Skocz do zawartości

Zakup używanego auta


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 6,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

693122 Każdy jeździ czym chce i po jakich modyfikacjach. Ja nie łamie prawa a łamią je ci, którzy palą śmieciami i innymi odpadami w domowych piecach.

A co to syberia? Jeśli auto miało homologacje na coś i spełnia jakieś normy emisji spalin... to nie są te pierdoły zamontowane bez powodu. Winni są wszyscy i ci co mają takie "pomysły" na auto jak ty i ci co palą śmieciami... Ale to zaraz czuć jak się wjedzie do PL do jakiegoś miasta, aż w gardle dusi. Nie musi to być duże miasto czy śląsk. Moje ma 20 tyś mieszkańców i też smród taki, że głowa mała... Jeśli nie stać cię na użytkowanie i serwis diesla, to przesiądź się na benzynę albo MPK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aut z wywalonym DPF i klapami wirowymi nadal wg. pomiaru na stacji diagnostycznej będzie spełniać normy emisji spalin ;] Te wszystkie wynalazki spisują się jak są nowe w późniejszym czasie wpływają na wzrost zanieczyszczeń w spalinach.

 

692886 Panowie co sądzicie o Alfie Romeo 159 z silnikiem 2.0/1.9 jtdm lub 1.75TBi? Ponieważ myśle o sprzedaży mojego BMW. A podobają mi się Alfy 159. Ale wiadoma sprawa że nie chce wtopić kasy, ktoś z Was może posiada/posiadał i może coś o niej napisać?

Sprecyzuj sposób użytkowania auta bo jak sie krecisz wokół komina i robisz małe przebiegi bierz TBi jak robisz dużo tras to bierz JTDma. Ja mam 2.4 i nie narzekam z tym, ze 90% przebiegu to trasy. W 1.9JTDm problematyczna jest skrzyni M32 produkowana przez Opla. Nagminnie padają w niej łożyska. W TBi co prawda jest ta sama skrzynia ale jakby sprawiająca mniej problemów choć moze to wynikać z faktu, ze TBi sa o wiele młodsze bo produkowane od 2009r. i mniej popularne jak JTDm. W 2.4 była już zupełnie inna skrzynia o oznaczeniu F40. W 2.0 ZTCP były też skrzynie F40 i później C635.

 

692918 Może jedynie zawieszenie nieco delikatne jak na polskie warunki,elektryka i plastyki wnętrza na średnim poziomie

Wymieniałem dolne wahacze przejechały prawie 200K km bo siedziały jeszcze fabryczne. Mit pochodzi od Januszy montujących fasty czy inne harty, które nie wytrzymają roku. Nie da się ukryć, ze porządne wahacze TRW czy Lemfordera nie są tanie ale to tyczy się każdego auta z wielowahaczowym aluminiowym zawieszeniem. Wnętrze z średnich materiałów? Zależy od wersji. U mnie skóra po prawie 200K km wygląda jak nowa, srebrne panele są z aluminium (tylko w topowych wersjach) , a nie pomalowanego palstiku. Nic nie trzeszczy nic nie skrzypi bo prawie wszystkie plastiki są "miękkie". Nie odbiega mocno od E46, a już na bank nie od E90, które miało spadek jakości w porównaniu z poprzednikiem.

692998 Słyszałem o awariach tych klapek wirowych, ale czy EGR i DPF jest problemem?

 

Powodem awarii klap jest bezpośrednio EGR zawalający kolektor syfem i powodujący najpierw zacinanie się klap, a w konsekwencji ich urywanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, po sprzedaży motocykla nadchodzi coraz bliżej moment zakupu auta. Sam jeszcze nie wiem jaki model, a że to forum skupia świrów motoryzacyjnych z przeróżnymi autami uznałem, że Wasza porada może być bardzo pomocna. :good:

Przedewszystkim powiem, że bedzie to moje 1 auto, mam 18 lat więc pewnie 80% z Was poleci mi autko wolne. Przez 2 ostatnie lata poruszałem się motocyklem, który do setki miał ok. 7sek i mogłem się nim swobodnie poruszać koło 140km/h i zrobiłem tym pojazdem niecałe 10tyś km po przeróżnych drogach. Nie uważam, że jestem doświadczonym kierowcą, choć autem też nie raz jeździłem, ale nie startuję od 0 jak większość osób.

Od auta oczekiwałbym <100KM, i jaknajniższych kosztów obsługi i bezawaryjności. Mam na cel koło 15 tyś zł z pakietem startowym.

Proszę o przedstawienie swoich propozycji, ja mam taki mętlik w głowie po przeglądaniu ofert, że wiem jeszcze mniej :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samemu znalazłem parę modeli np. Seat Ibiza 3, jest dużo krajowych, często 1 własciciel, ale ubogie wersje zazwyczaj, i słabe silniki

Focus mk1 1.6 w dobrym stanie z końca produkcji również dobra opcja moim zdaniem.

Jakby ktoś z Was słyszał, lub ktoś z rodziny sprzedawał jakieś autko pewne w moim budżecie to proszę o info :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ref]dareme89[/ref], trafiaja sie takie auta. Ale trzeba szukac i na pewno nie po allegro a po znajomych. Przyklad? Tesc w 2007r wyjechal z salonu fabia. Co prawda 1.2 htp wiec ilosc koni koledze odpowiadac nie bedzie, ale auto mimo 10 lat na karku jest jak nowe. Serio jak nowe. Tesc pedant do tego stopnia ze codziennie dywaniki wytrzepywal zeby piasku nie bylo. Fabia z tego co wiem 15 tys nie kosztuje ;) Teraz dostal ja szwagier bo zdal prawko 2 lata temu a tesc kupil rapida spacebacka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz sobie ogłoszenia Citroena C4.Mam takie auto na chwile i jeździ się całkiem fajnie mimo,że to francuz.W standardzie dosyć bogate wyposażenie tj;klima,elektryczne szyby/lusterka,tempomat,wbudowany odświeżacz powietrza itp.Części tanie,mało pali(diese).U mnie nie ma dpfa i dwumasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

695244 Od auta oczekiwałbym <100KM, i jaknajniższych kosztów obsługi i bezawaryjności. Mam na cel koło 15 tyś zł z pakietem startowym.

Jak najniższe to wolnossąca benzyna w gruncie rzeczy. Mamy coś z Toyoty- Yaris TS czy Corollę TS, jest Honda Civic VII którą osobiście polecam (precyzja skrzyni biegów powala, francuzy się chowają :D ). Jako że jesteś młody to też OC idzie w górę z każdą większą poj. silnika więc jak już chcesz lecieć grubiej to coś już w turbo. Temu piszę bo szwagierka kupiła BMW e39 z 2003r w 2.5 klekocie i jej zaśpiewali 4600zł za OC jakby miała na siebie, jak zrobiła mamę właścicielem a ona współwłaścicielem to 1700zł. Ceny chore więc też bierz to pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to się mówi... do pewnej kwoty nie ma co wybrzydzać, lepiej założyć sobie szersze spektrum modeli i wersji, żeby potem było z czegoś rezygnować. Szykuj się na konkretny odsiew, jeżeli będziesz te auta jakoś mocniej weryfikować, bo im dalej w las, tym więcej drzew.

 

Ja bym po prostu poszukał czegoś, co na rynku rodzimym było w miarę popularne. Jakbyś nie myślał o jakimś mocniejszym aucie, to bym powiedział, żebyś oglądał np. Citroeny C3, bo tego się sprzedawało dużo, a to proste i bardzo dopracowane autko. Imo taki 1.4 (1.6 krajowych jest mało) zdrowo się odpycha, ale to pewnie nie to. No to C4 (tak jak impex poradził) prędzej, rzeczywiście 1.6 HDI malutko pali, ale znowu - diesel przeważnie kłóci się z szeroko pojmowanymi sportowymi zapędami. :D

 

Jednak prywatnie szukałbym Focusa dwójki. Masa krajówek, super zawieszony i duży w środku. Części tanie, serwis też (także autoryzowany), spora podaż części oryginalnych poza ASO (Motorcraft). Sam przeżywam obecnie renesans przekonania do Fordów. Co ciekawe, stukonny 1.6 8V jest bardziej elastyczny od 1.6 16V 115 KM, oprócz tego prostszy, ale i dużo głośniejszy (ojciec miał kiedyś kombika 1.6 115 i jak coś w nim robił, to dostawał hatchbacka 1.6 100 KM - różnica duża). Ale przypuszczam, że bardziej interesować Cię będzie 2.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w domu są dwa Focusy, jeden mk2 fl 1.8 tdci, drugi cmax 2.0 tdci. Obą są świetnymi autami, jest światełko w tunelu, że jednego dostane za może rok, więc wielkie dzięki za radę, ale temat Focusów jest mi znany.

Kiedyś mieliśmy mk1 fl 1.6 100km z niezłym wyposażeniem i takie autko lub 2.0 w dobrym stanie jest dobrą alternatywą myślę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Focus 2 gnije strasznie,błotniki,progi,spód,wszystkie śruby-spróbujcie odkręcić jakieś śruby od spodu :kox:.

W aucie do tych powiedzmy 150km nie można raczej mówić o jakichkolwiek zapędach sportowych.O każdym aucie z podobną mocą można powiedzieć tylko "jedzie,przyśpiesza" i tyle tyle.Różnice w przyśpieszaniu będą raczej marginalne,oczywiście nie mówię o małych "sportowych" hot heczach.

Skupiłbym się na jak najlepszym stanie technicznym i na egzemplarzu jak najmniej skorodowanym.

Właśnie taki Citroen bedzie dobrym rozwiązaniem,nie ma w sobie nic wyróżniającego z wyglądu-raczej jeżdzą nim starsi ludzie lub kobiety-czyli spokojnie,większe prawdopodobieństwo,że auto nie będzie wymęczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótkie pytanie mam odnośnie a4b7 jak ten samochód jeździ z silnikiem 1.6mpi? Idzie wyprzedzić tym pielgrzymkę na szosie? Teraz jeżdżę vb 1.6 i jeśli odpycha się jak mój opel to nie jest najgorzej. W planach mam samochód zmienić za rok ale jest mało ofert z tym silnikiem więc jeśli trafisie coś godnego uwagi to wezmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.