kamilgt Opublikowano 18 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 wirus_kamil, od Krzycha dostaniesz ocenę 10/10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rosen Opublikowano 18 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 znajomi odradzają mi tarczówki na rzecz porządnych v breaków. A głupie gadanie Ja mam rower już chyba 8lat, jeszcze na tarczówkach mechanicznych i w życiu bym tego nie zamienił na v-brake. A co do kosztów. Dwa razy w ciągu istnienia u mnie roweru wymieniałem komplet klocków przód/tył Nie pamiętam po ile chodzi komplet 30-40zł jakoś tj 2szt na jedną tarczę. Tarcz nie wymieniałem jeszcze. Mają rancik minimalny, ale na nowych klockach i po ustawieniu rower staje w miejscu. Zupełnie inaczej rower na tarczach hamuje niż na v-breaku Nie wiem jak ten konkretny model hamulcy, ale tu już masz hydraulikę więc powinno być na prawdę dobrze. Nawet jak być płyn raz na 5lat wymienił to chyba nie pójdziesz z torbami. Pewnie trzeba częściej ale raz, że to tylko rower, dwa zależy ile jeździsz Mój ma nakręcone, ja wiem z 10-12tys km Generalnie fajny sprzęt za dobrą kasę na nawet spoko osprzęcie i wagowo też fajnie wychodzi jak na tego typu sprzęt Ja np przy wzroście 180cm mam ramę 18" i jest według mnie praktycznie idealna. Może 19" jeszcze też by było ok Tyle, że tu masz ten śmieszny rozmiar opon 27,5 ale generalnie lepsze to niż 29 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
different Opublikowano 18 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 wirus_kamil, bierz tarcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trucky Opublikowano 18 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 wirus_kamil, zdecydowanie tarcze, u siebie mam V-brake i myślę o zmianie na tarcze. Brat ma tarczowe i dopóki oba hamulce były nowe i na prostej drodze nie było większej różnicy w hamowaniu, ale po jakimś przebiegu już wyszło szybsze zużycie v-brake'ów. A jak zaczęliśmy śmigać po górkach, to na zjazdach już widać ogromną różnicę na korzyść tarczówek - jak się nagrzeją to mocno hamują, a Vki już robią się gumowate i jest problem z mocnym dohamowaniem ps. ja na początku też przewidywałem jazdę tylko rekreacyjną ale się wkręciłem i zaczęło się myślenie o lepszym hamulcu, więc jak masz opcję wyboru to zdecydowanie bierz tarcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fancivi Opublikowano 18 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 wirus_kamil, tarcze a jak kiedys poczujesz hydrauliczne pod palcami to jest bajka i wogole smsa Ci pisalem bez echa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buka Opublikowano 18 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 Dokładnie najlepiej założyć hydrauliki idzie coś sesnsownego kupic po 200zł na koło. A róźnica o wiele lepsza niż mechaniczna tarczówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rosen Opublikowano 18 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 wirus_kamil, tarcze a jak kiedys poczujesz hydrauliczne pod palcami to jest bajka i wogole smsa Ci pisalem bez echa w tym rowerze co wrzucił link są hydrauliki, więc nie ma się co zastanawiać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator krd Opublikowano 19 Marca 2014 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Pytanko do speców :-) Przymierzam się do zakupu rowerku (taki http://www.unibike.pl/evolution.html ) i znajomi odradzają mi tarczówki na rzecz porządnych v breaków. Bo z tarczówkami więcej problemów niż pożytku. Jeżdze raczej spokojnie, rekreacyjnie Ale z tarczówkami bardziej wizualnie mi podchodzą Wszystko zalezy od tego czy bedziesz na tym rowerze szalal oraz czy bedziesz jezdzil zima/pozna jesienia. Hamulce typu Vbrake jak tylko obrecz sie robi mokra, badz zalega na niej bloto to staja sie w najlepszym wypadku "spowalniaczmi" a tarcze dziala praktycznie tak samo na sucho i mokro. Jak jest mozliwosc zdecentrowania kola to tez tarcze sa lepsze bo mozna jezdzic z wykrzywiona obrecza bez rozpinania hamulca. Jednakze, jak transportujesz rower w samochodzie to trzeba zwracac duza uwage na to by nie pokrzywic tarczy, tak samo przy stawianiu roweru w stojaki itp. Tarcze sa bardzo wrazliwe na bicia boczne, bo odleglosc od niej do klocka jest bardzo czesto <1mm. Dodatkowo jak planujesz wyprawy w nieznane, slabo zaludnione tereny to hamulcow hydraulicznych nie naprawisz w trasie, ani nie zrobi tego pierwszy lepszy serwis. No i to, ze eksploatacja jest ze 2x drozsza od vbrake. Aczkolwiek tak jak koledzy wyzej pisali, klocki przy rekreacyjnej jezdzie to pewnie spokojnie 5 lat jazdy. Plynu tez w praktyce sie nie wymienia. wirus_kamil, od Krzycha dostaniesz ocenę 10/10 :-) 9/10 bo nie lubie gorskich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekrk Opublikowano 19 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Pytanko do speców :-) Przymierzam się do zakupu rowerku (taki http://www.unibike.pl/evolution.html ) i znajomi odradzają mi tarczówki na rzecz porządnych v breaków. Bo z tarczówkami więcej problemów niż pożytku. Jeżdze raczej spokojnie, rekreacyjnie Ale z tarczówkami bardziej wizualnie mi podchodzą Posiadam to samo od chyba 6 lat, tak jak inni piszą jak jeździsz w różnych warunkach i ostro to może i tarcze są lepsze, ja używam tego roweru aby przemieścić się do pracy oraz okazjonalnie raz w miesiącu jazda po mieście jakiś kopiec czy zoo itp i nie widżę problemu z Vbrakami, tylę, że ja jeżdżę spokojnie i normalnie po ulicy nigdy raczej nigdzie się nie spieszę więc może dlatego ja lepszych nie potrzebuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fokus589 Opublikowano 19 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 witam, a to moja maszyna Specalized tarmac sl 3, korba zmieniona na SRAM Red rocz. 2011 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manio49 Opublikowano 20 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 No dobra, wracam na rower i rozglądam się za jakimś amortyzatorem przednim. Tylko przez czas mojej nieaktywności widzę że się dobrze pozmieniało 27.5, tapered etc. I właśnie o widelce ze sterówką tapered mi chodzi - da radę to upchnąć do zwykłej główki ramy 1 1/8 cala? Mam ramę author traction 2006. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekrk Opublikowano 20 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 A ja mam inny problem, przy jeździe pod górę albo mocniejszym wciskaniu pedałów występuję skrzypienie z lewej strony chyba od korby, nie bardzo wiem jak się do tego zabrać, popsikałem WD-40 w tamte rejony z obu stron dość sporo ale nic to nie dało, dziś kapkę oleju tam jeszcze pędzelkiem wprowadzę. Ale coś mi się wydaję, że serwis zostaję bo za rozbieranie korby sam nie chcę się zabierać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOM3 Opublikowano 20 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 manio49, do ramy pod główkę 1 1/8 cala nie da się upchnąć widelca ze sterówką tapered więc pozostaje szukanie wśród amortyzatorów pod 1 1/8 cala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cocolino Opublikowano 20 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Moim zdaniem przy zakupie roweru powinniśmy odpowiedzieć sobie na pytanie - gdzie będziemy na nim jeździli. To samo przy zakupie hebli. Naprawdę, jeśli nie zdarza Ci się jechać 1000m w dół, gdzie obok leci jakiś strumyk, czy w ogóle warunki są ciężkie to zdecydowanie odradzam hydrauliki. Kto miał porządne vki ten wie ile i jakie mają one zalet w porównaniu do hydr. W swoich dwóch rowerach (1 cross i 1 góral) mam hydrauliki ale crossa po prostu kupiłem okazjonalnie i akurat był w nie wyposażony a góralem 1-2x w roku jestem w bieszczadach i tylko tam są mi one potrzebne. Także jeszcze raz jeśli ktoś ma dylemat to proponuję się porządnie zastanowić. Za cenę 1 hydr masz komplet porządnych vek. I nie koniecznie muszą być nowe, przykład http://allegro.pl/hamulce-v-brake-xtr-m ... 25764.html http://allegro.pl/komplet-hamulcow-shim ... 89415.html Natomiast jeśli chodzi o rower to mam pytanie do szczepciu. Skoro chcesz tak wąskie opony, to czy nie myślałeś, żeby górala zamienić na crossa ? Za 1200 zł masz nowy rower na naprawdę niezłym osprzęcie, np: http://allegro.pl/2014-king-of-the-road ... 57841.html http://allegro.pl/kands-maestro-kola-28 ... 56467.html A jakbyś się uparł to 2-letnią używkę na deore można na alle/tablicy wyhaczyć do 800. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luq92 Opublikowano 20 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 jarekrk, sprawdź mocowanie pedała do całej korby. U mnie często tak się dzieje. Wystarczy wbić grubszy klin lub dobić go mocniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekrk Opublikowano 20 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Mówimy o tej śrubie? Właśnie dziś ją odkręciłem z ciekawości w środku czyściutki i ani kapkę brud się nie miał jak tam dostac, dokręciłem ile sił i lipa Myślałem, że może jakieś mocowanie pedała lewego ale on jest wbijany i nie bardzo mogę coś poprawić tutaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
different Opublikowano 20 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 jarekrk, pedał wbijany ? chyba jednak coś pokręciłeś połóż rower lewą korbą do dołu i spróbuj tego WD40 dać pomiędzy oś pedału/a a jego platformę, może pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cocolino Opublikowano 20 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Podjedź do sklepu, niech Ci wkręcą jakieś używane pedryle i będziesz wiedział. Też tak miałem, po wymianie jak ręką odjął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator psemo Opublikowano 20 Marca 2014 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 jarekrk, Chyba trochę przegiąłeś z rozmiarem zdjęć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekrk Opublikowano 20 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 psemo u mnie normalnie nawet forum się nie powiększa jesli chodzi o rozmiar. jarekrk, pedał wbijany ? chyba jednak coś pokręciłeś połóż rower lewą korbą do dołu i spróbuj tego WD40 dać pomiędzy oś pedału/a a jego platformę, może pomoże Fakt pomyliło mi się na maxa nie wbijane oczywiście. Byłem w serwisie i koleś od razu stwierdził, że tylko pakiet supportowy do roboty, zobaczymy więc umówiłem się na oddanie roweru w poniedziałek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator krd Opublikowano 20 Marca 2014 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 A ja mam inny problem, przy jeździe pod górę albo mocniejszym wciskaniu pedałów występuję skrzypienie z lewej strony chyba od korby, nie bardzo wiem jak się do tego zabrać, popsikałem WD-40 w tamte rejony z obu stron dość sporo ale nic to nie dało, dziś kapkę oleju tam jeszcze pędzelkiem wprowadzę.Ale coś mi się wydaję, że serwis zostaję bo za rozbieranie korby sam nie chcę się zabierać. A jak jedziesz i nie pedalujesz to tego efektu nie ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manio49 Opublikowano 20 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 a mi się wydaje że masz za mało sztywną korbę i dlatego trzeszczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekrk Opublikowano 21 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 W serwisie koleś wczoraj wziął klucze i podokręcał wszystko ale nic to nie dało, dlatego stwierdził, że pakiet supportowy. krd Jak jadę i nie pedałuję tego efektu nie ma, dziś zjeżdżałem z dużej górki i usłyszałem to ale to chyba dlatego, że opierałem się na pedałach mocniej. Bo później próbowałem ten dźwięk uzyskać bez dotykania pedałów i nic a gdy ustawie sobie ciężką przeżutkę i np. chce szybko ruszyć z miejsca to skrzypi nie miłosiernie(to nawet nie takie typowe skrzypienie tylko dźwięk podobny do np. dokręcania śrub w aucie kluczem dynamometrycznym) No nic sam nie wykombinuje w poniedziałek oddam na serwis to później napiszę co i jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator krd Opublikowano 21 Marca 2014 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 A wyjmij sztyce podsiodlowa i zacisk, oczysc porzadnie rame wew/zew, sztyce, zacisk i posmaruj byle czym miejsce laczenia ramy z zaciskiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pimps Opublikowano 21 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 A ja kiedyś też miałem jakieś skrzypienie podczas mocniejszego nacisku i odkręciłem pedały lekko przesmarowałem gwint i wkręciłem ponownie. Po tym zabiegu przestało skrzypieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się