Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłeś przy swoim aucie ? 2


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

Przy wymianie kół był problem z ich ściągnięciem bo się okropnie zapiekały, ściągnąłem wszystkie koła i dokładnie wyczyściłęm z rdzy piasty i felgę od środka, trochę czasu z tym zeszło ale teraz zero zdzy, posmarować smarem miedziowym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
krd nie wiem, może na zdjęciach tak wyszło ale wygląda jakby ten siłownik był za długi. No ale jak dedykowany to pewnie tak ma być :) Patyk podpierał na takiej samej wysokości? U mnie w bmw zdecydowanie jest niżej, no ale dziś faktycznie pierwszy raz przywaliłem głową więc może i lepiej masz to rozwiązane ;)

 

Patyk podpieral troszke nizej, teraz maska zdecydowanie wyzej sie podnosci. Dla mnie zmiana na plus ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie kół był problem z ich ściągnięciem bo się okropnie zapiekały, ściągnąłem wszystkie koła i dokładnie wyczyściłęm z rdzy piasty i felgę od środka, trochę czasu z tym zeszło ale teraz zero zdzy, posmarować smarem miedziowym ?

Wyczyścić porządnie szczotką drucianą i tylko delikatnie śruby posmaruj smarem, a piast i felg nie smaruj niczym, zostaw czysta powierzchnię bez niczego. Z mojego doświadczenia wiem, że ze smaru miedzianego potrafi się zrobić niezły syf przy używaniu środków do usuwania zanieczyszczeń metalicznych i również jest problem ze ściągnięciem kół ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyścić porządnie szczotką drucianą i tylko delikatnie śruby posmaruj smarem, a piast i felg nie smaruj niczym, zostaw czysta powierzchnię bez niczego. Z mojego doświadczenia wiem, że ze smaru miedzianego potrafi się zrobić niezły syf przy używaniu środków do usuwania zanieczyszczeń metalicznych i również jest problem ze ściągnięciem kół ;).

 

Co masz na myśli pisząc o niezłym syfie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze smaru miedzianego zrobiła się breja, przez którą nie można była ściągnąć koła. Walczyłem z nim ponad godzinę, przy czyściej piaście bez żadnych smarów nie muszę się przejmować tym, że będę miał problem ściągnąć koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie na tego smaru miedziowego są podzielone opinie, w jednym warsztacie smarują sami bez pytania jak mają problemu ze ściągnięciem koła, a w innym jak zapytasz czy mogą Ci posmarować to odradzają, że to nie jest dobry pomysł ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie fajnie, ze wysoko podniesiona.

Najlepsze rozwiązanie ma Mercedes z dwoma poziomami maski :)

Szkoda, ze tego nie ma np w BMW.

 

O le wiem to niektóre modele (z maską podnoszoną do tyłu) mają specjalną blokadę w zawiasie którą można wykręcić i maska podnosi się na 90 stopni ;)

 

ja w e34 martwić się o to nie muszę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miedź przyśpiesza korozję aluminium, dlatego nie powinno się stosować smaru miedziowego z felgami aluminiowymi.

 

Zjadło Ci felgi czy potarzasz obiegową opinię ?

Pewnie doświadczenie zaciągnięte z instalacji CO

 

miedź po prostu wchodzi w reakcję z aluminium. Widziałam felgi u kolegi, u którego cały czas była stosowana pasta miedziana i nie wyglądało to fajnie.

 

Ja polecam smar ceramiczny np. firmy Johansson, który się bardzo dobrze sprawdza, jest odporny na wodę, sól i nie reaguje zarówno z metalami jak i kosmetykami przez nas używanymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"W motoryzacji doskonale sprawdzi się do montażu wtryskiwaczy, świec żarowych klocków hamulcowych i i innych elementów narażonych na zapiekanie." - przy tej odporności temperaturowej to w zasadzie jedyny nadający się do tego smar (z rodziny ceramicznych w domyśle)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nada się on też do posmarowania gwintu w nowej świecy żarowej?

 

Od kiedy gwint świecy żarowej się smaruje? Przykręcasz kluczem dynamometrycznym odpowiednim momentem i na pewno nie będzie problemu z odkręceniem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Justyna

Miedz powoduje korozję elektrolityczną czyli pod jej wpływem aluminium utlenia się. To jest jasna sprawa.

Od zawsze smaruje piastę miedziuchą (dlatego, że mam pod dostatkiem) i na felgach nie ma wżerów. Tylko ja palcem rozcieram smar, zostawiając bardzo cienką warstewkę. To, że jest minimalna ilość może też ma wpływ ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od 5 lat używam na wszystkich swoich felgach smaru miedzanego i nie ma żadnego ubytku/korozji. To że miedz wchodzi w reakcję z aluminium to wiadome jest, ale podejrzewam że na ten proces potrzeba kilku, jak nie kilkunastu dobrych lat :)

Taka pucha starcza na lata:

TEXACO%20COPPER%20GREASE%209143.JPG

 

Ale oczywiście pasta ceramiczna też jest dobrym rozwiązaniem. Ja preferuje te bardziej ekonomiczne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nada się on też do posmarowania gwintu w nowej świecy żarowej?

 

Od kiedy gwint świecy żarowej się smaruje? Przykręcasz kluczem dynamometrycznym odpowiednim momentem i na pewno nie będzie problemu z odkręceniem ;)

 

Oj mógł byś się zdziwić nie raz.ja jednak preferuję smarowanie gwintów delikatnie odpowiednim środkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze dlubanie przy f10 :razz:

 

wpadly dywaniki gumowe:

 

_DSC6812_800x536_zps989e426a.jpg

_DSC6813_800x536_zpsfcef5018.jpg

_DSC6816_800x536_zps42678e7b.jpg

 

jeden xenon zacza swiecic na rozowo wiec koncowka - wpadly dwa nowe:

 

_DSC6834_800x536_zps00c5c68b.jpg

 

Serwis olejowy - plukanka AMS , olej Millers NANO TECHNOLOGY + dodatek Archoil9100

 

_DSC6852_800x536_zpsb05cecc4.jpg

_DSC6866_800x536_zpsc4510c0d.jpg

_DSC6867_800x536_zps98e44c86.jpg

 

Doszla rułłłłła:

 

_DSC6853_800x536_zpse5ac0ec8.jpg

_DSC6868_800x536_zps34c258f1.jpg

_DSC6869_800x536_zpsba10b4af.jpg

_DSC6870_800x536_zps1f48a4b8.jpg

_DSC6880_800x536_zps0ddd017e.jpg

_DSC6881_800x536_zps6028733b.jpg

_DSC6882_800x536_zpsa58b042e.jpg

_DSC6883_800x536_zps29747078.jpg

_DSC6885_800x536_zps912be6e1.jpg

 

 

I ostatnia zmiana z ktorej najbardziej sie ciesze:

 

_DSC6846_800x536_zps569ccdde.jpg

 

Kierownica z LCI :drive: Moja w aucie byla stan perfect,nie chcialem kupic zajechanej wiec wpadla nowka sztuka z ASO wraz z poduszka w SKÓRZE !

 

_DSC6847_800x536_zpsfd6200e6.jpg

_DSC6848_800x536_zpsda458f97.jpg

_DSC6849_800x536_zps679e6103.jpg

_DSC6850_800x536_zps9ffdff19.jpg

_DSC6862_800x536_zpsef29068f.jpg

_DSC6864_800x536_zpsd22ba387.jpg

_DSC6865_800x536_zps46ed9029.jpg

_DSC6878_800x536_zpsc5dcd31c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.