Skocz do zawartości

Naprawa odprysków na masce


Rekomendowane odpowiedzi

aha ... :idea:

czyli nie będzie to tak proste jak malowanie modelu .... :D

Niestety nie (chociaż lakierowanie modeli do najprostszych nie należy ), ale kompresor i aerograf przydadzą Ci się do tapicerki skórzanej, efekt jest rewelacyjny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 96
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderator
STEFANO, zależy czy naprawa punktowa czy malowanie całego elementu.

 

[ Dodano: 17 Marzec 2014, 11:37 ]

Domel, marny kompresor. jeśli dedyk to bierz o największych parametrach pojemności i wydajności. Dobrym kompromisem jest mały 20L kompresor.

Ja mam taki modelarski wiec pytalem czy uda sie go wykorzystać :) modele psika wyborowo. :);)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki aerograf polecacie do skory?
Ja kupiłem Pasche VL SET, ściągałem ze Stanów, u nas cena ok. 500zł , tam z przesyłką jakieś 200zł, masz w komplecie trzy dysze 0.1 0.3 i 0.5, do skóry najlepiej 0.3, co do kompresora to mam taki 5l typowo modelarski i daje rade z całymi panelami na fotelach, ciśnienie 2 bary i jazda :D .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Moderator

Dziś bawiłem sie w naukę zaprawek na mojej starej klapie. Ciężki kawałek chleba.

Postanowiłem spróbować dwóch metod.

 

1. Najpierw nałożyć bazę a potem bezbarwny.

2. metoda Larrego czyli wymieszać bazę i bezbarwny.

 

Obie metody sa ciekawe. Jutro załączę fotki. W tej pierwszej miałem wrażenie ze bezbarwny wtapia bazę i pożera ja. Czy to tak ma wyglądać ?

 

W jakim stosunku powinno sie wymieszać bazę i bezbarwny wedle drugiej metody ?

Po jakimś czasie zauważyłem ze nawet jak zrobiłem początkowo wypukłą zaprawkę ona i tak wtopiła mi sie poniżej poziomu oryginalnego lakieru po wyschnięciu.

 

Szlifowanie papierem 2000 nawet nie ruszyło mi wypuklej zaprawki w metodzie pierwszej, dopiero papier 3000.

 

W obu metodach mam wrażenie ze papier wodny wdarł mi sie w zaprawkę.

 

Tak jak mówił Larry proces będę musiał powtórzyć pewnie kilka razy.

 

Jestem ciekaw jak mi to wyjdzie. Jest to ciężka babranina ... Jutro fotki dołączę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim stosunku powinno sie wymieszać bazę i bezbarwny wedle drugiej metody
Domel, Około 40% bazy 60% klar.
Po jakimś czasie zauważyłem ze nawet jak zrobiłem początkowo wypukłą zaprawkę ona i tak wtopiła mi sie poniżej poziomu oryginalnego lakieru po wyschnięciu.
Taką głęboką rysę trzeba potraktować szpachlą wykończeniową.
Szlifowanie papierem 2000 nawet nie ruszyło mi wypuklej zaprawki w metodzie pierwszej' date=' dopiero papier 3000. [/quote']Ja również robię to papierkiem 200o ale na klocku.

 

Ale taka mała ciekawostka, na ciemnym kolorze może się to udać, ale ja jasnym w dodatku metaliku raczej nie wyjdzie, chyba że bazę naniesiesz aerografem (chodzi o równomierne rozłożenie ziarna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Moderator

Hello.

 

Od razu mowie, ze mocno mnie poniosło z tym gwoździem na klapie. Zrobiłem dziury które kwalifikują sie już tylko do całkowitego lakierowania.

Patrząc na odpryski na mojej masce to sa 10x płytsze. No ale cóż i tak trochę się nauczyłem. Może poradzicie mi więcej, albo ktoś zrobi profesjonalny filmik jak robi detailerskie zaprawki :)

 

Pierwsza fala fotek to już, kilka warstw i ścierek papierem wodnym 3000. Na końcu polerka pastami menzerna 500 i 2500

 

 

th_356372616_P1030703_122_469lo.JPG th_356374883_P1030706_122_177lo.JPG th_356377322_P1030719_122_519lo.JPG

th_356379721_P1030723_122_898lo.JPG th_356383697_P1030751_122_17lo.JPG th_356386487_P1030752_122_76lo.JPG

th_356389584_P1030753_122_238lo.JPG th_356392632_P1030754_122_66lo.JPG th_356395152_P1030755_122_10lo.JPG

th_356397345_P1030756_122_500lo.JPG th_356400725_P1030757_122_192lo.JPG th_356402389_P1030767_122_834lo.JPG

th_356405356_P1030769_122_495lo.JPG th_356408416_P1030778_122_488lo.JPG th_356410122_P1030779_122_1146lo.JPG

th_356412463_P1030781_122_108lo.JPG th_356415218_P1030784_122_49lo.JPG th_356417351_P1030785_122_564lo.JPG

th_356420973_P1030787_122_206lo.JPG th_356423260_P1030788_122_172lo.JPG th_356425328_P1030789_122_484lo.JPG

th_356428737_P1030790_122_380lo.JPG th_356429867_P1030797_122_551lo.JPG th_356430379_P1030802_122_135lo.JPG

th_356431546_P1030803_122_180lo.JPG th_356433780_P1030804_122_386lo.JPG th_356434157_P1030806_122_193lo.JPG

 

 

 

 

Tak jak mówiłem, poniosło mnie. Dziury były za duże. Ale wiedze te wykorzystam jak będę robił już auto.

 

Końcówka to ostatnia warstwa. Widać bąble. Ale szybko wklęsły. Także dalej nie wiem czy to dobra metoda czy powinny być płytsze i robić kilka warstw tak jak Larry i wspomagać sie opalarka żeby nie tracić 3 dni na schnięcie lakieru ?

 

 

th_356671242_P1030808_122_43lo.JPG th_356675380_P1030809_122_57lo.JPG th_356677490_P1030810_122_579lo.JPG

th_356679435_P1030813_122_415lo.JPG th_356682535_P1030814_122_543lo.JPG th_356685366_P1030816_122_380lo.JPG

th_356688247_P1030818_122_105lo.JPG th_356690443_P1030819_122_442lo.JPG th_356691355_P1030821_122_410lo.JPG

th_356693138_P1030823_122_463lo.JPG th_356694677_P1030824_122_358lo.JPG th_035669567_P1030830_122_401lo.JPG

th_356696941_P1030832_122_71lo.JPG th_356697568_P1030833_122_347lo.JPG th_356698559_P1030834_122_4lo.JPG

th_356700695_P1030835_122_501lo.JPG th_356701415_P1030836_122_518lo.JPG th_356702600_P1030838_122_6lo.JPG

th_356703283_P1030840_122_335lo.JPG th_356705307_P1030841_122_471lo.JPG th_356706630_P1030842_122_527lo.JPG

th_356708930_P1030843_122_239lo.JPG th_356709121_P1030845_122_883lo.JPG th_356711403_P1030847_122_223lo.JPG

 

Metoda Larrego na ołówek i dziurkacz papieru nie dała rezultatu mimo 4 rożnych klejów ...

 

th_356861309_P1030913_122_204lo.JPG th_356863797_P1030914_122_29lo.JPG

 

 

Także użyłem paseczka papieru na ołówku

 

 

I jedziemy dalej. Szlifowanie.

Do jakiego momentu szlifujemy ? do zrównania "bąbelka" z powierzchnią lakieru ? Miałem wrażenie ze tym papierem wyrywam lakier.

 

 

th_357177340_P1030849_122_162lo.JPG th_357179502_P1030850_122_505lo.JPG th_035718135_P1030851_122_366lo.JPG

th_357184441_P1030853_122_1114lo.JPG

 

 

Na końcu nie chciało mi sie wyciągać polerki a wiec użyłem tricolora i SRP (świetny ma zapach)

 

th_357294783_P1030855_122_553lo.JPG th_357295932_P1030856_122_220lo.JPG th_357296774_P1030857_122_194lo.JPG

th_357299306_P1030858_122_406lo.JPG th_357301569_P1030859_122_560lo.JPG th_035730419_P1030860_122_381lo.JPG

th_357306973_P1030863_122_511lo.JPG th_357308414_P1030868_122_382lo.JPG th_357311515_P1030871_122_572lo.JPG

th_357313473_P1030873_122_356lo.JPG th_357316946_P1030875_122_167lo.JPG th_357318542_P1030878_122_528lo.JPG

th_357321720_P1030879_122_371lo.JPG th_357323752_P1030883_122_396lo.JPG th_357326697_P1030885_122_506lo.JPG

th_357330258_P1030890_122_248lo.JPG

 

 

Wszystko zależy od kąta patrzenia. Najmniej widać patrząc od frontu. Najwięcej od boku.

 

Aparat mam fatalny a oświetlenie płatało figle.

 

Nie wyszło to za dobrze. Miejsca na klapie jeszcze mam. Porobię delikatne dziureczki takie jakie mam na aucie i w tedy spróbuje poćwiczyć jeszcze raz.

 

Bardzo bym chciał zobaczyć profesjonalny poradnik a najlepiej filmik - krok po kroku - jak to zrobić.

 

Czy ślady i kropki zawsze zostają widoczne ? czy tylko to moja nie udolna robota ?

 

Pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie...nie chce mi sie wierzyc, ze tylko taki efekt mozna osiagnac robiac zaprawke. Przeciez nasze renomowane firmy detailingowe robia zaprawki na codzien na roznych lakierach, zamieszczaja fotorelacje na ktorych nie widac sladow po zaprawkach i naprawde zaden fachowiec nie zechce podzielic sie swoja wiedza??

:cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

HotSteam, widzialem juz kilka relacji gdzie osiagnieto super jakosc ale foto i opis prac byl mierny ... fajnie by bylo zobaczyć videotutorial ....

 

ja oczywiscie dalej bede sie bawic :)

 

kupilem dentystyczne "wykalaczki" swietnie sie z nimi pracuje i wypelnia ubytki. http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=4280032589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem mam wrazenie ze fachowcy z forum maja opory przed dzieleniem sie z innymi swoja wiedza. Szkoda

 

A dla mnie jest to jak najbardziej zrozumiałe.

Ktoś np. poświęcił setki godzin, wykładając dużo kasy, aby metodą prób i błędów wypracować odpowiednią metodę, a Ty chcesz wejść na forum i po pięciu minutach znaleźć gotowca.

Jak ktoś takimi usługami zarabia na życie, dlaczego ma się wszystkim dzielić i świadomie tworzyć sobie konkurencję??

Szanujmy się nawzajem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
dentystyczne "wykalaczki" swietnie sie z nimi pracuje i wypelnia ubytki
Domel,

Te drewniane?

 

żółte plastikowe. wkleilem link z allegro

NIE WKLEJAMY LINKÓW Z ALLEGRO BO WYGASAJĄ!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez obrazy ale chcesz mi powiedziec ze przez szacunek dla mnie nie udzielisz mi pomocy w postaci porady? czy tez tam nie nauczysz mnie czegos czego sam uczyles sie dlugo? nie dosc ze jest to egoistyczne (wszystkich odpryskow nie zaprawisz sam) co bardzo dziecinne bo forum jest miejscem do wymiany doswiadczen i wzajemnej pomocy jak mniemam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce sie dluzej wdawac w ta wymiane zdan bo nie widze w tym wiekszego sensu. Nadmienie jedynie, ze nie wydaje mi sie by kto kolwiek z tego szanownego forum opatentowal sposob na robienie zaprawek wiec nie ma powodu by nie podzielic sie swa wiedza z innymi uczestnikami tego forum. W koncu nie jestesmy tu z przypadku, a lacza nas wspolne zainteresowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra panowie, przecież było już opisane jak to zrobić a wy dalej swoje.

Proszę o to przykład, audi a6, dwie głębokie rysy do podkładu (tzn. do białego)

 

Zdjęć rys przed nie mam, ale mam w trakcie.

 

Audi kolor czarny uni, czyli bez ziarna, do takich napraw bardzo łatwy kolor

 

Kupiłem farbę w akrylu (tzn. klar w kolorze)

 

Uzupełniamy ubytek w lakierze, jedną warstwą, jak się wysuszy to drugą, dajemy nadmiar, tak aby zaprawka wystawała.

 

a348b4ce.jpg

Tu na zdjęciu po pierwszy szlifach papierkiem 1500 na krążku.

 

20895669.jpg

Szlifujemy dalej, tak długo aż uzyskamy, jednolity płaski lakier.

 

2b474b69.jpg

Polerujemy i gotowe 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.