Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 96
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Szakal, wyszlo mega elegancko! :shock:

Ja mam u siebie przy drzwiach (na szczescie pasazera wiec go zazwyczaj nie widze :mrgreen:) odprysk wielkosci 1gr monety, ale pewnie oddam zaprzyjaznionemu lakiernikowi.

Opublikowano

Czy ktoś poza SzaKal, stosuje tą metodę i może się wypowiedzieć czy da radę w ten sposób zrobić zaprawkę na lakierze zielony/morski metalik?

 

EDIT: Byłem w lakierni gdzie uzyskałem taką odpowiedz na moje pytanie:

Lakieru metalicznego nie da się zrobić jako jednoskładnikowy akryl w związku z czym nie da się zrobić zaprawki w sposób opisany przez kolegę SzaKal

Opublikowano

No metalicznych nie ma w akrylu :mrgreen:

 

Innych kolorów niż czarny nie radzę też mieszać, bo np. pod latarnią sodową może być niespodzianka w postaci plam.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam!

Od jakiegoś czasu przymierzam się do zlikwidowania/jak najbardziej dokładnego zamaskowania rys i odprysków.

Mój lakier do czarny metalic.

W związku z tym proszę Was o pomoc:

 

1) Czy naprawiane miejsce lepiej będzie zmatowić papierem? Czy zmatowić też obszar nieco ponad ubytek/rysę?

2) Czy następnie nałożyć bazę?

3) Czy po nałożeniu bazy powinno się użyć jakiegoś rozcieńczalnika do cieniowania? Czy cieniujemy tylko lakier bezbarwny?

4) Czy nakładając lakier bezbarwny powinniśmy wyjechać nieco poz obszar, który był matowany czy zmieścić się w nim?

5) Następnie natryskujemy rozcieńczalnik do cieniowania? Czy taki rozcieńczalnik do cieniowania powinien być zmieszany wcześniej z lakierem bezbarwnym?

 

Może ktoś z Was mógłby opisać jak niweluje się różnice przy lakierze typu metalic między starą a nową powłoką? Jak takie przejście wykonać aby było jak najmniej widoczne?

Opublikowano
Lakieru metalicznego nie da się zrobić jako jednoskładnikowy akryl w związku z czym nie da się zrobić zaprawki w sposób opisany przez kolegę SzaKal

 

Jak to nie można ? a ja robię ;)

Opublikowano

Ja kiedyś robiłem w swojej BMW E66 zaprawki na masce i odpryski na drzwiach (szkody parkingowe) wielkości 0,5x0,5. Kolor Monaco Blau MPower.

 

Kupiłem farbę do zaprawek (gotowa z klarem).

 

Zacząłem od zmatowienia miejsc ubytków na mokro P1500, następnie wypełniłem ubytki pędzelkiem, oczywiście powtarzając kilkukrotnie daną czynność tak aby lakier był w każdym zakamarku i "wystawał" ponad oryginał. Na drugi dzień kosteczka i P2000 do równości a następnie :ad: kilka godzin, bo na masce była masa odprysków, ale mając prawie 400 kucy pod maską to prędkość robiła swoje, a na drzwiach (rantach) trzeba było to robić ostrożnie, żeby nie przypalić rantów. Na koniec jak zobaczyłem to auto to nie mogłem sam w to uwierzyć :) Ten który nie widział tego by się nie poznał :) Z bliska różnicy kolorów też nie było, jedynie struktura klaru była równa a nie jak seryjna pomarszczona :)

 

Tak się prezentowała w słabym oświetleniu, ale na rancie pod klamkami nie ma śladów :)

2Asvy7tuZmHdSxN8Q90l0y0xA3gk4ZBJuinIr8TkjwM=w1257-h837-no

DSC00096.JPG

DSC00092.JPG

 

Natomiast na Lagunie II (tylko robiłem starym lakierem) po nałożeniu chyba za grubej warstwy lakieru przy matowaniu zaczął się robić srebrny :dontknow: dla czego to sam nie wiem :/ Niedługo wezmę się za naprawę tych miejsc i na bieżąco będę wstawiał relację.

Opublikowano

jasne :)

 

tylko nie dodałem, że tam jest niestety zarysowane jakimś gwoździem, ale mimo wszystko będę działał jak tylko będzie wolna chwila.

Opublikowano

Nawet lepiej bo też chce usunąć zarysowanie ze zderzaka. Zobaczymy jak Ci się uda. Życzę powodzenia. Nie zapomnij o zdjęciach:)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Podepne sie do tematu bo widzę, że dość aktywny, a swojego jeszcze nie mogę założyć chyba bo nie widzę takiej opcji.

 

Miałem kiedyś na progu odprysk wielkości i kształtu mniej więcej 2 papierosów, pomalowałem to na szybko zwykłą zaprawką jednak to się nie sprawdziło. Teraz mam cały pęcherz który wybuliło, połowe odprysło, i pod spodem jest sama rdza. Powie mi ktoś jak to fachowo naprawić ? Napewno zedrzeć usunąć rdzę do kompletnego zera i po póżniej jakiś podkład napewno przed pomalowaniem ?

Jak to pomalować aby się bardzo nie rzucało w oczy ? Lakiernik pomaluje taki mały kawałeczek czy musiałby cały próg, żeby nie było widać ?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

 

Jestem na etapie przygotowania się do wykonania kilku zaprawek na masce i tu pytanie do bardziej doświadczonych kolegów co jeszcze dokupić na ten moment na liście zakupów mam :

 

1. Korroplex

2. Baza

3. Bezbarwny

4. komplet papierów ściernych na sucho i mokro

 

ale z racji iż nie posiadam polerki pytanie co kupić do ręcznego wypolerowania po wyszlifowaniu zaprawek, jakie pasty najlepiej by zdały egzamin ??

 

mile widziane linki :)

Opublikowano
Podepne sie do tematu bo widzę, że dość aktywny, a swojego jeszcze nie mogę założyć chyba bo nie widzę takiej opcji.

 

Miałem kiedyś na progu odprysk wielkości i kształtu mniej więcej 2 papierosów, pomalowałem to na szybko zwykłą zaprawką jednak to się nie sprawdziło. Teraz mam cały pęcherz który wybuliło, połowe odprysło, i pod spodem jest sama rdza. Powie mi ktoś jak to fachowo naprawić ? Napewno zedrzeć usunąć rdzę do kompletnego zera i po póżniej jakiś podkład napewno przed pomalowaniem ?

Jak to pomalować aby się bardzo nie rzucało w oczy ? Lakiernik pomaluje taki mały kawałeczek czy musiałby cały próg, żeby nie było widać ?

 

Lakiernik może zrobić tzw. wpyłkę ale efekt końcowy może nie być zadowalający. Na słońcu będzie widać różnicę odcieni i tzw. słonka ( nie oszukujmy się, koloru idealnie dobrać się nie da ) Jeśli chcesz się za to sam zabrać i zrobić to w miarę uczciwie to rdzę do samej blachy zeszlifować, potem położyć jakiś neutralizator rdzy ( używamy z firmy Brunox ) potem podkład akrylowy, szpachel i podkład i matowienie na mokro. Po takim zabiegu musi być położony lakier. Jeśli nie masz dostępu do kompresora i pistoletu do lakierowania to jest lipa, bo wacikiem czy też pędzlem tego nie zrobisz :P Więc się zastanów, albo ratujesz to w taki sposób, że robisz dobrą przygotówkę i kładziesz samą bazę wacikiem itp. albo oddajesz do lakiernika.

  • Moderator
Opublikowano

Pytanko.

Widziałem na wielu poradnikach ze przy zaprawkach warto od razu zmieszać baze z bezbarwnym. W jakim stosunku to robicie ?

Jak nakładałem na odprysk baze a potem bezbarwny to on normalnie wżerał mi sie w baze - jak grot lutownicy w kalafonie...

Opublikowano
Pytanko.

Widziałem na wielu poradnikach ze przy zaprawkach warto od razu zmieszać baze z bezbarwnym. W jakim stosunku to robicie ?

Jak nakładałem na odprysk baze a potem bezbarwny to on normalnie wżerał mi sie w baze - jak grot lutownicy w kalafonie...

 

Nigdy tego nie próbowałem, wolę już do bazy wlać trochę utwardzaczu niż mieszać bazę z lakierem...

  • Moderator
Opublikowano

Po jakim czasie malujesz bezbarwnym po nalozeniu bazy ? U mnie ten wżer robil sie nawet 24h od wyschniecia bazy. Moze ten bezbarwny jakis lewy ......

 

 

--

Sent from Tapatalk

Opublikowano
Po jakim czasie malujesz bezbarwnym po nalozeniu bazy ? U mnie ten wżer robil sie nawet 24h od wyschniecia bazy. Moze ten bezbarwny jakis lewy ......

 

 

--

Sent from Tapatalk

 

Gdy robię jakieś poprawki to delikatnie staram się jak najwięcej oczyścić a potem odtłuścić.

Zawsze dodaje kapkę utwardzaczu do bazy ( wiem, że nie powinno się ) ale nic się nie dzieje i tak zostawiam i naprawdę pod mocnym ciśnieniem nie jestem w stanie dalej złuszczyć lakieru/bazy. Można by było nałożyć po bazie lakier ale musi porządnie wyschnąć baza i delikatnie lakier z utw. wacikiem. Nie będzie to rewelacyjnie wyglądało ale lepsze to niż goły wżer czy też ubytek lakieru bezbarwnego.

A aktualnie w drugim samochodzie na błotniku zluszczył się lakier do bazy ( około 3x3cm ) i zostawiam to, bo próbowałem to ratować lakierem ale wygląda to gorzej niż złuszczony lakier..

Nie oszukujmy się, choćby jak człowiek próbował to nigdy nie osiągnie takiego efektu jak lakierowanie całego elementu, nawet wpylanie nie raz wygląda gorzej niż przed lakierowaniem, bo na słońcu widać różne odcienie i tzw. słoneczka.

Opublikowano

utwardzacz do bazy można dodać,(utwardzacz od lakieru bezbarwnego) jest nawet specjalny utwardzacz do baz firmy dupont. Dodaje się go w celu większej adhezji do bezbarwnego

Opublikowano
utwardzacz do bazy można dodać,(utwardzacz od lakieru bezbarwnego) jest nawet specjalny utwardzacz do baz firmy dupont. Dodaje się go w celu większej adhezji do bezbarwnego

 

Można ale oficjalnie nie dodaje się utwardzaczu do bazy. Jak się lakieruje to baze się rozcieńcza i tyle a utwardzacz leci do lakieru. Ale na takie poprawki nikt nie będzie się czepiał, mi już kupe czasu siedzi poprawka z bazą i utwardzaczem...

Opublikowano

A dlaczego oficjalnie nie dodaje się utwardzacza do bazy ? a czym niby lakierowane są np. wnęki, maska od środka w samochodach BMW ?

Opublikowano

Dokładnie. Utwardzacza można spokojnie dodawać do baz jeżeli nie chcemy ich przykrywać bezbarwnym.

Opublikowano
A dlaczego oficjalnie nie dodaje się utwardzacza do bazy ? a czym niby lakierowane są np. wnęki, maska od środka w samochodach BMW ?

Bo jak się lakieruje samochód to nie dodaje się utwardzaczu do bazy tylko do lakieru. A co do wnęk masek BMW to nigdy nie sprawdzałem jak reagowało by nitro na zapylone wnęki. Raz sprawdzałem u siebie w Leonie w bagażniku tam, gdzie koło leży to mocno pocierając szmatą z nitrem można zmyć baze.

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.