Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Panowie, zakupiłem zestaw nowych opon na lato (wrzesien 2011), chciałbym od razu się przygotować, toteż moje pytanie... co zakupić do opon Hankook - jaki dressing będzie odpowiedni, priorytetem jest zachowanie wyglądu nowej gumy (połysk/pół połysk/CZERŃ), oraz wydajność środka - im dłużej się utrzyma, to też lepiej... 8-)

 

Wstępnie upatrzyłem:

VALETPRO TRADITIONAL TYRE DRESSING 500ML 39zł

lub

MEGUIARS ENDURANCE TIRE GEL WYSOKI POŁYSK 473 ml 49zł

 

 

Wklejam zdjęcie opony, bo jak zdążyłem przeczytać, jej ścianka ma duże znaczenie w przypadku nakładania, no i może ktoś już miał doświadczenia z tą marką opon ;) ... Następne pytanko, to czego najlepiej użyć do 'ozdabiania' oponek - aplikator piankowy, pędzel?

 

49019319558473354383.jpg

Opublikowano
Wstępnie upatrzyłem:

VALETPRO TRADITIONAL TYRE DRESSING 500ML 39zł

lub

MEGUIARS ENDURANCE TIRE GEL WYSOKI POŁYSK 473 ml 49zł

 

Ja bym długo się nie zastanawiał :-]:-]

 

Meg's :good::good::good:

Opublikowano

ra-vau, w takim razie ja polecę ValetPRO, aplikacja pędzelkiem, śmiesznie prosta i o wiele szybsza od aplikacji Megs'a.

 

Swojego Endurance sprzedałem ze względu na upierdliwą aplikację. Mimo że to dobry produkt nie znosiłem go aplikować. Przy Endurance obowiązkowo musisz mieć jedną rękawiczkę co by się nie u pitolić żelem.

Opublikowano
ra-vau, w takim razie ja polecę ValetPRO, aplikacja pędzelkiem, śmiesznie prosta i o wiele szybsza od aplikacji Megs'a.

 

Dobrze mówisz ale tylko aplikacja lepsza :thumbdown:

 

 

 

 

 

 

ps. ostatnio u kolegi wszystko na opak :dontknow::P

Opublikowano

Ja też polecę Valet Pro, mam megsa i jego aplikacja doprowadza mnie do szału...

Dziewczynie kupiłem Valet Pro i aplikacja jest bajecznie prosta.

Opublikowano

2:1 dla Valet Pro. Dzięki Panowie za opinie, ale nadal nie umiem podjąć decyzji ... :kox:

 

Do tej pory używałem marketowego blaga, czy innych podobnych natłuszczających sprejów, toteż pewnie co bym nie wybrał, będzie pewnie lepsze...

 

 

... a zestawienie trwałości Valet vs MG na oponie? Oraz wydajności - starczy te 500 ml na cały sezon? Auto myję raz w tygodniu ;p

Opublikowano

oba są równie trwałe :)

 

+1 dla VP za aplikacje

+1 dla Megsa za zapach

 

a możesz się też zastanowić nad Nielsen Brillance

  • Moderator
Opublikowano

A żeby Ci jeszcze bardziej utrudnić wybór - bierz Autobrite Showroom Finish Wet Look Tyre Dressing, cena Megsa, konsystencja VP a pojemność 2 razy większa od konkurentów :D

Ogólnie bardzo podobny do VP.

Opublikowano
A żeby Ci jeszcze bardziej utrudnić wybór

 

Żeby nie było za łatwo to jeszcze jest Nielsen Briliance

 

 

Meg's trwały, aplikacja pianką na gładkim boku opony prosta.

Na chamskich nacinanych prosta lecz wymaga dokładności.

 

VP i Nielsen pędzlem na wszystkim łatwo i trwałość podobna.

 

Wszystkim połysk można przygasić przetarciem po wchłonięciu.

 

[ Dodano: 11 Marzec 2012, 19:16 ]

Valet

 

Valeta nie starczy na cały rok na pewno.

 

Meg's daje na to nadzieję.

Opublikowano

Witajcie mam takie pytanie , czy wy tez tak macie że po endurance wam sie ,,rozchlapuje" po nadkolach , drzwiach i wszystkim w około..

A wiec zacznę od tego że robiłem już wiele razy to i testowałem i wiem że nie tylko ja tak mam.

Pacjent to Opony 195/40/17 , i teraz opony zostały mocnym APC wymyte i potem nakładany endurance za pomocą gąbkowego aplikatora(tak robiłem za każdym razem) , fakt jest taki że kiedyś myślałem że za szybko ruszyłem od nakładania np 6-8godz , ale teraz na przed założeniem kół na ,,RS" były czyszczone i endurance tez nakładałem .. leżały sobie chyba ze 48h w normalnej temp.

Po założeniu kół pojeździłem trochę i nic nie zauważyłem ale nastopnego dnia spieszyłem sie i jeździłem trochę szybko(ale zgodnie z przepisami :-] ) i nagle patrze jak całe nadkola i drzwi są w kropkach :shock: .

I teraz mam pytanie co robię źle , albo co nałożyć żeby miało połysk i żeby nie chlapało po całym samochodzie.. jak będzie okazja i to samo sie zrobi to zrobię zdjecia , jak by ktoś nie wiedział o co mi chodzi. :-]

Opublikowano

tfelek, dziwne, po opisie wychodzi na to, że opona "nie wchłania" Endurance a ten zamiast w nią wniknąć osadza się na niej. Nigdy się z czymś takim nie spotkałem. Na wszystkich oponach jakie smarujesz Endurancem tak masz czy tylko na komplecie który opisujesz? Co to za opony?

 

[ Dodano: 19 Marzec 2012, 16:15 ]

Może też być tak, że opona nie przyjmuje już więcej z nadmiaru Enduranca na kole i rozchlapuje wszystko dookoła

  • Administrator
Opublikowano

Efekt nazywa się "sling/slinging" , rozchlapuje się dressing który siedzi na gumie i się w nią nie wchłonął. Po aplikacji przetrzyj opony MF i nie powinno być problemu.

Opublikowano
rozchlapuje się dressing który siedzi na gumie i się w nią nie wchłonął.

To dotyczy tylko Endurance czy może dot. wszystkich preparatów do opon? Czemu tak się dzieje? To zależy od gumy, czy to jednostkowe przypadki-efekt nieumiejętnego przygotowania+aplikacji+ilości środka? :dontknow:

Opublikowano

Zmiennych jest dużo. Rodzaj gumy, jej stan ("nasączenie", czystość itp), rodzaj i ilość dressingu. Ja już od dłuższego czasu 15-20 min po aplikacji Endurace przecieram opony MF. Efekt ładniejszy, trwalszy no i nie chlapie nadmiarem po karoserii.

Opublikowano

Fakt zapomniałem napisać continetal conti sport 3 , przy oponach 185/55/15 i 205/55/16 nie ma tego a na tych 195/40/17 tak i jest to tylko wtedy kiedy jeżdżę b.szybko i moja teoria jest dość śmiała i wydaje mi sie że opony sie nagrzewają i wtedy rozchlapuje sie podczas jazdy. Jak jadę normalnie to jest ok.. :/ Oczywiście nie jest to pierwszy raz

  • Administrator
Opublikowano

Z moich doświadczeń i tego co wypisują głównie na Autopii, bo tam sporo się o tym pisze, wynika że najbardziej podatne na tą są tłuste,oleiste dressingi jak właśnie Endurance , ew CG Liquid Extreme Shine które z racji konsystencji raczej siedzą "na" oponi niż się w nią wchłaniają. Dressingi na bazie wody wchłaniają się dużo szybciej , często w 100% więc problem nie występuje bo na powierzchni opony nie zostaje nadmiar dressingu. A opony swoją drogą, są takie które wypiją Endurance bez problemu, a są też takie na których Pneu się nie będzie chciał wchłonąć, wiec raczej nie ma reguły.

Opublikowano

Piotrek spoko , Napisałem to tylko żeby może inni zwrócili uwagę bo u KRD to samo było po piątkowych jazdach.. (ale nie tyle co u mnie)

Opublikowano

Przy Vp tyre... tego nie było jednak po zaaplikowaniu nielsena brilliance też mi rozchlapywało nawet gdy po aplikacji samochód stał w ciepłym garażu przez noc :) mając próbkę megsa nic nie rozchlapywało, teraz zamówiłem pełne opakowanie więc zobaczę... oponki smaruje zawsze pędzlem tak że aż ,,ociekają" :ad:

Opublikowano
Używam Endurance od zawsze - nigdy nic takiego nie zaobserwowałem :dontknow:

 

nawet po podwójnej aplikacji :dontknow:

 

 

Chyba wynika to z marki opon :o

Mariusz rozumiem że mówisz że aplikowałeś do eMki i po jeździe tego nie widziałeś..

Opublikowano
Mariusz rozumiem że mówisz że aplikowałeś do eMki i po jeździe tego nie widziałeś..

 

no tak - ale mam jeszcze jedną tezę może wynikać to że u mnie tej gumy przy profilu 30 i 35 jest nie za dużo więc środka jest co kot napłakał a przy większym profilu może i tak być :o

 

 

choć u żony profil 40 i też nic nie zauważyłem :dontknow::o

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.