Skocz do zawartości

Zakup używanego auta


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 6,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Byłem na jeździe próbnej 1,4 170 koni. Szału nie ma ale całkiem elastycznie, prowadzenie przyjemne wyposażenie ok. Ja bym brał, ale dziewczynie strasznie nie podobał się plastik na desce i boczkach, który Rzeczywiście jest tandetny. Moim zdaniem ciekawe auto w tym segmencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na jeździe próbnej 1,4 170 koni. Szału nie ma ale całkiem elastycznie

Bo te konie w nowych silnikach to teraz jakieś takie papierowe. :? Miałem parę dni temu okazję przejechać się X4 2.8i (4 cyl, 2.0 245KM) XDrive. Auto fajne, przyjemnie się prowadzi, przyspiesza w miarę ok, skrzynia działa świetnie (jechałem też w trybie SPORT), materiały w środku bardzo przyzwoite, fotele kubełkowe (była to wersja w m-pakiecie) bardzo mi przypasiły bo zdecydowanie ciaśniej trzymają boczki niż m-pakowe fotele w mojej e39. Jednak mimo, że auto jechało w miarę przyzwoicie to jakoś szału na mnie nie zrobiło - nie czuć tych 245KM. Brakuje tego zdecydowanego przyspieszenia - może to wina zestrojenia tak automatu ale jak na 245KM to myślałem, że to większy szał robi. Do tego przy wyższych obrotach już trochę słychać, że to jedynie 4 cylindrowy silnik - no nie brzmi ten silnik za fajnie i słychać, że brakuje tych 2 cylindrów. No i widoczność do tyłu to porażka bo tylna szybka z racji tylnej linii karoserii jest jak półokrągła szybka w jakiejś piwnicy.

Ogólnie auto bardzo przyjemne ale silnik - jak na te 245KM - taki se. Jak dla mnie cały ten downsizing jest do bani - ani to nie jedzie, ani nie brzmi a przy mocniejszym traktowaniu pali jak smok...

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie coś na temat Forda C-MAX, KIA Carens, Opel Zafira roczniki 2015 ??? Silnikowo jak się sprawa ma i ze skrzyniami, i ogólnie na temat konstrukcji, i trwałości. Silniki jakie mnie interesują to w Fordzie 1,5 diesel ewentualnie beznyna, Kia benzyna albo diesel, a w oplu 1,4 benzyna z lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak mimo, że auto jechało w miarę przyzwoicie to jakoś szału na mnie nie zrobiło - nie czuć tych 245KM. Brakuje tego zdecydowanego przyspieszenia - może to wina zestrojenia tak automatu ale jak na 245KM to myślałem, że to większy szał robi. Do tego przy wyższych obrotach już trochę słychać, że to jedynie 4 cylindrowy silnik - no nie brzmi ten silnik za fajnie i słychać, że brakuje tych 2 cylindrów. No i widoczność do tyłu to porażka bo tylna szybka z racji tylnej linii karoserii jest jak półokrągła szybka w jakiejś piwnicy.

Ogólnie auto bardzo przyjemne ale silnik - jak na te 245KM - taki se. Jak dla mnie cały ten downsizing jest do bani - ani to nie jedzie, ani nie brzmi a przy mocniejszym traktowaniu pali jak smok...

Pzdr.

Co do dźwięku się zgodzę, co do osiagów jest prosta sprawa, jak to sprawdzić. I zawsze na niekorzyść starszych aut. Nowe sa lzejsze (m.in. dzieki downsizing), cichsze i maja mega szybkie skrzynie. Sprawdz sie next time z kreski to zobaczysz, czy szal robi czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
653406 Jednak mimo, że auto jechało w miarę przyzwoicie to jakoś szału na mnie nie zrobiło - nie czuć tych 245KM.

 

Przyspieszenie 0–100 km/h w s 6,4

 

No i około 15-16 100-200km/h. Dla mnie to już szybko.

 

Jeździłem Leonem Cuprą z bardzo podobnymi osiągami i na mnie zrobił niesamowite wrażenie. Przeciąg od początku do końca :D

 

To jak szybki ma być samochód, żeby robił szał? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najszybsze są te, które mają najwięcej na liczniku :mrgreen: przynajmniej tak myślałem jak byłem mały i zaglądaliśmy z kolegami przez szyby, zeby w wielkiej radości wykrzycześ woooow ten ma 220!!!! a później porównania rysunków z gum turbo i dalsze licytacje, który szybszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najszybsze są te, które mają najwięcej na liczniku :mrgreen: przynajmniej tak myślałem jak byłem mały i zaglądaliśmy z kolegami przez szyby, zeby w wielkiej radości wykrzycześ woooow ten ma 220!!!! a później porównania rysunków z gum turbo i dalsze licytacje, który szybszy.

 

hehe, też tak robiłem :D

szło się chodnikiem i zaglądało do wszystkich aut przez szybę na licznik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dźwięku się zgodzę, co do osiagów jest prosta sprawa, jak to sprawdzić. I zawsze na niekorzyść starszych aut. Nowe sa lzejsze (m.in. dzieki downsizing), cichsze i maja mega szybkie skrzynie. Sprawdz sie next time z kreski to zobaczysz, czy szal robi czy nie.

Zgodzę się, że obecne auta mają szybkie skrzynie (na pewno są to zdecydowanie lepsze skrzynie automatyczne niż kiedyś). Co do wagi to jeśli bierzemy model nowy względem starszego to zawsze coś go odchudzają co nie zmienia faktu, że auta w ciągu ostatnich 10-15 lat się mocno spasły (wyposażenie dodatkowe swoje waży i o ile kiedyś 150KM było mocą, która gwarantowała bardzo fajne osiągi w autach to już obecnie te 150KM nie jest szałem).

Co do wrażeń z jazdy tym X4 to opieram to na wrażeniach z jazd innymi autami - może i papierowe osiągi są lepsze ale np jadąc autem brata (BMW e60 530d 232KM) jakoś fajniej wciska w fotel, nie mówiąc już o dźwięku silnika, który pomimo diesla pod maską jest zdecydowanie mniej upierdliwy niż w tym 2.0 litrowym benzyniaku z turbinami w X4 w trochę bardziej górnym zakresie obrotów.

Takie są moje odczucia - kto inny może mieć inne.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

655346 Moim zdaniem to jest takie porównywanie gruszek do jabłek.

Pewnie tak. Każdy ma inne gusta i lubi coś innego.

655365 150 kunia to granica przyzwoitości :kox:

Teraz tak - to minimum aby auto się już przyzwoicie odpychało. Kiedyś był to już dość solidny zastrzyk mocy. Ale i auta pod względem wagi to były chuderlaki.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się, że obecne auta mają szybkie skrzynie (na pewno są to zdecydowanie lepsze skrzynie automatyczne niż kiedyś). Co do wagi to jeśli bierzemy model nowy względem starszego to zawsze coś go odchudzają co nie zmienia faktu, że auta w ciągu ostatnich 10-15 lat się mocno spasły (wyposażenie dodatkowe swoje waży i o ile kiedyś 150KM było mocą, która gwarantowała bardzo fajne osiągi w autach to już obecnie te 150KM nie jest szałem).

Co do wrażeń z jazdy tym X4 to opieram to na wrażeniach z jazd innymi autami - może i papierowe osiągi są lepsze ale np jadąc autem brata (BMW e60 530d 232KM) jakoś fajniej wciska w fotel, nie mówiąc już o dźwięku silnika, który pomimo diesla pod maską jest zdecydowanie mniej upierdliwy niż w tym 2.0 litrowym benzyniaku z turbinami w X4 w trochę bardziej górnym zakresie obrotów.

Takie są moje odczucia - kto inny może mieć inne.

Pzdr.

 

Papierowe osiągi to jedno, a drugie to trwałość takiego silnika 4cyl z TURBO który będzie potrzebował wymiany serca po 200kkm, a w aucie Twojego Brata on będzie dopiero po dotarciu. Większość podzespołów jest aktualnie zrobiona z tworzyw sztucznych, które nie wytrzymają próby czasu, temperatur jakie osiąga silnik w czasie pracy itd... Jak to mówimy u nas w firmie (branża motoryzacyjna - produkcja podzespołów samochodowych) CCC - Cena Czyni Cuda. Plastiki są tańsze w produkcji no i eko bo sporo z nich pochodzi z recyklingu.

Btw. E60 530d wciska w fotel, bo ma ogromny moment obrotowy, do tego jest minimalnie 100kg leżejsze od X4, bo dokładnych danych co do wagi nie mogę zlokalizować:

kbaaetz3gsmv.jpg

a tu tabela z X4 o którym była mowa:

s2m4xzqzhnob.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda egzemplarz brata to model wypuszczany w latach 2005-2007 ale moc i Nm prawie identyczne co w tych LCI z lat 2007-2010.

Niestety tak jak piszesz - oszczędność i chęć odchudzenia obecnych spaślaczków robią swoje. Nie przypominam sobie aby w starych autach tak dużo "węży"/kanałów było robione z plastiku. Z reguły były to metalowe elementy - tak jak kolektory dolotowe. Teraz wszechobecny plastik a potem się dziwić, że nagminnie w niektórych modelach pękają plastikowe kolektory ssące.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie, jakieś opinie o Audi A3 sportback 8P 1.6tdi?

Generalnie silnik ma dobre opinie, czytałem tylko o wrażliwych na jakość paliwa wtryskiwaczach.

Auto będzie przejeżdżać 50-60 tys rocznie, 90 % po ekspresówce. 4 osoby na pokładzie więc w razie co można zrobić program, ale jakieś szałowe przyśpieszenie nie potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.