Skocz do zawartości

Citroen C2 VTS - BLACK ONYX


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

jeżeli ktoś uważnie obserwuje forum to pewnie wie, że szukałem samochodu i tak stałem się posiadaczem czarnej C2ki w VTSie. Wraz z Dawidem (z relacji z E46) który mocno wspierał w poszukiwaniach postanowiliśmy trochę ogarnąć nowy nabytek. Głownie wnętrze i komorę silnika ponieważ z zewnątrz zająłem się nim wcześniej sam (Lime Prime maszynowo + Zymol Titatnium ). Na forum ostatnio mało relacji to postanowiliśmy skleić skromną relację. Zapraszam do obejrzenia ;)

 

Użyte środki:

ZEWNĄTRZ:

- Mycie wstępne - Magifoam z PA

- Mycie felg - Tenzi Green Specjal 1:10 , ADBL Vampire Liquid

- Mycie opon - Shiny Garage Pure Black 1:1

- Mycie plastików - Meguiar's APC 1:10

- Mycie nadkoli - Tenzi Green Specjal 1:10

- Szampon - Gyeon TIRE

- Nabłyszczacz/osuszacz - Unique Iris 1:10

- QD - Shiny Garage Morning Dew , Carchem QD

- Dressing do plastików - Shiny Garage Jet Black 2015

- Dressing do opon - Meguiar's Endurance

- Szyby - Carchem Clarity Glass Cleaner, Meguiar's Glass Cleaner

 

KOMORA:

- Mycie - Meguiar's APC 1:10

- Zabezpieczenie - Shiny Garage Jet Black 2015

WNĘTRZE:

- Mycie plastików - Meguiar's APC 1:10

- Czyszczenie skór - Tenzi Leder Clean 1:10

- Zabezpieczenie plastików - Zymol Vinyl Conditioner

- Zabezpieczenie skór - Sonus Leather Conditioner

- Szyby - Meguiar's Glass Cleaner

- Plastikowe szybki - Zymol HDC i Titanium

 

 

ZEWNĄTRZ

 

Zaczynamy od inspekcji, czarny klasycznie przybrudzony, przykurzony:

 

DSC02244.jpg

DSC02245.jpg

 

Tydzień temu był zrobiony cleaner i wosk razem z pełnym przygotowanie więc wybór piany był prosty. Magifoam 1:10 z PA:

 

DSC02249.jpg

 

Ślady po wodzie:

 

DSC02250.jpg

DSC02251.jpg

 

Jakieś rozbite owady:

 

DSC02252.jpg

DSC02253.jpg

 

I znów ślady jazdy w deszczy, klasyka:

 

DSC02254.jpg

 

Pianujemy. Moje PA ostatnio zaczęło szwankować, więc Magi wyszła bardziej wodnista:

 

DSC02255.jpg

DSC02256.jpg

DSC02257.jpg

DSC02258.jpg

DSC02259.jpg

DSC02261.jpg

DSC02263.jpg

DSC02264.jpg

DSC02267.jpg

DSC02268.jpg

DSC02269.jpg

 

Piana sobie spływa:

 

DSC02273.jpg

DSC02274.jpg

DSC02275.jpg

 

Można przystępować do spłukiwania:

 

DSC02276.jpg

DSC02277.jpg

DSC02278.jpg

DSC02279.jpg

 

LSP po samej pianie :song:

 

 

DSC02281.jpg

DSC02282.jpg

DSC02283.jpg

 

Felgi już kilka razy podlewałem deironizerem i odsmalaczem więc wystarczyła tylko trochę mocniejsza "zasada":

 

DSC02284.jpg

DSC02285.jpg

DSC02286.jpg

 

Nie zapominamy również o wnętrzu felgi:

 

DSC02288.jpg

DSC02289.jpg

 

Nowe pędzelki od ADBL dzielnie pomagają:

 

DSC02290.jpg

DSC02291.jpg

DSC02292.jpg

 

Opony zostały wyczyszczone Shiny Garage Pure Black :good:

 

DSC02294.jpg

DSC02295.jpg

DSC02296.jpg

DSC02298.jpg

 

Nadkole również zostały wyszczotkowane:

 

DSC02300.jpg

 

Spłukanie:

 

DSC02303.jpg

 

Kontrolne psiknięcie Vampirem w którym jak na złość zastrajkował atomizer :dontknow:

 

DSC02310.jpg

DSC02311.jpg

DSC02313.jpg

DSC02317.jpg

DSC02318.jpg

DSC02319.jpg

DSC02320.jpg

 

Jak widać mimo problemów z atomizerem coś udało mu się znaleźć:

 

DSC02321.jpg

 

I finalne spłukanie:

 

DSC02322.jpg

 

Dwa wiaderka się napełniają:

 

DSC02323.jpg

 

Wybór padł na Gyeona BATHE którego osobiście bardzo lubię :good:

 

DSC02324.jpg

DSC02325.jpg

DSC02327.jpg

 

Do mycia użyliśmy Smoothie :good:

 

DSC02328.jpg

 

Myjemy:

 

DSC02331.jpg

DSC02333.jpg

DSC02338.jpg

 

Wiadomo, znaczki najważniejsze :mrgreen:

 

DSC02340.jpg

DSC02342.jpg

DSC02344.jpg

DSC02345.jpg

DSC02347.jpg

DSC02348.jpg

 

Całość została spłukana:

 

DSC02349.jpg

 

Niższe partie i zderzaki zostały umyte rękawicą z frędzelkami:

 

DSC02350.jpg

DSC02351.jpg

DSC02353.jpg

DSC02354.jpg

 

Spłukany:

 

DSC02355.jpg

DSC02357.jpg

 

Na koniec jeden z moich ulubiony produktów, Unique Iris, w tym wypadku bardziej jako nabłyszczacz niż osuszacz :good:

 

DSC02358.jpg

DSC02360.jpg

DSC02361.jpg

DSC02362.jpg

 

Do suszenia został użyty Gyeon Silk Dryer:

 

DSC02373.jpg

DSC02374.jpg

DSC02375.jpg

DSC02376.jpg

 

Jeżeli chodzi o QD to wybór padł na Shiny Garage Morning Dew:

 

DSC02377.jpg

DSC02378.jpg

DSC02380.jpg

DSC02382.jpg

DSC02384.jpg

DSC02385.jpg

DSC02388.jpg

DSC02391.jpg

DSC02392.jpg

DSC02394.jpg

 

Szyby zostały umyte płynem do szyb od Carchemu, miejscami gdy go zabrakło użyliśmy Megsowego Glass Cleanera:

 

DSC02395.jpg

DSC02396.jpg

DSC02397.jpg

DSC02399.jpg

 

Wnęki po uprzednim umyciu zostały przetarte Carchem QD:

 

DSC02400.jpg

DSC02401.jpg

DSC02402.jpg

 

Na oponach Meguiar's Endurance:

DSC02408.jpg

DSC02409.jpg

 

Na wszelkiej maści plastikach Shiny Garage Jet Black 2015:

 

DSC02414.jpg

DSC02410.jpg

DSC02411.jpg

DSC02412.jpg

DSC02413.jpg

DSC02415.jpg

DSC02416.jpg

DSC02417.jpg

DSC02418.jpg

DSC02429.jpg

DSC02439.jpg

DSC02449.jpg

 

Tak wyszedł finalnie z zewnątrz:

 

DSC02575.jpg

DSC02576.jpg

DSC02577.jpg

DSC02578.jpg

DSC02580.jpg

DSC02582.jpg

DSC02583.jpg

DSC02584.jpg

DSC02585.jpg

DSC02586.jpg

DSC02588.jpg

DSC02589.jpg

DSC02590.jpg

DSC02591.jpg

DSC02599.jpg

DSC02600.jpg

DSC02601.jpg

DSC02602.jpg

 

 

KOMORA:

 

Tak wyglądał silnik przed rozpoczęciem prac. Naturalnie, jak na 10 letnie auto. Nie miał żadnych wycieków, zapoceń więc mycie ograniczyliśmy głownie do plastikowych elementów bez większego lania wody:

 

DSC02452.jpg

 

50/50 po samym myciu:

 

DSC02453.jpg

DSC02457.jpg

DSC02458.jpg

DSC02460.jpg

DSC02463.jpg

DSC02464.jpg

 

I już po umyciu:

 

DSC02466.jpg

 

Zabezpieczenie w postaci Shiny Garage Jet Black 2015:

 

DSC02472.jpg

DSC02473.jpg

DSC02475.jpg

DSC02476.jpg

 

Finalnie po zakończeniu prac nad komorą:

DSC02482.jpg

DSC02485.jpg

DSC02487.jpg

 

WNĘTRZE

Wymagało zdecydowanie najwięcej pracy mimo, że nie było bardzo zapuszczone.

 

Kilka zdjęć środka przed rozpoczęciem prac:

DSC02419.jpg

DSC02420.jpg

DSC02421.jpg

DSC02422.jpg

DSC02423.jpg

DSC02424.jpg

DSC02425.jpg

DSC02426.jpg

 

Zaczynamy mycie, każdy plastik, zakamarek:

 

DSC02433.jpg

DSC02434.jpg

DSC02436.jpg

 

Zdjęcie z samego boczku :kox:

 

DSC02437.jpg

 

Nakładka progowa, obudowa fotela itd.

 

DSC02443.jpg

DSC02444.jpg

DSC02445.jpg

DSC02446.jpg

DSC02447.jpg

DSC02450.jpg

 

Żurek raz, dla kogo? :mrgreen:

DSC02451.jpg

 

W tzw. międzyczasie odkurzanie:

DSC02513.jpg

 

Wymieniamy wodę i przechodzimy do środkowej części deski:

 

DSC02455.jpg

DSC02456.jpg

DSC02459.jpg

 

Aluminium też musi być czyste :good:

 

DSC02461.jpg

 

Cały czas pędzelkowanie:

 

DSC02462.jpg

DSC02468.jpg

DSC02469.jpg

DSC02470.jpg

DSC02471.jpg

DSC02477.jpg

DSC02478.jpg

DSC02479.jpg

DSC02480.jpg

DSC02481.jpg

 

Nie zapominamy o detalach:

 

DSC02491.jpg

 

Przechodzimy do bagażnika, i znów to samo:

 

DSC02495.jpg

 

Drobny demontaż i można dalej pędzelkować:

 

DSC02496.jpg

DSC02497.jpg

DSC02498.jpg

DSC02499.jpg

DSC02500.jpg

DSC02501.jpg

DSC02502.jpg

 

Przy jasnych plastikach niezawodna okazała się szczoteczka do zębów:

 

DSC02503.jpg

DSC02504.jpg

 

Swoje "5 minut" miała również przy czyszczeniu nakładek na pedały:

 

DSC02507.jpg

DSC02508.jpg

DSC02509.jpg

DSC02510.jpg

DSC02511.jpg

DSC02512.jpg

DSC02514.jpg

 

 

Zestaw narzędziowy znajdujący się pod fotelem pasażera również został umyty i zabezpieczony:

 

DSC02515.jpg

DSC02516.jpg

DSC02517.jpg

DSC02518.jpg

 

 

Plastiki umyte, pora na obicia skórzane. Skóry z przodu wyczyściłem tuż po zakupie więc były czyste, ale i tak zostały wyczyszczone jeszcze raz:

 

 

 

DSC02522.jpg

DSC02523.jpg

DSC02524.jpg

DSC02525.jpg

DSC02526.jpg

 

Wyczyszczona została również kierownica:

 

DSC02527.jpg

 

Przechodzimy do tyłu:

 

DSC02528.jpg

DSC02529.jpg

DSC02531.jpg

 

I udało się uzyskać 50/50 :good:

 

DSC02532.jpg

DSC02533.jpg

DSC02535.jpg

DSC02536.jpg

DSC02537.jpg

DSC02538.jpg

DSC02539.jpg

DSC02540.jpg

DSC02544.jpg

 

Wszystkie plastiki zostały zabezpieczone Zymolem Vinyl Conditionerem:

 

DSC02545.jpg

DSC02546.jpg

DSC02547.jpg

DSC02548.jpg

DSC02551.jpg

DSC02552.jpg

DSC02553.jpg

 

A wszystkie skóry odżywką od Sonusa:

 

DSC02555.jpg

DSC02556.jpg

DSC02557.jpg

DSC02558.jpg

 

Wydawało się, że to już koniec ale "diabel" tkwi w szczegółach :mrgreen:

 

DSC02559.jpg

DSC02561.jpg

DSC02562.jpg

 

Plastikowe szybki dostały zabezpieczenie w postaci Zymola Titanium po uprzednim zastosowaniu HDC:

 

DSC02564.jpg

DSC02565.jpg

DSC02567.jpg

DSC02569.jpg

DSC02570.jpg

DSC02571.jpg

DSC02573.jpg

DSC02574.jpg

 

Kilka finalnych zdjęć wnętrza :song:

 

DSC02593.jpg

DSC02596.jpg

DSC02597.jpg

DSC02598.jpg

 

Naszym zdaniem zdecydowanie odżył i zyskał na prezencji. Wymaga jeszcze trochę prac zarówno tych detalingowych (korekta, ekstrakcja) jak i tych mniej detailingowych (obszycie kierownicy, felgi, zaciski). Do "ideału" się dochodzi a nie kupuje, tym bardziej 10 letniego "ideału" tak bardzo poszukiwanego na rodzimym rynku. Naturalnie chętnie odpowiemy na wszelkie pytania, wątpliwości itd. :good:

Opublikowano

Opis jak zawsze miło się czytało i oglądało ;)

A po za tym gratulacje zakupu :good: Sam rozglądałem się za C2 VTS. To taki mały gokart i nie jednego może zaskoczyć na drodze.

  • Dystrybutor
Opublikowano

Super relacja cieszy mnie że CarChem został użyty. Fajnie byłoby gdybyś polał wodę na szybę bo fajnie przedzielona. Jaka jest Twoja opinia na jego temat?

Opublikowano
:good::good::good::good::good::good::good::good::good:

 

:good:

 

Coś pięknego ;) Podsufitka też była robiona? Bo na jednym ze zdjęć widać, ze wokoło uchwytu jest przybrudzona :)

Nie była. Fotele potrzebują ekstrakcji więc jak będę robił to wtedy zrobię jakiś bonnet podsufitki.

 

Trzeci :mrgreen:

 

Kozak, stary, dobry styl :good: Wybrałeś idealny czas na wrzutkę :kox:

Do starego to jeszcze trochę brakuje, ale się starałem. Dzięki :good:

 

Opis jak zawsze miło się czytało i oglądało ;)

A po za tym gratulacje zakupu :good: Sam rozglądałem się za C2 VTS. To taki mały gokart i nie jednego może zaskoczyć na drodze.

Coś tam jedzie, po Seju i tak wszystko jest przepaścią, a hot hatch to już w ogóle ekstraklasa. Dzięki ;)

 

Fajne autko w słusznym kolorze:) Silnik modelowy szczur

 

Jedno mi się w nim nie podoba i coś bym wywalił:) Nakładki pedałów :D

 

Toż to ori VTS, one tak "majo", żaden podrabianiec ;)

Raczej zostanę przy oryginale.

 

Super relacja cieszy mnie że CarChem został użyty. Fajnie byłoby gdybyś polał wodę na szybę bo fajnie przedzielona. Jaka jest Twoja opinia na jego temat?

 

Szyba przedzielona tylko to zdjęcia. Produkt naprawdę mocno mnie zdziwił, zazwyczaj produkty do mycia z dodatkiem NW są potwierdzeniem starej zasady "jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego". Tutaj jest zupełnie inaczej, bardzo dobrze myje, odtłuszcza, nie pozostawia smug a efekt hydrofobowy jest naprawdę widoczny. Mam jakiś film z bezdotyku tylko muszę przyciąć ;)

Opublikowano

Nie masz mazów po SG MD? Przy takim psikaniu na panel to u mnie są mazy, które schodza dopiero po myciu. Jedyny sposób to psikać na mikrofibre i delikatne muskanie panela.

Opublikowano

Świetna relacja!

 

Mam pytanie odnośnie pędzelkowania wnętrza APC, bo wiem, że są różne szkoły. Pędzelkujesz wnętrze APC, a potem wycierasz wszystko wilgotną szmatką? Jak długo czekasz po nałożeniu APC, żeby wytrzeć wszystko?

Opublikowano

Super :good: Jak zwykle fajnie się ogląda Twoje relacje :)

Teraz tylko zaciski w kolor i będzie malina :-]

Opublikowano

Inspirujące dla użytkownika C3 z 2005 roku, choć to tylko SX Pack z 1.4i, a nie VTS. ;) Wdzięczne są perforowane plastiki w środku w tych Citroenach. Stosunkowo niewiele trzeba, by nadać im ładny, świeży wygląd. Pewnie sięgnę po podobne środki.

 

Podoba mi się kierownica w Twoim aucie. Ja mam plastikową, może poszukam takiej skórzanej. :) Siedzenia też masz śliczne, ale to już grubszy mod.

 

Ogólnie - good job, po prostu :good:

Opublikowano
Fajny VTSik, mój czeka i szczurzy się na Woli ;)

 

Super relacja, pozdrawiam.

 

Dzięki. We wtorki pod Wola Parkiem podobno są spoty Citroena, jeszcze nie byłem, można by było podjechać na dwa :good:

 

kropelki z tapety lepiej widoczne na karoserii niz na samym telefonie :good:

 

sfinansowane z 500+

 

Nic mi na ten temat nie wiadomo :shock:

 

Nie masz mazów po SG MD? Przy takim psikaniu na panel to u mnie są mazy, które schodza dopiero po myciu. Jedyny sposób to psikać na mikrofibre i delikatne muskanie panela.

 

Nie, mała ilość, dokładne rozprowadzenie i jest dobrze. Miejscami jedynie może się przydać druga fibra do przetarcia.

 

Świetna relacja!

 

Mam pytanie odnośnie pędzelkowania wnętrza APC, bo wiem, że są różne szkoły. Pędzelkujesz wnętrze APC, a potem wycierasz wszystko wilgotną szmatką? Jak długo czekasz po nałożeniu APC, żeby wytrzeć wszystko?

 

Tak, ścieram na mokro. Mikrofibrę na bieżąco płuczę w wiadrze. APC leży na plastikach tylko chwile gdy pędzelkuje "okolice".

 

Super :good: Jak zwykle fajnie się ogląda Twoje relacje :)

Teraz tylko zaciski w kolor i będzie malina :-]

 

Dzięki :good:

Są w planie, jednak żadnego kolorystycznego szaleństwa raczej nie będzie (srebro/czarny)

 

Świetna relacja, bardzo przyjemne autko :good:

 

Dzięki :good:

 

Fajny fajny. Aż zacząłem allegro przeglądać i natknąłem się na takiego rodzynka :kox:

http://otomoto.pl/oferta/citroen-c2-1-6 ... yuiwB.html

 

P.S. Duży ekran jest fabryczny?

 

Nie, to inwencja poprzedniego właściciela ;)

Ten z otomoto to rodzynek z pakietem Musketier, osobiście nie mój styl, ale komuś może się podobać.

 

[ref=#00aa00]Piotrek[/ref], pomyśl o jakiś alu citroena ;) praca :good:

Tak jak wcześniej pisałem, powrót do oryginału czyli koła SUZUKA jest w planie. Narazie muszę się zająć zimówkami, bo są w mocno średnim stanie. ;)

 

Inspirujące dla użytkownika C3 z 2005 roku, choć to tylko SX Pack z 1.4i, a nie VTS. ;) Wdzięczne są perforowane plastiki w środku w tych Citroenach. Stosunkowo niewiele trzeba, by nadać im ładny, świeży wygląd. Pewnie sięgnę po podobne środki.

 

Podoba mi się kierownica w Twoim aucie. Ja mam plastikową, może poszukam takiej skórzanej. :) Siedzenia też masz śliczne, ale to już grubszy mod.

 

Ogólnie - good job, po prostu :good:

 

Dzięki :good:

Jeżeli chodzi o kierownicę, to skórzaną bardzo dobrze imituje, ale koło skóry to nigdy nie leżało :mrgreen:

Fotele fajne, mimo, że nie wyglądają to przez boczki bardzo dobrze trzymają.

 

Kozak :good:
Praca na najwyższym poziomie! :good::good::good:

Świetna relacja :song:

 

Dzięki :good:

 

 

Bardzo fajnie się oglądało :good:

Odnośnie osuszania Silkiem - czy aby dobrą stroną go używasz? :o

 

No Silk ma tylko jedną stronę do osuszania, tą z włoskami i jej używam :dontknow:

Opublikowano
662104 Super relacja :good: :good: :good: Siostra ma VTSa, tylko srebrnego i aż ochota mnie wzięła żeby go jej ogarnąć :kox:

 

Dzięki. To czekamy na relację ze srebrnego, siostra się na pewno ucieszy ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.