Moderator krd Opublikowano 21 Marca 2014 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 Genezy skrzypienia w rowerze mozna czasem szukac bardzo dlugo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kskej Opublikowano 21 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 Tak w sumie patrze to trochę tu Was jest co jeździ, a mam dylemat.. Rower do 1200-1300zł, głównie ścieżki rowerowe / asfalt / lekkie podjazdy (Brenna, Wisła, Ustroń - "brzegi" rzek - kamieniste). Aktualnie mam 10letniego górala z Makro Dwa typy: - kross Hexagon X3 nówka 1299zł - kross level A2 używka za 1200zł (nówka w zeszłym roku 1750zł - ten z linka jest 2014, nie umiem znaleźć 2013..) - 1600km przebiegu, znajomy mówi, że wszystko w porządku tyle, że przydałby mu się przegląd. Z tego co czytałem to różnica jakościowo jest duża pomiędzy rowerami, więc 1600km to dużo jak na rower? Czy olać to i brać nówkę? Co myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buka Opublikowano 21 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 Level dużo lepszy zrobić przeglad zmienić ewentualnie łancuch i śmigać. Hexagon nie nie jeszcze raz nie. Oszprzęt jak z roweru za 800zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cocolino Opublikowano 22 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 głównie ścieżki rowerowe / asfalt / lekkie podjazdy (Brenna, Wisła, Ustroń - "brzegi" rzek - kamieniste) Napisz lepiej dlaczego chcesz górala a nie crossa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
usher Opublikowano 22 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 kskej to ja Ci podpowiem typowo praktycznie bo akurat mam Krossa, a konkretnie wariację Hexagona czyli Black Edition za właśnie najniższą cenę. I teraz oczywiście pewnie mają rację które piszą coś o osprzęcie, różnicach etc. ... ale powiem Ci jak to jest w praktyce - jeździmy z kumplami i jeden ma właśnie Meridę za 2,5k z zupełnie innym osprzętem, kilka klas wyżej bla bla bla... czy w praktyce jest jakaś różnica ? Otóż nie ma żadnej pewnie zależy to od mojego amatorskiego jeżdżenia ca. 1000-2000 km w sezonie, ale generalnie ów najtańszy model wjechał na Salmopol, wjechał na Równicę i ma się świetnie. Tak mi się wydaję, że skoro stoisz przed takim dylematem jak ja kiedyś to jeździsz amatorsko i nie zauważysz różnic polecanych przez bardziej profesjonalne osoby, a najważniejsze to żebyś kupił rower i cieszył się z każdego km Napisz lepiej dlaczego chcesz górala a nie crossa ? Większy lans a tak poważnie to nie wiem czemu ale do wielu ludzi (w tym i do mnie) góral jakoś bardziej przemawia... oczywiście wiem że 80-90% czasu nawet lepiej sprawdzałby się cross, ale powiem Ci że właśnie te 10-20% które może się zdarzyć gdzieś tam w lesie, że będzie trudniejszy teren to fajna sprawa (znowu porównam z innym kolegą który właśnie ma crossa i czasami ma problem ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zmorka Opublikowano 22 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 usher, jak zwykle każdy ma swoją rację , ale nie zgodzę się z Tobą co do tańszego czy droższego osprzętu, bo nawet jeżdżąc zupełnie amatorsko, jak np. ja wiem ile frajdy daje podczas jazdy to , że przerzutka przełącza się bardzo miękko i precyzyjnie bez zbędnego szukania "sobie miejsca", tak samo nie powiesz mi że w czasie jazdy w deszczu zwykłym V-brake -m hamuje się również przyjemnie co tarczowymi hamulcami Jest dokładnie tak jak z samochodami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marszo Opublikowano 22 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 zmorka, tak na dobrą sprawę to na płaskim, każda nowa przerzutka dobrze wyregulowana powinna szybko reagować nawet SIS. Różnice zauważalne są pod obciążeniem i w trudnych warunkach. Wcześniej ganiałem na alivio/acera teraz na XT/ SLX - w mieście różnicy nie widzę, a przynajmniej nie takiej, która by mnie skłoniła do zapłacenia 3x więcej za ten sprzęt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zmorka Opublikowano 22 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 marszo, wszystko sie zgadza, ale jak nasz kolega usher, napisał właśnie te 10-20% które może się zdarzyć gdzieś tam w lesie to właśnie te XT robią nie 10 czy 20 % a 100% i satysfakcja gwarantowana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cocolino Opublikowano 22 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Napisz lepiej dlaczego chcesz górala a nie crossa ? Większy lans a tak poważnie to nie wiem czemu ale do wielu ludzi (w tym i do mnie) góral jakoś bardziej przemawia... oczywiście wiem że 80-90% czasu nawet lepiej sprawdzałby się cross, ale powiem Ci że właśnie te 10-20% które może się zdarzyć gdzieś tam w lesie, że będzie trudniejszy teren to fajna sprawa (znowu porównam z innym kolegą który właśnie ma crossa i czasami ma problem ). Ale w czym masz problem ze śmiganiem crossem po lesie ??? Panowie, nie przesadzajmy góral jest dobry w góry, a ścieżki rowerowe, leśne, drogi utwardzone/nie utwardzone, czyli powiedzmy 90% tego co mamy w naszym pięknym kraju crossikiem łykasz z prędkością 15-20% większą niż zwykłym góralem. W życiu nie kupiłbym górala na ścieżki rowerowe leśne itd, a zwłaszcza gdy są one płaskie. Natomiast jeśli chodzi o "cięższy teren" to jest to pojęcie względne. Dla jednego cięższy teren to będzie podjazd/zjazd 2 km w błocie/glinie/piachu z przewyższeniem 1500m a dla drugiego to będzie kręta leśna dróżka z dwiema kałużami. Mi na "cięższy" teren ale nie w górach spokojnie w crossie wystarczają te oponki http://allegro.pl/opona-schwalbe-land-c ... 57129.html Zakopać na nich mi się jeszcze nie udało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
usher Opublikowano 22 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 zmorka dokładnie tak jak piszesz - to już później są kwestię subiektywne i wymagań moje są na tyle małe że nie zauważyłem różnicy w płynności, działaniu etc. osprzętu w 2-3x droższych rowerach kumpli... a co do deszczu to pewnie masz rację, ale tu bez bicia się przyznaję że hardkorem nie jestem i w deszczu raczej nie jeżdżę cocolino nie ma problemu i przyznaję Ci generalnie rację, mówię o 10% właśnie gdzie w owym lesie popadało, zrobiło się grząsko czy coś, albo bardziej dziurawo było i my góralami przejechaliśmy, kumpel na crossie już nie... ale generalnie zgodzę się że cross jest logiczniejszym wyborem tylko tak jak we wszystkim nie zawsze w życiu wybieramy logicznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator krd Opublikowano 22 Marca 2014 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 każda nowa przerzutka dobrze wyregulowana powinna szybko reagować nawet SIS Nie ma czegos takiego jak przerzutka SIS. SIS to technologia Shimano Index System, czyli klikamy raz i zmienia nam o jeden bieg, czyli indeksacja. Kazda obecna przerzutka Shimano posiada system SIS, wlacznie z XTR'em. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzaKal Opublikowano 22 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Panowie proste porównanie, tak jak by ktoś chciał kupić samochód np.subarke wrc po to żeby jedzić na co dzień, spokojnie itp. takiej osobie wystarczy normalny samochód, tak jak normalny rower osobom jeżdzacym rekreacyjnie, ja np. lubię sobie poszaleć po gorach, po wszystkich napotkanych przeszkodach (schody, krawęzniki itp. ) dlatego ja widzę różnicę w osprzęcie, w ramie, amortyzacji, więc do normalnej jazdy normalny rower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kskej Opublikowano 26 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 Troszkę przyspałem, wybaczcie Napisz lepiej dlaczego chcesz górala a nie crossa ? Powiem Ci tak, wcześniej nie zdawałem sobie z tego sprawy - zawsze się jeździło na "góralu" i nawet nie wiedziałem o tworze jakim jest cross. Poszedłem do sklepu z zapytaniem o rower do tego jak to opisałem w moim 1 poście i polecili hexagon'a i z wyższej już półki A2, czyli MTB. jeździmy z kumplami i jeden ma właśnie Meridę za 2,5k z zupełnie innym osprzętem, kilka klas wyżej bla bla bla... czy w praktyce jest jakaś różnica ? Otóż nie ma żadnej Też mi się tak wydaje, że nie odczuje żadnej różnicy przy mojej amatorskiej jeździe, ale A2 z lepszym osprzętem (fakt używka ale taniej, bdb stan, roczna) mnie kusi bardziej Może kiedyś odczuje i wykorzystam te własności wyższej klasy osprzętu i poczuję różnicę. usher, jak zwykle każdy ma swoją rację , ale nie zgodzę się z Tobą co do tańszego czy droższego osprzętu, bo nawet jeżdżąc zupełnie amatorsko, jak np. ja wiem ile frajdy daje podczas jazdy to , że przerzutka przełącza się bardzo miękko i precyzyjnie bez zbędnego szukania "sobie miejsca" o to mi chodziło właśnie, dzięki za opinie! Powiem tak, jakby chodziło o nówki hex (1300zł) vs A2 (1700zł) wziąłbym bez zastanowienia tańszą opcję bo nie mam żadnych wymagań. Ale, że trafiła się używka to ją wezmę. Co do cross'a, zobaczę po sezonie gdzie najwięcej jeździłem i zdecyduję, najwyżej kupię jakiejś węższe oponki. Dzięki wszystkim za pomoc i przemyślenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekrk Opublikowano 27 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Po wrócę do problemu mojego z przed paru stron, niestety skrzypienie po rozebraniu siodełka wraz z wszystkim co jest w okół niego nic nie dało, wymiana pakietu też nic nie dała, dalej jak mocno pod górkę na pedału napieram to skrzypi(dźwięk podobny do dokręcania kół kluczem dynamometrycznym) Chyba kolejna rzecz która pójdzie do wymiany to pedały... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pimps Opublikowano 27 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Po wrócę do problemu mojego z przed paru stron, niestety skrzypienie po rozebraniu siodełka wraz z wszystkim co jest w okół niego nic nie dało, wymiana pakietu też nic nie dała, dalej jak mocno pod górkę na pedału napieram to skrzypi(dźwięk podobny do dokręcania kół kluczem dynamometrycznym)Chyba kolejna rzecz która pójdzie do wymiany to pedały... Już Ci wcześniej napisałem abyś te pedały odkręcił nasmarował gwinty i od nowa przykręcił - może pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz.mg Opublikowano 31 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 Rozglądam się za nowym rowerem, możecie powiedzieć dwa słowa na temat tego egzemplarza: http://allegro.pl/rower-trekkingowy-gaz ... 23525.html Za bardzo nie znam się na osprzęcie itd. Z góry wielkie dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manolito77 Opublikowano 31 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 Jeśli taki rowerek spełnia Twoje oczekiwania (rekreacyjna jazda w lekkim terenie) to jest to bardzo przyzwoity rower i jak na takiego trekkinga z bardzo fajnym osprzętem. Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mały_dżon Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 A co z rozmiarem bo na fotach wygląda na drabinę? Amor lekko przytarty, poszukałbym czegoś innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moog Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Cześć, Jest może ktoś z Wawy okolice Bielany, Bemowo kto za opłatą pomógłby 2 rowerki ogarnąć? regulacja przerzutek głównie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cocolino Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Rozglądam się za nowym rowerem, możecie powiedzieć dwa słowa na temat tego egzemplarza: http://allegro.pl/rower-trekkingowy-gaz ... 23525.htmlZa bardzo nie znam się na osprzęcie itd. Z góry wielkie dzięki. Jak za ta cenę to maszynka zajebista ale rower dla kogoś o wzroście 185 + Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekrk Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Po wrócę do problemu mojego z przed paru stron, niestety skrzypienie po rozebraniu siodełka wraz z wszystkim co jest w okół niego nic nie dało, wymiana pakietu też nic nie dała, dalej jak mocno pod górkę na pedału napieram to skrzypi(dźwięk podobny do dokręcania kół kluczem dynamometrycznym)Chyba kolejna rzecz która pójdzie do wymiany to pedały... Już Ci wcześniej napisałem abyś te pedały odkręcił nasmarował gwinty i od nowa przykręcił - może pomoże. Co prawda smarowanie nic nie dało ale wymiana na nowe pomogła dźwięk ustał jest znów błoga cisza i jazda unibikem mi sprawia znów przyjemność Dzięki za podpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz.mg Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Dzięki za odpowiedzi, pisalem zapytanie, rozmiar ramy 54cm. Mój wzrost 185cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebcio Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 W rodzinie kupione 2 nowe rowery... potrzebne jakieś porządne zabezpieczenie żeby przypiąć np. pod sklepem. Co polecacie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manolito77 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Najbardziej solidne są U-Locki. Niestety z racji swej budowy trochę nieporęczne do wożenia (głównie do zapakowania w jakiś plecak itp). Chyba, że dokupisz sobie do nich mocowanie specjalne (nie wszystkie U-Locki mają je w zestawie), które montuje się do ramy i U-Locka wpina w niej - nie tarabani to wtedy po całej ramie jak się go tylko przewiesi przez ramę. No i U-Locka jak kupujesz to też sprawdź, czy ma jakieś certyfikaty bo nie brakuje takich, które robią chinole ze stali miękkiej jak g***. Plusy - stosunkowo rozsądna waga i dobra wytrzymałość na przecinanie Minusy - ograniczona liczba obiektów, do których możesz przypiąć rower (czasem też i ramy są fikusne i u-lock nie do końca do nich pasuje) Ewentualnie masz jeszcze zapięcie w formie łańcucha (obleczonego często w jakiś materiał lub koszulkę z tworzywa. Np takie coś: Minus - dość spora waga takich łańcuchów. Plus - możesz przypiąć rower do większej ilości obiektów niż u-lock Wszelkie linki bym sobie odpuścił (chyba, że kupisz jakąś grubszą - trochę dłużej zajmuje jej przecięcie). Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebcio Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Manolito77, dzięki za info będę musiał poszukać w necie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się