Skocz do zawartości

Zakup używanego auta


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 6,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Co byscie panowie proponowali coś ładnego, dynamicznego i nie rujnujacego portfela do kwoty 30-32 tys zł. Gabaryty i nadwozie obojętne nie musi byc praktyczne. Myślałem o maździe mx5 , ale na nc chyba za maly budrzet, bmw e46 cięźko znaleść przyzwoite. Dynamiczne to dla mnie 150km+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W b7 były montowane 1.6MPI 102KM.

Miałem kiedyś b7 avant 1.8bfb i muł jak diabli - jeśli ma być daily car i do LPG to szukaj 2.0 131km - dobrze toleruje LPG i nie ma się w nim co zepsuć.

1.8t BFB muł? Bez przesady, tam jest 163KM, które w miarę sprawnie napędzają to auto. Zresztą bez trudu można zrobić z niego BEX-a z mocą 190KM.

 

Polecanie 2.0 to strzał w kolano, sławny już od b6 problem z konsumpcją oleju, choć może rzeczywiście jako tanie auto do zagazowania może być.

 

Ogólnie w B7 były dostępne zarówno 1.6mpi jak i stare 1.8t (choć w zdecydowanie mniejszej ilości niż w b6)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy 1,8T jest dobre do gazu to bym polemizował, ma znajomy z LPG i ciągle narzeka że mu wariuje to auto na LPG a nie żałował na instalacji, wolnossące motory jednak do LPG są lepsze niestety kosztem dynamiki

 

1.8T to idealny silnik do lpg. Problem polega na tym, że kupienie Pilot Sportów czy innych SportContactów nie uczyni z Ciebie Kubicy. Podobnie jest z lpg, graty to nie wszystko. Zaryzykuję nawet, że mają drugorzędne znaczenie. Odpowiedni montażysta to gwarancja sukcesu. Strojnie podczas jazdy z zapiętym AFRem i auto jeździ jak na benzynie. Niestety większość ludzi pyta jaką instalację zamontować, a potem marudzą, że lpg jest bee i fuuj ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

695272 Jako że jesteś młody to też OC idzie w górę z każdą większą poj. silnika więc jak już chcesz lecieć grubiej to coś już w turbo.

zastanawia mnie jak długo będziecie te głupoty opowiadać :| za 1.8T zapłaciłem 500zł więcej niż znajomy za 3.0 R6 także tego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

695506 zastanawia mnie jak długo będziecie te głupoty opowiadać :|

 

Niestety kolego nie głupoty. Pojemność silnika jest jednym z parametrów które wpływają na wysokość składki. Ciężko jest wprost porównać ja mam tyle, a kolega tyle. Składka zawsze jest wynikiem analizy kilku/kilkunastu parametrów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety kolego nie głupoty. Pojemność silnika jest jednym z parametrów które wpływają na wysokość składki. Ciężko jest wprost porównać ja mam tyle, a kolega tyle. Składka zawsze jest wynikiem analizy kilku/kilkunastu parametrów ;)

 

Przesiadłem się z 2.0 na 1.8 i płacę więcej o 900zł, fakt, że tym razem bez współwłaściciela, z współwłaścicielem ta róznica wynosiłaby 300zł, ale na dwóch porównywarkach cen OC sprawdzałem:

- wiek

- pojemność auta

- miejsce zamieszkania

- zniżki

 

i tylko dwa ostatnie kryteria miały realny wpływ na kwotę ubezpieczenia, reszta to były różnice rzędu 30zł... Czy 3.0 czy 1.6, czy 30 lat czy 25...

 

A kolega rocznikowo i zamieszkaniowo tak samo tylko 20% zniżek więcej no i 3.0 R6 a nie Skoda 1.8 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

695272 Jako że jesteś młody to też OC idzie w górę z każdą większą poj. silnika więc jak już chcesz lecieć grubiej to coś już w turbo.

zastanawia mnie jak długo będziecie te głupoty opowiadać :| za 1.8T zapłaciłem 500zł więcej niż znajomy za 3.0 R6 także tego...

Wszystko ma znaczenie co do ceny ubezpieczenia- rocznik auta, kolor nadwozia, miejsce parkowania czy typ skrzyni biegów (za automat płacę o 100zł więcej niż za manuala). Nieporozumieniem jest dla mnie płacenie grubego hajsu przez najmłodszych użytkowników dróg (jeżeli rzecz jasna się nie "rozbijają" to czemu jest taka przebitka?).

 

695318 Zastanów się nad Astrą H ewentualnie Astra G Bertone, szczególnie z silnikami 1.8 16V. Za 15 tys. idzie już coś upolować.

Z tym że Astra H ma durną elektronikę w postaci CIM, w sumie teraz koszty nie są duże bo za 600zł / 800zł można mieć ten podzespół nowy/zregenerowany lecz kilka lat temu ceny były naprawdę wysokie. No i KZFR w 1.8 16V. Poza tym silnik bdb do gazu :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Astrze H było dwa albo nawet trzy warianty 1.8. W wersji 125KM o oznaczeniu z18xe na elektronicznej przepustnicy i ten jest prosty. Była też wersja 140KM. Co do tej elektroniki to nie zauważyłem na forach tematycznych aby ludzie narzekali. Rekompensuje ją proste i tanie zawieszenie, czy szerokie spektrum zamienników tarcz i klocków. Także myślę, że nie jest to kiepski pomysł aby poszukać zadbanej sztuki a takie się trafiają i to sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj jest to problem ;) . Z tym że im młodsze auto tym lepsze pod tym względem. Takie same usterki występują w Zafirze B, Vectrze C i Signum (z tym że CIM do Astry/Zafiry jest inny niż do Vectry/Signum), również Saab 9-3 II gen ma to ustrojstwo.

https://www.google.pl/search?q=astra+h+ ... 20&bih=922

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego silnika, w dwa lata zrobiłem nim 24kkm, totalnie żadnej awarii. Koszty części nie drenują kieszeni, teraz kupiłem dwumas - 1300, rozrząd 350, kolega skodziarz nie mógł uwierzyć. Jeździ to to miękko, elastycznie, nie jest to demon ale pozwala się sprawnie poruszać, fap działa niezauważalnie. Bardzo fajny silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.