Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam.

Poszukuje silnego specyfiku do oczyszczenia ich przez przygotowaniem do malowania (będą oczywiście potem matowione), tak więc myślę że najważniejsza jest tu moc ;)

Zależy mi przede wszystkim na skuteczności działania tego preparatu.

 

Dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam Sev :)

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

A nie lepiej felgi oddać do piaskowania/szkiełkowania/sodowania? Wtedy masz zdartą farbę ładnie do żywego metalu i można pomalować proszkowo.

Posted

Myślę, że te felgi nie wymagają aż takiej ingerencji. Chciałbym zrobić to we własnym zakresie, a niestety takim sprzętem nie dysponuje.

Malowanie proszkowo odpada, z tego powodu iż wymaga ono wygrzewania proszku w temp ok. 200*C-250*C, co powoduje zmiany strukturalne aluminium, przez co robią się kruche.

 

Pozdrawiam Sev.

  • Moderator
Posted

Wypiaskowac i pomalowac normalnie z pistoletu w takim razie ;)

Posted

Obawiam się trochę (a może niepotrzebnie?), że po malowaniu widać będzie ingerencję piasku (nie będzie to równa powierzchnia).

Prosiłbym o radę osoby, która ma doświadczenie i wiedzę na w/w temat.

 

Pozdrawiam Sev.

Posted

Po to są podkłady wpełniające żeby usunąć dołki po piaskowaniu. Malowałem takim podkładem porysowane i poniszczone felgi i super wypełnia ubytki, nawet takie większe.

Posted

Obawiam się, że koszt takiego szkiełkowania, lub sodowania przekroczyłby wartość felg ;)

 

Zobaczę jak to będzie wyglądało po piaskowaniu.

Posted

Witam,

 

A co polecicie do usunięcia takiego brudu? Felgi były czyszczone już Tezni Prix.

 

Przed:

7is0Ei.jpg

 

Po:

N1pwh1.jpg

 

Pozdrawiam

Andrzej

Posted

stepien, Obawiam się, że żadna chemia nie doprowadzi tego do ideału. Lakier jest zniszczony, według mnie jedynym wyjściem jest renowacja. ;)

Posted
Lakier jest zniszczony

 

fakt, lakier zniszczony, ale pod kwasem spokojnie powinno zejść

Posted
Lakier jest zniszczony

 

fakt, lakier zniszczony, ale pod kwasem spokojnie powinno zejść

 

To może inaczej. Nawet jeśli nie da się tego usunąć w 100% to chciałbym spróbować(nawet dla potomnych tego forum) czy możecie polecić środek który jeśli sobie z tym nie poradzi to żaden inny nie da rady? Nie chcę kupić arsenału który wartością przekroczy koszt felg. Czy jest coś mocniejszego niż np. Aluminium Cleaner od Nielsena?

 

Pzd

Posted
Nerta ATC 300.

Jak ona nie da rady to już nic nie pomoże ;)

 

A czy NERTA WHEEL NET SUPER będzie słabsza od ATC? Widzę że ATC nie można kupić w innych pojemnościach jak 5 l a nie mam tylu brudnych felg żeby ten produkt wykorzystać :). W innym przypadku jeśli posiadasz litr ATC do sprzedaży to z miłą chęcią.

 

Pzd

Posted

ATC 300 to najmocniejszy kwas jaki do tej pory spotkałem.

Skończył mi się kolejny baniak i aktualnie też nie mam :/

Posted

Również do tego szczura polecam NERTA WHEEL NET SUPER. To jest zasada a nie kwas. Nertą wyprowadziłem kiedyś zaszczurzone amelinowe pokrywy zaworów.

Posted

Nerta 300 już kupiona, udało się zdobyć 1l. Od jakiego rozcieńczenia zacząć 1:10?

Czy ten produkt wymaga jakiegoś specjalnego pojemnika czy wystarczy coś do mocnej chemii?

 

Pzd

Posted

Przelej w słoik i nakładaj pędzelkiem lub butelka co najmniej z HDPE + szary atomizer odporny na chemię.

Rozcieńcz 1:10 i zobacz co się dzieje. Ja w skrajnych przypadkach (doczyszczenie zaniedbanej myjni automatycznej, zakamieniona elewacja itp.) używałem jej nawet bez rozcieńczenia.

Posted

Raczej odradzałbym piaskowanie. Piasek niszczy powierzchnię felgi i widać jego ingerencję. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest szkiełkowanie. Powierzchnia staje się idealnie gładka. Koszt szkiełkowania to w zależności od miejsca 100-150zł za godzinę pracy. Według mnie w godzinę spokojnie temat jest do zamknięcia. Chyba lepiej dołożyć parę złotych więcej i mieć zrobione porządnie niż zniszczyć felgi.

Posted

Skoro mowa o mocnej chemii. To mam pytanie ponieważ wczoraj czyściłem mamusiowe felgi grafitowe, ale końcówki ramion chyba chromowane są. Było masa piachu i brudu (normalnego). W arsenale Tenzi En-je , Dragon i tu KWAS Polytop Maximus (1:4?).

 

Bałem się zastosować Polytop Maximus nie wiedziałem jak i przede wszystkim czy potrzeba ? Pobawiłam się Tenzji En-je 1:4. Na dwa razy od razu na piach i brud odczekałem i pędzelkowa nie, spłukanie i jeszcze raz psiukanie i pędzelkowa nie. Efekt mnie nie zadowolił oczywiście piach i normalny brud okej. ALE chyba została lotna rdza i jakieś dziwne rudawe ślady. Dragona mi było szkoda.

 

Głównie pytam tu o to czy mogłem od razu zastosować Polytop Maximus i w jaki sposób ?

Psiukać ? Na ten kilogramowy brud, syf ? Nie zniszczy tego niby chromu ? Czy usunął by lotną rdzę ?

 

NIGDY nie stosowałem więc się bałem po prostu.

 

Pozdrawiam

Ł.

  • 2 months later...
Posted

Jeżeli chodzi o kwas do felg Maximus jest to skoncentrowana wersja i kwas jest bardzo mocny, ale można go spokojnie dozować w stosunku 1:2 i wtedy jest naprawdę mocny. Środek posiada pH na poziomie 1, stąd można go fajnie rozrabiać. Nie uszkadza powiezrchni felgi, oczywiście odpada stosowanie na chromy. Ostrożnie także z zaciskami. Proszę pamiętać, że pomimo mocnego nawet płukania felg i tak zostaje na powierzchnie, stąd zawsze przmyć APC lub szamponem, aby zmienić pH na strukturze. Kwas nie usuwa lotnej rdzy, do tego trzeba zmienić pH, zadanie kwasu to jedynie powierzchniowe działanie na brud typu osad klocki i inne wżery. Tak jak ktoś wspomniał, najpierw spryskaj kwas, potem płukanie i zabawa pędzlem. W razie pytań służę pomocą :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.