scarab Posted July 10, 2013 Report Share Posted July 10, 2013 Od kilku dni próbuję usunąć odpryski na masce, mam ich niestety dosyć sporo. Sęk w tym, że jak bym tego nie robił - płytsze odpryski próbowałem naprawiać samym klarem, głębsze samą bazą dobraną w mieszalni nigdy nie udało mi się uzyskać zadowalającego efektu. Za każdym razem dookoła zaprawki widać po prostu ciemniejszą obwódkę: Co może być tego przyczyną? Źle dobrany lakier? Co robię źle? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzaKal Posted July 10, 2013 Report Share Posted July 10, 2013 scarab, Po pierwsze tego nie da się tak zrobić żeby nie było tego widać Nakładasz pędzlem ? jeżeli tak to ziarno nigdy dobrze się nie poukłada, żeby baza się trzymała, trzeba powierzchnie przeszlifować, żeby się świeciła trzeba na nią nałożyć bezbarwny itp... Link to comment Share on other sites More sharing options...
scarab Posted July 10, 2013 Author Report Share Posted July 10, 2013 Nakładam cieniutkim patyczkiem. Wg porad które znalazłem w necie wszystko polega na tym, żeby: a) wypełnić odprysk klarem jeśli stara baza jest nienaruszona b) wypełnić bazą jeśli stara baza została uszkodzona - odprysk do podkładu lub do blachy Odnośnie drugiego przypadku opinie są różne - niektórzy piszą dodatkowo o konieczności nałożenia klaru lub o mieszaniu klaru z bazą. Mieszania klaru z bazą jeszcze nie próbowałem. Aktualnie testuję jeszcze metodę z nałożeniem bazy i później klaru ale z tego co wstępnie widzę efekt będzie taki jak dotychczas - po prostu ciągle skądś mi się bierze ta ciemna obwódka. Jest sens szlifować przed zrobieniem zaprawki jeśli zalewał będę i tak sam odprysk, a następnie szlifował i polerował dla zrównania? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzaKal Posted July 11, 2013 Report Share Posted July 11, 2013 Jest sens szlifować przed zrobieniem zaprawki jeśli zalewał będę i tak sam odprysk, a następnie szlifował i polerował dla zrównania? scarab, Tylko że chodzi właśnie o to, że baza nie będzie się trzymać nie zmatowionej powierzchni, a raczej nie uda ci się odprysku zmatowić... Link to comment Share on other sites More sharing options...
scarab Posted July 11, 2013 Author Report Share Posted July 11, 2013 No raczej się nie uda zmatowić... Liczyłem że efekt będzie w miarę przyzwoity patrząc na zaprawki zrobione przez ludzi w necie. Obawiam się jednak że w tego typu rzeczy można się bawić z powodzeniem jedynie na ciemnych lakierach bo przy stosunkowo jasnej perle jak widać wychodzą kwiatki.... Podejdźmy więc do tematu inaczej bo z tego co mi się wydaje masz coś wspólnego z lakiernictwem :] Najlepiej oczywiście byłoby to prysnąć, sęk w tym, że nie chcę oddawać maski do lakiernika bo po pierwsze w moim mieście są sami partacze, a po drugie auto o którym mowa to roadster z mega długą machą. Obawiam się że lakiernik chciałby raczej miejscowo wycieniować bazą a następnie całą maskę prysnąć klarem. Trochę bez sensu malować całą machę z powodu odprysków. Inna sprawa że musiałbym za to pewnie wyłożyć tysiaka, a efektu wcale nie jestem pewien. Mam kompresor i pistolet którym powinno udać się to ogarnąć (star evo-t mini), coś tam oczywiście kiedyś malowałem, ale były to zaprawki małych powierzchniach typu drzwi itd, no i raczej na ciemniejszych kolorach... Nie wiem tylko czy jest szansa że uda mi się wycieniować miejscowo maskę w okolicach grilla bazą i następnie tylko tam z lekkim tylko naddatkiem położyć klar i wycieniować rozpuszczalnikiem do cieniowania. Jest szansa że to wyjdzie czy raczej nie bardzo bo na poziomej powierzchni maski będzie widać że było grzebane? Aktualnie szukam jakiegoś elementu z innego auta w moim kolorze do poćwiczenia cieniowania Link to comment Share on other sites More sharing options...
sol2 Posted July 12, 2013 Report Share Posted July 12, 2013 A te ślady to nie są przypadkiem obwódką na rancie, który jest stykiem starego klaru z nową bazą?? i że po przeszlifowaniu deczko klaru tego problemu nie będzie?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
scarab Posted July 12, 2013 Author Report Share Posted July 12, 2013 Może tak właśnie być, spróbuję przeszlifować chociaż wydaje mi się że bardzo dużo bym musiał zjechać Link to comment Share on other sites More sharing options...
sol2 Posted July 12, 2013 Report Share Posted July 12, 2013 Podobny efekt widziałem na skodzie w kolorze błękitu (modry), w której zaszpachlowano od dołu otwory po antenie na tylnym błotniku a potem ktoś walnął zaprawki pędzelkiem bez ścięcia krawędzi i było tak samo.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
scarab Posted July 12, 2013 Author Report Share Posted July 12, 2013 ok, przytnę zatem. Jak poznać że już dość? Chodzi o to żebym nie przetarł starego klaru za głęboko do bazy. Jakim papierem to zrobić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sol2 Posted July 12, 2013 Report Share Posted July 12, 2013 Powiem tak...u mnie koleś lakiernik leciał lekko na koreczku..tak na matowo..ale raczej kogoś z magików z forum trzeba by pytać.. w skodzie tego ni dało się zrobić..najpierw wstawka na dziurkę po antenie ..potem deko szpachlu a potem nowy lakier i korekta na maszynie Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzaKal Posted July 12, 2013 Report Share Posted July 12, 2013 scarab, Wiesz co, to co opisałeś krok po kroku jest to do zrobienia jak najbardziej odpryski musiał byś wyrównać papierkiem na mokro 800 , żeby nie było wgłebień, albo nałożyć np. szpachle natryskową, następnie baza, musi być dobrana idealnie ... ale to wszystko to bajka, najtrudniejsze to ładne wylanie klaru i odcięcie jego, żeby było ładnie to najlepiej po nałożeniu bezbarwnego zrób roztwór w pistolecie 50% klaru i 50% blendera i tym pomaluj łączenie nowego i starego klaru (wcześnie te miejsce zmatuj papierkiem 3000), powodzenia, ale polecam najpierw poćwiczyć na jakieś starej masce Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaroslavosk Posted July 23, 2013 Report Share Posted July 23, 2013 Lakier zaprawkowy i do przodu Link to comment Share on other sites More sharing options...
warsztatpusz Posted July 27, 2013 Report Share Posted July 27, 2013 Witam Mam pytanie co byście mi doradzili żeby zamaskowac przynajmniej częściowo wypiaskowane nadkola tylnych blotnikow. Mam szerokie koła i cały piach z kamieniami leci na tylny blotnik i prog i robi brzydki zmstowialy lakier. Oryginalnie w tym miejscu jest nalepka ale zbyt mała. Jaki preparat mi możecie doradzić najlepiej z doświadczenia. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
bender26 Posted August 11, 2013 Report Share Posted August 11, 2013 chodzi ci o wypolerowanie tego miesjca czy o zabezpieczenie? może wystarczy folią przezroczystą okleić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
automobile Posted September 5, 2013 Report Share Posted September 5, 2013 Folią przezroczystą okleja się żeby zabezpieczyć przed uszkodzeniami, a nie żeby zabezpieczyć już powstałe uszkodzenia. Kolega chce zamaskować to miejsce więc w grę wchodzą: 1)lakierowanie elementu 2)naprawa smart repair 3)zaprawki 4)oklejenie elementu folią nieprzezroczystą (ale dziury i tak trzeba będzie wcześniej czymś wypełnić Jeśli zostanie coś wykonane z punktów 1-3, to potem można folię przezroczystą położyć, to oczywiste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Denis Posted September 9, 2013 Report Share Posted September 9, 2013 do autora tematu, polecam zapoznanie się z takim oto filmikiem -> Mam nadzieję że pomoże. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Domel Posted March 16, 2014 Moderator Report Share Posted March 16, 2014 Witam Czy ktoś kiedykolwiek próbował robić zaprawki i małe poprawki odprysków lub bąbelków lakieru tego typu kompresorem ? Do tego mam inny porządny modelarki aerograf. Chciałbym tego użyć. Jestem tylko ciekaw czy da sie rozcieńczyć podkład, bazę i klar ... czy tego sie nie robi ? a jesli robi to czym ? Pytam bo nie wiem czy mi sie areograf nie zatka. Pytanie raczej z wiedzy lakierniczej. Dzieki za wszelki info. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomasns Posted March 16, 2014 Report Share Posted March 16, 2014 Domel, bazę możesz spokojnie rozcieńczać będzie tylko gorzej kryć. Bezbarwny nie polecam rozcieńczać więcej jak 15-20 procent gotowej mieszanki (bezbarwny + utwardzacz) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzaKal Posted March 16, 2014 Report Share Posted March 16, 2014 Domel, Nie wiem jaka jest tam dysza, ale jak będzie zbyt mała to będzie problem z ładnym rozłożeniem ziarna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Domel Posted March 16, 2014 Moderator Report Share Posted March 16, 2014 Domel, bazę możesz spokojnie rozcieńczać będzie tylko gorzej kryć. Bezbarwny nie polecam rozcieńczać więcej jak 15-20 procent gotowej mieszanki (bezbarwny + utwardzacz) A czym sie rozcieńcza bazę ? Co do podkładu to wydaje mi sie ze przejdzie przez dysze aerografu, bo podkłady modelarskie sa dość gęste. Chce to sprawdzić wkrótce bo mam moja starą klapę do zabawy a po zimie wyskoczyły mi dwa bąbelki na błotniku ;/ i może wkrótce trzeba będzie sie za to zabrać ... Na dniach dostane zestaw zaprawkowy od MxNowicki - tylko wydaje mi sie, ze będzie gęściutki jak ten co mam teraz ... musiałbym wiedzieć czym to rozcieńczyć ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzaKal Posted March 16, 2014 Report Share Posted March 16, 2014 Domel, Rozcieńczalnikiem do bazy Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomasns Posted March 16, 2014 Report Share Posted March 16, 2014 A czym sie rozcieńcza bazę ? Rozcieńczalnik Bazowy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Domel Posted March 16, 2014 Moderator Report Share Posted March 16, 2014 Oki doki Czy czeka mnie wycieczka do jakiegos sklepu lakierniczego Link to comment Share on other sites More sharing options...
spons Posted March 17, 2014 Report Share Posted March 17, 2014 A czym sie rozcieńcza bazę ? Zależy jaką, wodną czy konwencjonalną? Ogółem będziesz miał trochę zabawy z tym, jeżeli do tego wszytskiego dochodzi rdza, bedziesz potrzebował podkład epoksydowy, podkład akrylowy (nie zapominaj o szarościach widmowych), porządnie dobrany kolor - bazę + rozcieńczalnik, bezbarwny + rozcieńczalnik do niego, rozpuszczalnik cieniujący, dużo cierpliwości i prakryki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Domel Posted March 17, 2014 Moderator Report Share Posted March 17, 2014 aha ... czyli nie będzie to tak proste jak malowanie modelu .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now