Skocz do zawartości

Audi A3 2007 czarny uni


bienek

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio miałem okazję spędzić trochę czasu (około 40 godzin) przy aucie mojego dobrego kumpla jeszcze z czasów studiów.

 

Poprosił mnie, żeby ogarnąć mu auto bo na lakierze nazbierało się już trochę rys, było kilka miejsc wymagających małych zaprawek lakierniczych i trzeba było to doprowadzić do jakiegoś ładu.

 

Wiedziałem, że nie będzie łatwo bo lakier audi bywa zwykle twardy, a do tego czarny więc trzeba to jakoś sensownie wykończyć.

 

Na początku planowałem typowy one step czyli na tym lakierze delikatne odświeżenie, ale w miarę pracy postanowiłem, że przyłożę się mocniej i zrobię mocniejszą korektę, ale już nie walcząc o każdą ryskę za wszelką cenę. Uczciwie to usunąłem ok 80% rys, zostały tylko te grubsze i w miejscach gdzie lakier był na tyle cienki, że nie chciałem go jeszcze bardziej osłabiać.

 

 

CZYM

 

Polerka rotacyjna FLEX

 

Polerka DA o skoku 21mm

 

Polerka DA Krauss DB 5800S

 

 

 

Futro polerskie o krótkim włosiu Flexipads na DA 21

 

Gąbka scholl Spider

 

Gąbka Lake Country Hydrotech niebieska

 

Gąbka RUPES Żółta

 

Menzerna FG400

 

Koch antihologram

 

 

i masa innych kosmetyków i siuwaksów.

 

 

Mała inspekcja w słoneczku

 

 

lwn9.jpg

d7v6y.jpg

su2f.jpg

sdpc.jpg

xtdtt.jpg

pel6b.jpg

xivz.jpg

00mjh.jpg

hp8y.jpg

ih43u.jpg

9xsy4.jpg

9iv8s.jpg

 

 

 

 

 

Trochę swirli, trochę mocniejszych pojedyńczych rys no i kilka miejsc, które wymagały małych zaprawek z użyciem pędzelka i lakieru. A i tego nie widać na fotkach, miejscami było większe odpryski od kamieni, które w późniejszym etapie też zamaskowałem zaprawkami.

 

 

 

 

 

 

 

 

Mycie- standard, mocne APC, Prix, glinka i na końcu płyn do naczyń ;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

96foe.jpg

rg4b.jpg

kur7.jpg

1r24.jpg

et7j.jpg

9mlb.jpg

kupv.jpg

rysh5.jpg

l25tj.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Po dokładnym wymyciu, korzystając ze słońca przyjrzałem się lakierowi jeszcze mocniej

 

 

 

 

 

 

 

 

2o7i.jpg[/url]

eo3u.jpg

kc9n.jpg

mehsw.jpg

uofn.jpg

jbbk.jpg[/url]

dwul9.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dosyć oglądania i dalszego przygnębiania się stanem zniszczeń tylko czas brać się do roboty!!!

 

 

 

 

 

 

I jakieś 1 efekty są :)

 

 

 

 

 

 

 

n1gt.jpg

uy8mn.jpg

kgto.jpg

dvlq.jpg

ag8mv.jpg

irm7.jpg

1cuy.jpg

y9nw.jpg

qlnj.jpg

 

 

 

 

 

 

 

W międzyczasie zająłem się zaprawkami. Doczyszczone dremelkiem ze szczotką drucianą, następnie podkład antykorozyjny, lakier i bezbarwny. Wyszło całkiem spoko, chociaż na zdjęciach nowy lakier wyraźnie kontrastuje i wydaje się być mocno ciemniejszy to na żywo nie rzuca się to tak w oczy.

 

 

 

 

 

 

 

 

hwpu.jpg[/url]

zw3t.jpg

49go.jpg

u0k6.jpg

kcwb6.jpg

1zxb.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Muszę przyznać, że w pewnym momencie zapomniałem o robieniu zdjęć, bo czas mi tak uciekał szybko a praca ze względu na ultra twardy lakier nie chciała się zbytnio posuwać do przodu :/ Także są braki w relacji foto.

 

 

 

 

 

 

 

Nadszedł w końcu upragniony 3 dzień korekty, w którym zostało mi wykończenie lakieru. Na zdjęciu 6 rano i słońce nieśmiało, leniwie wyłaniające się spoza domu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7llp.jpg[/url]

 

 

 

 

 

 

Jeszcze mała inspekcja Led Lenserem z zestawem świeżo naładowanych baterii, wosk PB nattys Blue i wyjazd na słońce.

 

 

 

 

 

7da4.jpg[/url]

ljg3.jpg

vlz83.jpg

uyfz.jpg

45qy.jpg

23ot.jpg

1d661.jpg

mu1bk.jpg

iv7y.jpg

gxrdz.jpg

 

 

 

 

Na niektórych fotkach widać delikatne rozmazanie, ale to wosk który zaczął świrować po wyjechaniu na tak ostre słońce. Niestety czas mnie strasznie naglił i nie miałem już czasu żeby pozbyć się tego QD czy myciem.

 

 

 

Myślę, że wyszło całkiem nieźle, ale co się umordowałem z lakierem to moje. Zdaje sobie sprawę, że nie zrobiłem pewnych rzeczy aby dopieścić auto, ale ciążyła na mnie presja czasu, który i tak naciągałem pracując przez 3 dni od 6 rano do 22 :P

 

Dzięki za uwagę i miłego scrollowania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładnie. Dobry z Ciebie kolega :good:

Mycie- standard, mocne APC, Prix, Glinka i na końcu płyn do naczyń ;)

Też tak robię z tym, że przed glinką lecę całość zmywaczem silikonowym. Glinka prawie nic nie ma wtedy do roboty ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód na pewno z zachodu i oczywiście nie bity z przebiegiem 50tys km :kox: Niemiec płakał jak sprzedawał, a pan Henio z warsztatu u nas trochę poklepał, pomalował bez podkładu wcale nie oczyszczając powierzchni, bo przecież rdza wyjdzie dopiero po sprzedaniu i tak jest :P a co do korekty to czarny wygląda jak wyprany w perwollu :good::song:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat auto miało cały lakier w oryginalnych wartościach jeśli chodzi o grubość. Z tego co wiem kumpel sam je przywiozł z Niemiec dla siebie i zapłacił więcej niż ceny na naszym rynku. To że akurat za kołami pojawiła się ruda na błotniku, mogło być spowodowane przez kamienie, które uszkodziły powłokę zabezpieczającą i dalej już idzie z górki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bienek, dobra robota, pamiętam jak 2 lata temu zrobiłem pełną korektę na pewnym aucie, później poszedł HDC + Glasur, w garażu wszystko było cacy dopóki nie wyjechałem na pełne słońce, po 5 minutach było dużo gorzej niż te Twoje małe holsy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się o co tyle krzyku z tą rudą ... Przecież tam nic nie jest skorodowane, tylko odpryski spowodowane różnymi czynnikami, więc blacha bez lakieru, która świetnie się trzyma. Nie rozumiem :dontknow: Robota w porządku, ciekawe ile DA na takim lakierze realnie ściągnęła. Bardzo ładnie :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe ile DA na takim lakierze realnie ściągnęła

 

Tutaj działałem w większości rotacja, DA głownie finish. Ale maska i dach na DA 21 i futrze szło tak jak na rotacji więc sciągneło sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.