escimo Opublikowano 24 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Lipca 2013 daniel2, tak, elegancko usunęły tłuszcz. Ale trzeba dodać, że to nie jest bezdotykowy zabieg Trzeba troszkę też poszorować.
Moderator krd Opublikowano 1 Października 2014 Moderator Zgłoś Opublikowano 1 Października 2014 Prymas, bedziesz caly czas probowal nachalnie sie reklamowac, az bana zalapiesz? Ogarnij sie Zeby bylo w temacie, suchym lodem dziala Paul Dalton i na fotach wyglada to ciekawie..
tomek909 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2015 zabieram się za wymiane uszczelki pokrywy zaworów i dodatkowo uszczelnie pokrywy silikonem. Poprzednia wymiana uszczelki niestety zakonczyła się niepowodzeniem i strasznie cieknie od prawej strony pokrywy przez co mam połowe silnika umazaną w oleju jak i osłonę po silnikiem. Przy rozgrzanym silniku na postoju z wentulacji śmierdzi olejem. Potrzebuje porady jak.skutecznie usunąc olej mam kilka pomysłów: 1 tenzi truck, 2 silnie stężone APC 3 ropowanie, czyszczenie ropą albo benzyną i domyc komore pozniej np. APC aby nie śmierdziało. 4 dimer, chyba najsilniejszy srodek do mycia ale boje się o platiki, przewody, węże gumowe moze narobić szkód, mam myjkę ciśnieniową i opryskiwacz, nie wiem czym lepiej spłukać silnik po czyszczeniu? po umyciu i wysuszeniu zabiorę się za wymianę uszczelki. Co do uszczelki to dać silikon na pokrywę pod uszczelkę czy na silnik od gory i na to pokrywa z nową uszczelką i oringami?
impex Opublikowano 13 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2015 Ja na twoim miejscu próbowałbym silnie stezonym apc+prickbort.Na koniec płukanie myjką ciśnieniową. Tenzi truck, jak zaschnie to zrobią sie brzydkie zacieki i nic z tym nie zrobisz. Co do tej pokrywy zaworów, to może cos jest nie tak z samą pokrywą? Skoro fabryka potrafi poskładać wszystko na samej uszczelce i nie cieknie.
tomek909 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2015 cieknąca pokrywa zaworow w oplach to problem większości starszych modeli Opla.W samej książce serwisowej jest napisane aby wzmocnić szczelność pokrywy masą uszczelniające od strony rozrządu i po przeciwnej stronie. myślę to poprzednim razem za mocno dokreciłem pokrywę i uszczelka mogła pęknąć. zobaczę może tym razem uda się to zrobić lepiej. Oby domyć dobrze silnik bo już mam dosyc tego smrodu oleju.
Lex Luthor Opublikowano 13 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2015 Nie wiem jak w 1.4, ale w X18XE nakładasz czerwony silikon wysokotemperaturowy tylko w kilku newralgicznych miejscach, nie po całości. Na końcu pamiętaj o wartościach momentu dokręcania pokrywy (w X18XE 8Nm). Tutaj poradnik http://www.vectraklub.pl/index.php/advices/pokaz/5
tomek909 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2015 dzięki za link, myślę że tym razem się uda:)
Hans Opublikowano 26 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 26 Stycznia 2015 i duzo zalezy tez od marki samej uszczelki, kiedys jak jeszcze dlubalem w v6 opla to byla norma z cieknacymi pokrywami w c25xe, x30xe i z32se. jedynie oryginalna gm ew erling plu delikatnie czerwony silikon ,wyczyszczona i odtluszczona dobrze powierzchnia i najwazniejsze jak wyzej napisane odpowiedni moment dokrecania.
tomek909 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 27 Stycznia 2015 zakupiłem sobie klucz dynanometryczny 1/4 firmy bass polska z momentem 5-25, moment dokrecenia pokrywy 8nm taże teraz będę już miał pewnosc ze nie przesadze
Hans Opublikowano 28 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 28 Stycznia 2015 za dobre ten klucz nie jest niestety.. ale lepsze to niz nic, wazne zeby nie zawyzal momentu dokrecania
tomek909 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 28 Stycznia 2015 w tej cenie raczej nic lepszego nie znajde, produkt polski, gwarancja 2 lata, z kalibracja podobno tez nie ma problemow, z czasem kupie sobie jeszcze 1/2.
daxdj Opublikowano 2 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 2 Lutego 2015 Witam, mam pytanie odnośnie preparatu do mycia komory silnika, czytałem że jest taki specyfik że po umyciu pianą i spłukaniu, czarne elementy nabierają fajnego koloru ( są czarniejsze niż wcześniej ) Czy faktycznie coś takiego jest?
tomek909 Opublikowano 2 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 2 Lutego 2015 Witam, mam pytanie odnośnie preparatu do mycia komory silnika, czytałem że jest taki specyfik że po umyciu pianą i spłukaniu, czarne elementy nabierają fajnego koloru ( są czarniejsze niż wcześniej ) Czy faktycznie coś takiego jest? po umyciu silnika np. aktywną pianą można elementy plastikowe pokryc dressingiem do plastikow np. autonablask.pl/produkt/nielsen-finesse-500-ml/ wtedy bedzie efekt lepszy niz same umycie plastikow w komorze silnika pianą.
kubik Opublikowano 2 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 2 Lutego 2015 Witam, mam pytanie odnośnie preparatu do mycia komory silnika, czytałem że jest taki specyfik że po umyciu pianą i spłukaniu, czarne elementy nabierają fajnego koloru ( są czarniejsze niż wcześniej ) Czy faktycznie coś takiego jest? Scholl boost
daxdj Opublikowano 2 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 2 Lutego 2015 Generalnie jeden i drugi stosujemy po umyciu już, na mokre elementy plastikowe tak? Później nadmiar można wytrzeć lub osuszyć powietrzem? Przeglądam niektóre realizacje i powiem, że jestem w szoku jak zmienia się wygląd komory silnika po zabiegu:)
tomek909 Opublikowano 3 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 3 Lutego 2015 lepiej na wysuszonny plastik, bardziej się efekt pogłebi. Na mokrych elementach bedzie się mazać. Zrob tak: 1. umyj komore silnika pianą (zakryc wszystko co elektryczne i wrazliwe na wode) 2 wysuszyć komore ( scierka + sprężone powietrze) 3 polożyc dressing na umyte i wysuszone elemety plastikowe
xxManiekxx Opublikowano 11 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2015 Macie jakiś sprawdzony deagreser lub inny specyfik do czyszczenia głównie mocno zawalonych smarami i olejami miejsc? Nie koniecznie tylko pod maską ale też wnęki drzwi, w szczególności zawiasy. Prickbort itp. też testowane ale to jeszcze nie to.. Kiedyś stosowałem Akrę i bardzo dobrze się sprawdzała. Później zrobiłem próbę z Red Devil ale nie zdaje on zbytnio egzaminu.. bardziej można go stosować jako mocne APC. Ktoś poleci coś sprawdzone na smary itp?
tomek909 Opublikowano 12 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 12 Lutego 2015 ja kupiłem w sklepie motoryzacyjnym srodek do mycia silnika, nie pamietam nazwy muszę sprawdzić, ale smar i olej bardzo fajnie rozpuszcza i czyści po wytarciu zostawia powierzcznie czystą. Tylko raczej do wnęk bym tego nie użył, mógłby uszkodzić lakier.
tasek Opublikowano 13 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Lutego 2015 bilt hamber surfex hd all purpose cleaner jest mega silny i delikatny
xxManiekxx Opublikowano 13 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Lutego 2015 tasek mam go i fakt jest silny ale nie uważam by nadawał się na stare smary w zawiasach itp. Z tego co pamiętam, kiedyś jak używałem Akry to bardzo dobrze czyściła smary. Nie ruszając gum, plastików czy lakieru ale może ktoś ma coś innego sprawdzonego?
Vespa Opublikowano 15 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2015 Panowie, czym można w bezpieczny sposób pozbyć się rdzawego nalotu z niektórych elementów komory silnika, nakrętek, śrub itp.? Tak aby nie uszkodzić sąsiadujących plastików i lakieru? Może Tenzi Alux?
MarrciN Opublikowano 15 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2015 Jeżeli to tylko rdzawy nalot, to najlepiej użyć coś typu IronX
tofik12 Opublikowano 20 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2015 Rozumiem ze idzie kupic to w kazdym sklepie Auto.Chętnie bym zastosował, ale ile kosztuje.
Fitte Opublikowano 23 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 23 Lutego 2015 Iron Off kosztuje ok 40zl/500ml i kupisz tylko w sklepach detailingowych.
McPaNeK Opublikowano 5 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2015 Heja! I na mnie przyszła pora z myciem silnika. Kompletnie nie znam się na mechanice i elektronice samochodowej. Mam do umycia silnik VOLVO V70 2001 rok benzyna 2.4 + LPG. Podsyłam wam zdjęcia i filmik i dopomóżcie jak go dokładnie zabezpieczyć by potem uruchomił Ja coś pozabezpieczałem ale chce się was poradzić. Do mycia pewnie użyje aktywnej piany TENZI TRUCK albo BillHambera APC. Potem to myjką spłukam albo "szlaufem". A co do wysuszenia to mam opalarkę z regulacją temperatury ewentualnie suszarkę. Sprężonego powietrza nie posiadam. Dodam, że zabezpieczyłem alternator, elementy elektroniczne LPG, "jakieś" złączki elektryczne, panel bezpieczników... Akumulator odpięty leży w bagażniku. No więc po umyciu wszystko działa jak należy, a tak się prezentuje silnik:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się