taka sama jakość. Tak samo Exide i Centra

 

Reasumując polecałbym albo Varte albo Exide

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Wertteile czyli Varta w innym brandzie padł po półtora roku. Konkretnie wczoraj :) Dzisiaj go zmierzyłem - 9,3V  Dobrze że na gwarancji. @S3ci0r, dzięki za podpowiedzi :)

23 minuty temu, wilk30 napisał:

Ja posiadam Tuborga

 

 

A też bym chętnie wszedł w posiadanie :)

tuborg-piwo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Strus napisał:

@S3ci0r, dzięki za podpowiedzi :)

nie ma za co ;)

5 godzin temu, Strus napisał:

Dzisiaj go zmierzyłem - 9,3V

tak niskie napięcie może wskazywać na bardzo mocno rozładowany akumulator (prawdopodobnie uszkodzona elektryka w aucie co powoduje nadmierny pobór prądu) lub uszkodzenie wewnętrzne akumulatora np zwarcie celi. w pierwszym przypadku należałoby jak najszybciej podpiąć akumulator pod prostownik, w drugim nic nie zrobimy - aku śmietnik. ja skłaniam się raczej ku diagnozie nr 2, zwłaszcza że stało Ci się to nagle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy sprawdziłem dzisiaj multimetrem akumulator. Wyświetlacz pokazał 12,25V od razu po nocy.

Sprawdziłem również napięcie jakie podaje alternator po uruchomieniu.

Na zimnym silniku (po nocy -5) od razu po uruchomieniu silnika wskazywał on 13,66V bez żadnego obciążenia.

Po włączeniu świateł przednich, ogrzewania tylnej szyby, lusterek, radia oraz nadmuchu na full wskazywał 12.98 V (średnio). Czy oprócz akumulatora kończy się również alternator ? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie kończy kolego. Ja też mam B5FL. U mnie pokazał 11,6V po chyba 5 nocach bez ruchu. Odpalił jak zawsze na strzał. Jak go na jałowych obciążę wszystkim co się da to też pokazuje poniżej 13V, a jak ruszę w trasę to jest elegancko +/- 14,4. 

Mam dizla. 

 

Zmierz go po dłuższej trasie i zobacz jak szybko spada napięcie. Póki nie ma krytycznie niskiego napięcia i jest ładowanie to się nie przejmuj.  Mówię, u mnie pokazywał 11,6V bo miałem zostawiony w gnieździe adapter OBD i żarł prąd i odpalił jak ta lala.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej niż o aku zmartwiłem się o alternator bo chyba tani nie jest, a wszystkie źródła twardo podają, że 13,8V musi być i koniec.

Z akumulatorem chyba będzie pozamiatane. Wczoraj odpaliłem go z kabli i przejechałem trasę 130km. Dzisiaj rano odpalił bez problemu przy temp. ok -5. a napięcie pokazał 12.25V.

Podłączyłem go pod prostownik (Einhell 5A) i od razu po podłączeniu wskazówka wskoczyła tylko na niecałe 3A i w zasadzie spadała w oczach bo jak wyszedłem po 2 godzinach to wskazówka stała na 0 i prostownik żadnego dźwięku nie wydawał (myślałem, że może źle wskazuje ale ładuje). Póki co będę jeździł, ale pierwszy mróz chyba pozamiata w temacie :)

 

Jeszcze jedno pytanko mam, może ktoś jest bardziej w temacie obeznany.

Skontaktowałem się z jednym ze sklepów w mojej okolicy. Po krótkiej wymianie zdań napisałem jakie akumulatory z ich oferty biorę pod uwagę.

Podałem bodajże 3 szt. (74,75,77ah). Gościu zapytał jakie auto itd. po czym stwierdził, że do mojego modelu tylko 82ah wchodzi w grę lub najlepiej 85ah.

Normalnie pomyślałbym, że chce mi wcisnąć większy aby po prostu lepszą kasę mieć, ale z drugiej strony 100% pozytywnych komentarzy na znanym portalu aukcyjnym i nie wiem czy chce dla mnie dobrze czy dla siebie :) Silnik to 1.9 TDI 130KM. Z jednej strony jest to niby nieduża różnica, ale z drugiej auto jeździ codziennie w jedną stronę 16km (przez zakorkowany Kraków) i trochę boję się czy alternator odpowiednio go doładuje. Tak wiem, że to nie jest silnik na miasto, ale póki co muszę jeździć tym co mam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.01.2018 o 13:30, stawek napisał:

 

Z akumulatorem

MOD: PROSZĘ SKRACAĆ CYTATY


Moim zdaniem nie ma to większego znaczenia. Mając nawet te 74-77ah akumulator nie naładuje się w pełni po przejechaniu tych 16km. Do pełnego ładowania potrzeba ok 30km ciągłej jazdy. Z kolei większa pojemność to zazwyczaj także większy akumulator, więc pytanie czy gabarytowo Ci wejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.01.2018 o 11:59, stawek napisał:

Na zimnym silniku (po nocy -5) od razu po uruchomieniu silnika wskazywał on 13,66V bez żadnego obciążenia.

Po włączeniu świateł przednich, ogrzewania tylnej szyby, lusterek, radia oraz nadmuchu na full wskazywał 12.98 V (średnio). Czy oprócz akumulatora kończy się również alternator ?

Wątpię żebyś miał tak inteligentny alternator jak jest stosowany w np Hondzie CR-V III gen (gdzie dostosowuje napięcie) i tam nawet niższe jest ładowanie od czasu do czasu. W moim Oplu po regeneracji alternatora, dołożenia dwóch kabli (masy i kabla plusowego z altka do alternatora) ładowanie mam 14.5V podczas jazdy (14.3V podczas postoju) mając włączone światła, radio oraz ogrzewanie. Moje zdanie jest takie, że musiałbyś sprawdzić u fachowca jakie ładowanie podaje alternator (oczywiście należy go wyciągnąć z auta) bo to co piszesz jest za niskie wg mojej oceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Panowie, odkopię temat akumulatorów.

Mam u siebie akumulator w kocyku, ostatnio zauważyłem że pod kocykiem głównie u podstawy akumulatora mam biały osad,  proszek , pod autem też widać białą plamke. Czy to poprostu akumulator się rozszczelnił? Wyjąłem akumulator na parę dni i nic nie widać żeby się coś gdzieś sączyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.