severn Opublikowano 25 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 25 Marca 2015 Witam. Poszukuje silnego specyfiku do oczyszczenia ich przez przygotowaniem do malowania (będą oczywiście potem matowione), tak więc myślę że najważniejsza jest tu moc Zależy mi przede wszystkim na skuteczności działania tego preparatu. Dziękuje za pomoc. Pozdrawiam Sev
Tommy Lee Opublikowano 25 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 25 Marca 2015 Tenzi Alux albo Tenzi Truck powinny sobie poradzić ze wszystkim
adek1983 Opublikowano 25 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 25 Marca 2015 A nie lepiej felgi oddać do piaskowania/szkiełkowania/sodowania? Wtedy masz zdartą farbę ładnie do żywego metalu i można pomalować proszkowo.
severn Opublikowano 25 Marca 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Marca 2015 Myślę, że te felgi nie wymagają aż takiej ingerencji. Chciałbym zrobić to we własnym zakresie, a niestety takim sprzętem nie dysponuje. Malowanie proszkowo odpada, z tego powodu iż wymaga ono wygrzewania proszku w temp ok. 200*C-250*C, co powoduje zmiany strukturalne aluminium, przez co robią się kruche. Pozdrawiam Sev.
Moderator krd Opublikowano 26 Marca 2015 Moderator Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2015 Wypiaskowac i pomalowac normalnie z pistoletu w takim razie
severn Opublikowano 26 Marca 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2015 Obawiam się trochę (a może niepotrzebnie?), że po malowaniu widać będzie ingerencję piasku (nie będzie to równa powierzchnia). Prosiłbym o radę osoby, która ma doświadczenie i wiedzę na w/w temat. Pozdrawiam Sev.
bienek Opublikowano 26 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2015 Po to są podkłady wpełniające żeby usunąć dołki po piaskowaniu. Malowałem takim podkładem porysowane i poniszczone felgi i super wypełnia ubytki, nawet takie większe.
poorboy Opublikowano 26 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2015 Zamiast piaskowania, lepiej szkiełkować albo sodować wtedy powierzchnia ma ładne wykończenie.
severn Opublikowano 26 Marca 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2015 Obawiam się, że koszt takiego szkiełkowania, lub sodowania przekroczyłby wartość felg Zobaczę jak to będzie wyglądało po piaskowaniu.
stepien Opublikowano 28 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2015 Witam, A co polecicie do usunięcia takiego brudu? Felgi były czyszczone już Tezni Prix. Przed: Po: Pozdrawiam Andrzej
Piotrek Opublikowano 28 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2015 stepien, Obawiam się, że żadna chemia nie doprowadzi tego do ideału. Lakier jest zniszczony, według mnie jedynym wyjściem jest renowacja.
comando Opublikowano 28 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2015 To nie brud. Edit: Piotrek mnie uprzedził.
stepien Opublikowano 28 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2015 Dzięki za info. Mogę je wypiaskować a później polakierować?
comando Opublikowano 28 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2015 A dlaczego by nie? Tylko czy jest sens skoro nie widać tych skaz jak felga jest założona.
Swoop Opublikowano 28 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2015 Lakier jest zniszczony fakt, lakier zniszczony, ale pod kwasem spokojnie powinno zejść
stepien Opublikowano 28 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2015 Lakier jest zniszczony fakt, lakier zniszczony, ale pod kwasem spokojnie powinno zejść To może inaczej. Nawet jeśli nie da się tego usunąć w 100% to chciałbym spróbować(nawet dla potomnych tego forum) czy możecie polecić środek który jeśli sobie z tym nie poradzi to żaden inny nie da rady? Nie chcę kupić arsenału który wartością przekroczy koszt felg. Czy jest coś mocniejszego niż np. Aluminium Cleaner od Nielsena? Pzd
booohal Opublikowano 29 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2015 Nerta ATC 300. Jak ona nie da rady to już nic nie pomoże
stepien Opublikowano 30 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2015 Nerta ATC 300.Jak ona nie da rady to już nic nie pomoże A czy NERTA WHEEL NET SUPER będzie słabsza od ATC? Widzę że ATC nie można kupić w innych pojemnościach jak 5 l a nie mam tylu brudnych felg żeby ten produkt wykorzystać . W innym przypadku jeśli posiadasz litr ATC do sprzedaży to z miłą chęcią. Pzd
booohal Opublikowano 30 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2015 ATC 300 to najmocniejszy kwas jaki do tej pory spotkałem. Skończył mi się kolejny baniak i aktualnie też nie mam
Tomek WRO Opublikowano 30 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2015 Również do tego szczura polecam NERTA WHEEL NET SUPER. To jest zasada a nie kwas. Nertą wyprowadziłem kiedyś zaszczurzone amelinowe pokrywy zaworów.
stepien Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Nerta 300 już kupiona, udało się zdobyć 1l. Od jakiego rozcieńczenia zacząć 1:10? Czy ten produkt wymaga jakiegoś specjalnego pojemnika czy wystarczy coś do mocnej chemii? Pzd
booohal Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Przelej w słoik i nakładaj pędzelkiem lub butelka co najmniej z HDPE + szary atomizer odporny na chemię. Rozcieńcz 1:10 i zobacz co się dzieje. Ja w skrajnych przypadkach (doczyszczenie zaniedbanej myjni automatycznej, zakamieniona elewacja itp.) używałem jej nawet bez rozcieńczenia.
Toster Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Raczej odradzałbym piaskowanie. Piasek niszczy powierzchnię felgi i widać jego ingerencję. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest szkiełkowanie. Powierzchnia staje się idealnie gładka. Koszt szkiełkowania to w zależności od miejsca 100-150zł za godzinę pracy. Według mnie w godzinę spokojnie temat jest do zamknięcia. Chyba lepiej dołożyć parę złotych więcej i mieć zrobione porządnie niż zniszczyć felgi.
lukasz87 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Skoro mowa o mocnej chemii. To mam pytanie ponieważ wczoraj czyściłem mamusiowe felgi grafitowe, ale końcówki ramion chyba chromowane są. Było masa piachu i brudu (normalnego). W arsenale Tenzi En-je , Dragon i tu KWAS Polytop Maximus (1:4?). Bałem się zastosować Polytop Maximus nie wiedziałem jak i przede wszystkim czy potrzeba ? Pobawiłam się Tenzji En-je 1:4. Na dwa razy od razu na piach i brud odczekałem i pędzelkowa nie, spłukanie i jeszcze raz psiukanie i pędzelkowa nie. Efekt mnie nie zadowolił oczywiście piach i normalny brud okej. ALE chyba została lotna rdza i jakieś dziwne rudawe ślady. Dragona mi było szkoda. Głównie pytam tu o to czy mogłem od razu zastosować Polytop Maximus i w jaki sposób ? Psiukać ? Na ten kilogramowy brud, syf ? Nie zniszczy tego niby chromu ? Czy usunął by lotną rdzę ? NIGDY nie stosowałem więc się bałem po prostu. Pozdrawiam Ł.
Karol Damla Opublikowano 19 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Czerwca 2015 Jeżeli chodzi o kwas do felg Maximus jest to skoncentrowana wersja i kwas jest bardzo mocny, ale można go spokojnie dozować w stosunku 1:2 i wtedy jest naprawdę mocny. Środek posiada pH na poziomie 1, stąd można go fajnie rozrabiać. Nie uszkadza powiezrchni felgi, oczywiście odpada stosowanie na chromy. Ostrożnie także z zaciskami. Proszę pamiętać, że pomimo mocnego nawet płukania felg i tak zostaje na powierzchnie, stąd zawsze przmyć APC lub szamponem, aby zmienić pH na strukturze. Kwas nie usuwa lotnej rdzy, do tego trzeba zmienić pH, zadanie kwasu to jedynie powierzchniowe działanie na brud typu osad klocki i inne wżery. Tak jak ktoś wspomniał, najpierw spryskaj kwas, potem płukanie i zabawa pędzlem. W razie pytań służę pomocą
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się