Pajko Opublikowano 2 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Nie dzis a w sobotę , przygotowałem się na sezon zimowy . Czyli do auta wleciały gumowe dywaniki i nowe wycieraczki , a koła zimowe , wymyłem i położyłem kwarc , ale na auto jeszcze nie trafiły czekają na pierwsze oznaki zimy ( oby jak najpóźniej ! ) Wielkiego "syfu" nie było bo nawiosne koła zostały wymyte po sezonie Od wewnętrznej strony było gorzej . Pomocnicy to jak widać - Tuga , Blue Gel i SG 4 Nano - IPA - zmywacz silikonowy Na gotowo , a na oponach SG b2b w 2 warstwach przed dotarciem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek WRO Opublikowano 2 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Pajko, trzy pytania: - ile kładziesz warstw rim protect - czy trzyma to całą zimę - ile kompletów felg w konkretnym rozmiarze zew/wew zrobisz ze 100ml Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pajko Opublikowano 2 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Spieszę odpisać 1.Tu leży 1 na super przygotowanej jałowej powierzchni. Na letnich mam 2 2. Na zimę kładę po raz pierwszy . Sezon letni trzyma jak wsciekły od kwietnia traktowany średnio co 2 tyg różną chemią 3. Z tej buteleczki co widać zrobiłem komplet 19 wew i zew 2 warstwy i komplet 16 wew i zew 1 warstwa i jeszcze zostało spokojnie na jeden komplet wew i zew 1 warstwę Jedyny minus to słabe kropelkowanie ale domywanie bajka . Jak będę zmieniał koła to nagram filmik z mycia letnich od wew bo nie mylem ich tam ani razu od kwietnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak Opublikowano 2 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Klocki sie konczyly, wiec sytuacja idealna by zalozyc troche wieksze hamowanie 320mm z pakietem ferodo na pokladzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator krd Opublikowano 3 Listopada 2015 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 kojak, mieści się to w 16stke? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zabiello Opublikowano 3 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 kojak, mieści się to w 16stke? W audi a4 b8 są w standardzie takie tarcze i wchodzi na 16" ale palca już nie włożysz przy feldze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak Opublikowano 3 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 Te na zdjeciu to są wlasnie 16' i ten model wchodzi na styk, jakieś trochę grubsze odważniki i był by już problem. A np 16' stal juz nie wchodzi. W a4 b8 nie ma takich, te wystepowaly np w a6 c6 3.0 tdi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zabiello Opublikowano 3 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 W a4 b8 nie ma takich A4 B8 ma w standardzie: Przód 320/30 mm (1.8 tfsi z FWD ma 314/25 mm) Tył 300/12 mm więc wiesz lepiej niż ja co mam w samochodzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak Opublikowano 3 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 Chodzilo mi o to, ze ma inny zacisk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viechooo Opublikowano 3 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 Sorry za off top ale nie mogę na to patrzeć. Co to za moda na samodzielne modyfikacje układu hamulcowego? Zdajecie sobie sprawę, że nie ze względów prawnych ale głównie bezpieczeństwa nie powinno robić się takich cudów w samochodach użytkowanych na codzień zwłaszcza posiadających układy ABS i ESP? Ponad to co z pompą hamulcowa, która jest liczona na daną średnicę tłoka hamulcowego? Zachęcam do chwili refleksji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haks Opublikowano 3 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 Olej made by czarnepaliwo.pl oraz nowe Hankook i*cept RS2 452 205/55/16 + wszystkie filterki od Knechta Dobry dzień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak Opublikowano 3 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 Sorry za off top ale nie mogę na to patrzeć. Co to za moda na samodzielne modyfikacje układu hamulcowego? Zdajecie sobie sprawę, że nie ze względów prawnych ale głównie bezpieczeństwa nie powinno robić się takich cudów w samochodach użytkowanych na codzień zwłaszcza posiadających układy ABS i ESP? Ponad to co z pompą hamulcowa, która jest liczona na daną średnicę tłoka hamulcowego? Zachęcam do chwili refleksji... Nie jestem pierwszą, ani dziesiątą osobą, która to zmienia, temat sprawdzony i już dawno oklepany, poza tym jest cos takiego jak przekodowanie pompy absu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ludwik93 Opublikowano 3 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 kojak, dobrze pisze temat strasznie oklepany i zgłebiony swoją drogą zmiana hebla na większy to chyba duży +, przynajmniej mi się tak wydaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viechooo Opublikowano 3 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 A zrobiłeś te przekodowanie? Kto je robi i w ilu autach jest możliwość zmiany rozmiaru tarcz? Sadzisz, że w jednym modelu samochodu jest jeden model pompy? Czasem nawet w tym samym silniku są różne pompy, do tego dochodzi kwestia zawieszenia, większa masa nieresorowana. Plus jest tylko jeden, większa siła hamowania jak wszystko jest pod kontrolą. W przypadku zadziałania systemów bezpieczeństwa życzę powodzenia :-) To ze coś robi masa ludzi i jest to oklepane to nie znaczy ze dobre. Odrazu na myśl przychodzi powiedzenie jedzmy....... miliony much nie mogą się mylić, ale co tam, nie moja sprawa :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid_Bojarski Opublikowano 3 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 Nie do końca jest tak jak piszesz, wszystko zależy od marki i modelu... Na przykładzie Hond które mam w małym palcu przy identycznej pompie potrafią być 4 średnice tarcz oraz zaciski jedno i dwu tloczkowe... Od 240mm aż do 300mm na dwóch tloczkach i wszystkie mają takie same pompy hamulcowe i mocowania, a nawet pompy nie różnią się między wersjami z absem i bez oraz ta sama pompa potrafi być w prelude, Civic, acco przy totalnie różnych masach i zawieszeniach... Wszystko można robić jeśli robi się to z głową, a ABS w każdym wypadku zadziała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viechooo Opublikowano 3 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 Być może są takie auta. W większości przypadków jest jednak inaczej. Pompy ABS ESP wytwarzają różne ciśnienia przez różny czas bo ktoś to obliczył dla danego auta, jego masy całkowitej i rozkładu mas. Co będzie jeśli pompa ta zadziała w ten sam sposób na tłok hamulcowy o większej średnicy? Jaką wywoła siłę w ten sposób i jaki będzie efekt pracy tego systemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid_Bojarski Opublikowano 3 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 Nie mam pojęcia, w życiu się nie zagłębilem w ten temat bo po prostu nie robiłem tego u siebie i nie myślałem o tym jeszcze. Wiem ze jechałem acco kumpla po wymianie przednich hamulcowe z 260mm na 300mm z dwoma tloczkami zimą i bez problemu można było zarówno zatrzymać auto jak i "sprawdzic" działanie absu i jakoś nie zauważyłem żeby było coś dziwnego... Do tego komp jak i pompa od vsa(hondowska nazwa dla esp) w nowszych acco są identyczne, wymienne, o tym samych numerach OEM o ile dobrze pamiętam a tam również są wersje od 282mm aż to 320mm w wersjach type-s i są one w pełni wymienne wiec może to moje zboczenie i przyzwyczajenie do tej marki ale widać ktoś przy liczeniu i projektowaniu uznał ze każda wersja jest pod względem działania i siły identyczna... Może komputer jest w stanie na bieżąco to analizować, może to jest jakiś inaczej kalibrowane - nie wiem, to tylko moje przypuszczenia, które potwierdzają się z tym co prezentują liczne przypadki w klubowych samochodach... A z drugiej strony patrząc to śmieszne są hamulce w acco u mnie gdzie tak duże auto, dość ciężkie ma na obu osiach 260mm a w mocniejszej wersji i dieslu 282mm,gdzie różnica w masie jest w granicy 50-100kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viechooo Opublikowano 3 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 Pozostaje jeszcze kwestia zachowania serii w autach, które porównujesz. Mniejsza o to. Nie chce nikogo nawracać. Sygnalizuje ze taki temat istnieje i może skutecznie zmienić działanie systemów. Auto z samym ABS nie będzie tak niebezpieczne dla użytkownika jak auto z ESP. Jeśli okaże się, że jednak zostanie wytworzona inna siła niż komputer sobie założył bo ktoś zmienił sobie od tak tarcze i zaciski i na zakręcie ESP zamiast dohamować zablokuje któreś z kół to powodzenia :-) tak jak mówię, proszę się nie denerwować i nie brać do siebie ale tak, taki problem istnieje i nie jest tak, że wszystko wszędzie jest identyczne. W autach do jazdy wyczynowej bez takich systemów oczywiście tego nie neguje. Informuje poprostu, że nie zawsze mocniejsze hamulce są bezpieczniejsze w dzisiejszych czasach, jeśli nie zostały do naszego pojazdu z jakichś względów seryjnie zastosowane. Uważam temat za wyczerpany bo i tak koledzy moderatorzy pewnie się na nas zdenerwuja :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
weglus Opublikowano 3 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 viechooo, a nie jest przypadkiem tak, że komputer sobie sam dobiera siłę przy ESP? Piszesz tak jakby systemy bezpieczeństwa były zakodowane 0-1. Tam jest masa czujników (o których zapewne wiesz, bo piszesz z sensem), które mają za zadanie to wszystko ogarnąć. Nie po to firmy wydały już setki milionów jak nie miliardów ojro na badania, testy, kolejne wersje systemów aby zmiana hamulców je zrypała. Inną siłe musi posłać ESP do wyjścia z dużego poślizgu na suchym asfalcie przy 100km/h a inną przy poślizgu na śniegu przy 30km/h. To są mądre systemy Uważasz, że producenci bawią się w robienie osobnej pompy dla każdego rozmiaru hamulca? Byłoby to nieopłacalne. Są zapewne 1-2 wersje pomp z widełkami "mocy". Pisząc o masie nieresorowanej zaraz przyszło mi na myśl jak ktoś zakłada większe/cięższe felgi. Ludzie robią to nagminnie i wszyscy żyją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak Opublikowano 4 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2015 A czemu niby mialbym nie zrobic kodowania, jesli byloby to konieczne? W tych modelach chyba tylko S mialo inne serwo. Piszac o masie ludzi, nie mialem na mysli swiezakow, korzy sobie tak umysleli i tak zrobili, napisali gdzies na forumie - to ja tez se zrobie.. Jest to "rzecz" sprawdzona i przetestowana przez kilka osob siedzacych w temacie hebli od lat. Drugi temat z rzedu, gdzie wrzucilem fotki i druga gow no burza, jak nie naciągi to teraz hamulce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KapselK Opublikowano 4 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2015 Drugi temat z rzedu, gdzie wrzucilem fotki i druga gow no burza, jak nie naciągi to teraz hamulce. Tak źle tak nie dobrze. Nie dogodzisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator krd Opublikowano 4 Listopada 2015 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2015 W Fabii1 z tego co wiem ta sama pompa hamulcowa obsługuje 288 i na 1 tłoczku i bodajże 330 na 6 tłoczkach (oczywiście nie w serii). I wszystko działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid.zu Opublikowano 4 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2015 To poprzednie hamulce nie były w stanie zatrzymać tych waszych mocarnych szatanów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Franek Opublikowano 4 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2015 Tu sami rejserzy przecież Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zabiello Opublikowano 4 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2015 Chodzilo mi o to, ze ma inny zacisk. może odrobinę inny wygląd ale zacisk/jarzma nie masz większych ani mniejszych, zacisk też masz z jednym tłoczkiem, więc tak naprawdę jaka to różnica? W A4 B8 jedna pompa też obsługuje "tarcze o różnej średnicy". Przy esp komputer sam wylicza siłę hamowania z czujników obrotów kół i dozuję z taką siłą by nie zblokować koła. A tak btw to sam bym z chęcią założył sobie na przód tarcze od S4 z 345mm średnicy Jeździłem 325ix po lifcie i tam były przód/tył tarcze 330mm w serii i muszę przyznać że lepiej hamowały niż moje seryjne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi