Jump to content

Naprawa odprysków na masce


Recommended Posts

Od kilku dni próbuję usunąć odpryski na masce, mam ich niestety dosyć sporo. Sęk w tym, że jak bym tego nie robił - płytsze odpryski próbowałem naprawiać samym klarem, głębsze samą bazą dobraną w mieszalni nigdy nie udało mi się uzyskać zadowalającego efektu. Za każdym razem dookoła zaprawki widać po prostu ciemniejszą obwódkę:

54dfd290c3d199cam.jpg

Co może być tego przyczyną? Źle dobrany lakier? Co robię źle?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

scarab, Po pierwsze tego nie da się tak zrobić żeby nie było tego widać :D Nakładasz pędzlem ? jeżeli tak to ziarno nigdy dobrze się nie poukłada, żeby baza się trzymała, trzeba powierzchnie przeszlifować, żeby się świeciła trzeba na nią nałożyć bezbarwny itp...

Link to comment
Share on other sites

Nakładam cieniutkim patyczkiem. Wg porad które znalazłem w necie wszystko polega na tym, żeby:

a) wypełnić odprysk klarem jeśli stara baza jest nienaruszona

b) wypełnić bazą jeśli stara baza została uszkodzona - odprysk do podkładu lub do blachy

Odnośnie drugiego przypadku opinie są różne - niektórzy piszą dodatkowo o konieczności nałożenia klaru lub o mieszaniu klaru z bazą. Mieszania klaru z bazą jeszcze nie próbowałem. Aktualnie testuję jeszcze metodę z nałożeniem bazy i później klaru ale z tego co wstępnie widzę efekt będzie taki jak dotychczas - po prostu ciągle skądś mi się bierze ta ciemna obwódka. Jest sens szlifować przed zrobieniem zaprawki jeśli zalewał będę i tak sam odprysk, a następnie szlifował i polerował dla zrównania?

Link to comment
Share on other sites

Jest sens szlifować przed zrobieniem zaprawki jeśli zalewał będę i tak sam odprysk, a następnie szlifował i polerował dla zrównania?
scarab,

Tylko że chodzi właśnie o to, że baza nie będzie się trzymać nie zmatowionej powierzchni, a raczej nie uda ci się odprysku zmatowić...

Link to comment
Share on other sites

No raczej się nie uda zmatowić... Liczyłem że efekt będzie w miarę przyzwoity patrząc na zaprawki zrobione przez ludzi w necie. Obawiam się jednak że w tego typu rzeczy można się bawić z powodzeniem jedynie na ciemnych lakierach bo przy stosunkowo jasnej perle jak widać wychodzą kwiatki....

Podejdźmy więc do tematu inaczej bo z tego co mi się wydaje masz coś wspólnego z lakiernictwem :] Najlepiej oczywiście byłoby to prysnąć, sęk w tym, że nie chcę oddawać maski do lakiernika bo po pierwsze w moim mieście są sami partacze, a po drugie auto o którym mowa to roadster z mega długą machą. Obawiam się że lakiernik chciałby raczej miejscowo wycieniować bazą a następnie całą maskę prysnąć klarem. Trochę bez sensu malować całą machę z powodu odprysków. Inna sprawa że musiałbym za to pewnie wyłożyć tysiaka, a efektu wcale nie jestem pewien.

Mam kompresor i pistolet którym powinno udać się to ogarnąć (star evo-t mini), coś tam oczywiście kiedyś malowałem, ale były to zaprawki małych powierzchniach typu drzwi itd, no i raczej na ciemniejszych kolorach... Nie wiem tylko czy jest szansa że uda mi się wycieniować miejscowo maskę w okolicach grilla bazą i następnie tylko tam z lekkim tylko naddatkiem położyć klar i wycieniować rozpuszczalnikiem do cieniowania. Jest szansa że to wyjdzie czy raczej nie bardzo bo na poziomej powierzchni maski będzie widać że było grzebane?

Aktualnie szukam jakiegoś elementu z innego auta w moim kolorze do poćwiczenia cieniowania :D

Link to comment
Share on other sites

A te ślady to nie są przypadkiem obwódką na rancie, który jest stykiem starego klaru z nową bazą?? i że po przeszlifowaniu deczko klaru tego problemu nie będzie??

Link to comment
Share on other sites

Podobny efekt widziałem na skodzie w kolorze błękitu (modry), w której zaszpachlowano od dołu otwory po antenie na tylnym błotniku a potem ktoś walnął zaprawki pędzelkiem bez ścięcia krawędzi i było tak samo..

Link to comment
Share on other sites

Powiem tak...u mnie koleś lakiernik leciał lekko na koreczku..tak na matowo..ale raczej kogoś z magików z forum trzeba by pytać..

 

 

w skodzie tego ni dało się zrobić..najpierw wstawka na dziurkę po antenie ..potem deko szpachlu a potem nowy lakier i korekta na maszynie

Link to comment
Share on other sites

scarab, Wiesz co, to co opisałeś krok po kroku jest to do zrobienia jak najbardziej :good: odpryski musiał byś wyrównać papierkiem na mokro 800 , żeby nie było wgłebień, albo nałożyć np. szpachle natryskową, następnie baza, musi być dobrana idealnie ...

ale to wszystko to bajka, najtrudniejsze to ładne wylanie klaru i odcięcie jego, żeby było ładnie to najlepiej po nałożeniu bezbarwnego zrób roztwór w pistolecie 50% klaru i 50% blendera i tym pomaluj łączenie nowego i starego klaru (wcześnie te miejsce zmatuj papierkiem 3000), powodzenia, ale polecam najpierw poćwiczyć na jakieś starej masce :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam

Mam pytanie co byście mi doradzili żeby zamaskowac przynajmniej częściowo wypiaskowane nadkola tylnych blotnikow.

Mam szerokie koła i cały piach z kamieniami leci na tylny blotnik i prog i robi brzydki zmstowialy lakier.

Oryginalnie w tym miejscu jest nalepka ale zbyt mała.

Jaki preparat mi możecie doradzić najlepiej z doświadczenia.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Folią przezroczystą okleja się żeby zabezpieczyć przed uszkodzeniami, a nie żeby zabezpieczyć już powstałe uszkodzenia. Kolega chce zamaskować to miejsce więc w grę wchodzą:

1)lakierowanie elementu

2)naprawa smart repair

3)zaprawki

4)oklejenie elementu folią nieprzezroczystą (ale dziury i tak trzeba będzie wcześniej czymś wypełnić

 

Jeśli zostanie coś wykonane z punktów 1-3, to potem można folię przezroczystą położyć, to oczywiste.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • Moderator

Witam

 

Czy ktoś kiedykolwiek próbował robić zaprawki i małe poprawki odprysków lub bąbelków lakieru tego typu kompresorem ?

 

4005688377

 

Do tego mam inny porządny modelarki aerograf.

 

Chciałbym tego użyć.

 

Jestem tylko ciekaw czy da sie rozcieńczyć podkład, bazę i klar ... czy tego sie nie robi ? a jesli robi to czym ? Pytam bo nie wiem czy mi sie areograf nie zatka. Pytanie raczej z wiedzy lakierniczej.

 

Dzieki za wszelki info.

Link to comment
Share on other sites

Domel, bazę możesz spokojnie rozcieńczać będzie tylko gorzej kryć.

Bezbarwny nie polecam rozcieńczać więcej jak 15-20 procent gotowej mieszanki (bezbarwny + utwardzacz) :good:

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Domel, bazę możesz spokojnie rozcieńczać będzie tylko gorzej kryć.

Bezbarwny nie polecam rozcieńczać więcej jak 15-20 procent gotowej mieszanki (bezbarwny + utwardzacz) :good:

 

A czym sie rozcieńcza bazę ?

 

Co do podkładu to wydaje mi sie ze przejdzie przez dysze aerografu, bo podkłady modelarskie sa dość gęste.

 

Chce to sprawdzić wkrótce bo mam moja starą klapę do zabawy a po zimie wyskoczyły mi dwa bąbelki na błotniku ;/ i może wkrótce trzeba będzie sie za to zabrać ...

 

Na dniach dostane zestaw zaprawkowy od MxNowicki - tylko wydaje mi sie, ze będzie gęściutki jak ten co mam teraz ... musiałbym wiedzieć czym to rozcieńczyć ...

Link to comment
Share on other sites

A czym sie rozcieńcza bazę ?

 

Zależy jaką, wodną czy konwencjonalną?

 

Ogółem będziesz miał trochę zabawy z tym, jeżeli do tego wszytskiego dochodzi rdza, bedziesz potrzebował podkład epoksydowy, podkład akrylowy (nie zapominaj o szarościach widmowych), porządnie dobrany kolor - bazę + rozcieńczalnik, bezbarwny + rozcieńczalnik do niego, rozpuszczalnik cieniujący, dużo cierpliwości i prakryki ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.